Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Saint-Omer Open m/5 nordmenn

kevin

over 15 år siden

kevin

Når hadde vi sist 5 mann i aksjon på Europatouren tro? Denne uka har vi nettopp det,i Saint-Omer Open som spilles i Lumbres,Frankrike. Det er drøye 4,5 mil syd for Calais hvor tunnelen over til England er.

Banen er normalt par 73 men hull 15 og 18 er gjort om fra par 5 til par 4 og banen spilles som 6259m og par 71 denne uka. Baneguide:
http://news.aa-st-omer-golfclub.com/aastomergolfclub/uk/parcours.asp

Ikke noe spesielt sterkt felt i denne årets minste ET-turnering pga US Open,men det finnes noen litt kjente navn som Jacquelin,Lima,Hutsby,Tadini,Dinwiddie,Wiegele,Gustafsson,Quiros(lillebror),Edberg og Haeggman. I dette feltet burde flere av de norske hevde seg bra.

Så er det våre 5 spillere og deres starttider torsdag:
- Thorp 0730
- Kaensche 0750
- Brovold 1240
- ETJ 1345
- JAL 1410

Thorp,ETJ og JAL burde klare cut greit her med den formen de har hatt i det siste. De andre skal vel slite litt mer,men håper på opptur for de også og helgespill i det minste.

ETJ hoppet opp noen plasser på pengelisten og er nr.160,mens JAL er 279 på ET og 14.på CT. Mens Thorp rykket opp til 17. på CT og over 300 plasser på verdensrankingen!! Til 662.plass,og fortsetter han slik som dette er det ikke lenge før han er norges best rankede spiller om en stund.

Fortsetter oppturen for våre beste i Europa tro? Virkelig spent denne uka,synes det har vært mye bra i det siste.

bonne chance en Norvège!

gggggggggg

over 15 år siden

gggggggggg

Det er jævlig bra kevin, umulig for normale (!) å følge med på hvor alle spiller, så det her er superbra!
Kjempeglad for at en skikkelig ressursperson har funnet veien hit, slik at vi andre litt late, men mega-interesserte, kan følge med.
Igjen, takk.

barce

over 15 år siden

barce

Bøyer meg i støvet!

Flott innsats Kevin :)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Som vanlig klasse av Kevin!

Hvis spillerne er tilsvarende gode blir det made cut og gode plasseringer på alle 5.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg har støv på nesa etter å ha bøyd meg i det, Kevin. Trådstartene dine er suverene. Jeg gleder meg til en helg full av golf på bane og på nett.

kevin

over 15 år siden

kevin

:-)

Thorp er +1 etter 4 hull,mens Kaensche er på par etter 1

kevin

over 15 år siden

kevin

Fargerikt hos Marius i dag,+2 etter 10 hull. 2 birdies og 4 bogeys. Kaensche er +2 med to bogeys og resten par etter 8 hull.

Tror det var meldt fint vær,men mye vind. Scorene er ikke all verden sålangt,forutenom lederen som er -4 etter 10

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...og vips var begge to på par etter 13/14.

kevin

over 15 år siden

kevin

PK er -1 nå!

Kubein

over 15 år siden

Kubein

-2 nå...grei back av PK.

Hemmi

over 15 år siden

Hemmi

MT ferdig på +1 og foreløpig T34 for dagen.

gjest

over 15 år siden

gjest

noen som vet om pengene fra turneringen teller på ET eller CT eller begge eller hva?

kevin

over 15 år siden

kevin

PK på -1 for dagen,well done! T10 for øyeblikket.

På turneringsiden står det "it will also have the honour of being the only event in 2010 to be dual ranked between The European Tour and the European Challenge Tour."

Mulig det betyr at penger og ranking gjelder begge steder,uten at jeg har funnet noe mer info om det

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Pengene gjelder på begge rankinger. Derfor har JAL tidligere kalt den en CT-major.

kevin

over 15 år siden

kevin

Brovold er -1 etter 3!

dutte

over 15 år siden

dutte

Et desverre alltid aktuelt spørsmål når det er norske golfere i aksjon , hva går cutten på? 60 & ties som på CT eller 65 & ties som på ET. Det står sikkert noe info. om det på ET sidene, men jeg har ikke funnet det.

kevin

over 15 år siden

kevin

78 spillere klarte cut i fjor,på +4.

