Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Region Tour Drammen

mikkelrev

over 15 år siden

mikkelrev

Påmeldingsfristen går ut i dag kl 12...
Forholdene er flotte og det kunne vært gøy at mange av dette forumets allvitere kunne kommet og vist at de kan mer enn å ha meninger om golf :-))

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Sorry Mikkel, men etter å ha spilt 93-95-84 i helgen på hjemmebanen, så tror jeg at jeg må ta grøntkortkurs på nytt og se om jeg består baneprøven først.
vet ikke om jeg rekker dette før Drammen......

kingben

over 15 år siden

kingben

er i samme båt som yngve,, har bare litt "dårliger" slagside... :-)

kanskje vi skal melde oss på kurs sammen yngve...!!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Hehe, likså greit å flashe nyheten her ja. Så slipper dere å få det midt i trynet av ondsinnede "kamerater" senere :-)

På den annen side, det var et helvetes vær på lørdag. 84 på sisterunden er jo decent, Yngve!

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Ja, men sannheten er nok at det ikke hadde noe særlig med været å gjøre at vi sleit som vi gjorde.

vi suger rett og slett......

84 runden var deilig. spesiellt med tanke på at jeg var 9 over etter 9 hull....

:D

jeg kan når jeg klarer å ta meg sammen. nå er spillet omtrent som bingo og lotto.

kingben

over 15 år siden

kingben

jeg kan også når jeg tar meg sammen... men jeg klarer ikke å ta meg sammen...

hmmm. hvordan vet jeg da at jeg klarer når jeg tar meg sammen som jeg ikke klarer....

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Benny... fordi du klarer det når du ikke trenger det.... fordi du ikke tjener penger på det, og da klarer du det ikke når du trenger det, siden du egentlig ikke trenger det da heller...

kingben

over 15 år siden

kingben

hmmm
er vi litt off-topic!!

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

jepp....

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

har sett det verre...

barce

over 15 år siden

barce

lang verre..

barce

over 15 år siden

barce

*langt ;)

(..hvor er versjon 2.0 gutta - med editknapp å greier? ;p)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

er vel flere her inne som i løpet av helgen viste at golf ikke alltid er like enkelt....

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Snufs, ja! Jeg schanket meg ut av alt som har med golfglede å gjøre!

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

En stakkars shank fra brille!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hadde jeg bare hatt en shank ville jeg fortsatt kunnet kalle meg golfspiller.

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Jo, Sam.... men pokker heller!!.... 93-95-84?

skal et stykke tilbake i tidsmaskinen før jeg finner 3 runder med det snittet.....

og gudsjelov kan man kanskje si :D

Bamse

over 15 år siden

Bamse

Nå var du snill Resus. 3 tenker jeg vi sier + en "liten" forsnakkelse

mikkelrev

over 15 år siden

mikkelrev

pingler !

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Enig med mikkel. Fan til pingler dere er!

Resurrected

over 15 år siden

Resurrected

Jeg tenkte at hadde du klart deg med 2 shank i steden for 3, så hadde det blitt brille.

Den OB på hull 18 var uunngåelig i det øyeblikket du åpna kjeften :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jedg hadde vært happy med et snitt rundt 90, Yngvis....

Yngve Johannessen

over 15 år siden

Yngve Johannessen

Ja, det kan jeg tro..... men synes du jeg burde være happy med det også?

:)

kevin

over 15 år siden

kevin

godt jeg er altfor dårlig til å være med i slike turneringer:)

Er ikke spesielt stort startfelt ser jeg,43 herrespillere og kun 2 damer? Det var litt overraskende med så få jenter,Drammen har vel alltid hatt en bra jente/dame-gruppe?

Litt merkelig å ha regiontour både på Mørk og Drammen samme helga vel? Kun 36 herrespillere på Mørk,og 1 dame!

Er det så liten interesse for Regiontour for tiden?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Klart det er uheldig med regiontour på Drammen og Mørk samtidig, men sesongen er kort og det er mye som skal innpasses i terminlisten, både lokalt og nasjonalt. Og kommunikasjon mellom klubber i forskjellige regioner er vel ikke alltid det emst nærliggende.

