Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

TaylorMade R9 - lettspilte?

Lars

over 15 år siden

Lars

Hei...
Har akkurat tatt Veien til golf-kurset og skal kjøpe meg jernsett.. Har lyst på TaylorMade R9, er dette noe som er lettspilte jern og som en nybegynner kan håndtere??

Zolidum

over 15 år siden

Zolidum

Vet ikke noe om TM R9, men siden det blir ditt første jernsett ville jeg prøvd å valgt noe rimeligere. Derfor vil jeg anbefale deg

http://www.nordicagolf.no/

Der står det også beskrevet hvilket hcp de ulike jernsettene er beregnet for. Da får du et meget godt jernsett for under 2000,-. En kompis og jeg har begge sett derfra og er meget fornøyde.

Henke

over 15 år siden

Henke

R9 håndterer du helt fint! :)

Ellers er det sant som Zolidum sier. Kan få fine jernsett som er kopier av dyrere sett. På den anne side kan du ha et R9 jernsett resten av livet.

Truls

over 15 år siden

Truls

Jeg støtter ikke det at man skal kjøpe billig utstyr selv om man er nybegynner. Jeg hadde ikke kjøpt en tennisracket til 200,- hvis jeg begynte å spille i morgen. Jeg vil ha en som har de beste forutsetninger til å spille bra og som føles bra å slå med. Ja, jeg vet at nybegynnere kanskje ikke kan kjenne forskjellen, men det kan hende de gjør det om ett år. Gå bare ikke hen å kjøp blad-køller eller andre køller som er beregnet på lavhandicap'ere og som er vanskelig å slå med.
Jeg regner med at du blir hekta på golfspillet og blir mer bevisst på utstyr ganske snart og vil bytte igjen etter 3-4 år allikevel. :-)
Hold deg bare unna de aller billigste. Det er mitt råd.

Yankee

over 15 år siden

Yankee

Har du penger nok, så kjøp PING Rapture V2.

Zolidum

over 15 år siden

Zolidum

Jernsettene fra Nordicagolf er klonete køller. De har forøvrig vært kvalitetstestet et sted her i Norge, hvor de kom meget godt ut. Dette er noen år siden.

Kan være enig i at man burde kjøpe de mer kjente merkene isteden. Da vet du hva du får. Og det er ikke noe å lure på hvis en har råd til det. Jeg var hos en kølletilpasser for ikke så lenge siden. Han sa jeg hadde gode køller, men var usikker på om han kunne justere køllene så mye som han ønsket (jeg trengte). Det er også noe tenke på. Kanskje det er behov for kølletilpassing etter hvert.

jonag

over 15 år siden

jonag

Hvis det er 2010-versjonene er de litt katastrofe når det kommer til spillbarhet. Helmiss fra TM synes jeg. Inverted cone er å lage face tynnere jo lenger man er fra sweetspot og tykkere i sweetspot slik at en miss vil trampoline rett frem. Fint det, men når dette trekker tyngdepunktet opp til ganske ekstreme høyder ift alle andre jern på markedet så vil alle golfere ha problem med å angripe med tyngdepunktet under ballens senter. Det må til for god energi overføring, iallefall for køller lenger enn et 7-8 jern. Selv med en driver slår man over tyngepunktet til kølla.

Så jeg ville anbefalt noe annet.

Rapture sitt tyngepunkt er også litt høyt, men funker fint for den som slår riktig inn i ballen. En nybegynner som slår kort skal ha mye lavere tyngdepunkt...

Lars

over 15 år siden

Lars

Jeg har hvertfall lyst på ett TaylorMade-sett i utgangspunktet..
Hva med Tour Burner eller Burner ? -åssen er disse?

Har å sett sånn fort på Callaway X-22 - er det br sett for en nybegynner ?

Flopp

over 15 år siden

Flopp

x-22 er bra for en nybegynner og bra for en viderekommende. Mao - anbefales :-)

Lars

over 15 år siden

Lars

Hva med Cobra S2 eller hva de heter?? Noen som har erfaring med de?

slattum

over 15 år siden

slattum

investerte i et sett x22 (jernskaft) i fjor på xxl rett etter jeg tok grøntkort. Har spilt meg godt ned i hcp og føler køllene fortsatt har mye å gi. Har dog prøvd lite av andre køller så sammenlignings grunnlaget mitt mot alternativene er heller skralt. x22 kan absolutt anbefales.

Lars

over 15 år siden

Lars

Kanskje jeg skal gå for X-22 da :)
Er de lettspilte ?

Noen som har prøvd X-24 Hot, Diablo Egde eller Big Bertha Diablo ?

jonag

over 15 år siden

jonag

X22 er lettspilte og faktisk gir de penetrerende ballbane. Dvs du må slå skikkelig og litt ned i ballen. De kan man spille scratch-golf med så det jomer. X18, X20 har enda lavere tyngdepunkt, men alle er veldig tilgivende.
Diablo edge er vel enda mer tilgivende enn X22.
BB vet jeg ikke.
Uansett slår callaway de fleste på tilgivenhet og spillbarhet fortsatt. Både Ping og Cobra.

Flopp

over 15 år siden

Flopp

Er selv i kjøpemodus og etter å ha testet diverse (også Ping)står jeg tilbake med x 22, men er nå nyskjerrig på x 24. Diablo funker også veldig bra for meg, men synes vel at de er i overkant klumpete i designen, tilsynelatende uten at jeg finner de lettere enn x 22, men design er som kjent en smakssak.

Finn en kombinasjon av noe som er lettspilt og noe du liker og som du også kan vokse med. Liker du x22 bør valget være gitt :)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her