Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf VM og Aftenposten

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Aftenposten eier golf.no. Det virker likevel ikke som om det har sunket mye kunnskap inn i papirutgaven. Arne Hole, golfens svar på Sølve Grotmol, presterer i dag å skrive bl.a. at lag-VM spilles som Matchplay. Godt å se at Camilla Guriby Hilland som har skrevet artikkelen på golf.no ikke har blitt forgiftet av Hole enda.... Den mannen skriver så mye feil om golf at han trolig burde få premie.

Hvorfor i all verden kan ikke noen som har peiling begynne å skrive for de store mediene ?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Han er da ikke så giftig. Han prøver i hvert fall.

Skal avisene holde seg med skribenter som kan levere stoff på et profesjonelt nivå, må de betale ganske mye penger for dette, endog ansette folk. Hvorfor skal de det? Fra et norsk ståsted er det jo ingen norske innsatser å skrive om bortsett fra i NM. Man kan ikke ha golfjournalister gående på ventelønn i evigheter ...

VG hadde et opplegg med Færevåg i USA så vidt jeg husker. På norske nettsteder ble han angrepet for å skrive tull. Problemet var jo at han "måtte" skrive noe når han først var der, men dessverre rotet Tutta det til for seg.

Hovedproblemet er at det er veldig vanskelig å lage bra avisstoff på en sport der Norge p.t. er blottet for profiler og prestasjoner. Og hva gjelder Tutta - med sin ene Europatour-seier - er nesten alle tenkelige og utenkelige vinklinger brukt opp for lengst.

Håper for guds skyld hun lykkes snart, ellers er det synd på journalistene som skal finne på noe nytt om henne.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

...er ikke uenig i det du sier - men skal man skrive så får man ha et visst minstemål riktig. Holes artikkel i dag (og mange før det) er basert på feil. Å si at VM spilles som matchplay blir som om Aftenposten skulle skrive at VIF - Stabæk blir avgjort på første-målet-vinner....

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

....er ikke omtrent all journalistikk basert på feil i en eller annen form???

Joje

over 20 år siden

Joje

Til Gunnar S. Der er du egentlig inne på en diskusjon som trolig er mye viktigere enn denne siden, ja til og med viktigere enn golf:-)

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg ser at Ramnefjell tar opp det samme på golfsiden.com og mener at Hole er en flink golfjournalist. Her er jeg uenig med Asbjørn. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger Hole har rotet med fakta. Sist var det en blunder ifb. med Ryder Cup. Han sjekker ikke fakta godt nok og det holder ikke vann....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her