Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Åpne baner?

pam

over 20 år siden

pam

Noen som vet on hvilke baner i oslo-området som fortsatt holder åpent med sommergreener for greenfeespillere?? Må holde åpent til over helgen!!

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

I think Evje in the Moss area are staying open as long as they can. It all depends on the frost.

www.evjegolf.no

Brian Phillips

cuul

over 20 år siden

cuul

grini holder åpent til og med 17.okt.. alt etter veret selvsagt!

kjole

over 20 år siden

kjole

ingen so veit meir om åpne baner? eg og skal ein tur austover snart.. er interessert i å spele golf!!!

Kvinesdal

over 20 år siden

Kvinesdal

Hei

Er det problemer med åpne baner??? Kvinesdal og omegn hatt stengt kun frem til kl. 10.00 - 10.30 i forbindelse med frost på morgenen ellers har det vært kjempefine forhold helt frem til nå. Tørre og fine fairways og greener

Putte

over 20 år siden

Putte

Asker og Kjekstad er åpne fra kl 10.00

skjørt

over 20 år siden

skjørt

Kjekstad, Solum og Skoger er åpne. Har ikke hørt om frost ennå.

chip

over 20 år siden

chip

Skoger kan stenge når som helst, ring proshop på 32880303 for å vite om banen er åpen

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Larvik var åpen til 16.des i 2003...så hvis været er normalt...... ellers fine forhold der nå......

M

over 20 år siden

M

Har hørt at Kjekstad skal være oppe så lenge som mulig (sikkert litt lenger enn andre baner vil jeg tro).

M

over 20 år siden

M

Har også hørt rykter om at Onsøy er oppe hele vinteren (med vintergreen)

Terje

over 20 år siden

Terje

www.notteroygolf.no

Tiger McWould

over 20 år siden

Tiger McWould

Onsøy har noen sesonger hatt vinteråpent med sommergreener faktisk.

ellers er Tyrifjord også åpen etter klokken 0900 hvis det ikke er frost.

Hvis du bare vil trene litt, så er Ballerud 9hulls kortbane åpen også.

Gustav

over 20 år siden

Gustav

Flytt fra Oslo, det er ingen plass for golf :-)

Chip

over 20 år siden

Chip

Skoger stengte i dag, trist nå, må vente 5 måneder til neste gang

backtee

over 20 år siden

backtee

"Gustav" Men faen så mye annet man kan gjøre der. bare bra for golf interessenat vi for noen lange vintermnd uten golf. Hørt om ski, tennis, hockey etc.

birdie

over 20 år siden

birdie

Solum i Holmestrand er åpen med bra forhold

chip

over 20 år siden

chip

Kragerø har åpent, med supre sommergreener og flotte forhold. En bane du absolutt bør få med deg.

H J Borgen

over 20 år siden

H J Borgen

Spilte Miklagard i dag og banen er veldig bra. Fuktige og litt trege greener, men veldig jevne og fine. Spilte kun 9 hull og har ikke spilte de første 9 bedre tidligere i år.

pam

over 20 år siden

pam

spelte miklagard fredag og losby lørdag.. losby i klart best stand og finast bane!!!!

Grrrr

over 20 år siden

Grrrr

Er det blitt lov liksom, nå, å si i dette debattforumet at Miklagard er dårligere enn en annen bane????

Nå er vi nok i gang igjen!

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Zzzzzzzzz.........

Chip Hooker

over 20 år siden

Chip Hooker

Det må vel være lov å si det. Selv om jeg er uenig. Greenene på Losby er veldig ujevne i hastighet, og etter mitt skjønn av klart dårligere standard enn Miklagards greener. Ellers er begge banene i meget god stand, årstiden tatt i betraktning. Losby har tålt nedbøren uvanlig bra. Det har Miklagard også, men det er ikke så rart, da de har et veldig godt dreneringssystem.

