Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

relevant banestatistikk?

m@x

over 25 år siden

m@x

Det er forunderlig at man allerede i dag har fått inn 17 stemmer på baner, før sesongen er i gang ...?
Det er greit å legge inn poeng for natur, design og inntrykk før sesongen, men hvordan klarer man f.eks. å bedømme green-, utslag- og fairwaykvalitetene før man har fått testet dem?
Vi er vel ikke dummere enn at vi vet at disse forandrer seg fra år til år..
Gleder meg forøvrig til å få testet dem !

Runar Nyrud

over 25 år siden

Runar Nyrud

Kanskje webmaster har glemt å slette testverdiene ? Eller så er det noen som mimrer litt fra i fjor........ :-)

Jarle Midtskogen

over 25 år siden

Jarle Midtskogen

Neida, testverdiene er slettet. Det kan godt hende at det er samme person som har avgitt alle stemmene. Det er jo slik at samme person kan stemme på så mange baner han vil, men ikke på samme bane flere ganger(innenfor en periode på 14 dager)

Sven

over 25 år siden

Sven

Det er jeg som er skurken. Jeg har gitt karakter på banekvaliteten ut fra utforming og vedlikehold, ikke ut fra kvaliteten på gresset. Utslagsmatter har heller ingen tendens til å bli bedre fra ett år til et annet. Naturen og inntrykket har jeg bedømt ut fra når solen skinner og jeg selv er i godt humør, og trær og bakker har sommerklærne på. Det er fint å ha et sted å meddele inntrykkene gjennom, selv om de er aldri så subjektive. Du har rett i at de muligens er noe utdaterte, men skitt! De to neste som registrerer sin mening retter fort opp dette. Til mitt forsvar må jeg si at inntrykkene mine kommer fra flere års gjentatte besøk på de aktuelle banene.

Beste hilsen

m@x

over 25 år siden

m@x

Takk for innlegg !
Det er det jeg mener, Sven ...
Ved subjektive innlegg i denne delen av databasen vil vel kanskje banerangeringen miste sin relevans?
Personlig har jeg nok ikke spilt på mer enn ti forskjellige norske baner, deriblant både Bogstad, Borre og Losby som vanligvis scorer høyt på rangeringer i golfblader. Men når jeg f.eks. ser på de rangeringene som befinner seg på Golfguiden kan jeg ikke si at jeg kjenner meg helt igjen..
Vel - det er vel vanskelig å få noe annet enn subjektive tall ut av slike system uansett, så jeg får vel trøste meg med golfbladene da ...
Ha en fin golfsesong !

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her