Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lag NM Drøbak

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg kan ikke dy meg for en litt sleivete kommentar her. Ifølge foreløpig deltagerliste fra NGF datert 23. juni er ikke Norgesmestrene for damer 2009, Asker, med i år. Askers lag er imidlertid behørig påmeldt samtidig med herrelaget ifølge klubben, men NGF har ikke registrert dette. Siden NGF opprinnelig ikke registrerte Askers damelag som påmeldt har de latt Sola rykke opp for at det skal være 8 damelag i Lag-NM.
Nå foreligger startlistene, og både Sola og Asker er med. NGF har følgelig brutt sitt eget turneringsreglement ved å øke startfeltet fra 8 til 9 damelag på grunn av sin egen blunder. I reglementet står det at maks antall damelag er 8.
En smule pinlig for NGF?

Gg

over 15 år siden

Gg

Forsåvidt litt pinlig, men eneste måten å korrigere feilen sin på.
To err is human, to forgive is divine.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg er enig med deg i det du skriver Gg. Alternativ måte å rette det opp på var å sette Sola ned i 1. divisjon igjen, men da måtte et annet lag rykke ned fra 1. til 2. divisjon osv., dvs enda mer omfattende.

Allikevel, hadde jeg gjort en slik brøler hadde jeg vært rimelig flau, "litt pinlig" er i mine øyne en meget mild kommentar.

Det er ikke første gang NGF bryter sine egne regler, og sikkert ikke den siste heller.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Flaut, men riktig å ikke endre på alt i siste liten. At lag-NM går midt på sommeren er mye flauere - mange klubber som har gode spillere som ikke får spilt i år.

Burre

over 15 år siden

Burre

Terminlisten har vel vært kjent en stund. Velger du grilling og sommerøl eller en tur til syden har du ingenting i NMs øverste divisjon å gjøre uansett.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Banen så fantastisk ut når jeg kjørte forbi i morrest, med et antall banearbeidere som preppa greener. Sol, tildels sterk vind, og et meget godt startfelt!

Heia Drøbak!

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Er på vei til Drøbak nå, gleder meg til 3 dager med god golf, spennende oppgjør lagene imellom, intens medaljekamp og noen positive overraskelser. :-)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Lykke til!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Burre,, det er vel slik at 2 og 3 divisjon spiller samme helg og da er man ikke akkurat på det nivået at man lar familiens ferie gå til h.....for lag NM? Gode Mid-Am spillere kan ha barn i skolealder og være nødt til å ta ferien i juli etc etc..... Selv om jeg forstår eliteargumentet ditt og kan være enig et stykke på vei vile jeg tro at man var sikret bedre og bredere deltagelse hvis man la det et par uker tidligere eller senere.

Uansett; lykke til Pepper og andre deltagere/støtteapparat.

Jung

over 15 år siden

Jung

Et NM på Drøbak? En bane som bare måler 5 100 m. fra gul, og som bare har to korte par5-hull. En bane som er laget for høyhandicapere som meg, for hobbygolfere som liker å gå tur i et vakkert terreng. Uten utfordringer for konkurransespillere. Hull 1 er et par4-hull rett frem, på 280 m. Her ble det en gang oppnådd HiO. Hullene 10, 11 og 12 er "latterlig lette", selv for meg. Hull 12 er bare 240 m. og de fleste kan drive greenen. Her er det også oppnådd HiO. Osv, osv.
Jeg har spilt Drøbak mange ganger, og liker meg godt der. En av de fineste baner for folk på mitt nivå. En bane der man forbedrer sitt handicap, sies det, med snill slope. For meg som spiller så dårlig er de vanskeligste hullene nr. 2 og nr. 13. Og forholdene er utmerket i år, både fairwayer og greener, som nesten alltid på Drøbak.

Men NM...?
Her må det bli mye lave scores.
Hva sier Smilende Sam til at NM arrangeres i Drøbak, du er vel medlem der?
Stilles det mindre krav til banen i et lag-NM enn i et individuelt? Kunne det tenkes at et individuelt NM ble arrangert på Drøbak? Der finnes jo ingen hvit tee.

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Spiller du en bane i god stand og høvelig grei layout er det vel bare gøy å kunne score lavt! Alle spiller samme banen, og konkurrerer på like vilkår. Lengde er ikke alt...

