SAbeltann
Jeg leser stadig i tråder folk som uttaler seg om andre mennesker, og gjør det innimellom også selv, i rettferdighetens navn, fordi jeg blir provosert av påstander og uttalelser om andre.
Jeg er ikke nødvendigvis da noe bedre enn de jeg "tar igjen med", men hvordan skal man forstå og følge regler når de kan tolkes?
Det finnes ingen "Deciscions manual" for netikette, som i stedet er basert på en felles forståelse av moral, etikk, toleranse, folkeskikk, humor, og sikkert også flere punkter.
Noen mennesker har lettere for å provosere enn andre, og de samme menneskene virker, etter min oppfatning, lite reflekterte over det de selv publiserer.
Har vi en dragning mot umoral og manglende folkeskikk?
Er golfere annerledes i så måte?
ofte står det at useriøse innlegg blir fjernet, men dette er jo en subjektiv holdning fra redaktør/moderator, og kan dermed heller ikke måles!.
Det er lett å være anonym, men det er vanskelig å holde seg anonym "in the heat of the moment!".
Blir man revet med, så avsløres gjerne personlige egenskaper, og disse vil man vel ikke avsløre siden man har valgt å være anonym?
Interessant tema som ikke er ihjeldiskutert, men heller ihjeltiet av de som mener det IKKE er interessant.