Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Røyka sokkene?

Galadriel

over 15 år siden

Galadriel

http://www.golfsiden.no/FMEngzelius250510.html

Må vel være en av de rareste artiklene jeg har sett.

Selte

over 15 år siden

Selte

Ja, den artikkelen overgår det meste ... hehe.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 15 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Den er da helt på nivå med de fleste artiklene som finnes i VG og Dagbladet vil nå jeg si.

Sikkert samme "sjornallisst" som skriver på golfsiden.no som lager de fleste artiklene i VG og Dagbladet også.

Flott med sjornallister som tar med litt om vennekretser og andre vinklinger enn bare golf.....

rettelse

over 15 år siden

rettelse

Dette gjelder sønn til vennen.

Preben

over 15 år siden

Preben

Setter en peg på at journalisten kjenner familien og er i nepotisme modus. Gøy med sølvgutt med 31,5 i handikap

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg mener vi snakker god, gammeldags journalistisk teft for en god story her.

Verken mer eller mindre :-)

rettelse

over 15 år siden

rettelse

ja, kjempestory!

Wow, tenk å vinne på C-tour, og være søster av en middelmådig jente.

Vi er et vanvittig bra golfland som klarer jekke opp middelmådige spillere til de grader.

Fred

over 15 år siden

Fred

Jeg tror redaktøren og pappa Engzelius har vært bekjente / venner helt siden deres glansdager i basketball. Riktignok er sikkert unge Engzelius et talent i golf, selv om han bare er halvbror til storesøster, men jeg måtte unektelig trekke litt på smilebåndet da jeg leste artikkelen.

Jeg har forøvrig registrert at frøken Engzelius er avbildet i overkant ofte opp gjennom årene på redaktørens side i forbindelse med artikler om damegolf mv.,. For all del, Marita er en meget hyggelig ung dame som har prestert mye bra på golfbanen, selv om collegegolfen siste året nok ikke helt har svart til forventningene. Hun fortjener ikke å bli trukket frem negativt, og redaktøren bør nok i fremtiden heller fokusere mindre enn mer på familien Engzelius.

Journalistisk teft? Tja......

Alter Ego

over 15 år siden

Alter Ego

Makan til inkoherent vås har jeg aldri lest.

Draw

over 15 år siden

Draw

Jeg vet ikke hva jeg skal si...

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Forvirringen er til å ta og føle på, selv falt jeg ut ganske tidlig i racet og synes det er synd at karrieren som køllemaker i Sølvguttene går tapt pga stemmeskifte.
tror det skule være en relativt grei oppsummering av hva jeg glapp.

Stian

over 15 år siden

Stian

Det er en blogg, uansett hva bloggeieren mener.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg tør rett og slett ikke kommentere dette siden vi da får hele åsgårdsreien inn på siden igjen.

Even

over 15 år siden

Even

Ser han har sensurert noen kritiske røster til "artikkelen" hans fra Holtsmark også.
Det som er så forferdelig rart er at de aller fleste fortsetter å skrive på siden hans. At de ikke ser selv at de er nyttige idioter for en tulling er skremmende.

Even

over 15 år siden

Even

Haha nåhar han slettet enda mer!!!

Even

over 15 år siden

Even

Fetisov spør AR hva som foregår. Det er vel klart som blekk. "Redaktøren" blir tatt med buksa nede. Og tullingene fortsetter å skrive på forumet hans.

hehe

over 15 år siden

hehe

Muppet show

Enur

over 15 år siden

Enur

Jeg er en av dem som er blitt sensurert nå i dag, og synes at AR viste utrolig liten takhøyde i diskusjonen rundt artikkelen som beskrev forholdene på Holtsmark.

I tillegg synes jeg også artikkelen denne tråden heviser til, var rimelig pussig og slett ikke hadde noe på Golfsiden å gjøre, men det er jo ikke første gang at familien Engzelius fremheves, så det bare lo jeg av for meg selv.

Sensureringen i dag var dog mer "alvorlig", og jeg var sterkt inne på tanken om å melde "overgang" til Scangolf. Men heldigvis har vi slike som Even her som minner meg om at "halve" Scangolf består av slike som han, som ser på sånne som meg (dvs. en som har fortsatt å skrive på Golfsiden) som tullinger, og som benytter enhver anledning til å drite ut, rakke ned på og harselere med både innholdet på Golfsiden, AR selv, og de (vi) som skriver der.

Den klubben tror jeg ved nærmere ettertanke jeg ikke vil melde overgang til allikevel.

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Puppet show mener du vel :-)

wahtever

over 15 år siden

wahtever

Enur det er nå en gang slik at man ikke kan godta ytringsfriheten uten å samtidig godta dårlige, negative, hatefulle eller rett og slett dumme ytringer. Disse kommer på lasset.

Du har valgt et sted uten ytringsfrihet, ting er sjelden slik de fremstår på slike steder....