Lykke til Drøbak GK, frivillige, deltakere og støttende mennesker rundt lagene.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Selv om banen er forholdsvis kort skal det fortsatt spilles bra for å få en lav score, og ikke minst vinne. Det er vel bare moro hvis det blir mange runder under par?

Klubben gjør en veldig bra jobb med arrangementet, fra turneringsleder Rune Hillås og nedover i rekkene. Og banen er i bra stand.

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Herlig med strålende sommerhumør på og rundt banen, her bidrar alle rundt og spillerne!

Et par veldig bra resultat i foursome, og 5-tallet kom for 2par i fourball. Way to go!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Som den høflige sjel jeg er svarer jeg på direkte spørsmål: Jeg synes det er hyggelig at Drøbak arrangerer lag NM helt uavhengig av om jeg er medlem der eller ikke.

De øvrige påstander om Drøbak som bane fra en person som karakteriserer Old Course som en møkkabane kommenterer jeg ikke.

Jung

over 15 år siden

Jung

Men kjære vene, Sam. Disse tingene har da ikke noe med hverandre å gjøre?
Jeg har bare skrevet positivt om Drøbak, en bane jeg liker svært godt. Mitt spørsmål var bare om den egner seg som en NM-bane, siden den er så lett. En konkurransebane i et NM skal skille godt og gi utfordringer. Gjør Drøbak det?
Alle innlegg i debattspalter om golf er litt nedlatende om Drøbak, fordi den ikke spilles av lavhandicapere. Jeg tror nok at det er svært stor forskjell på gjennomsnittlig hcp. for medlemmene på Drøbak og din andre hjemmebane Miklagard.

GG

over 15 år siden

GG

Nm skal kåre en vinner. Vinneren er de som bruker færrest slag på å få ballen i hullet.
Om det skjer på st andrews(som er en drittbane??), på drobak eller ytre arna er et fett.
Hvis jeg kjenner drobak rett er det mange som stiller opp for å gjore dette til en bra opplevelse for deltakerene. Stor takk til de. Banen er i god stand, og med tøffe pinner er Den vanskelig nok for de aller aller fleste norske spillere. Så, vinneren der kan helt sikkert trygt kalle seg en verdig vinner.
Og det er vel poenget??
(eller hva mener du Jung? Skulle Den gått på en bane som siler skikkelig, slik at vinnerene gikk 10 over par, med neste lag 7 slag bak??)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jung, for ordens skyld: jeg er ikke medlem på Drøbak og ikke medlem på Mikla. Jeg har en gang for mange år siden vært medlem på Drøbak, i ikhet med at jeg har vært medlem i Stavanger GK og et par andre norske baner.

Forøvrig avstår jeg aller høfligst fra å diskutere baner med deg. Ytringsfrihetens rett til å unnlate å ytre er en utmerket rett.

Objektivt sett kan man konstatere at Drøbak har skilt ganske bra mellom lagene så langt.

Jung

over 15 år siden

Jung

Vi vet at du er medlem på Miklagard, for det har du selv fortalt.
20. mai skrev du i en annen tråd her:
"Jeg ville ikke byttet Miklamedlemsskapet mot Nes for en haug penger. Andre ville kanskje det, men for meg er det så enkelt at jeg liker Mikla uendelig mye bedre enn jeg liker Nes - og da venter jeg heller. Dessuten er det godt å ha ledelse i klubben som bruker hodet."

Du spiller der av og til med din venn Gunnar Bull, som også er medlem, men det har han ikke lagt skjul på.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er vel en av de (få?) her som ikke legger skjul på hvem jeg er.

Årsaken er enkel: Hvordan skulle jeg klare å skjule mitt vinnende smil?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jung da, ser du at det står Valderrama som klubb ved siden av nicket mitt? Men tro hva du vil i din søken ettter avsløring av meg - Mikla er en fin klubb den og.

Jung

over 15 år siden

Jung

Du har altså meldt deg ut av Miklagard etter 20. mai. Eller vedkjenner du deg ikke det du skrev 20.mai?
Forøvrig vet jeg alt om deg.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Jung, du er en trist fyr.

