Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Regnskapet til NGF

Jung

over 14 år siden

Jung

Det siste regnskapet til NGF er for året 2008 og ligger på hjemmesiden deres. Det viser inntekter på 54 mill. Et meget stort tall! Mest interessant er hva disse pengene går til. Her er en oversikt. Flere detaljer gir ikke regnskapet.
Er det noen som vet hva som gjemmer seg bak disse store postene?
------------------------------
Generalsekretariat 6,2 mill.
Stab 8,9
Marked og kommunikasjon 10
Barn, ungdom og breddeidrett 3,2
Klubb- og kompetanseutvikling 6,2
Toppidrett 11,2
Anlegg og arrangement 9,1

Gjest

over 14 år siden

Gjest

9 mill til anlegg og arrangement. Hvordan er dee mulig. De arrangerer ingen ting og de har ikke anlegg.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hadde vært interessant å fått en spesifisering ja. Dette er ikke mye å bli klok av.

007%

over 14 år siden

007%

Jeg har vært med på flere golf-arrangement med NGF.

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Hvilke arrangementer 007

007%

over 14 år siden

007%

Juniorrekruttering, på Sorknes, Miklagard og Oslo GK. Tur til Sverige.
Flotte arrangementer!

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Flott at de gjør noe på østlandet. Slikt er vanskelig å få med seg for oss som bor i resten av landet. Jeg er fra Vestlandet og her gjør de ingen ting.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Dette er da ingen hemmeligheter - men du må kanskje gå via hjemmeklubben din, siden NGF er en fellesorganisasjon for alle klubbene. Dersom hjemmeklubben din ønsker ytterligere spesifikasjon er jeg sikker på at de får tilgang til detaljer. Eller så kan du jo melde deg som frivillig i hjemmeklubben din og påta deg jobben med å delta på årsmøtet. På denne måten får du tilgang til all informasjon du ønsker - og slipper å få en masse rare svar og spekulasjoner.

Tallene er store - men NGF er på mange arenaer for alle golfens 120.000 medlemmer. Totalt utgjør kostnadene således ca kr 500,- pr. medlem - og her snakker vi om NM, Toppsatsing, Grønn Glede, Senior m.m - så det er vel egentlig ikke så mye.

Om du mener det går an å gjøre mer for de samme pengene, eller gjøre det samme for mindre penger - er nok NGF mottakelige for tips.

Mitt inntrykk som helt vanlig hobbygolfer er i allefall at det er åpent og tilgjengelig hos NGF - bare man spør. På hjemmesiden står kontaktinformasjon til de aller fleste i organisasjonens mange ledd - så det bør være enkelt å ta kontakt.

Lykke til.

007%

over 14 år siden

007%

På treffet på Sorknes var det juniorer fra hele landet!

På Miklagard, midt i golfsesongen fikk juniorene treffe nesten alle proffene våre. En formiddag, midt i sesongen - godt gjort NGF.
Kjempeartig!

På OGK hedret NGF den mannen som kanskje har gjort mest for klubbjuniorarbeidet i hele Norge. Den klubben har nå 250 juniorer!

Vilje i klubbene viser noe ..

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Flotte arrangementer men det høres ut som Oslo Golfforbund.........Vi har mange ildskjeler rundt omkring i Norge også. Hvorfor ble ikke vi invitert til disse NGF arrangementene, vi betalet kontingent vi også.

008

over 14 år siden

008

Ni mill burde kunne dekke arrangementer utenfor Oslo gryta også.

007%

over 14 år siden

007%

Klubbene andre steder enn sentrale østlandet må kanskje bli enda flinkere i å samarbeide?! Så invitere NGF?!
Gode ideer og arrangementer trenger ikke koste all verden.

Jeg undres enda:
Meland hadde NM ifjor. EN eneste dame fra Meland deltok. ???

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Til Mjøndalens store sønn. Mener du virkelig at NGF skal sitte å vente på telefon. Etter mitt skjønn bør de aktivt bidra til utvikling av golf i hele Norge og de må gjerne bestrebe seg litt ekstra for å få med andre landsdeler enn Østlandet. Ni mill burde holdetil hele Norge.

