Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kjøpe utstyr fra USA på nett

Pilot

over 15 år siden

Pilot

Jeg trenger ny driver og en eller to hybrider, og et av alternativene jeg vurderer er å bestille fra USA på nett.

Proshopen på min hjemmebane har et elendig utvalg, stort sett kun Callaway, og skaftmulighetene er sterkt begrensede.

Så til spørsmålene:

Hvilke sider er troverdige og gode å handle fra?
Hvilke avgifter legger norske myndigheter på toppen når pakken kommer til Norge?

diablito

over 15 år siden

diablito

Har handlet på Golfsmith flere ganger uten noe problem. De har også veldig godt utvalg. Inn til norge betaler du bare moms på golfutstyr.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Rockbottomgolf, kjapp levering og gode tilbud, men kan hende litt begrensa utvalg på køller.

Kamte

over 15 år siden

Kamte

Handlet masse på tgw.com. Pålitelige og rask levering.
Godt utvalg og en del gode tilbud, men sammenlign priser med alternativene ovenfor.
Fraktkostnadene blir relativt høye (likt hos alle?), men det kan du sjekke på forhånd. Leveres på døra etter 3-4 dager. Handler for litt av verdi så lønner det seg likevel. Kun moms på golfutstyr. Kjøper du klær etc. risikerer du toll på disse varene..

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

Jeg har handlet fra England: http://www.golfstoreeurope.com/
Hvis du setter at du kommer fra Norge, oppgir de priser eks mva.
Du må betale MVA av frakten til Norge også, men vi handlet to sett køller og litt annet og betalte 230,00 kr. i frakt.
Veldig bra service.

Xo

over 15 år siden

Xo

Fortiden lønner det seg ikke å kjøpe fra USA.
Har sjekket ut endel priser og funnet ut at golfstore som leverer til flere proshoper i Norge faktisk er billigere. (Arendal og Omegn GK, Bjaavann GK, Borre Golfbane, Byneset GK, Drammen GK, Elverum GK, Grenland GK, Haga GK, Hauger GK, Losby GK, Mjøsen GK, Molde GK, Moss & Rygge GK, Sola GK, Stavanger GK, Stjørdal GK, Trondheim GK).

http://www.golfstore.se/Default.aspx?CMSLanguageID=6

Eks.
Ping G15 driver, NOK 3.054,- (TGW), NOK 2.699,- (Golfstore)
Ping G15 Hybrid, NOK 1.928,- (TGW), NOK 1.449,- (Golfstore)
Driver + 2 hybrid, NOK 5.936,- (TGW), NOK 5.597,- (Golfstore)
Ved kjøp av flere køller fra USA, blir frakten pr. kølle lavere derfor mindre forskjell på tre køller enn på 3 enkeltvis.

Circa 62

over 15 år siden

Circa 62

Pilot - hvis du har en bekjent i USA som ikke bor i samme stat som f.eks TGW kan du oppgi denne som shipping adress. Da slipper du tax i USA. Så får du denne bekjente til å sende køllene til deg som en gave (må oppgi en pris som er innenfor "gavegrensen"). Da slipper du mva på både køller og frakt. Da blir det ok billig

... men da kommer vi selvsagt tilbake til debatten rundt dette med å snyte den norske stat for avgifter...

Uansett en måt å gjøre det på - lykke til!!

Pilot

over 15 år siden

Pilot

Takk for diverse hjelpsomme svar!

Jeg hadde ikke engang tenkt på å bestille fra England, om det blir kjøp fra utlandet er nok det mest aktuelt.

Fastboende bekjente i USA har jeg dessverre ikke, og de jeg kjenner som reiser dit mer eller mindre regelmessig har ikke vært overivrige på å ta med utstyr tilbake til meg.

Ser at prisene på XXL ikke er så ille sammenliknet med priser fra USA/England når man legger til frakt og mva. Spørs om det ikke blir en tur innom en av deres butikker.

wahtever

over 15 år siden

wahtever

+ Lettere å reklamere om du kjøper i Norge.

Evt. kan man jo finnr noen å bestille sammen med, jeg kjøpte meg en 09 burner og to puttere nettopp. Kom på under 2.500 inkl. frakt
og moms mener jeg?

furu

over 15 år siden

furu

Sjekk også onlinegolf.no. Har ofte gode tilbud og generelt bra priser. Nå har de Callaway FT-iQ driver til 1.999,-.

Goggskolt

over 15 år siden

Goggskolt

Et skandinavisk alternativ kan være www.nordicagolf.se. Godt utvalg av driverhoder, skaft og grep.

Booker

over 15 år siden

Booker

Jeg bestilte fra www.clickgolf.co.uk for noen uker siden.

( se forøvrig egen tråd http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=118644 )

Handlet alt som står i tråden og fikk køllene levert "poste restante" til Charlottenberg. Fungerte veldig bra!

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Hva med www.dormy.se? Godt utvalg, relativt gode priser, og ikke minst, fabelaktig service, handler der, fra American Golf når jeg er i England, og også endel fra TGW, har bare gode erfaringer med alle.

Men, altså Dormy, vi var innom en av butikkene på en golftur, en kompis kjøpte to bukser på salg, kommer hjem og oppdager at etikettene ikke stemmer (en passet, den han prøvde på Dormy og den andre ikke, men altså samme iflg etikett) Gubben ringer Dormy, og får beskjed: Send buksen tilbake, vi refunderer portoen med en gavesjekk, og vi sender deg ny bukse i riktig størrelse fraktfritt.

Sverre

over 15 år siden

Sverre

Beste gutta er å ringe butikken, betale over nettet og når de har fått penga ber du de sende varene som replacement clubs..... Da er det ikke noe mva eller :-) Gjort dette mange ganger...

Futen

over 15 år siden

Futen

Ja ingenting er jo som å få billige varer gjennom snusk og fusk.

Børre

over 15 år siden

Børre

Ja, klart at vi som verdens rikeste nasjon må smugle og drive snusk og fusk for å spare noen hundrelapper!

MYE VIL HA MER!

Scrambler

over 15 år siden

Scrambler

Mye vi ha mer.
Ja, og det vil staten også ha.
Man skatter vel nok.
Jeg betaler nok til statskassen uansett.

Om jeg smugler med meg køller for noen tusen inn i landet sover jeg like godt pga det.

Det er litt sport det også.

Lerouge

over 15 år siden

Lerouge

...og fordelen med England framfor USA er at man f.eks. kan bestille mange baller samtidig uten at fraktprisen går opp. Ikke sikker på antall kg, men bestilte selv 300 golfballer i tillegg til noen køller tidligere i år - akkurat samme fraktpris som for en kølle :=)

Booker

over 15 år siden

Booker

12 pund frakt til Sverige uansett størrelse på pakken. (sikkert innenfor rimelighetens grenser det da)

4 dagers leveringstid.

Til gjengjeld var frakt til Norge 34,99 pund.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her