Padre
Jeg har selv opplevd flere lignende episoder. For et par år siden fikk jeg og en venn plass i en annen toer-ball med to karer rundt 45-50 år som, vi med en gang merket, hadde en noe bråkjekk fremtoning. De sto på første tee og hadde allerede slått ut midt i fairway og var litt småirriterte over at de ikke fikk spille alene. Det var så og si fullbooket den dagen.
Min venn som har hcp 4, hadde ikke varmet opp og hadde en noe "stiv start" og var noe småstresset fordi vi noe overraskende hadde fått starttid med en gang vi kom til banen. Det endte med at han toppet ballen som rullet 30 meter ned i et vann. Jeg la merke til at den ene karen så på den andre og var tydelig irritert. Jeg leste et "herregud" på leppene hans mens han himlet med øynene.
Det endte med en trippelbogey. Pipen fikk en helt annen låt da min venn, få hull etterpå var tilbake på par. Bråkjekkheten og den tøffe fremtoningen til karene på begynnelsen av runden, hadde blitt forandret til slukørethet og rødmende fjes etter 18 hull, da min venn fortsatt lå på par. Runden besto av 6 birdier og flere svært så spektakulære slag. Selv spilte jeg (hcp 6) en av mine beste runder den sesongen.
Jeg vet ikke hvorfor (jo, egentlig), men jeg hadde en så ekstraordinær, spesielt god følelse etter den runden!
Det hører vel også med til historien at "karene" slettes ikke hadde noen god-runde. Det ble nok av plukk-opp på de, skal jeg love. Kanskje fordi de ikke var interessert i å vise at de hadde et hcp på langt over 20...