Ge deg da

over 15 år siden

Ge deg da

Hva er poenget med at noen skal vedkjenne noe som helst?
Det er du, Jung, som forfølger Sam. Kan du ikke bare la det ligge.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Vi har ingen ønsker om at noen driver forfølgelse av noen her inne Jung.
Det er greit å diskutere, men dette er ikke en diskusjon!

Dersom du har noe ugjort med Smilende Sam, så holder du det ute fra dette åpne forumet fra nå av.
Ondskapsfulle handlinger er uønsket, og forøvrig viser jeg til våre regler som står under innleggsrutene!

Yngve J
Moderator

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Sitat: "Jeg vet alt om deg"

Jøss, jeg vet ikke alt om meg selv en gang så nå er jeg imponert.

Takk til Moderator, Apropos mfl.

Jung

over 15 år siden

Jung

SS 20.mai: "Jeg vil ikke bytte bort mitt Miklamedlemskap.."
SS 17.juni: "Jeg er ikke medlem av Miklagard".

Jeg lurte egentlig bare på hvorfor han lyver om noe så banalt? Alle som kjenner ham og leser det, lurer vel også på det?

Til moderator

over 15 år siden

Til moderator

Åpenbart at Jung ikke tar poenget, da han fortsetter sitt angrep. Jeg ser ikke at han bidrar med noe positivt i denne tråden og foreslår derfor at tråden lukkes

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Ny banerekord på Drøbak, 59!!! Øystein Engevik.
Grønmo og Bærum vant.

Truls

over 15 år siden

Truls

Helt fantastisk! Gratulerer med en kjempescore, Øystein!

Truls

over 15 år siden

Truls

Gratulerer til Grønmo og Bærum også! :-)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Imponerende! Den gamle rekorden var Bjørnstad sin fra comeback året - dvs trolig var han i god form. Grattis!!

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Nei Jung, alle lurer ikke på det.
kun de som sitter og leser gamle logger for å se om det er noe å finne på andre debattanter.

Jeg ber deg en siste gang om å holde deg i skinnet og slutte å bedrive forfølgelse av personer på forumet.
En ting er temperatur, det har vi rom og takhøyde til, men dette kan du kutte ut!

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Et par kjappe kommentarer etter Lag NM på Drøbak:

Grønmo vant herreklassen etter solid spill, fokuset på nærspill fikk nok effekt på en kort bane som Drøbak. Vinneren av herreklassen skal arrangere Lag NM neste år, men siden Grønmos bane er på 9 hull går oppdraget til nr 2, Stavanger. Mest imponerende var Engeviks 59 runde, behørig omtalt flere steder.

Interessant å registrere at Stina Resen, som spilte EM lag for Norge i Spania, ikke kvalifiserte seg til å spille for Oslo under Lag NM. Det viser styrken i Oslo stall av damespillere for tiden. Oslos 4.plass var nok derfor meget skuffende for de. Bærum var selv overrasket over å vinne, ambisjonen var en pallplass. Overraskende var også Borregaards sølv, Cecilie Lundgreen fikk god hjelp av de andre på laget denne gangen. Asker var selv skuffet over 3. plassen, men var med det allikevel på pallen for 3. året på rad. Sola fikk en gylden mulighet til å vise seg frem etter NGF’s tabbe, men rykket nok ned til 1. divisjon igjen. Overraskende nok sammen med Losbys damer.

Under premieutdelingen hadde NGF bare klart å få frem vandrepokalen til herrene. Kanskje vandrepokalen til damene fortsatt står i premieskapet til Asker? Dårlig jobb av forbundet!

Drøbak arrangerte turneringen på en glimrende måte, alt gikk greit og problemfritt, og banen var i god stand. Eneste problemet var at banen er kort og kompakt. Det ble derfor mye venting underveis søndag fordi så mange par 4 hull kan nås med driveren for både damene og herrene. Svært mange av spillerne, også blant damene, når greenene på par 5 hullene på 2 slag. Ikke vet jeg hvor mange greenbunkere Cecilie Lundgreen var i på par 4 hullene etter å ha slått langt på utslaget, men det ble en del etter hvert.

Christian

over 15 år siden

Christian

gamle banerekorden på 63 blir stående grunnet ballplassering:

http://drobakgolf.no/publish.asp?avd=1&page=publish&pt=news&nid=9759

uansett meget imponerende!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her