Til 007, enig at vestlandet sliter på jentesiden. Men derimot så gikk vel alle NM i fjor til Vestlandet. Det vil si Herre NM lag og individuelt og Junior NM. Det gror godt utenfor Oslo gryta også.

007%

over 14 år siden

007%

Postulat:
Før Oslo GK åpnet seg var senteret for norsk golf på 9-hulls banen på Borregaard.

Et innblikk i omgangsformen der, den perioden, ville vært interessant.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Gjest lurer på om NGF skal sitte å vente på telefon - ja på hva de bruker pengene til.

Om NGF skal "tre arrangement nedover klubber" utenfor gryta er jeg også usikker på. Jeg er mer enig med 007 om at klubbene selv må ta ansvar og legge opp til å kjøre et løp - og invitere NGF med på moroa.

Det er ikke slik at NGF sitter med et kobbel av mannskap som kan kjøre arrangementene - dermed må det bli slik at vi i klubbene må organisere og planlegge - så støtter NGF med sin erfaring og apparat forøvrig.

De mulighetene som ligger der om man er organisert selv er like for alle - enten man ligger i eller utenfor gryta - så stå på og inviter - så skal du se NGF er med.

Justin Time

over 14 år siden

Justin Time

Hei Gladgolferen,

Du har både riktig og feil.

NGF, som det mest overadministrerte forbundet i norsk idrett, sitter faktisk "med et kobbel av mannskap".

Men de kan ikke, som du påpeker, "kjøre arrangementene". Og mangelen på kompetanse er akkurat kjernen i NGF-problemet.

Du tok det på kornet. Heder til deg, Gladgolferen!

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Sorry Mjøndalen her er det ikke snakk om å tre arrangementer ned over hodet på folk. Det dreier seg mer om å vise et snev av interesse for hva som rører seg utenfor Oslo gryta. Videre, vi betaler også for dette og hvordan i huleste klarer du å overføre ansvaret for leveransen til den som betaler gildet. NGF skal lever og vi skal få, ikke omvendt. Noe sier meg at Mjøndalen jobber (hvis de jobber da) i NGF.

enig

over 14 år siden

enig

Pemgesløsingen i NGF må stoppes: Jeg er sjokkert. Er det mulig å bruke så mye penger og levere så lite.

Gladgolferen i Mjøndalen

over 14 år siden

Gladgolferen i Mjøndalen

Hei - først "Gjest"! Jeg jobber ikke i nærheten av NGF engang - har hverken direkte eller indirekte relasjoner i organet - men klarer allikevel å se at NGF jobber etter beste evne. Heldigvis er idrettsnorge organisert i henhold til demokratiske prinsipper - så dersom vi er misfornøyde - og vil stille opp med eget mannskap som opptrer på en annen måte - ja så sørger vi for å få støtte til dette i forkant av årsmøtet - så fyller vi plassene med de som er villige til å ta jobben.

Det er definitivt ikke noe vits i å hyle og skrike om "hvis de jobber i NGF" o.l - bare sørg for å få på plass mennesker du mener vil gjøre en jobb som vi alle kan ha glede av. De som er i NGF nå er der og jobber i henhold til det mandat som er gitt på årsmøtet.

Og - du skriver at "vi betaler også for dette" - hva er det du mener du betaler for og ikke får noe for? Dersom det er noe NGF skal levere som klubbene ikke får burde definitivt veldig mange våkne - men etter hva jeg hører er det svært lite konkret som fremkommer på årsmøtene - utover at flere kunne ønske seg NGF mer aktive. Men det er forskjell på å ønske og ha krav på.

Så til "enig" - kan du og andre bli mer konkrete - vi som er litt på utsiden blir gjerne med på et korstog - dersom det er grunnlag for det. Men da må vi få noe input på at NGF har gått utover de mandater som ligger fra årsmøtene. Det holder ikke med populistiske uttrykk som "Pengesløsingen i NGF må stoppes" - det er alt for upresist.

Huffamei

over 14 år siden

Huffamei

Så lenge de inkompetente styrer supperådet, så tviholder de på tradisjonen om å holde kompetente folk utenfor. Dette sikrer at ingen med peiling oppdager deres inkompetanse, slik at de kan fortsette å kose seg med pengene selv.