Det er, dessverre, ikke overraskende at det stiller få damer på regiontouren. Det er sørgelig få damer som spiller turneringer på et visst nivå etter junior-alderen og uten at de spiller collegegolf. I tillegg er det EM snart for damer og jenter med forberedelser i forkant, det er Titleist tour på Meland denne helgen og Norgescup på Miklagard neste helg. På Miklagard er det fullt felt (tror jeg) med damer, ca 16 stk, men allikevel med et begrenset nivå. Med andre ord, de fleste som ønsker å prioritere Norgescup kommer med, ihvertfall på den turneringen.

Sørgelig, men situasjonen for damegolf i Norge er ikke mye å rope hurra for.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Gledelig at det er 66 påmeldte til MONSTER saturday på Miklagard i morgen. Har hørt rykter om at det kan bli en del lange innspill...

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Det er som Pepper sier, at "det er uheldig, men det er slikt som skjer". I alle fall frem til nå. For et eller annet må gjøres med den fremtidige turneringsstrukturen. AMA tour hadde 120 deltagere i snitt på Mørk. Regiontour har falt til morgendagens 36. Premiebordet med gavepremier på bildekk fra Continental er stort sett uforandret, startavgiften også.

Jeg har fått noen forslag til forklaringer på den fallende interessen;
- De to wildcards til NC som det spilles om - har mistet sin verdi ettersom "alle" som vil kommer med likevel.
- Det er liten eller ingen koordinering av turneringene utover junionivået i regionene. Det vil si; NGF setter jo opp turneringsplanen for Regiontour, men det tas ikke hensyn til om det på samme dato arrangeres andre turneringer som "stjeler" deltagere.
Denne helgen er det altså Drammen og Mørk som har RT, det er samtidig Monster-lørdag på Miklagard og et stort arrangement på Østmarka så vidt jeg vet. I tillegg er det en lang rekke klubbturneringer.
- Når interessen har falt så radikalt - så burde det kanskje også vært gjort noe med prisene? Det har ikke skjedd.
- I Rogaland har de klart å lage en egen variant ved å lage en turneringsserie på 7 Regiontourer som ser interessant ut. Litt det samme ser det også ut for at de driver med i Bergensområdet (7 klubber og 7 RT - slå den!).

Neste år må;
- Det bli bedre koordinering mellom regionene/klubbene (alle taper på dagens ordning)
- Selve turneringsformatet bør kanskje fornyes (se f.eks til Rogaland eller til Sverige)
- Det siste og ikke minst viktige - er å få damene med, men da er jeg redd for at vi har et større lerret å bleke. Det lerrete starter langt ned i juniorklassen.
Ha en fin helg uansett hvor du skal spille!

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det er ingen enkel oppskrift på å få større bredde på deltagelsen i turneringene i Norge, øke interessen blant spillerne og generelt bedere nivået.

NGF må ta et ansvar når det gjelder avviklingen av regionsturneringene. De setter opp turneringsplanen, men tar ikke konsekvenser av planen og tar grep for å bedre turneringsoppsettet.

Norgescup må gjøres mer attraktivt med pengepremier og skikkelig sponsing. Slik det er i dag må de profesjonelle spillerne til Sverige og Danmark for å få et tilfredsstillende turneringstilbud. NGF må gjerne skylde på finanskrisen, men så lenge det ikke er et godt nok turneringstilbud på høyeste nivå i Norge har ikke NGF gjort jobben sin på en profesjonell måte.

Når det gjelder damegolf er det nesten enda vanskeligere. Det er vanskelig å kombinere studier og jobb med et godt treningsarbeid gjennom året, men situasjonen der er ikke vanskeligere for damene enn for herrene. Til slutt går det på interessen hos damene til å spille turnering, kombinert med det generelle arbeidet i klubbene. Ikke minst arbeidet blant juniorene slik Oggi sier.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her