Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norges Cup Miklagard

Even

over 15 år siden

Even

Startfeltet er fullt, alt er på plass.
Har vi noen favoritter?

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg vil uansett ønske alle jeg kjenner fra Miklagard en god turnering!

kevin

over 15 år siden

kevin

Tror på Gudjonsson. Ellers ser jeg at flere av Scangolf`s debattanter stiller,så man får heie på de,og ønske lykke til

:)

over 15 år siden

:)

må jo være mr stian 59 lund

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Hullscor til Stian under Scangolf Invitational sist høst på Miklagard.

4 4 4 4 4 4 3 4 4 Front 35

3 4 4 4 4 3 5 3 4 Back 34 - Totalt 69 slag

Eagle / bedre 0
Birdie 4
Par 13
Bogey 1
Dobbelt bogey / verre 0

Vil tro han kan hevde seg helt i toppen på en tilsvarende god dag.
Stian får mine heiarop.

Go Stian!

kevin

over 15 år siden

kevin

grusom start av mitt tips,er +7 etter 9. Eller er det GB som er "scoretaster" i dag?;)

Bra start av Ole Fremstad på -1 etter 9

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

I dag kan jeg dessverre ikke ta på meg skylden for eventuell feil hullscoreregistrering.

furu

over 15 år siden

furu

Engevik har spist mye nudler i Thailand og trent ganske bra. -1 må være godkjent for den hjemvendte sønn.

kevin

over 15 år siden

kevin

Ja,det var en god runde. Bra av Leandersson også. Veldig jevnt,mange om beinet i morra.

Siden jeg tippa så dårlig i starten her tør jeg ikke tippe hvem som vinner,men håper på en knallrunde av unge herr Lund:)

Smilende sam

over 15 år siden

Smilende sam

Mitt tips er at Lund drar dette hjem.

Truls

over 15 år siden

Truls

Noen som vet noe om baneforholdene? Syntes det var merkelig høye scorer...

Trippelbogey

over 15 år siden

Trippelbogey

Det er nok mange av de såkalt "nest beste" i Norge som har et urealistisk lavt skrytehandicap som de har spilt til seg på en kunstig lett evt. feilslopet hjemmebane.

TB

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Røff på Mikla er tøff, og med vind tilstede er den vanskelig for enhver.
Folk med skrytehcp blir fort avkledd, og det ønsker ikke gutta i denne kategorien, jeg tror skrytehcp mer er tilstede mellom hcp 10 og 20.

Og TB, misunnelse blir også fort oppdaget.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Når man snakker om slope, så "får" en 5-hcper 10 slag på Mikla fra back.

Roughen nå er jævlig, kan fort miste både et og to slag hvis du er utenfor fairway.

misset cut

over 15 år siden

misset cut

Baneforholdene var meget bra, synd det samme ikke kan sies om mine utslag. Er du i roughen taper du fort et slag.

Truls

over 15 år siden

Truls

Det jeg legger merke til er at veldig mange spillere som normalt scorer mye bedre en dette, pådro seg opptil flere dobble, tripple og sågar kvadruppler. Er det utelukkende roughen som er grunnen til dette?
Vinden skal jo ikke skape SÅ store utslag for denne typen spillere.

Simen Myhre

over 15 år siden

Simen Myhre

Spilleforholdene i går var bra og det var alle muligheter til å score godt. Men, så er det nå en gang slik at Miklagard fra back aldri blir lett, og det deltok mange med 4-5 i hcp. Vi har 9-10 tildelte slag, og da skal man ikke kladde mye før man ser høye 80.

Det er ikke et eneste hull hvor man kan slappe av, er du ikke i fairway så blir det sjelden gir. Synes det er sterkt av alle som nærmer seg par, det hadde holdt langt i de fleste sammenhenger, selv om greenene ikke var lynkjappe nå. Lykke til til de som klarte cut!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Det jeg legger merke til er at det alltid kommer opp noen kommentarer om hvor høye scorene er, i forhold til spillerne "på dette nivået".

Får liksom følelsen av at det er mer interessant å se på den nederste delen av scoreboarden enn den øverste.

Disse spillerne er fortsatt 10-20 slag dårligere enn topp PGA-nivå, og når du ser nederst på scoreboarden der så er du godt oppe på 80-tallet.

Så hvordan man kan bli overrasket over at vanlige amatører får både triple og verre på en dårlig runde, det går langt over min fatteevne.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Interessant at Engevik gjør det så bra. -2 etter 27 hull på Mikla fra back er ikke for pyser. Det blir ikke så underlig at han gjorde det godt i NM i fjor når man ser spillet nå.

