Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Halden GK

Peder Solheim

over 20 år siden

Peder Solheim

Hei,

Jeg har nettopp fått meg jobb i Halden, og skal derfor flytte fra Trøndelag og ned dit. Jeg har hørt at Halden GK nettopp har åpnet 18-hulls bane med noen interessante hull.

Er det noen som har erfaringer fra denne banen? Er det andre baner i Østfold som er såpass mye bedre at den veier opp den ekstra kjøreturen (la oss si ca. 2 ganger i uken)?

På forhånd, takk for svar.

xx

over 20 år siden

xx

Hvis du flytter til Halden har du jo Strømstad og resten av svenskekysten også....

yy

over 20 år siden

yy

Kommer helt an på hva du mener med bedre.
Alle diskusjonene her inne viser jo at dette er svært objektivt.

banen er jo ganske kort, par 67, men er sikkert utfordrende nok for det. Prisene der ser ut til å være noe lavere enn banene rundt

Det er jo et lite stykke å kjøre til Strømstad, Dynekilen, Onsøy og Skjeberg som er pr 72 baner om det er ønsket.
Liker personlig Onsøy godt.

flappo

over 20 år siden

flappo

YY:

Du mener vel at personlige banepreferanser er subjektive og ikke objektive, - sånn for ordens skyld.

evo narg

over 20 år siden

evo narg

Du bruker 20 minutter fra Halden til Dynekilen, et års prøvemedlemskap koster 4000. Banen er åpen fra mars til romjula
( stenger kun hvis det er snø ) knallharde sommergreener er gøy i desember!

Bambi

over 20 år siden

Bambi

Jeg synes (helt subjektivt selvfølgelig) faktisk at Halden har et trivelig produkt med GODE greener (kjenner bare gamle delen av banen, så undersøk og prøvespill). Ca 20 minutters reising fra Halden på tomme veier blir fort 4 timer på rett/feil tidspunkt om sommeren. Blir kanskje bedre med ny bro, men likevel.

Onsøy liker jeg IKKE, men skjeberg var fin!

Peder Solheim

over 20 år siden

Peder Solheim

Takk for svar så langt!

Subjektive meninger er akkurat det jeg ber om! Og jo bedre underbygget de er, jo lettere er det for meg å finne ut om det passer med mine egne meninger.

Og jeg er fortsatt interessert i en beskrivelse av Halden GK, evt en direkte sammenligning med de nærmeste nabobanene.

Det jeg har hørt, er at de gamle hullene er korte og brede, men med små greener. De nye hullene skal derimot være motsatt av dette: Både lengre, smale og med meget kuperte fairways. Greene skal foreløpig være knallharde, men det er kanskje vanlig på helt nye annlegg?

Kan noen kommentere/verifisere disse påstandene?

Jerker Selte

over 20 år siden

Jerker Selte

Hvis det er så at du skal bo i Halden, så er jeg ikke i tvil: Meld deg inn i den lokale klubben. Det er en super måte å etablere et kontaktnett på - ikke bare få venner, men bekjente som kan være til nytte enten det er snakk om å få tak i elektriker, rørlegger, barnepass eller hva annet man måtte ha behov for. Jeg snakker av erfaring.
Vet ingenting om banen annet enn at jeg har spilt den gamle banen en gang - helt OK. Ingen mesterskapsbane, men mer enn god nok for oss vanlige hakkere og døffere.

Jonnis

over 20 år siden

Jonnis

Nå er det vel såpass mange norske medlemmer i både Dynekilen og Strømstad at elektriker finner du sikkert alikevel. Og norsk byggebransje flommer jo over av svenske håndverkere, så det blir kanskje billigere og bli kjent med en svensk elektriker.

fd

over 20 år siden

fd

Velg Skjeberg i stedet!! Det er en mye mer utfordrende bane, som ikke er spesielt mye dyrere å spille på. Dessuten er pro'ene ti ganger bedre der!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her