Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nice i april 2003

Østfoldgolfer

over 22 år siden

Østfoldgolfer

Siden jeg skal til Nice med familien i april 2003 og vil alle spiller golf, kunne vi tenke oss å ha 2-3 dager på en golfbane. Forstår at mange har erfaring med golf på Rivieraen. Derfor ber jeg om råd for hvilken/ hvilke baner vi bør oppsøke.
Setter stor pris på råd.

Knurrik

over 22 år siden

Knurrik

Den mest fantastiske banen i Provence er Barbaroux. Den har topp kvalitet og er meget lunefull. Der er hull du aldri kunne drømme om eksisterte, som en par 3 green oppå en tunnel der det er en reell fare for at ballen havner inni tunellen, altså under greenen, den har et par 5 hull der greenen ligger dypt nede i en avgrunn, den har flere lange luftige utslag, er meget taktisk, har lange slag over vann, og letteste hullet (hcp18) er et 175m langt par3 der greenen ligger som en øy oppi en kjempebunker med enda en bunker innpå greenen. I tillegg har den greener som er blant verdens aller raskeste om sommeren
Og prisen er under gjennomsnittet for denne delen av verden.
Du må også prøve Grasse Country Club, med fantastisk utsikt over Cannes og Grasse, Fregate litt lenger vest med fantastisk utsikt over Middelhavet, og St. Donat i Grasse som har egen klubb for svensker. Skal du skryte litt når du kommer hjem så er MonteCarlo golf klubb stedet å spille. Og på italiensk side er Ulivi i SanRemo bra.
I April burde Chateau de Taulane være bra spillbar, der finner du Europas fineste gressplen 1000 m over havet i "norske" omgivelser.

PS! Du kommer til å mislike å spille golf i Norge når du kommer tilbake...

Claus

over 22 år siden

Claus

Specielt Chateau de Taulane er et besøg værd. Efter en meget smuk køretur kommer man til et paradis af en bane!
Ellers kan jeg anbefale St. Donat og Grande Bastide, begge en del foran Grasse Country Club (bortset fra udsigten). Mod St Rahael byder Esterel Latitude banen på meget varieret golf i smukke omgivelser. God fornøjelse, skal iøvrigt selv derned i påsken 2003.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her