Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvor skal grensen gå?

starter`n over alle startere

over 25 år siden

Hei! Jeg lurte på om det var noen som hadde noen meninger om hvilke HCP grenser som burde gjelde i helger og i rush perioder, og er det fair at en starter ikke lar folk som har glemt kortet sitt hjeme spille??

Runar Nyrud

over 25 år siden

Runar Nyrud

HCP grensene må (etter min mening) settes etter hvor stort trykk det er i helgene. Hvis det ikke er fullt er det vel ingen vits å sette noen grense ?

Dessuten synes jeg at man bør la medlemmer ha fordeler......

HCP kortet skal være med. Hvis du spiller på hjemmebane så synes jeg det bør holde om du kan vise førerkort feks.... de har deg jo i arkivet sitt....... eller ?

Martin

over 25 år siden

Martin

Det er riktig at gjestespillere som ikke har med kortet sitt skal sendes hjem. Det er ikke alltid lett å få bekreftet medlemsskap og handicap i helgene. Hvis det er medlemmer, så bør det holde med legitimasjon. De er jo i et medlemsregister som bør være i startbodene på alle baner. Jeg jobber selv som starter, så jeg har vært borti problemet.

over 25 år siden

Hei!

Takk for svar!! Det er morsomt og få en anelse av hva andre mener om disse sakene, da dette i stor grad angår meg. Dessuten kan jo en debatt bringe frem sider av en sak man ikke har tenkt på før.

Joda, man har jo lagret egene medlemer med spillerett i et rergister og det vil aldrig bli et problem for et medlem å få spille selv om kortet ligger igjen hjemme, men jeg tenkte mer på hvis man kommer til en annen klubb. Skal den eventuelle starteren der måtte ringe til kontoret eller startbod i hjemmeklubben til spilleren??
Dette er jo noe som skjer dagelig og er egentlig et problem, i allefall i tider hvor det er mye trafikk.

Runar Nyrud

over 25 år siden

Runar Nyrud

Det vil være håpløst å sitte å ringe rundt til klubbene etter min mening..... Hvis du kjører bil uten førerkort og blir stoppet så blir det bot..... uansett unnskyldning.......

m@x

over 25 år siden

m@x

Var det ikke et NGF-prosjekt som het "Chip" en gang for lenge, lenge siden ??
Det kunne jo ha vært en løsning - men da MÅ jo kortet være med !
Er det forresten noen som vet hvordan fremdriften i Chip-prosjektet er?
Ser at svenske spillere benytter "golfkortet" når jeg er nede på de kanter ... men Epani er jo et svensk selskap, så ...

Jan-Håkon Skarpsno

over 25 år siden

Jan-Håkon Skarpsno

Det med å sende hjem golfere som har glemt kortet sitt er vel forsåvidt greit i og med at man
forplikter å alltid ha dette med seg når man skal
spille golf. Men det er bare så fryktelig ille
å finne ut etter å ha kjørt 20 mil til en
golfane at man har glemt HCP kortet. Jeg
synes starterens mulighet til å være litt
"rund i kantene" bør være til stede.

Det ble sammenlignet med førerkort på bil.
Jo, da. Man får bot, men får allikevel
lov til å kjøre videre......

JHS

Tommy Skjelstad

over 25 år siden

Tommy Skjelstad

Jeg mener det går å se an på spiller(ene), utstyr og holdning og at starterene bruker sunn fornuft. HCP-kort er etter min menig er at man følger etikette på banen og ikke ødelegger banen.

over 25 år siden

...Men er det altid så enkelt å se på personen om den kommer til å oppføre seg på banen??
Dessuten kan man ikke gjøre forskjell på folk, i alle fall ikke i samme situasjon, det er klart vi ringer hjemmeklubben deres hvis det er lite trafikk og vi har tid, men ellers må personen selv få tak i klubben og be de fakse over en bekreftelse. Det er også veldig skjeldent at man når de såkalte "postordre klubbene" da man ofte blir møtt av en telefonsvarer ol. Og da er det ikke noe håp, slik reglene er i dag.

Lie

over 25 år siden

Lie

På hjemmeklubben din, kjenner du jo enten de anstte, eller de kan sjekke i medlemsregistrene, så det ser jeg ikke på som noe problem. De som glemmer HCP kortet sitt hjemme, bør ikke få lov til å spille, siden man ikke vet hvordan de vil oppføre seg. Kanskje man skulle tilate, en liten enkel test, mot et gebyr på 300 kroner som ett midl grønt kort. problemet er jo akkurat at man ikke vet om personen har spillerettigheter eller ikke.

Ett viktigere spørsmål, synes jeg er hva man skal gjøre i starten av sesongen, når noen kke har fått tilsendt sitt hcp kort enda. Noen klubber sender disse først rundt i starten av mai, og da har jeg som regel spilt noen runder allerede. Skal personer med fjorårets HCP kort tilattes å spille?

over 25 år siden

Husker du og sende inn det gamle HCP kortet ditt før Jul da?? Hvis du har fjorårets HCP kort kan du vel ikke ha gjort det. Husk at alle skal sende inn HCP kortene til sin hjemmeklubb hvert år før 01.01.... Dette er på grunn av at klubbene skal registrere HCP`en din i sine registre.

Jeg pleier å få kortet mitt i februar/mars.

m@x

over 25 år siden

m@x

Hvorfor sender alle inn originalen av HCP-kortet ved sesongslutt? Jeg er medlem i Borre GK - og de klarer seg fint med en kopi.
Det originale beholder jeg for spill i utlandet og på norske baner som åpner tidlig ..
Jeg vil anta at andre norske klubber har liknende ordninger?

over 25 år siden

Skulle det ha seg slik at man skal ut å spille akkurat rundt årsskiftet er det vel ikke noe problem om man sender det inn etter nyttår, MEN saken er jo den at:HCP KORTET ER IKKE GYLDIG LENGER ENN TIL 01.01...! Så det hjelper ikke at du har det gamle hvis du ikke har en kvittering for bet. kont. Klubbene skal også helst ta inn de gamle kortene for en redigering i registrene sine når det gjelder HCP, og for å få så mange ugyldige HCP i omløp.

over 25 år siden

(ut av omløp)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her