Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf i Skottland - anbefalinger

LaPlage

over 20 år siden

LaPlage

Vi er en gjeng karer som skal reise til Skottland på 4 dagers golf ferie neste vår.
Er det noen som kan anbefale noen fine golfbaner i Ayrshire området? Jeg har vært på flere nettsider vedr. baner i dette området, men kunne godt tenkt meg anbealinger fra golfere som har spilt noen runder der borte.....

TAH

over 20 år siden

TAH

Dersom du leter litt i tidligere diskusjoner på denne side vil du finne en tråd som omhandler det. Finner du den ikke så kan du si fra så skal jeg gi deg en del tips....

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Jeg la like godt inn linkene...

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=5000

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=6851

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Jeg skal til Troon 23.04 - 30.04. Men du skal vel kanskje FØR meg ?
Her er en link til golfsidene jeg har benyttet meg av:
http://www.troononline.net/troongolf.htm
OG
http://www.scottishgolf.com

Jeg vil også gjerne ha noen tips om baner rundt Troon. Vi skal IKKE ha bil. Vil gjerne ha tips om baner som ikke er "kjente" som Royal Troon, Prestwick Old Course og Turnberry...

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Runar,

If you want to try a inland course that Graeme has just added news greens and strategy to just let me know. It is called Eastwood and is about a 20 min drive towards Glasgow.

Brian

Runar

over 20 år siden

Runar

Kan man ta tog dit da ? Vet du om de har websider ? Fant ikke noe nemlig....

Hvis du MÅ prioritere å spille bare en eller to av "topp-banene" hvem hadde du valgt ? Jeg har bestemt meg for å spille alle, men det er ikke sikkert de andre vil bruke så mange £ på det så.....

Min bestemor het Eastwood forresten, men hennes foreldre kom fra England, ikke Scotland ;-)

Lykke til i Irland.

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Runar,

I am sat at Gardemoen with a beer in my hand as I type this. I cannot remember the last time I was so excited about a golf trip!! 7 days of links golf together with 20 other colleagues from the the Institute...awesome.

You cannot get to Eastwood by train. If I was to play just the top two or three in that area it would be Troon and Prestwick but Troon is one of the most expensive in Britain.

If you have more time what about playing the Kyle Phillips course Dundonald or Western Gailes. Western Gailes is ranked number 38 in the new Golf World British Rankings that has just come out.

If you really, really want a great course, drive to Machrihanish which takes about 3 hours from Prestwick to play one of the greatest natural courses in the WORLD!!

There are flights from Prestwick over to the Machrihanish as well that are not too expensive either....well worth the trip. The best starting hole in the world!!

Brian

Svein O Larsen -SKOTTLAND

over 20 år siden

Svein O Larsen -SKOTTLAND

Sjekk denne linken for kommunale baner rundt Prestwick/Troon

http://www.south-ayrshire.gov.uk/frames/golfevents.htm

Problemet er at de kanskje kan vaere litt "bussy" paa den tiden av aaret med baade svensker og normenn som strommer inn til Prestwcik.

Andre baner rundt i distriktet som jeg kan anbefale og hvor jeg selv har spillt er Prestwick. St.Nicholas , Irvine Bogside og koster vel ca. £ 40.-

Hilsen Svein

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Et veldig fint minne jeg har fra Skottland-rundt turen min (der samboeren min faktisk lot meg ta men golfbagen :-) er den fantastiske togturen fra Prestwick til Glasgow. Spesielt siden jeg på den tiden ikke hadde en anelse om at strekningen byr på noen av landets beste baner. Så man kan trygt si at jeg fikk hakesplipp ... ;-)

PS! Min fineste golfopplevelse i Skottland var på en kommunal bane på øya Mull (ikke Tobermory) - en bane som tydeligvis krevde lite vedlikehold (tror den lokale greenkeeper kun jobbet sporadisk), men allikevel var en links-bane i topp stand.

Gjermund

over 20 år siden

Gjermund

>If you really, really want a great course, drive to Machrihanish which takes about 3 hours from Prestwick to play one of the greatest natural courses in the WORLD!!

>There are flights from Prestwick over to the Machrihanish as well that are not too expensive either....well worth the trip. The best starting hole in the world!!

Nå er vel denne banen sikkert *litt* langt unna i forhold til planene, men hvis ikke, så kan jeg komme med litt mer info om den (jeg har feriert der de siste tre årene). Jeg vet ikke om flyavganger fra Prestwick, men det er i alle fall to avganger hver dag fra Glasgow, innflygingen går like over 9. hull :) Pris £50 eller noe sånt. Det er godt med tid mellom ankomst og avgang for en runde, og det er sjelden folksomt. Sjekk www.machgolf.com for info om banen. Front 9 må bare oppleves! :)

,

over 19 år siden

,

.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her