Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Feil valg av Thorp

Jung

over 15 år siden

Jung

Thorp er nå nr. 16 på CT-rankingen. De 20 beste går rett inn på ET neste år. Han velger å delta på ET denne uken i Sverige fremfor CT.
Feil valg!
Han risikerer å misse cuten, og har da ikke oppnådd noe. Istedet vil han miste 16.plassen på CT og trolig havne utenfor top20. Pengene kan vente, plassering på CT er avgjørende.

Nå kommer Foore og sier at Marius vet best selv....

tilskuer

over 15 år siden

tilskuer

Av intervjuet på norskgolf.no framgår det at MT har vurdert dette ganske nøye, og det skulle ikke forundre meg om Marius har grunnlaget for å vite best selv. Når han får anledning til å møte store deler av europa-/verdenseliten i en turnering i Skandinavia ville det vel skuffet både arrangører, publikum og fansen om han takket nei. Siden han kanskje skal spille på ET neste år er det vel greit å kjenne på nivået og skaffe seg kontakter i miljøet. Spiller han bra er det også en god profilering overfor mulige fremtidige sponsorer. Spiller han dårlig har han kun gått glipp av en turnering på CT, og det er forøvrig ikke gitt at han automatisk ville klart en til topp-10 på CT heller. Så dette spørsmålet får vi aldri fasitsvar på jung. Jeg skjønner godt hvorfor han velger som han gjør, og det er et offensivt valg. Er han god nok spiller han på ET neste år, uavhengig av hvor han spiller til helga.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Leste også hva tilskuer refererer til og kan ikke forstå annet en at Marius har vurdert banene opp mot hverandre og helt klart mener at han har beste sjanse til å hevde seg på banen i SE.

Den selvtillit og kunnskap Marius har bygget opp gjennom de seneste turneringer han har deltatt på mener jeg må bygget videre på hans erfaring og viten om hva han behersker best av type baner. Han begynner vel rette og slett og bli rimelig god, spør du meg!

At andre mener å vite enda bedre er forsåvidt helt ok, men det er antagelig et fåtall mennesker som kan påvirke Marius sitt valg. Personlig synes jeg det er stort at han nå kan velge hvor han vil spille.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Marius har åpenbart vurdert grundig hvor han skal spille den helgen, og valget ble Scandinavian Masters.

Jung må selvfølgelig gjerne mene at Marius tar feil, men det er rimelig uinteressant, ihvertfall for Marius.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Er enig med Lawinth og Pepper. Et tilleggsmoment som Jung glemmer er at MT skal ha noe å leve for i år også - en topp 30 plassering i SE gir vel nesten mer enn å vinne på CT. Pengene kan altså trolig ikke vente.

Moro for Marius dette, synes jeg.

kevin

over 15 år siden

kevin

time will show...og jeg tror ikke det betyr noe for Marius,han får spille nesten alle CT resten av året og kan sikre seg topp-20 der.

Men morsomt å se at sportssjefen tok feil ang hvor Marius skulle spille denne uka...http://www.golfnews.no/nyheter.php?a=975

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Morsom lesing det Kevin.
Får bare håpe at ingen kommer inn og presser MT til å endre det valget han tydelig har gjort selv.
Vil tro det finnes noen som kan dirigere med myndig hånd i dette miljøet, uten at jeg har den minste peiling på hvordan systemet fungerer...?

supporter

over 15 år siden

supporter

Kan ikke skjønne annet enn at dette må være et riktig valg, all den tid det nå ser ut til at han får spille det som er igjen av CT uansett. Tror nok at coach Jan Ove Nystuen, trener Fredrik Enge og Marius har pratet sammen og kommet til at å spille ET nå er det riktige steget.

Skal blir moro uansett å følge turneringen, håper den sendes på en eller annen TV kanal. (noen som vet?)

kevin

over 15 år siden

kevin

Svensk TV,SVT har rettighetene og sender på SVT1 hver dag. Kan sikkert sees på nettsiden deres,men er nok restriksjoner på IP adresse vil jeg tro,slik at man må ha svensk IP for å kunne se det der

Niblick

over 15 år siden

Niblick

Looks like it was not a good choice. So close...really is a shame for both Marius and Eirik.

Pølse med brød

over 15 år siden

Pølse med brød

helt riktig valg, i et lengre perspektiv er det viktigere å lære mye enn å tjene småkroner.

Hadde han bare innsett dette selv så hadd alt vært flott, i steden uttaler han seg som han burde ha vunnet...totalt urealistisk.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Beklager, har hatt ferie, Marius vet best selv og sofaeksperter vil fortsette å være sofaeksperter.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Med den medvind MT har hatt den siste tiden kan jeg godt skjønne at han mente å kunne vinne turneringen, men dessverre sleit han en del den helgen.
Uansett har han vel bevist at han kan matche den øverste liga, eller er det noen som mener at han bare har hatt flaks de siste ukene før denne turneringen?

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Mange som ikke har våget å ta sjansene når de bød seg.
Jeg mener han gjorde helt rett i å gripe sjansen til å spille ET når den kom.
Carl Pettersson satte en 3 m for å klare cut i Canada på fredag. I går kveld stod han som vinner. av turneringen.
Det er hårfin balanse mellom MC og suksess i golf.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her