Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Føring av scorekort

Magne

over 15 år siden

Magne

Lurte litt på hva som var vanlig ved føring av scorekort når man ikke starter på hull 1. Hvis jeg starter på hull 2, hva er vanlig praksis når jeg kommer til hull 1, skal jeg da føre det på hull 1 eller hull 10 ?
Har fått med meg at det er delte meninger om dette. Jeg mener det riktige vil å skrive på hull 1, sånn at jeg får en hel førsterunde.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Om du ser på www.golfregler.com - så har vår egen Golfregelguru besvart spørsmålet ganske greit ved at dersom du går ut fra hull 2 på f.eks Skoger Golfbane - så vil du gå fra hull 9 til hull 10 (det er jo helt ulogisk å gå fra hull 9 til hull 1 - for så å gå til hull 10 igjen - tiden blir jo et viktig element her) - hvilket tilsier at man bør skrive hull 10 først og så hull 1 helt til slutt.

Det virker ganske logisk for meg - men har også erfart at meningene er delte på dette området.

Magne

over 15 år siden

Magne

Takk for svar, jeg tenkte faktisk ut fra en 9 hulls bane, men ser jo at det selvsagt blir som du skriver på en 18 hulls bane, og da bør det kanskje være likt alltid

furu

over 15 år siden

furu

Spiller på 9-hulls bane og skjønner hva du mener.

Hvis du starter på #2 så spiller du 2-3-4-5-6-7-8-9 Og etter det kommer du til #1/10 og dette skal da bli ført som #10. #1 blir altså ditt siste hull for dagen.

Da blir det samme "forhold" som på en 18-hulls bane dersom du starter på #2. Da vil man selvsagt avslutte med å spille #1.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her