JAL ble nr.23,PK 69 og Brovold 142 i fjor

kevin

over 15 år siden

kevin

dårlig start av JAL,+2 etter 2. Brovold på par etter 7,Tage er +1 etter 4

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

JAL på vei oppover igjen - Tage i trøbbel med +3

kevin

over 15 år siden

kevin

Tage sliter ja,+4 nå...

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Blytungt for Tage og Lars, ganske ok for de tre andre. Jeg håper ganske kraftig at PK får en opptur og fortetter godspillet i morgen. Det har han fortjent - om ikke av andre grunner så pga innsatsen.

kevin

over 15 år siden

kevin

Brovold på par etter 2 hull i dag,Tage går ut 0940 og JAL 0915. De siste 2 går ut senere

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Liker bloggen til Tage, igår var det EGENTLIG mye bra! Herlig spirit ihvertfall, det skal han ha!

kevin

over 15 år siden

kevin

lol....han har humor den godeste Tage,herlige innlegg. Tipper han avanserer kraftig i dag

Adam

over 15 år siden

Adam

Cut på +3?

kevin

over 15 år siden

kevin

bra start av JAL som er -2 etter 8 og oppe til T15. Tage er -2 etter 11 og nærmer seg cut-grensa. Den er fortsatt +2 men beveger seg kanskje litt. Meldt litt mer vind utover dagen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jal er - 3 og topp 10 nå. Ganske gøyalt etter at han var 2 over en stund i går.

kevin

over 15 år siden

kevin

Brovold er ferdig på +3,tre slag bedre enn i går men misser dessverre cut. Tage er -1 etter 16 og skal utrette mirakler på slutten for å klare cut.

MT er +1 etter 2 hull,mens JAL er -2 nå etter 15.

kevin

over 15 år siden

kevin

Strålende 68 runde av JAL i dag,mens PK og MT sliter litt nå i starten

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Bra av Larsen, PK viser at han ikke klarer å følge opp etter i går...ikke overraskende, men håper han klarer cut.

Larsen -3
PK +2 etter 4
Thorp +2 etter 5

Kubein

over 15 år siden

Kubein

Cut er nå +3. Thorp ligger akkurat på, PK er på +1 nå.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Ikke hver dag det er to nordmenn i topp 10 på ET - men det er det akkurat nå!!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Kult! Artig at PK har spilt så stødig. Unner ham virkelig en god plassering.

kevin

over 15 år siden

kevin

utrolig morsomt med JAL og PK,imponerende innsats sålangt. Litt overraskende av Thorp misset sånn i dag.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

MT har mang uker på rad nå - og St.Omer er vanskelig (dvs. lett å misse rerf Tages blogg)

dutte

over 15 år siden

dutte

Thorp har på 4 uker sikret seg en arbeidsplass (CT) for neste sesong. Var vel naturlig at han fikk en nedtur etter karrierebeste sist helg. Kaensche overrasker, blant de 5 norske var det ham jeg minst trodde skulle klare cutten. Larsen som forventet på en bane han trives på.

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Kansche overrasker noen, men ikke meg.
Han kommer, merk mine ord.

kevin

over 15 år siden

kevin

ang Thorp så er det klart et poeng at han har spillt mye i det siste.

Spennende med Kaensche. JAL er vel der han bør være

kevin

over 15 år siden

kevin

PK er +1 etter 2 i dag,mens JAL gjorde par på dagens første hull

kevin

over 15 år siden

kevin

nedtur for våre i dag,+5 på begge to. Er T33,men kun 3 slag opp til 16.plassen

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Pokker......litt lei av at moving day er nedtur. Men; stå på i morgen og - det er nye muligheter

kevin

over 15 år siden

kevin

det starter ikke så bra for våre i dag heller,PK er +1 etter 5,mens JAL er +2 etter 5. De to spiller sammen i dag,kanskje kan de snu den litt dårlige trenden sammen

kevin

over 15 år siden

kevin

JAL ble beste norske i dag på T23 og en sjekk på 6420 euro. PK ble nr.42 etter en litt dårlig avslutning,3400 euro inn på reisekontoen.

Turneringen ble vunnet av Wiegele fra Østerrike som vant nylig på CT og som vant Lexus Open CT på Miklagard for noen år siden.

Neste turnering for JAL er CT i Båstad om 2 uker,mens PK skal vel spille Nordea Tour hjemme på Losby til uke

Adam

over 15 år siden

Adam

Hva med Thorp?

kevin

over 15 år siden

kevin

jeg trodde han skulle spille på Losby,men ser ikke navnet hans på startlisten. Han er heller ikke på deltagerlisten til CT eller ET neste uke

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her