(Spilte begge banene for en ukes tid siden)

peer

over 20 år siden

peer

Skjønner ikke helt hvorfor pam sammenligner Miklagard og Losby.
Tråden heter jo "Åpne baner"...
(Jada, jeg vet at 9-hullsbanen er åpen på Losby...)

pam

over 20 år siden

pam

miklagard var utvilsomt veldig bra! men greenane var ustelt og ballane plukka opp mykje "drit".. dreneringa på miklagard virka betre, men tilfeldig vatn fanst begge stader..

pam

over 20 år siden

pam

sårri.... men eg starta tråden for å finne baner eg kunne spele på, og ville berre avgi rapport om korleis det var...

Pasek

over 20 år siden

Pasek

Spilte Miklagard tirsdag og var overraskend bra med fine jevne greener som riktignok var langsommere enn før.
Ballen min rullet mot hullet, stoppet før, men var like ren som en 'nyvasket barne rumpe'

OP

over 20 år siden

OP

Evje Golfbane! Hadde en fin runde i dag! Snart november, men hva gjør vel det når man kan spille på en så flott bane ca. 50 min. fra Oslo.

Golfer

over 20 år siden

Golfer

Spilte Nøtterøy i helgen. Den var i meget bra stand, årstiden tatt i betraktning. 24.10.04

Al Bundy

over 20 år siden

Al Bundy

Spilte Miklagard i dag. Nesten fælt å si det, men banen har faktisk ikke vært bedre i år. Mistenker at greenkeeperne planlegger å stenge den, da alle rakene var borte.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at banen tåler å være åpen et par uker til - så lenge ikke frosten kommer og tar den!

Satan i Gatan

over 20 år siden

Satan i Gatan

Flytt fra Oslo da. Det er ikke noen by som appelerer til meg i hvertfall. :-)

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Spilte Onsøy søndag, anbefales!

Veldig bra i fairway - hørte jeg rykter om - men greener noe ujevne grunnet lufting eller lignende.

Det gikk dog noe tregt, 5timer.....

Fuiggelkall'n

over 20 år siden

Fuiggelkall'n

Har dåkk problem me banan dåkkers der sørafer ???
Kom te Stjørdal, så kan dåkk kos dåkk me sommargreena tel desember...

Fred

over 20 år siden

Fred

Kom akkurat inn etter 4 deilige timer på Nøtterøy Golfbane. Der er det fortsatt nydelige forhold med raske og jevne greener. Det er også gressutslag på alle hull.

Kan anbefale alle om å besøke denne nye perlen i Vestfold. I fjor stengte de ikke anlegget før midten av november!

Fortsatt god høstgolfsesong!

Frost

over 20 år siden

Frost

Frost i dag?
Noen baner med "åpen status" i golfguiden som egentlig er stengt?

Justin

over 20 år siden

Justin

Miklagard åpner banen igjen for spill i morgen 9. november, men tar forbehold om frost..

(PS. Har noen billetter på lur for 200,- stk :)

Forrige lørdag

over 20 år siden

Forrige lørdag

gikk jeg en tur på stengte Kongsberg.
Det var kanonforhold 11 varmegrader, tørre og fine fairways og greener.
Men jeg så ikke en kjeft andre enn meg selv......
Latterlig å stenge så tidlig, men enda mer skuffende at ingen av medlemmene gidder å ta seg en tur for å gi et signal til banestyret.
Treningsbanen og restauranten var tross alt åpne.

Tiger McWould

over 20 år siden

Tiger McWould

huff og huff....

Nå er tyrifjord stengt også.........
banemannskapet avsluttet en fantastisk sesong i går.

på tide med litt PC golf et halvt års tid igjen...... ;)

/Tiggr out

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Hva med en weekend i Stavanger og sommer åpne greener hele året.

Solastranden på lørdag.
Lysløypa i Stavanger på kvelden

Sola på søndag.
Retur søndag kveld - Mett av golf og uteliv med fulle batterier

Det hele kan ordnes for ca kr. 2000 inkl. reise, overnatting og greenfee

Lokal

over 20 år siden

Lokal

Onsøy er jo fortsatt åpen med sommerkaker den.

