Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Baner "På Randen".

Østlending

over 15 år siden

Østlending

Vi er godt inne i et nytt golfår, og nå melder de første klubbene om økonomiske vanskeligheter.
Kongsvinger GK melder i Glomdalen i dag at klubben er inne i virkelige problemer med likvidene. http://www.glomdalen.no/nyheter/article5160418.ece

Det ville være veldig synd hvis Østlandets beste bane ville bli turområde igjen. Banen har i år vært i topp stand fra første dag, og har i tillegg redusert sin greenfee fra 15 juni. Flere burde absolutt besøke denne innlandsperlen av en golfbane.

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

:) Bortsett fra den noe opphøyde statusen, så er jeg enig med deg. Banen er skikkelig bra, og den fortjener å leve.
Men desverre var dette noe jeg så for meg når jeg hørte om planene der oppe. Banen ligger for langt unna folk. 1 mil unna Kongsvinger, som kun har 20000 folk totalt, og for mange mil unna Sverige. Da sier det seg nesten selv at man ikke kan overleve, hvis man har budsjettert med Greenfee-inntekter.
Desverre.
Men det blir en tur oppover i løpet av sommeren. Dog tvilsomt om det redder klubben. Ser forøvrig ikke at de arrangerer noen turneringer i år? Ala region/Norgescup? Hvorfor ikke? Var jo bra turnering der i fjor på Galvin Green.

kevin

over 15 år siden

kevin

leste det selv nettopp,håper det ordner seg. Men er nok som det blir sagt over her,ganske tøfft med den beliggenheten og et lite marked. Men håper selv å få prøvd den i løpet av året

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Kongsvinger står på min årlige "må spilles" liste.

En av de beste skogsbanene vi har i Norge. Fabelaktig Nordwall design, med store fint ondulerte greener og store (ofte litt gjemte i typisk Nordwall stil) bunkere, banen følger konturene i landskapet på en fantastisk måte, og hvert hull ligger i sitt eget rom (får litt fornemmelse av Halmstad i så måte).

Mange virkelig gode hull, hull 3 som såvidt meg bekjent er Norges lengste par 5 560 meter, hull 9, kort men fyndig par 4 med vann som lurer, hull 12 er kanskje det seigeste hullet i Norge, par 5 på 520 meter, skal du unngå ett vrient 2 slag bør du ikke slå lengre enn 200 på utslag, da har du ett 2 slag på 200 meter slakt oppover for ett innspill på 120 meter opppover till en opphøyet green, fabelaktig hull.
Hull 15, ajajaj, 390 meter par 4, dogleg venstre med en kilen drive oppover, meget god fairway bunkering akkurat i knekken, slår du en god drive har du fremdeles 180 meter igen i kraftig nedoverbakke til en relativt liten green.

Herreminhatt, Kongsvinger er så sabla fin at alle som kan bare må ta turen, er ikke mer en 1 t 30 minutter fra Oslo. Hadde vært en tragedie om denne banen ble lagt ned, det er nok av kjedelige jalla baner som vi kunne vært foruten, men kjære vene la de virkelig gode banene forbli!

Smør niste, last opp bilen med gode venner og/eller venniner, kjør til Kongsvinger og legg igjen litt penger i greenfee, shop (vel) og kafe!!!

gggggggg

over 15 år siden

gggggggg

Mye riktig der Yorkie. Liten comment; hull 9 på Nøtterøy er 581m...

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

gg,
Nøtterøy står også på min årlige "må spilles liste", meget godt design fra Hr. Turner og meget fin veksling mellom skog og park stil bane. Og, par 9 er 581 meter, fra hvit, hull 12 på Kongsvinger er 591 meter fra hvit.
Hull 9 på Nøtterøy er langt men relativt snillt, god drive, greit 2 slag, og ett hyggelig innspill ned til green. Hull 3 på Kongsvinger, trenger en god drive, ett godt og presist 2 slag for å ligge rett i dogleggen, og innspillet, vel den greenen er j... lang og svær, så GIR er ingen 2 putt garanti

Blir litt petimeter, men allikevel:)

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Og, sånn for å ta ved nesen eventuelle Bergensere, Hull 16 på Meland er 572 fra hvit, og er altså ikke Norges lengeste par 5 hull, sorry!

Forøvrig en bane som jeg gjerne skulle hatt på min årlige liste (sammen med Narvik og Byneset) men det blir dessverre litt for langt unna, så må nok nøye meg med hvert annet år listen....

Smann

over 15 år siden

Smann

Fulgte tipset her og dro til Kongsvinger og jeg ble ikke skuffet. Anbefales på det varmeste! Håper virkelig ikke den forsvinner og blir en enda større turløype!

Smann

over 15 år siden

Smann

Den siste fordi det er mange turstier og løyper som går gjennom skogen der. Banen var helt knall:)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her