Bambi
Nei og nei så såre tær man fikk nå da!!!
Nå kan jeg selvsagt sette meg i min sal på min høye hest og hovent se ned på dere og si: "Pøh, jeg vet best og mitt ord er lov" men det ville vel ikke føre så langt.
Jeg er enig i at man bør få en "rimelig" inngangsport til golfen hvor man kan prøve seg og utvikle interessen. "Rimelig" betyr her at både spiller og klubb skal leve med tilbudet, også i forhold til ordinær avgift. Det at man år etter år skal snuble rundt i "billigland" ville selvsagt være flott for enkeltspillern, men jeg tror ikke at golfen, i hvert fall ikke i Norge, ville overleve med god kvalitet.
Rekrutteringen av tourspillere vil vel neppe skades om alle over 20 år må betale 7500+++ i året (fiktivt beløp som er uviktig for poenget). Juniorer, dvs fremtiden?, skal selvfølgelig få lov til å leve billig i pappas lommebok.
Blyditt eller Skramle Raslefjell er ikke bekjente av meg så vidt jeg vet. Ikke er jeg veldig enig med AR heller, i de fleste saker i hvert fall.
At folk ikke gidder spille samme bane et "helt år" eller enda værre "to eller flere år på rad" sier vel mer om kvaliteten på banene enn det gjør om argumentet. Finner man en bane som er godt designet og i god stand vil man gjerne spille den hver eneste dag året rundt! Neida, det er gøy å kikke på andre siden gjerdet av og til, men jeg mener helt klart at om man har en flott hjemmeklubb, ja så blir man like blid hver gang man kommer hjem og ser hvor bra den er etter at man har trodd at gresset kanskje var grønnere på andre siden av de hvite stakene
Om man justerer greenfee slik at medlemmene får litt tid på banen sin, ja da blir det ramaskrik på samtlige diskusjonssider på hele Webben. DET har vi i hvert fall diskutrert i noen tråder tidligere.
Hvilke(n) bane(r) jeg er medlem av og dermed kjenner regnskap til gidder jeg ikke si noe om.
Mvh
Bambi