Jeg er sjokkert over pengebruk, prioritering, og ikke minst, NGFs totale mangel på kompetanse.
De ansetter middelmådige klubbgolfere, som fokuserer på sin gamle idrett, som kommentatorer og ved enkelte anledninger drar over dammen og forstyrrer toppgolferne våre. Som om en håndballspiller har noe som helst å bidra med på LPGA eller PGA tour, og som knapt vet hva som skjer eller hva det handler om.

Man bør bite seg merke i hva JAL og ETJ skriver og sier, for det er virkelig et klart bevis på at NGF ikke er på banen. PK er et annet eksempel. Et forbund som satser så lite midler på topp og de nest beste vi aldri klare å skape entusiasme og engasjement, og ihvertfall ikke rekruttering.

Nå skal de åpne banene for alt og alle, flott! Men å rasere et opplæringssystem det fikser de lett!
De er desperate og prøver holde den kunstig høye medlemsmassen sin.

At golfbox er knyttet direkte til norskgolf.no er bare helt utrolig, ja nesten korrupt, eller ihvertfall gir rom for korrupsjon og luring av annonsørene.

Fair Is Fair

over 14 år siden

Fair Is Fair

Litt urettferdig å gi Frode Scheie skylden for alt som er galt. Han har faktisk mye positivt å bidra med, men uten penger er det vanskelig å få gjort alt han skulle ønske.

Skylden ligger hos den ubrukelige markedssjefen som brukte fem år på å redusere sponsorinntektene til all time low. Til alt hell gikk Sportmedia med på å ta henne med over som en del av avtalen med NGF, og nå sitter hun og selger annonser for norskgolf.no.

Ny markedsmann er visstnok på plass eller på vei ... men med det dårlige omdømmet NGF er i ferd med å skaffe seg blant eksisterende og potensielle sponsorer kan det ble en tung vei å gå.

wahtever

over 14 år siden

wahtever

Leser jeg det riktig når jeg forstår det slik at i overkant av 15 mill brukes på stillinger?

vist

over 14 år siden

vist

Skal ikke kritisere noe jeg ikke vet noe om, men det hadde vært interesant å se et mere spesifisert budsjett, 11 mill til toppidrett, hva er toppidrett?
Proffene sier de ikke ser noe til disse pengene, betyr dette at dette er penger til juniorsatsingen?

Huffamei

over 14 år siden

Huffamei

Årsak til at de rundt NGF og som er deler av golfnorge på en direkte eller indirekte måte ikke tør kritisere NGf, er at de på en eller annen måte, eller på ett eller annet tidspunkt håper de kommer inn i varmen og blir en del av kjernen som skal spise ved det fine bordet.

Jeg blir uvel av å se administrasjonskostnadene i forhold til aktivitetene og hva de bidrar med til de som virkelig prøver nå fram og utvikle seg.

Golf er en dyr idrett å drive, og folk som JAL og PK har neppe noe med forbundet å gjøre virker det som.
Forbundet har neppe mye for HB og Suzanns suksess å gjøre. Men de reiser over med sponsorer og skal sole seg litt i deres glans, hvilket er naturlig, men allikevel smakløst i mine øyne.

Vi har hatt meget gode juniorer, og hvor er de nå?
Hva skjedde med Marius Thorp, annet enn at han var en bortskjemt liten blei som ble dullet med til han møtte litt motstand og ble skjelven i barnsbeina sine.

MT vil aldri kunne hevde seg igjen, på det nivå man så for seg. Hans psyke er ødelagt for alltid, og hans sjokk over realitetene er nok litt for mye å svelge, when the pressure is on.

NGF har kompetente folk innen putting i systemet, og jeg undrer om MT i det hele tatt har benyttet den kompetansen.
Det er skrevet at PK har benyttet denne kompetansen, men ser ikke ut til å ha vært særlig bra for han. MT lukter litt HB, som ikke skal ta imot råd fra noen. Men de som har sett MT putte, skjønner at han dessverre ikke kommer noen vei før han tar tak i den viktigste del av spillet.

