Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Söderby Masters - Nordea Tour

kevin

over 15 år siden

kevin

Denne uke er det ny turnering på NT,på Söderby ved Uppsala. Vi har med 3 norske spillere denne gang,Lund,Friis og Aronsen. Det er totalt 156 spillere i feltet.

Söderby var med på touren i fjor også og ble da kjent som en av de aller tøffeste banene på touren,kun 2 spillere gikk under par totalt!
Joakim Rask(fjorårets tourvinner) vant på -8. Aronsen var med i fjor og kom med på en delt 13.plass,på +5.

Turneringen starter i morgen,torsdag,og cut går etter fredag,og det avsluttes lørdag.

Teetimes norske:
Lund 10:00 tee 1
Friis 13:00 tee 1
Aronsen 13:20 tee 1

Haeggman som var med forrige uke er med denne gangen også,det samme er Nationwide-spiller Oskar Bergman. Det er vel de to mest kjente spillerne i et felt som har desidert mest svenske spillere i seg.

Baneguide: http://www.soderbygk.se/web/banguide-18-halsbanan/
Banen er par 73 på 6535m. Banen har vann i spill på mer enn halvparten av hullene,spesielt langs høyresidene.

Startliste/leaderboard:http://www.golfdata.se/liveEPI/str_tid.asp?sLang=ENG&tk=NH1022X&tour=NH

Da gjenstår det bare å ønske de norske lykke til!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kan bli spennende å se hvordan Bergman presterer. Det er jo en del som snakker om divisjoner i golf og hvor langt nede på stigen Ecco og Nordea er - så da bør Bergman gruse feltet...

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Helt sinnsyke bra forhold her!
Trolig det beste vi spiller på i år:)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Lykke til, Stian.

Hmm... Ble litt misunnelig akkurat nå, merker jeg. Kanskje spillelysten min er på vei tilbake?!?

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Lykke til, vi krysser fingrene.

dutte

over 15 år siden

dutte

Haeggman, er det virkelig han fra Ryder Cup i 1993 eller bare en navnebror?

Stian L

over 15 år siden

Stian L

Takker:)
Hagmman fra 93 er på plass blandt mange andre:)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Lykke til Stian.
Da håper jeg puttern er hott fra start og alt går din vei:)

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Masse lykke til, Stian!

Gleder meg til å følge med på scoren.:-)

kevin

over 15 år siden

kevin

Christer Friis gikk på -1 i går og er T21. Mens Aronsen og Lund fikk det tyngre med sine +5 og +6. Håper på stor klatring i dag.

PS! Kasper Linnet Jørgensen fra Danmark ledet på -5 men ble disket for å ha brukt lasermåler. Det har de ikke åpnet for på Nordea Tour,mens det er visstnok lov på Ecco Tour!

Oggi

over 15 år siden

Oggi

Christer Friis fra min egen klubb, ble disket på hull 1 i forrige Nordea-runde fordi også han brukte Lasermåler. Meldte selv fra til dommeren da han ble gjort oppmerksom på laserforbudet av sine medspillere. I følge ham selv en dum amatørfeil som han aldri kommer til å glemme.
Rart at det ikke er mulig å samordne slike regler i Norden?

kevin

over 15 år siden

kevin

ja det er merkelig,de har jo også noen fellesturneringer,joint venture turneringer. Hva gjelder da tro...

Friis er +1 etter 6 hull i dag

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg er sikker på at Lund kommer sterkt tilbake i dag.

tim

over 15 år siden

tim

til oggi. det var ikke nordea tour, det var på den svenske minitouren.

Jung

over 15 år siden

Jung

Utrolig treffsikker prognose Sam. Hvordan får du det til?
6 over i går, og 5 over i dag, så han kom virkelig sterkt tilbake. Det holdt ikke til made cut, men pytt....

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Var mye i pytten i dag ja:)

GG

over 15 år siden

GG

jung, du er utrolig lite koselig!!

