Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Dublin

Seve

over 15 år siden

Seve

Hei!

Er det noen som har gode tips å komme med når det gjelder golf i dette området? Vi reiser en over noen dager i juli, hvor enkelte av oss spiller golf, mens andre ikke gjør det. Det er altså ikke snakk om en ren golfferie. Ser for meg 2-3 golfrunder. Budsjettet er noe begrenset, men ønsker samtidig å spille baner som gir en opplevelse utenom hva man kan få i Norge. Går det greit å bo inne i byen, eller er det noen som har tips til overnatting ute på landsbygda, f.eks med golfpakker?

Seve

over 15 år siden

Seve

Deer Park, er det noen som har vært der? Så trivelig og billig ut, i alle fall. Kanskje det kan være greit å bo der, spille en runde eller to, og evt. koste på seg en runde på en mer sagnomsust bane?

ShortSwing

over 15 år siden

ShortSwing

Vi var nesten der ... helvetes Island. Men her er noen tips.

Planlegging:
http://www.ruff-fairway.com/index.php?option=com_content&view=article&id=92&Itemid=202
Planen
http://www.ruff-fairway.com/index.php?option=com_content&view=article&id=117&Itemid=204

Enur

over 15 år siden

Enur

Bodde og spilte på Deer Park for noen år siden. Det var for å få klemt inn mest mulig golf i løpet av en kort vår-weekend. Greit nok, men heller ikke mer enn det.
Det gir deg heller ikke "smaken av Irland" som en linksbane eller en annen litt mer spektakulær bane vil gi deg, så min anbefaling er nok å finne noe annet for å gjøre opplevelsen litt mer spesiell og minneverdig.

Enur

over 15 år siden

Enur

Seve: Leste ditt innlegg nr. 2 litt mer nøye, og som et enkelt og rimelig sted å bo, samt som et godt utgangspunkt for turer både inn til Dublin og flere spektaulære linksbaner ikke langt unna, kan i og for seg Deer Park være et greit alternativ. Og så har du da muligheten for å ta en kjapp morgen- eller kveldsrunde på stedet, bare du ikke forventer den helt store golfopplevelsen akkurat der.

Seve

over 15 år siden

Seve

Takk for svar.

Enur: Har du noen anbefalinger på baner som løfter opplevelsen, uten at det nødvendigvis er det aller dyreste. Har fått tips om Portmarnock Links. Begynner vi å nærme oss da, eller? Ang. Deer Park: Denne fiskerbyen like ved (Howth), er den et greit sted å gå ut på kvelden for en middag og noen pils, eller vil man ønske seg inn til selve Dublin sentrum?

ko

over 15 år siden

ko

Spill heller nabobanen til Deer Park; Howth...

Men det kommer jo an på hvor dere skal bo og hva slags transportmidel dere satser på. Bor dere i Dublin kan dere velge mellom ca. 70 golfbaner innen 30 minutter kjøring (så taxi fungerer supert), greenfee er mellom 15 og 150 Euro, de fleste koster 40-60 i helga. Dere bør vel neste spille en links bane, og det billige og populære valget er Corballis Links, som er et kommunalt anlegg. Når det gjelder "sagnomsuste" baner så finner du de fleste på vest-og nordkysten, men de mest kjente rundt Dublin er:
-Portmarnock Golf Club
-European Club
-K-Club

Mitt tips for "hidden gems":
Lei bil og kjør opp til Wicklow Mountains (ca 45 minutter). Her er det nok å se og gjøre for de som ikke spiller golf (Flott natur, Glendalough, Powerscourt Garden etc). Baner å spille:
-Woodenbridge
-Macreddin
-Arclow

Jeg anbefaler følgende linker:
http://www.visitwicklow.ie/index.htm
http://www.teetimes.ie/
http://www.gui.ie/countymap.asp?id=1

(Ja, lite å gjøre på jobben i dag..)
Ko.

Super

over 15 år siden

Super

Hei,
Jeg spilte Royal Dublin golf Course i April, ønsket å prøve en skikkelig links banke. Ikke så langt fra sentrum. par hundre nok med taxi. Veldig fin og vanskelig links bane. Hvertfall hvis du får de forholdene jeg hadde....kald vind og regn. Er vel ikke det rimligste alternativet. Ellers er menneskene i Dublin veldig hjelpsomme og imøtekommende, det bør være mulig åfå til noen 'good deals' fra Dublin. Spør en drosje sjafør, f.eks. Jeg vil absulutt anbefale å bo i sentrum, trøkket rund Temple Bar området var kjempebra, spesielt i helgene.

God tur..

Seve

over 15 år siden

Seve

Takk for alle (gode) tips. Corballis Links så jo ikke så verst ut, uten at jeg greide å finne noen pris på green fee der.

Enur

over 15 år siden

Enur

Kan dessverre ikke si noe om utelivet utenfor Deer Park, Seve.
Den helgen jeg var der (alene), brukte jeg til golf fra morgen til kveld, og særlig mer orket jeg ikke den helgen.

Men det høres ut som om anbefalingene til både ko og Super kan være vel verdt å lytte til!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Carton House og St. Margareths er også ok alternativer.

Jeg spilte Portmarnock Sands for et år siden - helt ok bane og ok pris, men ingen wow-bane.

Ping G15

over 15 år siden

Ping G15

Corballis går for å ha de beste greenene i Dublin, men banen er ikke vanvittig. Det er derimot Portmarnock Golf Club. Du kan bo på Portmarnock Hotel, banen der er også fin. Åsså The Island da...KONGEBANE!! Men ingen overnatting..Headfort bør du åsså spille. Og Druids Glen / Druids Heath, men da er du 45 min fra sentrum. Carton House er konge.

Blondie

over 15 år siden

Blondie

Har akkurat kommet tilbake fra Dublin etter en 4 dagers tur. Vi satset på en "billigtur" og bodde på Castleknock Golf & Resort. Flott hotell med egen 18 hulls golfbane. Greenfee var €30. Litt vanskelig bane med mye vann og tøff rouhg. Vi spilte også 2 runder på Luthrellstown som ligger 5 min. med taxi fra hotellet. Det var en fantastisk parkbane som var en fryd å gå. Greenfee var €35. Er du ute etter en tur hvor noen spiller golf og noen liker spa så kan dette anbefales. Vi hadde ikke bil så det tok drøyt 30 min med buss inn til Dublin.

Aron

over 15 år siden

Aron

Hei Seve.
Jeg spilte EM på Portmarnock som amatør.
det er en veldig krevende bane som anbefalles.
tror nok det er en av de bedre der borte.

god tur:)

Seve

over 15 år siden

Seve

Hvordan er det med disse kleskodene i Irland? Det står at man til nød kan få gå med pen shorts, dersom man kombinerer det med "appropriate socks". Spør du meg vil det mest passende på golfbanen være ankelsokker, men jeg frykter at man her tenker på sokker til oppunder knærne, slik mange nordmenn bruker i sandalene når de er på chartertur. Noen med erfaringer på området? Kanskje knickersstrømpene jeg har til bunaden er det tryggeste valget?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her