HB har et puttesnitt som varierer og svinger veldig, men allikevel ligger jevnt over 30 putter. Når skal noen ta tak i puttingen, der målet for våre toppspillere skal være å få et snitt under 30. Dersom en leser litt statistikk så skjønner en raskt at uten bra og stabil putting, så kommer man ingen vei.

MT kom på kjappe greener og hans mangel på fundament ble avslørt. Dette gjelder selvsagt mange spillere, også på bra nivå idag, men det forteller også at man er på et nivå man ikke er moden eller bra nok for, før en har et fundament, rutine, teknikk og mental styrke til å bli trygg på og selvsikker i.

Det siste der er utopi for en spiller som MT og PK.
Men spør dem, og alle andre som sliter, for den saks skyld, om hva som er årsak til at de ikke får forløst sitt ytterste av potensialet de besitter.

Selv om man lett kan se at puttingen er en hoveddel av spillet, så klarer man ikke se alvoret og ta puttingen dit det hører hjemme. Det er en så liten bevegelse at den mentale biten får mye plass. Dermed blir repetisjon nøyaktighet, og ikke minst trygghet på det en driver med, så utrolig viktig faktor for at de skal lykkes. Jeg vil hevde puttingen er den mest undervurderte del av spillet, fremdeles.

Det er på greenen man skiller mellom topp 10 og CUT. Det er på green man skiller vinnerne og sliterne.

Sliterne står gjerne mange timer på green og ruller ball.

Kommentarene fra dem er ofte " idag falt bare ikke puttene", og neste dag smiler de og sier at putteren var varm/het". Dette er klare indikatorer på at de ikke vet hva som skjer, eller hva som skjedde fra gang til gang. Dette er ofte ikke lett for spilleren å vite. Men lager man et system og en rutine, så vil hjernen lettere kunne sense/oppdage og kjenne hva som faktisk skjer.

Vi er egentlig på steinaldernivå når det gjelder putting, men det er fordi mange av spillerene på topp idag alltid har gjort det samme, og noen er begynt å ta tak i vitenskapen putting er.
Custom fitting er såvidt de siste 5 år blitt del av det å velge putter.
Ordet feel er et ord som er meningsløst når det er snakk om putting, i forhold til andre mye viktigere faktorer.

Enkelte har et mental innstilling og så bra konkurranseinstinkt at de løfter sitt spill, og til og med putting, under press, men det er svært få av dem.
De som tar sin putting alvorlig, og søker hjelp, er dessverre de som har slitt mest. De som nesten når til topps, de søker sjeldent om hjelp til puttingen.
Det er et merkelig paradoks.

innen 10 år vil man se store endringer i fokus på puttetrening, og hvor viktig denne delen av spillet er.

HB hadde på NW et puttesnitt som tilsvarte en spiler på PGA tours snitt som lå på 163. plass, mener jeg å huske.

da spør jeg:
Hvordan kan man forvente at HB kommer særlig høyere enn 120-150 på rangeringen etter sesongen på PGA tour?
Det blir vanskelig for meg å forstå at man ikke ser tallenes tale.

Når mannen således heller ikke hva meg bekjent tar putteleksjoner, så undrer jeg om man håper på mirakler, elelr om man bare rett og slett ikke er smart nok til å forstå hvor viktig puttesnittet er på dette nivået.

Alle kan puttte bra av og til, men dessverre så putter svært få spillere i verden bra over lang tid, med noen få unntak.

Dersom forbundet hadde hatt noen som helst seriøsitet, så burde de fulgt opp snittet til spillerne, satt mål, og prøvd flere tilnærminger, dersom ikke det første og beste hjelper.

My 2 cents

Huffamei

over 14 år siden

Huffamei

Det er ingenting galt med Frode Scheie.
Hvem ville ikke sagt ja til en jobb der du kan drive med ditt gamle og med din lidenskap, samtidig som et nytt forbund kaster en million etter deg og du får treffe toppspillerne i den hobby du driver med på fritiden.....

Problemet er et forbund som ansetter folk som ikke har noe å komme med i den, og spesielt innen en idrett så langt fra den han kom fra.