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg kan forstå innlegget ditt Enur og respekterer dine valg, men når et forum ikke blir debatt, men en sensurert debatt da er det problematisk i forhold til prinsipper som er for viktige. Så får man leve med de stemmene man ikke liker - jeg vil heller tåle de innleggene og vite at alle kan få mene det de vil.

Fetisov

over 15 år siden

Fetisov

Even: Greit nok at du syntes jeg er en tulling. Jeg syntes ikke noe bedre om deg, snarere tvert i mot. Dine utsagn er vel grunn nok til å holde seg borte fra Scangolf.

hackz

over 15 år siden

hackz

At fam.Engzelius fremheves er vel ingen stor katastrofe. Hadde barna til en kompis gjort det bra så hadde nok jeg gitt de litt ekstra spalteplass selv. At artikkelen er litt pussig er en annen sak :)
Bare min mening.

Sensuren på GS er et eget kapitel.

Enur - Give yourself to the Dark Side!!! Join us

Even

over 15 år siden

Even

Enur jeg trekker tilbake ordet tullinger, det var useriøst. Jeg synes bare det er så merkelig at så mange der inne på golfsiden ikke ser at de faktisk er "nyttige idioter" til en fyr som ikke eier respekt for dere.

kaffe

over 15 år siden

kaffe

Dessverre er det slik at det er få stemmer i golfnorge som er aktive på nett og siden golfsiden har vært der lengst og er knyttet til en aktiv golfside så er det flest skribenter og lesere der. Jeg synes derimot at den sensureringen og tydelige miksen av redaksjonelt stoff og sponsing som foregår ikke er akseptabel og vil fra nå av ikke kommentere på den siden. Jeg håper også at oppegående gode debattanter som f.eks. Enur vil ta et standpunkt. Jeg tror det eneste AR vil forstå er hvis han mister lesere/treff/innlegg.
Personlig liker jeg klart best www.golfsnakk.no, men jeg benytter dette forumet jevnt og trutt og jeg er veldig glad i "communitiet" som gir meg oversikt over runder og slag. For øvrig ville dette innlegget neppe stått mange minuttene på golfsidens forum ettersom jeg ville vært useriøs og usaklig:)

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Here we go again. Til Enur, Fetisom og Even: Det er veldig dumt å kalle noen for tullinger.

Jeg klarer likevel ikke unngå å nevne at AR har kalt de fleste av sine lesere, inkludert meg, for nettopp det. Mange ganger.

Så hvis argumentet for å holde seg på Golfsiden.com er å unngå å bli kalt tulling, så faller det vel litt på stengrunn. Forskjellen er vel helst at der er det kun sjefen og hans disipler som får si det uten å bli sensurert.

Her er det lov for alle. Selv om det er dumt.

Enur

over 15 år siden

Enur

Begrenset ytringsfrihet med islett av private nykker og vilkårlig sensurering?

Eller stor ytringsfrihet som gir mange anledning til å benytte en hver sjanse til å komme med barnslige, usaklige og hevngjerrige angrep på "naboen"?

Whatever!

Jeg skulle ønske norskgolf.no, som har god nyhetsoppdatering og andre gode artikler, kunne ha et godt og velfungerende debattforum også jeg. Da tror jeg det hadde vært det eneste norske golfnettstedet jeg hadde besøkt!

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Jeg har valgt å la være og skrive på golfsiden en stund fordi jeg var mektig lei av redaktørens sensurpolitikk og oppførsel overfor debattanter, selv om det ikke gikk spesielt utover meg.

Når jeg ser hvordan han behandler tråden om Holtsmark og de kommentarene han kommer med i sakens anledning øker ikke det lysten til å skrive der igjen for å si det pent.

Det å omtale andre som tullinger etc er uheldig uansett om det er på scangolf eller golfsiden, og bør selvfølgelig unngås. Da er det tilsvarende greit at noen tar det tilbake og beklager.

hackz

over 15 år siden

hackz

Me2 Pepper. Lurer på hvordan han håndterer de siste innleggene i HM tråden. Ser ikke bort i fra at hele tråden blir fjernet..

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Jeg lever med å bli kalt tulling og kanskje fortjener jeg det av og til. Det er mye verre å ikke få svare på beskyldningene om at jeg er en tulling.

veggiss

over 15 år siden

veggiss

blir spennende å se om jeg får spilt på holtsmark i sommer da, eller om AR stenger meg ute, hehe

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Det blir egentlig litt morsomt, høyst ufrivillig, når AR spør veggiss om han hadde en alvorlig konflikt med Holtsmark i fjor, veggis svarer at han ikke er kjent med at han har hatt noen konflikt med Holtsmark, hvoretter AR igjen spør om det samme og om veggiss er velkommen på banen.

Enig i at snart blir nok hele tråden fjernet...

12345

over 15 år siden

12345

Nå er det vel AR som farer med usannheter, og burde strengt tatt sensurere seg selv.

furu

over 15 år siden

furu

Vi er alle litt tulling. Noen oftere enn andre. Noen av mine beste venner er tullinger.

