Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Turneringsområder / Regioner

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Med (fjern) referanse til Oggis gjesteblogg på golferen.no: Tidligere var det Turneringsområder som hadde egne nettsider lett tilgjenglig via NGF's nettsider. Nå finner jeg ikke lenger link til Turneringsområdene. Betyr det at de er lagt ned, har de fått andre funksjoner eller er det bare meg som ikke finner frem på nettsidene til NGF? Og hvis de er lagt ned, er det kommet noe i stedet?

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Søker man på turneringsområde oppe til høyre så finner man nok fram.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Vel, jeg har jo prød det da, og fant bare artikler fra i fjor, ikke den gamle linken til og oversikten over T/O-ene. Det er jo derfor jeg spør.

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Jeg har også savnet den oversikten. Merkelig at den har blitt borte. Du får trøste deg med østfold sin mens du leter Pepper :-)
http://www.to-ostfold.org/

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Så bra kan det gjøres på egen hånd!

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Pepper: I venstremenyen på forsiden velger du Terminlister, der vil du i det minste finne en oversikt over regionale juniorturneringer samt en oversikt over alle Regiontourer. Det er det nærmeste jeg har klart å komme.

lp

over 15 år siden

lp

TO Oslo og Akershus har for 2010 en egen terminliste for Regionstur. Det er også lagt opp til noen mindre fredagsturneringer for de beste. Det ser ikke ut til at alle har fått dette med seg ennå

http://www.golfbox.no/livescoring/tourlist.asp?cl=996&co=NO&yr=2010&lang=1044

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Takk for den lp, ikke all verdens info andre steder.

Ace

over 15 år siden

Ace

NGF har i 2010 bestemt at Turneringsområdesidene som har vært frem til 2009 skal legges ned og ivaretas direkte av NGF, ikke av Turneringskoordinatorene som tidligere år ??! Kanskje det ka være en ide at det snart kommer noe mer informasjon fra NGF.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Erfaringene mine tilsier ikke at jeg bør ha særlig høye forventninger til NGF’s håndtering av informasjon og deres holdning til åpenhet. Det er også mulig at jeg har oversett informasjon som er offentliggjort med hensyn til turneringsområdene, men reaksjonene her tyder ikke på at det er tilfellet. Hvis Ace har rett i sin kommentar, noe jeg regnet med hele tiden, er det imidlertid usedvanlig skralt i mine øyne at det er foretatt slike grep uten at det er informert offentlig om nedleggelsen, hvorfor det er gjort, hva som kommer i stedet og hva NGF forventer å få ut av endringen. I dag er det tydeligvis bare de som er direkte involvert i dette arbeidet og folk nær disse som vet noe. Interesserte golfspillere og andre inkl foreldre blir holdt utenfor informasjonstilgangen.

Jeg ønsker inderlig at noen, les styret, kunne røske opp i en del holdninger på Ullevål og vist handlekraft. Slik jeg ”leser” styret er imidlertid det en utopisk tanke.

Gjest

over 15 år siden

Gjest

NGF ønsker å sentralstyre alt. Derfor er turneringsområdene nedlagt og klubbutviklerne omplassert. Egentlig rart at NGF velger en Sovjetisk styreform. Resten av verden søker jo mot åpnehet og markedstilpasninger. Jeg hadde stor tro på Scheie som var en markedsmann av natur, men han har også blitt byråkrat på sin hals.

Rogaland

over 15 år siden

Rogaland

Regiontouren i Rogaland
http://www.sagk-elite.com/2010RegionTour.html

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Kanskje det har blitt slik pga "innavl" i TO-områdene......og at NGF ønsker å finne ut om det kun er de som har kjørt arrangementene og fått de tildelt er de eneste som er interessert i å kjøre de.

Vet det har vært en del "miner" pga at det kun er de samme som kjører hele løpet - år etter år.....men om det skyldes at det er en "indre kjerne" som forfordeler arrangement eller om det er fordi interessen er laber hos de andre - det får vi vite lite om. Det krever jo en del av en klubb å arrangere en eller flere turneringer - og har man ikke apparatet så blir opplevelsen slitsom for utøver og gjennomførende klubb.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Nå har jeg bare kjennskap til hvordan TO Oslo/Akershus ble drevet, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i Gladgolferens beskrivelse selv om det sikkert kan ha vært slik i andre TO'er. Det var en utfordring å få alle aktuelle klubber i TO'et til å arrangere turneringer, prinsippet bør være at har en klubb en aktiv junioravdeling med spillere som deltar i turneringer bør vedkommende klubb også delta med et arrangement av en turnering. Forfordeling og favorisering kjenner jeg meg ikke igjen i.

TO O/A prøvde (som andre) ut bl.a. turneringer for eldre juniorer, prøvde å etablere en elitegruppe innen TO'et med oppfølging av spillere , samlinger etc., men dette ble åpenbart en utfordring for NGF. Det var først på siste Ting at NGF ble tvunget til å tenke på og ta hensyn aldersgruppen over 18 år, og regional elitesatsing ville NGF ta ansvar for selv, i etterkant.

Jeg tror Gjest har rett i at NGF ønsker å sentralstyre mest mulig. Større åpenhet, tilpasninger til verdenen utenfor Ullevål etc er nok ikke prioritert særlig høyt.

Skreddersydd

over 15 år siden

Skreddersydd

Hvor har det blitt av NGF's nye hjemmeside som skulle lanseres i April/Mai? Noen som vet hva som skjer. Det kan da umulig være dagens hjemmeside da denne er dårligere enn den de hadde før (men nesten kliss lik). Regner med at NGF jobber fletta av seg for å få dette på plass og at det er derfor de er usynlige og lite tilstede ved arrangementer som Norges Cup etc.

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Når det gjelder Norgescup på Nøtterøy var ihvertfall landslagssjefen for damer tilstede fordi turnering tellet med i uttaket til EM for damer i Spania.

Ut over det vet jeg ikke om det var andre fra NGF tilstede på Nøtterøy.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her