Mulig stillingen som sportssjef kun er til for å prøve få mediaomtale of fokus på norsk golf, man der blir igjen ansettelsen enda mer problematisk, da man neppe kan skyte lengre fra målet enne å ansette en håndballkommentator.

Når man ser på den jobb forbundet gjør og de resultater de kommer med, så kan en undre på hva de driver med på Ullevål eller hvor de nå holder til....

Gutteklubben Grei får et realistisk image når en ser et forbund som bruker så mye på seg selv, sin administrasjon, og ikke kommer med nye innspill, angrepsvinkler eller klarer få toppspillerne til å bli bedre.

De bruker 10 mill på marked og kommunikasjon, og jeg kan ikke se at de har kommunisert noe matnyttig de siste årene.
Nå kommer de med en desperat og grei tilnærming, for å beskytte det kunstige medlemstallet sitt, og for å øke rekrutteringen.

NGF fikk til og med private krefter til å finansiere satsingen og hjelpen til de beste norske i ToppGolf. Utrolig frekt med tanke på de budsjetter og den kapital de sitter på selv. Men det er vel for ille å dele....
Jævla barnehagementalitet, eller grådighet om man vil.

De skjønner ikke at satsing på de yngste og de nest beste er respeten.

NGF flyter til urimelig grad på våre to beste spillere.
Det er nå min mening.

Inkompetente og middels klubbgolfere sittter og styrer vår idrett.

De har ikke engang integritet nok til å prøve å hente inn kompetanse fra andre land, om en ser bort ifra de svenske trenerne som i årevis har rasert nivået til våre unge og lovende.

Som eiendomsmegler, så velger jeg hvile mine 3 ord som pilarer på What could have been, eller "what could be"":

Nærspill, nærspill nærspill, eller putting, putting, putting.

Inntil de skjønner dette er det ikke håp for norsk toppgolf.

???

over 14 år siden

???

Overadministrert sentral-ledd er det påstått ovenfor. Mulig det.

Ngf har valgt å IKKE opprette regionale ledd. jfr. skikretsen eller håndallregionen. Det som nevnes om at VestNorge ikke "er med" kommer av at det som kretsene/regionene gjør i andre idretter gjøres av klubbene i golfen. Kanskje Vestlandsklubbene ikke har gjort det man forventer. Her er det sikkert plass til både Kari og Hans til å gjøre en jobb. Så blir flere fornøyde.


Bra eller dårlig løsning er øynene som ser. Personlig tror jeg at golfen vil tjene på å ta en ny organisatorisk gjennomgang.

hackz

over 14 år siden

hackz

Det er vel mer eller mindre 3 tråder nå som tar opp det samme.
Skummet gjennom innleggene og synes det er flott at folk har så mange meninger og imponert over innsikten.

Må innrømme at jeg ikke har satt meg så godt inn i arbeidet som NGF gjør som mange her tydligvis har gjort.

Det som popper opp hos meg er;
1. Er dette meninger dere har delt/ har tenkte til å dele på årsmøte?
2. Hvorfor har ikke dette blitt gjort tidligere?
3. Om det har, hva slags respons ble gitt.
4. Hvilke konkrete løsninger/forslag har dere?

Iom at jeg ikke har satt meg særlig godt inn i arbeidet til NGF så synes jeg det er vanskelig å ta stilling til det arbeidet de gjør, men etter å ha lest disse trådene så lurer jeg jo fælt på hvorfor folk ikke gjør noe - hvis det er så ille som det faktisk blir fremstilt.
Pasjon og entusiasme er ting jeg synes er utrolig bra, men strekker det seg til å skrive kritiske innlegg på et forum så blir det vel til nød litt som å pisse i havet.

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Enig med hackz! Som jeg har skrevet tidligere så trodde jeg på bakgrunn av den tilsynelatende misnøye at det skulle bli litt rabalder på golftinget. Men neida, der var det bare applaus å spore fra ting-representantene. Litt småprating i pausene kunne man dog høre, men ikke noe ble sagt i plenum. NGF har slik jeg ser det ingen grunn til å tro at de bør skifte kurs, med tanke på den responsen de får på golftinget.