Jung

over 15 år siden

Jung

Koselig? Jeg bare ironiserte litt med Sam, og det får han tåle.
Jeg tror at hans spådom om at Lund ville gjøre det bedre 2. dag enn +6 , også var ironi, for det er vel bortimot umulig å ikke forbedre den runden. Eller....?
Forøvrig er "sikre" spådommer i golf basert på resultater 1. eller 2. eller 3. dag stort sett dumt. I golf svinger det enormt, og marginene er små. Mac Illroy klarte cuten med et nødskrik i The Players championship, og vant hele greia etter fantastisk spill 3. og 4. dag. Hvem hadde spådd det? Hvem hadde spådd at Mickelson ikke ville klare cuten forrige uke? Hva har skjedd med Vijay Singh? Osv, osv, osv.

gg

over 15 år siden

gg

men pytt... blablabla. bla blablabla...

oooooooooooo

over 15 år siden

oooooooooooo

Kanskje påtide og tenke på noe annet enn golf Stian Lund.. Det er ikke flaut å gi opp golfen og leve et normalt liv med jobb fra 8-16, fast inntekt hvertfall.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Artig ironisering, Jung, veldig bra. Hvorfor skulle jeg ikke tåle den? Det er jo du som ikke tåler ironisering, ikke meg :-)

Trippelbogey

over 15 år siden

Trippelbogey

>> Jung skrev:
>> Mac Illroy klarte cuten med et nødskrik i The Players championship, og vant hele greia etter fantastisk spill 3. og 4. dag.

Jeg er sikker på at Tim Clark vil protestere kraftig og høylytt over akkurat det.

TB

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Våkner på natta her på hotellrommet og er klar for og gå caddie for friis og sjekker ut scangolf som alltid.... Jeg mener seriøst: Jung og han derre ooooooooo kødder dere eller hva?? Dere er jo en SKAM! Er flaut og høre på dere...... Prate sånn om "oss" som er der ute og prøver og representere Norge i golfverden... Så er det dette dere komer opp med??? Må bare le jeg.... Godt dere ikke har oppveksten min, se så langt den innstillingen hadde ført dere.... Forøvrig: Støtten jeg får her fra alle setter jeg pris på, og satser på at mine egenskaper skal vises på banen innen kort tid:) God natt alle sammen:)

Stian Lund

over 15 år siden

Stian Lund

Forøvrig: Hvis dere leser navnet mitt på den nederste delen av resultat listene som kommer framover, så betyr det lite for meg.... Hørte du det ooooooooooo? Jeg gir meg ikke! +6+5+11+1000 bryr meg ikke en druestein, for jeg elsker golf........ En dag skal det vises:)

Hacker

over 15 år siden

Hacker

Heia Stian!

Pepper

over 15 år siden

Pepper

I like your attitude, Stian! Go for it!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Riktig holdning Stian!! Kjør!

kevin

over 15 år siden

kevin

Staa paa stian og lykke til som caddie,og lykke til for Friis

Jung

over 15 år siden

Jung

Et spørsmål til Lund og dere andre, som ikke ønsker at norske golfspillere skal kritiseres:
Er vi elendige amatører - som ikke rekker våre beste til knærne - uberettiget til å kritisere norske toppgolfere? Dersom vi ikke spiller på samme nivå, de samme baner og mot de samme konkurrenter, har vi da ikke lov til å kommentere, evt. kritisere, de som spiller der? Vet vi liksom ingenting? Hva da med alle tribune - og sofaslitere som kritiserer våre toppidrettsutøvere i alle andre idretter, og med rette. Skal de holde kjeft? Hva med sportsjournalister som kanskje en gang har bedrevet idrett på et lavmål, og som nå kommenterer og kritiserer våre utøvere. Skal de også holde kjeft?
Lund skriver at han "representerer Norge". Ja, nettopp! Hver gang du gjør det, så må du akseptere at vi nordmenn som gjerne ser at disse representantene for oss gjør det bra, at vi har rett til å kritisere dårlige resultater. Det er jo oss du representerer.
Og jeg kan forsikre deg; vi vet alle - tilogmed elendige høyhandicapere som meg - hvor fryktelig vanskelig det er der ute, hvor beinhard konkurransen er osv, osv. Det er jo fordi det er så vanskelig at vi er så dårlige!
Skal vi ikke få lov til å stille krav til de som representerer Norge? Skal vi tie om at en spiller blir nr. 100 i en turnering i 5-6 divisjon i internasjonal golf?