Jeg håper Golfsiden består som en utømmelig kilde av inspirasjon til artige tråder på andre forum.

Enur

over 15 år siden

Enur

Pepper; det tok mindre enn 5 minutter etter at jeg skrev mitt andre innlegg!

Så 2 sensureringer på et par timer er pers for meg, og det får holde.
Jeg får bruke tida mi til noe annet enn å skrive heretter!

furu

over 15 år siden

furu

Og der var hele tråden fjernet :)

Mitt innlegg var sikkert provoserende;

"Det må være mulig at brukere får komme med sin personlige oppfatning av forhold på en bane. Hver enkelt spiller må selv kunne avgjøre hvem de stoler på. Mange vil garantert stole på golfsidens meninger da siden har en sterk posisjon i Norge.

La hver enkelt komme med sin mening og stol på at folk er voksne nok til å ta sin egen beslutning."

Foooore

over 15 år siden

Foooore

Mange bryr seg mer om golf som tema enn å "krangle" om minibagateller, men det er ikke så lett å unngå å la seg rive med. Jeg lar meg rive med innimellom og tenker stadig hvor unyttig det er, waste of time and energy.

hackz

over 15 år siden

hackz

Flinke vi Pepper - var vel innlysende.

12345

over 15 år siden

12345

AR har nok skjønt for lenge siden at han har driti seg ut, men slike innrømmelser sitter langt inne der i gården (les: innrømmer vel aldri noen feil).

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Ja Furu, innlegget ditt var nok svært provoserende - for noen. :-)

Hackz, enig i at det var nokså innlysende!

Megaslice

over 15 år siden

Megaslice

Har vært avholden fra å kritisere AR's sensurpolitikk tidligere, ettersom jeg ikke har hatt tid til å sette med inn i hva som eventuelt har ligget bak hans avgjørelser.

Men i dette tilfellet deltok jeg i den korte debatten før hele tråden ble slettet, og fant at mine (i mine øyne) harmløse innlegg ble slettet uten kommentar - ja da innser jeg at AR trolig har et større problem enn jeg noensinne har kunnet forestille meg.

At noen er sleivkjeftet står jeg ut med, men sensur pga kritikk av bekjente/sponsorer/etc som er på linje med Nord-Korea vil jeg ikke være med på. Da håper jeg heller at deltagerne her følger Regler for Scangolf forum:

- Du må vise respekt for andre i omtale og presentasjon.
- Du må følge lov om opphavsrett.
- Usaklige, useriøse, krenkende og trakasserende innlegg kan bli fjernet av moderator.
- Angrep på navngitte personer kan bli fjernet av moderator.
- Forumet skal ikke brukes til kjøp eller salg.

Enkelt og greit å forholde seg til!

Dilter

over 15 år siden

Dilter

Jeg skrev på GS at det som ble gjort med Holtsmark-trådene undergravde både nettsidens troverdighet som debattforum og redaktørens troverdighet som nøytral observatør.

Det ble sensurert sammen med de andre innleggene. Det var vel "useriøst".

Jeg har generelt foretrukket GS i de siste par årene, siden det til tider har vært litt vel mye klikk- og fjortispreg her inne, men nå...

barce

over 15 år siden

barce

Jeg syns Scangolf har vært bedre og mer seriøst innholdsmessig enn Golfsiden i 2010.. og jeg har lest hvert bidige innlegg (noen innlegg som har blitt sensurert på GS har meg kanskje gått hus forbi)..

Galskapen som preget Scangolf i 2009 er historie!

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Jeg er veldig enig med deg her, barce. Etter at det ble skikkelig moderering her så har det vært atskillig mindre tull og tøys her enn hva jeg har fått med meg på golfsiden.

Jeg tror det er veldig mange som etterhvert innser hvor galt det egentlig er fatt på golfsiden. Men dessverre er ofte skrivebehovet større enn integriteten.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Enig med Barce-Bull ( er de i slekt med Barse-Bäck?). kanskje er det litt mindre trafikk her, men innleggene er gode Kevin er en trådstart maestro og stearinlysene til Bull er trivelige.

For å være helt seriøs; det viktigste er et forutberegnelig forum med hyggelige folk.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

SS, der er jeg helt enig, Det viktigste er ....

Settingen her på forumet har i all hovedsak en meget god tone. Selv må jeg si at min humor og ironi noen ganger bommer på den intensjon jeg mente å servere, men det er vel noe jeg må leve med og mange etter vært leser mellom linjene. (I hvert fall de faste traverne her inne)

Når det kommer til kunskap om golf har jeg ofte lite å bidra med, men gleder meg over det bibliotek av kunskap en stor del av dere serverer og deler med her.

Forumet blir hva vi selv gjør det til og jeg må si at om en del av dere sliter med GS, så kjør her sammen med oss store gutta og legg AR som tema til side. Vi trenger ikke han her,han har jo sitt eget, eller?

Pepper

over 15 år siden

Pepper

Amen!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her