Pepper
Nå har jeg bare kjennskap til hvordan TO Oslo/Akershus ble drevet, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i Gladgolferens beskrivelse selv om det sikkert kan ha vært slik i andre TO'er. Det var en utfordring å få alle aktuelle klubber i TO'et til å arrangere turneringer, prinsippet bør være at har en klubb en aktiv junioravdeling med spillere som deltar i turneringer bør vedkommende klubb også delta med et arrangement av en turnering. Forfordeling og favorisering kjenner jeg meg ikke igjen i.
TO O/A prøvde (som andre) ut bl.a. turneringer for eldre juniorer, prøvde å etablere en elitegruppe innen TO'et med oppfølging av spillere , samlinger etc., men dette ble åpenbart en utfordring for NGF. Det var først på siste Ting at NGF ble tvunget til å tenke på og ta hensyn aldersgruppen over 18 år, og regional elitesatsing ville NGF ta ansvar for selv, i etterkant.
Jeg tror Gjest har rett i at NGF ønsker å sentralstyre mest mulig. Større åpenhet, tilpasninger til verdenen utenfor Ullevål etc er nok ikke prioritert særlig høyt.