Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tom Watson og spiller nr 2

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Spilte to runder med en kar fra Texas i helgen. Meget hyggelig og med gode kunnskaper om golf m.v.

Han hadde (minst) to historier som kanskje kan være interessante for flere enn meg:

Den ene historien er litt til ettertanke for alle. Han spilte med en god venn av seg som har vunnet på PGA Touren - Keith Fergus. Spiller nå på Champions Tour (ranket topp 30). Fergus slo et - etter hans egen mening - dårlig slag. Spør kompisen om å få slå en ball til for moro skyld. Selvsagt sier min nye venn Tim. Fergus slår ball 2 og den er perfekt. Fergus snur seg og sier "Fergus 2 er alltid bedre enn Fergus 1, bare tenk hvis Fergus 2 hadde spilt på touren". Da kommer gullkornet (etter min mening) fra den gode Tim: Hvis Fergus 2 hadde spilt på touren ville det trolig vært en Tiger 2 der og....

Den andre historien var om Tom Watson. Watson er fra Kansas. Medlem av den lokale klubben lenge. På et tidspunkt (mener det var 70-tallet) trakk han seg ut av klubben - fordi en god venn av ham fikk avslag på å bli medlem med begrunnelse at han var jøde. Det sier en del både om holdningene i USA og integriteten til Tom Watson.

....... forøvrig kan Praia D'el Rey i Portugal (som jeg spilte med denne fyren) anbefales. Fantastisk bane !! Jeg er "in love"....

Enur

over 15 år siden

Enur

Artige og interessante historier, Sam.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Alle og enhver kan vel kanskje føle seg litt jødeaktig en sjelden gang. Vi er vel lite sannsynlig i den samme dårlge stund ute etter et medlemskap i en annen klubb, og derfor får vi aldri en slik fantastisk opplevelse fra et medmenneske.

Når det gjelder den andre historien så er min påstand at det til tider burde vært en Lars 2, 3, 4 og 5 også.
Jeg tviler på at noen av dem hadde vært gjennomgående bedre av den grunn, selv om en og annen kanskje kunne hatt et godt slag i et heldig øyeblikk.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kanskje Lars 1-4 kan spille sammen i Texas scarmble?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Det har jeg ikke tenkt på, men kan de i så fall bruke samme utstyr?
Blir jo jævla tungt om vi må ha med fire fulle bagger ut på banen.

Konversasjonen under runden vil i hvert fall bli av en meget høy kvalitativ klasse og regelboka skal vi nok i fellesskap finne ut av. Er litt usikker hvem skal være markør for hvem?

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

OK, da er ting med bagger utstyr og markør avklart.
Lars 5 er med som kaddy og markør :)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

...og nå er det bare å heie på Watson i US Open.

kevin

over 15 år siden

kevin

har stor tro på Watson,derfor fikk han plass på Fantasy laget mitt denne uka

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her