Truls

over 15 år siden

Truls

"Overrasket"? Jeg skrev ikke det!
Jeg skrev "Legger merke til". Liten forskjell det. Jeg er ikke ute etter å "ta noen" som du tror, men lurer på om banen var spesiellt krevende. Les det andre jeg skrev også, så forstår du sikkert hva jeg mener... ;-)

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Banen var snill i oppsett, nesten ingen vind, en del rough var klippet ned og banen er bred i utgangspunktet. Ingen forholdsmessige grunner til å ikke score på "normalnivå" i helgen

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Forholdene på Miklagard var greie i helgen. Noe vind, men greit nok. Greenene er ikke av samme standard som tidligere år så vidt jeg kunne bedømme (som tilskuer), men stort sett ok.

Det jeg ikke begriper er hvorfor Miklagard setter 150 meters pinner midt i fairway. Jeg så en spiller som hadde en flott drive midt i fairway, men ballen traff pinnen klokkerent og spratt 10-15 meter rett bakover istedenfor å gå 20-30 meter lenger fremover som den ville ha gjort hvis pinnen ikke hadde vært der. Spilleren får vel være glad for at ballen ike spratt rett ut i vannhinderet.

ggggggggg

over 15 år siden

ggggggggg

selv får jeg 9 mottatte fra back på mikla. betyr 81 for å gå på hcp. med 2triple gikk jeg 86, og var egentlig drit skuffet, men jeg ser nå at jeg desverre ikke er bedre, og det hjalp ikke med en dag da jeg hadde 2 fairwaytreff... begge var i tillegg lave pullslice.. mikla spilles ikke enklere enn den gjorde i helga, men den er lang for de fleste, og da sliter man som sagt når man ikke får kula i spill.

Simen Myhre

over 15 år siden

Simen Myhre

Pepper:

Pinnene er ment å ha en siktefunksjon og en avstandsfunksjon. Med laser er det lett å stå på tee og måle lengde frem til pinnen, og de angir også senter av fairway i tillegg til 150 meter til forkant selvfølgelig.

Men, jeg er helt enig med deg, jeg synes de er en uting. Det er noe herk å treffe dem, samt at svart og hvit plastikk midt i en ellers estetisk fin og flytende fairway er ikke pent. Det er nå min mening.

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Da beklager jeg gørret mitt, Truls :-)

For øvrig enig med Simen i at de sorte og hvite pinnene er stygge og unødvendige.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Etter 100 runder på Mikla har jeg aldri truffet de pinnene. Forøvrig kunne de godt stått i roughkant men man kan treffe dem der også....(jeg ville trolig truffet dem oftere der.....)

Simen Myhre

over 15 år siden

Simen Myhre

Jeg hadde en runde hvor jeg spilte greit men fikk ikke ballen i hullet. Etter den nte koppsnurren ytret jeg på 17. tee: "Nå har det vært stang ut i hele dag!", før jeg slår en drive midt i fairway... Men der stod det jo en stang som ballen traff og rikosjerte ned i bunkeren. Joda, så det er mulig å treffe disse siktepinnene, spesielt når Murphy er i godlune :D

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det normale er å ha pinner som avstandsmerker på kantene, og gjerne en på hver side av fairway.

Hvis det er snakk om siktepinner er det noe annet, det er greit, som f.eks på hull 3 på Hauger.

I dette tilfellet var det hull 12, hvor det er fullstendig unødvendig med siktepinner. Etter en flott drive midt i fairway hadde damen det var snakk om fortsatt 193 meter igjen til hullet, i motvind. Det er ikke greit. Man ser da stort sett hvor senter av fairway er.........

Miklagard vil jo gjerne gjøre ting på sin måte, og tror kanskje dette er en proff måte å gjøre det på. Etter min mening bør klubben umiddelbart fjerne disse pinnene midt i fairway. At de i tillegg er stygge som Simen er inne på hjelet jo heller ikke, selv om det er mindre viktig.

misset cut

over 15 år siden

misset cut

jeg vil jo ikke si at baneforholdene var bra på miklagard. alt ar bra uten om greenene. Jeg syns det var overraskende mange sår på greenen.
Men jeg mottok 9 tildelte slag, og spilte 11 over. Så det er en grei runde, men folk må innse at felte på norgescup ikke er helt kanon. Jeg sier ikke at det er noe galt med dette, men slik er det

misset cut

over 15 år siden

misset cut

Vil også nevne at det var mye vind på slutten av dagen, da andre pulje gikk ut på runden. Så det var ikke lette forhold, men det var forhold som var ok, ikke mer eller mindre.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her