Golf som helårsidrett

over 20 år siden

Golf som helårsidrett

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er flere klubber som egentlig ikke følger med i timen her. Før, våger jeg å påstå, var det mange som startet med golf pga sosiale greier og gutteklubb osv. Nå når flere og flere oppdager golfen, så blir ikke golfen lengre en slik sport. Jeg har fra før drevet aktiv kondisjonsidrett i 20 år. Der var det alltid treningsopplegg året rundt, selv om det var en sommeridrett. Golfen, derimot, legger inn årene i oktober og forventer at medlemmene skal være takknemlige for at man sparer banen til neste år. Ingen helårstilbud til medlemmene osv. Da sliter man litt med å være en seriøs idrett. En seriøs idrett med seriøs ledelse og ambisjoner har tilbud til medlemmene gjennom grupper og trening året rundt. Ikke noe rart at norsk golf er på et slikt nivå som vi har når man etter endt sesong har 2-3 mnd med grønne sletter som ligger utilgjengelig for spillerne fordi man skal spare på gresset! Nei, full honnør til de klubbene som har åpne baner for medlemmene hele året. Tror flere og flere klubber blir nødt til å gjøre dette for å beholde medlemmer.

Monnee

over 20 år siden

Monnee

Har spilt et par runder på Miklagard de seneste dagene, og må bare si at det er beundringsverdig at man åpner banen igjen, når forholdene tillater det!
Forholdene er stort sett bra, litt bløtt her og der, og greenene er (selvsagt) tregere enn vanlig, men relativt jevne og fine.
Gult er satt opp ganske langt frem(ca. blått) men med den temperaturen som er for tiden, så blir banen lang nok allikevel. (Men jeg ser fler utpå der som spiller fra "original" gul tee...)

Gleder meg til å spille der igjen.

mvh Monnee

Fred

over 20 år siden

Fred

NØTTERØY!
Spilte 18-hull i det deilige været i dag. Det er selv midt i november beundringsverdige forhold på denne perlen i Vestfold. Selv om noen av greenene var litt harde (frost) var det tørt og deilig ute på banen.
Er det noen som ønsker valutta for greenfeen - ta turen innom denne utfordrende og godt designede park/skogsbanen!
Velkommen

Snø og stengte baner

over 20 år siden

Snø og stengte baner

Hurra, så fikk jo klubbene som stengte sine baner i oktober rett i alle fall - det VAR berettiget å stenge banen pga vinteren!

SB

over 20 år siden

SB

Ja nå kom til og med vinteren til Stavanger.
http://www.solastranden.no/index2.cfm?artid=14080

Men frost og snø er nok borte vekk til neste uke, så da åpner nok sommergreenene igjen.

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Ja de hadde rett i at vinteren kommer, og det er jo viktig å stenge minst 1 måned før man strengt tatt er nødt til å gjøre det!
Nå kan vi glede oss til våren og atter oppleve at de banene som stengte først er de som åpner sist. Og er du riktig heldig med din klubb arrangerer den en lukket turnering den første week-enden banen er åpen:-)

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Noen som vet om en bra webside som viser en oversikt over banestatus i Sverige, gjerne fordelt på læn?
Golf.no vider dette i golfguiden sin, men litt få svenske baner med der.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Strømstad åpen med 9 hull på vintergreener i påsken

Picard

over 20 år siden

Picard

Åpen bane med sommer greener og 10-12 vårlige grader på Sola i dag. Blir golf og ikke ski for min del denne påsken :)

kamp1

over 20 år siden

kamp1

Hei Proffen.
Prøv golf.se klikk på golfguiden, klikk ønsket len.
Har sjekket de banene i Bohuslen, det så ikke lovende ut mht. sommergreener.
Det ser ut som man må noe lenger sør, sørøst.
Ta med svær matpakke og full tank.

Lykke til:)

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Hei Kamp1. Takk! Jeg kjenner godt til golf.se og golfguiden. De har med alle banene, men man må klikke seg inn på hver enkelt for å få status. Det det ikke står er en sammenhengende rekke med banestatus som hos golf.no.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her