Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Callaway observasjon -Trade in Trade up!

hackz

over 15 år siden

hackz

Var innom PGAtour.com da jeg fikk se de nye X-24Hot Jerna, kunne spart seg for den oransje fargen men ellers så de lekre ut :)

Anywho- nederst i høyre hjørnet ser jeg "Trade in - Trade up".
Kan altså bruke dine gamle køller som mellomfinansiering mot nye Callaways. Morsomt å se at min gamle Ping i5 vil gi meg et avslag på $160 mot de nye X-24Hot jerna. `

Noen som har prøvd dette?

Lurer på hva de gjør med de brukte køllene--

hackz

over 15 år siden

hackz

obs fine print.. ikke for internationals, men det kommer vel!

Kevin

over 15 år siden

Kevin

synes X-24 er knalltøffe...skulle gjerne byttet inn mine X-16 mot de:)

h-m

over 15 år siden

h-m

Etter min mening er X-24 Hot direkte stygge, men hver sin smak ;)

Peter P

over 15 år siden

Peter P

Det kuleste designet ever. Må ha, bare må ha :)

Kællen

over 15 år siden

Kællen

Til info: (for de som ikke visste det)

X-24 er en versjon for det amerikanske markedet. Det vil komme en versjon til det europeiske markedet høst 2010, men kun et fåtall.

Mars 2011 vil Callaway slippe sin seneste serie. De dropper X-serien og skal satse på en ny og innovativ linje.

Skjønner ikke at de tør i og med at X-serien har vært en bestselger for de år etter år. De har nok noen analytikere som vet hva de driver med!

jonag

over 15 år siden

jonag

nja, etter å ha fulgt med på hva callaway har gjort siden X20 er jeg litt redd for at de vil miste markedsandeler over tid.

Spillbarheten har gått ned noe. De er ikke like lette å slå lenger og det er den eneste grunnen til at Big bertha og X-ene ble populære. Det var iallefall ikke pga utseendet.

Jeg ville ha beholdt X16 siden at etter X18 er ikke ting blitt bedre for oss spillere.

Jeg er redd for at Callaway skal glemme hva som bragte dem til toppen, nemlig overlegen spillbarhet.

hva med å spare pengene og trene for dem en hel sesong ?

vist

over 15 år siden

vist

Jonag, hva er det som har gjort at spillbarheten på x-22, er dårligere enn x-16?

jonag

over 15 år siden

jonag

Jeg endrer meg og sier etter X20 er ikke ting blitt bedre.

fra X20 til X22 hevet tyngdepunktet seg med 2,5 mm. Det kan synes lite, men det er merkbart. For gode spillere er dette helt OK, da får man mer penetrerende ballbane gitt at man slår ned i ballen, men for vanlige golfere som enten slår flatt i ballen eller ikke har hastighet nok er 2,5mm en åttendel av ballen radie, dvs det er en signifikant endring. Ballen vil spinne mindre, carre mindre og gå litt mer ujevn avstand.

Det kan sees ut som om en forlenget hosel og mer markant X i cavity drar tyngdepunktet opp. Noe har skjedd.

X22 er fortsatt veldig bra jern ift konkurrenter, men jeg ser en trend jeg ikke liker etter at Phil kom til Callaway. De gjør for mye endringer på de mest tilgivende køllene, mens X-forged, prototype, etc er jo OK at man lager en linje for, dvs uten at det påvirker andre produktlinker negativt.

Tyngdepunkt i kølla (høyden av det) må tilpasses golferens svinghastighet og vinkel ned i ballen. Spiller man bra med lavt tyngdepunkt og så får høyere tyngdepunkt vil man garantert ikke spille bedre, kanskje like bra, men oftest dårligere.

vist

over 15 år siden

vist

Takk for god info, men hvor finner du alt dette?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her