kingben

over 15 år siden

kingben

Hvorfor i allverden, skal du Jung! stille "KRAV" til Stian???

er han tillfeldighvis på noens lønningsliste her??

og vær så snill Jung. Når du skriver det svadaet du her gjør, ikke si at det gjelder VI nordmenn!

jeg er også det, og vil ikke på noen måte være med på din "VI"

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Helt greit å ha forventninger til våre beste golfere, men drittslenging når det går mindre bra er pinlig. Det er den typen folk man ikke trenger i idretten, gjør vel ikke mye nytte andre steder heller.

Jung

over 15 år siden

Jung

Jeg har ikke skrevet at jeg stiller krav til Lund og andre middelmådige norske golfspillere, målt etter internasjonalt nivå. Jeg har sagt at jeg har rett til å kritisere dårlige resultater, når man "representerer Norge".

Men, jeg skal gjerne være med på kingbens utfordring: ja, jeg har rett til å stille krav til en som deltar på Norges vegne i en internasjonal konkurranse. Det gjelder ikke bare i golf, men i alle idretter.

Forøvrig har jeg ikke kritisert Lund eller andre i det hele tatt, og slett ikke drevet med skittkasting. Jeg har kun påpekt - i en ironisk form - at resultatet i denne turneringen ikke var særlig bra. Det er vel ingen uenighet om det? Disse spillerne gjør så godt de kan, og mer kan vi ikke forlange.

Simen Myhre

over 15 år siden

Simen Myhre

Kjære Jung,

La det være sagt, ytringsfriheten beskytter din rett til å kritisere hvem du vil, og på hvilket grunnlag du vil, så lenge det ikke rammes av injurie-lovgivningen. Så juridisk sett så har du vel ditt på det tørre. På samme måte har andre lov til å kritisere din fremtoning, så det må du i så fall også godta på samme grunnlag.

Når det gjelder om du har noen moralsk rett eller grunn til å kritisere, er jeg litt mer usikker. Stian står så vidt jeg vet ikke til ansvar overfor deg uansett hva slags score han måtte få. Ikke har du bidratt med penger, tips eller andre ressurser som gjør at du har noen som helst eiendomsrett på hans resultater, være seg gode eller dårlige. Du trenger derfor heller ikke å skamme deg hvis han gjør det dårlig, like lite som du ikke har ett fnugg av ære hvis han spiller bra.

Av nevnte grunner virker det derfor rett og slett bare usmakelig når du forsøker å trykke ned de som på egenhånd og av egne ressurser forsøker å satse på drømmen sin. For når jeg tenker meg om, hvorfor skal vi bare kritisere de beste? Er det ikke bedre å ta for seg de som virkelig ER dårlig i golf i dette landet her? Er det ikke de som egentlig fortjener kritikk, for hva i svarte er det de driver med som snubler seg rundt på 100 slag? De gjør vel også skam på sine klubber og ikke minst Norge som seriøs idrettsnasjon, og de skulle ikke hatt lov til å være på en golfbane når de driter seg ut på den måten eller hva? I tillegg står de på driving-ranger og har feil grep, feil sving, og dårlig balltreff! (Heldigvis har vi noen barmhjertige samaritaner som ser det som sin misjon å uoppfordret korrigere denne type adspredelse). (Håper ironien var åpenbar nok)

Kred til Stian for måten han takler dette på, det vitner om profesjonalitet og riktig innstilling. Hvis det er noen her inne som ikke trenger å skamme seg over golfen sin, så er det nok Stian.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Så lenge Stian ikke er tatt ut på et landslag og ikke mottar offentlig støtte så representerer han ikke "Norge", selv om han føler det slik selv. Han deltar på eget initativ, med egne midler og representerer seg selv. Det norske flagget bak navnet på resultatlistene er en grafisk illustrasjon fra arrangøren. Det er altså ikke på Norges vegne han opptrer, det er på egne vegne.

Jeg respekterer din rett til å kritisere, Leif. Bare keep it coming. Effekten av din kritikk er at mange ønsker å støtte Stian Lund. Det er nok ikke den effekten du ønsker, men det er den faktiske effekten som oppstår og det er utmerket.

