SAbeltann
Det er fasinerende å se at flere her tror at jeg og andre mener ting vi ikke gjør.
Nå har jeg lest en del innlegg fra Sam tidligere også, og vil vel da i beste Sam-ånd konkludere med at han er rå på å konkludere ut fra egen oppfatning av ting.
Du sier du ikke skjønner hvorfor vi ikke skjønner hva som er bra med stableford når man har høyt handicap, men greier ikke selv å forklare hva som er så bra med det!
Jeg stiller også spørsmålet; Hvorfor må vi ha Stableford i Norge når de ikke har det i andre land?
Er det ikke motiverte nybegynnere i andre land?
Jeg er enig med Pølsa i mye av innlegget, selv om jeg synes det er å dra det litt langt å si at hele hcp systemet er søppel.
Problemet med Stableford, noe som både Sam og en del andre her ikke vurderer engang, er at det krever en helt egen opplæring å skjønne hvordan dette faktisk er oppbygget!
Nei, ikke prøv å si at jeg tydeligvis er for dum for sporten, for jeg skjønner lett Stableford selv, men husker svært godt at 99% av alle spørsmålene som dukket opp under grøntkortopplæringen handlet om poengberegning og Stableford.
Og Sam, ditt eksempel med å melde seg inn i Miklagard er det dårligste eksemplet jeg har sett noensinne tror jeg.
Har du sett turneringskalenderen til Miklagard?
Stableford, Texas Scramble, Monster Saturday og KM!......
Er dette det som skal representere medlemsmassene som er under 16 i snitt?
For all del, spille gjerne så mye stableford dere ønsker, men å si at det på bredt generellt grunnlag er kun Stableford som fungerer for nybegynnere er bare noe tull.
Jeg har vært og besøkt klubber i USA, England, Skottland, Spania og andre steder, og vil påstå at god oppfølging og motivasjon hos juniorer fungerer veldig mye bedre de fleste andre steder enn her hjemme i Norge.
Dette blir som å påstå at Microsoft er det beste alternativet, fordi vi alltid har hatt det!....
få opp øya og slutt å se på dette som en krig mellom høy og lavhandicappere.
Det er ikke det det er, det er en reflektert observasjon etter mange år med bearbeiding av nybegynnere enten de er unge, voksne eller gamle.
Jada, de setter pris på de store poengsummene, men de fleste forstår ikke konseptet utover det å få over 36 poeng.
Hvorfor det skulle være mindre motiverende å spille netto slagspill greier jeg heller ikke å se.
som jeg sa, så fikk jeg opplæring av slagspillere, og ble egentlig undrende når jeg tok teorikurset og fikk beskjed om at "Nei, slik gjør vi det ikke i Norge. Her får vi poeng i stedet for å hulle ut!"....
Hvorfor man skal vente til man har 10 i hcp før man kan forstå dette klarer ikke jeg å skjønne.
Kan da noen forklare det, i stedet for å klage på at vi mangler forståelse og være fornærmet for at vi har et ønske om noe annet enn hva vi har?