Så blir spørsmålet hva han kan kritiseres for? Å spille dårligere enn han selv forventer ? Enn du forventer? Dårligere enn hva? Og hvorfor skal det å ikke nå sitt maksimalnivå i en konkurranse gi grunnlag for kritikk? Hadde Stian ikke gjort sitt beste så kunne kanskje de som bidrar til å finansiere ham hatt rett til å kritisere. De gjør det ikke. De vet at dette er en spiller som med små midler og stor egeninnsats gjør sitt aller beste for å nå sine mål. Jeg synes ikke det gir grunnlag for kritikk - tvertimot synes jeg det er utrolig bra. Skal du kritisere noen så synes jeg du heller burde gå løs på evt. landslagsspillere som ikke gjør seriøst nok treningsarbeid, som ser på representasjonsoppdrag som morotur, som kaster vekk forbundets penger - om slike utøvere finnes.

Når du sier at du ikke kritiserer så antar jeg at det er en glipp fra din side. For det er kritikk det du byr på - selv om du lar den innta ironiens form.

Jung

over 15 år siden

Jung

Til Smilende Sam:
Jeg beklager at jeg har iromisert over Lunds dårlige resultat denne helgen. Utgangspunktet var en ironisk kommentar fra meg til din selvoppfyllende spådom om at Lund ville forbedre sg fra + 6. Jeg tolket den som ironi, men tok altså feil der. Jeg har ikke direkte kritisert Lund eller andre norsk internasjonale spillere. Jeg synes ditt spørsmål om hva det er en eventuell kritikk går ut på, er godt. Jeg har ikke noe godt svar. det ligger vel i sportsjournalist-kategorien av utsagn som "han/hun/Norge er smågutter her" , eller "han/hun/Norge bør innse at de ikke har noe på dette nivået å gjøre", eller "dette er en divisjon for høyt for ham/henne/laget".

Jeg forstår dog at jeg ikke har noen rett til å (indirekte) kritisere Lund og de to andre i Nordea, for de satser jo alt og mener vel de er gode nok på dette nivået. Det må jeg akseptere. men min innstilling er at man bør stikke fingeren i jorda og vurdere sin egen spillestyrke opp mot de andre - i dette tilfellet ca. 100 svensker. Lund er såvidt jeg forstår profesjonell, og represneterer bare seg selv. At han fremstiller det som han spiller med "flagget på brystet" er jo søtt, og jeg dro vel den uttalelsen litt langt. Når han bare spiller for seg selv, så har ikke jeg noen rett til å kritisere eller ironisere over hans resultater. Det beklager jeg.
Forøvrig heter jeg ikke Leif, så du blander meg fortsatt sammen med en annen som du åpenbart ikke liker.

Til Simen Myhre: din sammenligning med oss amatører og hvorfor jeg ikke kritiserer dem, blir faktisk for dumt til å svare på. Jeg bruker ikke Ramnefjells metode!

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Leif (jeg synes det er høfligst å bruke ditt egentlige navn) - jeg har vel ganske klart sagt at jeg levde med ironien - se over - kanskje du skal begynne å lese det andre skriver og ikke bare innta din vanlige stakkars-misforståtte-meg holdning.

Dette nettstedet er fullt av dine negative meldinger om proffene. Lund & co viste at de var gode nok for dette nivået da de kvalifiserte seg til å delta. Så enkelt er det. Når alle som er kvalifiserte deltar så er det med nødvendighet noen som klarer cut'en og noen som ikke klarer cut'en. Alle kan ikke bli topp 50 hver helg - det er umulig. Det er jeg sikker på at du en gang vil forstå, leif.

Forøvrig skjønner jeg ikke at du gidder å distansere deg fra dine tidligere nick og ditt ekte navn. Det er så åpenbart at det er tale om samme person at du bare ser tåpelig ut ved å benekte. Alt i meninger, skrivestil, ordvalg og holdninger viser dette.

Siden du er åpen for at man får kritisere så antar jeg at du tar denne kritikken med hevet hode og et stort smil.

Jung

over 15 år siden

Jung

Du gir deg ikke i dine forsøk på å avsløre personene bak nick. Håper det er bare du som driver med denne leken. Prøver du å avsløre andre også? Hva er hensikten?
Sitèr meg på "negative meldinger om proffene".

Jung

over 15 år siden

Jung

Jeg glemte å kommentere en ting i Smilende Sams innlegg ovenfor.

Hans utsagn om at man ikke kan klare top50 hver helg er skrevet med tanke på de to toppdivisjonene PGA og ET. Når man er der, så kan man ikke komme høyere, og da gjelder nok påstanden til SS. Innenfor disse to gruppene svinger resultatene veldig, men de fleste klarer å fornye kortet. Men når man kjemper i lavere divisjoner MED ENESTE MÅL Å KLATRE HØYERE - JA, TIL TOPPS - da må man faktisk være blant top 50 nesten hver uke. Ellers har man bevist at man ikke har noe i toppdivisjonen å gjøre. Internasjonal golf er faktisk et klatresystem, der alle har som mål å komme seg til toppdivisjonen. De som skal klatre i divisjonene har ikke råd til annet enn et par turneringer utenfor de beste, ellers er man dømt til å forbli i lavere divisjon for bestandig. De tre nordmennene på Nordea tour denne uken, har med sine resultater bevist at de ALDRI kan klare å komme seg videre oppover. Når 100 svensker er bedre enn deg etter bare to dager, da er håpet om avansement i systemet ute. Så vanskelig og nådeløst er det.

kingben

over 15 år siden

kingben

Nå er jeg så heldig at jeg kjenner Stian godt. Har spilt med ham mange ganger og trent med ham mange flere.

selvsagt får jeg skikkelig bank når vi spiller sammen, jeg er tross alt en glad amatør på drøye 5 i hcp.

men. jeg har lært mye av stian. både når det gjelder teknikk og course-management på banen. må bare inrømme at vi bedriver to forskjellige idretter.

golf er som kjent mye mer mentalt en fysisk. stian har unektelig "spillet" og teknikken til å klare hans store drøm, nemlig å kunne gjøre golf til sitt levebrød.

når hodet fylles med andre tanker og bekymringer som jeg vet stian har, så er det intet annet en imponerende det han gjør.

sikkert mange her som har spilt skins sammen med sine kompiser på en runde. ikke mange som har spilt for melk og brød!!!

Hvis ooooooooooooooo eller Jung satte en hel mnd-lønn på en runde golf, ville jeg ha satt mye på at han hadde følt presset og spilt "annerledes" en på en "vanlig" selskapsrunde.

En ung fyr som gjør det han kan utifra sine begrensede "økonomiske" forutsetninger for å oppnå en drøm, fortjener støtte og respekt og intet annet.
Når noen her inne presterer å "disse" vedkommende for prestasjoner de mener ikke er gode nok gjør det meg regelrett kvalm.

det første jeg tenker er at misunnelsen er meget stor. at de ikke er i nærheten av å kunne drømme om å spille på samme nivå.
men. det er ikke god nok unnskyldning for å komme med den slags påstander. det å skrive at stian burde skaffe seg en "vanlig jobb" og kutte ut sin drøm fordi han ikke havnet i toppen på en turnering er rett og slett ondskapsfullt.

Det er ikke mange i norge som satser på lik linje som stian. selv uten å ha noen økonomisk ryggdekning!
Hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg unektelig støttet stian, ikke bare moralsk (som jeg gjør) men økonomisk. slik at han kunne få den "roen" som trengs for å lykkes.

Jeg er ganske sikker på at Stian får det til og får sitt gjennombrudd en dag. dette fordi han har den rette innnstillingen og lar seg ikke knekke.

det er en ekstremt marginal idrett der oppe. Noen ganger har man kant inn andre ganger kant ut. sånn er det bare.

Stå på Stian. Vi trenger flere spillere her på berget med din instilling....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hvis du hadde vært ærlig så hadde jeg ikke brydd meg om personen bak nicket - men når du forsøker å juge deg vekk fra at de er ex. Koll, Bobby, Laffen mfl så fortjener du ikke høflighet. Fornavnet ditt er dessuten så vanlig at det ikke er ID. Hensikt? Ikke annet enn å drive frem litt ærlighet.

Sitere deg på negative utsagn ? Det er vel bare å lese denne tråden ? Mener du selv at du har vært positiv?

Noen andre (uten at jeg gidder å bruke mye tid på å søke etter det alle vet):

"Bloggs bør vel kikke litt på statistikken før han uttaler at JAL "har vært veldig stødig i år". Hans resultater på CT er 6, 40, 4 og MC. Han har spilt to ganger på ET, og fått MC begge ganger. Er dette stødig spill, eller det sedvanlige norske ustabile?"

Eller denne "positive" meldingen når MT vant?

"Bakkekontakt er bra. Dette er golfens 5- 6. divisjon, okkesom.
Det er laaaaaangt frem. Imponerende å vinne med så mye over golfspillere i samme semre kategori, men de ligger jo lysår bak de beste. På dette lave nivået er det tusenvis av golfspillere verden over som er like gode. Bedre å diskutere hva som skal til for at noen få av disse hever seg over de andre og kommer seg videre i systemet. Har MT disse unike egenskaper? Eller er det flaks som skal til?

Noen protester mot min "analyse"?"

Les også denne tråden i sin helhet der du bla. angriper JAL og PK.

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=115048#115125

Så viser du meg kanskje noen positive meldinger? Der du viser glede over resultater og fremganger? Siter i vei.

Innlegget ditt (to siste avsnitt) 1336 i dag er direkte bedritent ift. Stian Lund. Du burde skamme deg. Jeg tror du er misunnelig ift at noen lever ut drømmen sin og forsøker. Du er gretten, gammel og sur over at du ikke har lykkes med ditt eget liv. Ihvertfall høres du slik ut for meg.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Leif, to utsagn viser spesielt godt at du ikke vet hva du snakker om:

"Innenfor disse to gruppene svinger resultatene veldig, men de fleste klarer å fornye kortet. "

Blant de som spiller ET i løpet av et år klarer flertallet IKKE å få kortet. Et enkelt blikk på R2D rankingen allerede nå viser det. (Antallet spillere som har vunnet penger/2.)

"De som skal klatre i divisjonene har ikke råd til annet enn et par turneringer utenfor de beste, ellers er man dømt til å forbli i lavere divisjon for bestandig. "

Feil! Både på CT, NW og andre tourer som er opprykkstourer er ofte premiene for seier til 3 plass så mye høyere enn for 20 plass at man faktisk kan misse cut'en i 80 % av turneringene hvis man vinner eller blir nr. 2 i to-tre.

Check your facts.

Til innlegget forøvrig; du utelukker at en spiller kan ha fremgang. Det er rett og slett ikke logisk og er vel motbevist i golfverdenen gang på gang. Se på Skarpnord som slet på LET for noen sesonger siden, mistet kortet og nå er på LPGA touren. Eller HB som er på PGA etter å ha vært en dårlig ET spiller de fleste sesongene der....(unntak for det året han ble nr. 61)

kevin

over 15 år siden

kevin

en liten saksopplysning til Jung som hele tiden bruker denne divisjonsinndelingen sin:

Oskar Bergmann som vant med 2 slag er altså Nationwide-spiller og fikk nylig en 25.plass i BMW Charity Pro-Am presented by SYNNEX Corporation på NW tour! Og han er en veletablert spiller på NW. Burde ikke han da knust dette feltet?

Joakim Haeggman som spiller fast på Challenge tour og som kommer til å spille noe på ET i løpet av året også,ble nr.26 denne uka. Vel har han vært skadet,men han er jo en meget erfaren spiller med flere seire i Europa og har spillt Ryder cup(for lenge siden!). Burde ikke han også ha feid dette startfeltet med bare moppeskaft i bagen??

Tror du skal sette deg litt mer inn i den proffesjonelle golf-verden før du kommer med dette visvaset om divisjonsforskjeller osv.

Kommentarene dine om Lund og de andre norske fortjener ikke noe svar. Men kanskje du skal prøve å glede deg litt over at noen faktisk er villig til å dele litt av det som skjer i den delen av golfen du aldri har vært i nærheten av?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her