Her må de som har en mening tørre å formidle dette inn på arenaer hvor det har en påvirkningskraft, og det er dessverre ikke på norske golf-fora. Jeg mener ikke at man ikke skal diskutere NGF her, men det er heller en oppfordring til bjeffe under det rette treet.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

For å møte på tinget må man bli valgt til å gjøre det fra egen klubb. På tinget representerer man klubben - ikke seg selv. Ergo - for å kunne komme med kritiske merknader på tinget må man være medlem av en kritisk klubb. Siden ingen kritikk kom frem på tinget - så finnes det åpenbart ingen kritiske klubber.

Nå er jeg spent på hvordan Ressurrected mener at de som er kritiske skal komme til orde.....?

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Jeg tror det er flere svar på det. For det første må klubbstyrene rundt om kring gjøre en jobb i forkant av tinget:

De må invitere medlemsmassen til å komme med forslag til saker i god nok tid til at disse kan forberedes i klubbene, formuleres og kanskje aller viktigst, drive lobby-virksomhet med andre klubber. Det må også synliggjøres bedre i klubbene hvem som representerer på tinget, slik at de kritiske røster kan henvende seg der.

Det avhenger sikkert fra sak til sak, men det er heller ikke slik at det er NGF-styret som alltid er det største hinderet når det kommer til vedtak. Den største utfordringen er å appellere bredt nok til å få et flertall, og det å få med seg både små og store klubber er nok en større utfordring enn selve NGF-styret.

Man skal være klar over at med en gang det handler om penger, og da snakker vi kronestykker, så vil mange klubber være i mot omtrent uavhengig av hva forslaget måtte innebære. Nordmenn synes golf er for dyrt, og alt som går i en annen retning enn å gjøre det billigere må man regne med at blir nedstemt.

Men som jeg sier, man trenger ikke å slutte og kritisere på golffora, men hvis man ønsker at det faktisk skal skje noe, så stiller jeg meg tvilende til effekten. Og så kan det vel hende at det her som andre steder er lettere å ha det i kjeften enn å omsette i handling.

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

JEg tror det første folk må gjøre, er å begynne å stille på årsmøtet i klubben sin!

dette må starte et sted, og egen klubb er klart stedet å start.

vi er alle flinke til å mene ting, men har en tendens til å skyte for høyt opp.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Jeg tror klubbene er greit fornøyd, på siste ting kom det innspill fra Østfold som fikk innvirkning på "å ta vare på" de relativt gode som trer ut av juniorrekkene.

Det meste av kritikk her inne mener jeg går på hvordan de beste ivaretas, og det føler nok ikke klubbene er deres "mandat" i hverdagen med snitt-hcp rundtom i klubbene på 30 eller så.

Her må de gode spillerne på banen, vise seg fram med meninger og innspill, ikke bare sitte der i ettertid å sutre.

Og mange oss her inne kan delta i egen klubb ift organisering av sportslig satsing, kanskje til og med i samarbeid med klubber rundt omkring. Interessen er der, men som i andre sammenhenger, noen må ta tak!

Tingmann

over 14 år siden

Tingmann

Tror nok noe av det lureste klubbene kan gjøre er å påvirke NGF til å la daglig ledere få talerett på tinget.

Slik det er i dag er det bare "nye" folk som har talerett (og stemmerett) på tinget ... 70 prosent har aldri vært på ting før og tør ikke heve stemmen i forhandlingene. Mens daglig ledere har vært med i mange år, vet hvor skoene trykker hos NGF, og kan fra talerstolen vekke salen til fornuftige avgjørelser.

På de to golftingene jeg har vært på var det mange viktige saker som skulle stemmes over, men NGFs styre og administrasjon hadde regissert alt på forhånd og kvalt alle som hadde avvikende syn. Og når da blodferske styremedlemmer fra klubbene ikke kjenner en kjeft av de andre, så tør de ikke snakke i forsamlingen.

Gi daglig ledere talerett, og mye vil være vunnet i grasrotas interesse.

???

over 14 år siden

???

Kanskje det er nettopp dette som er svakheten til ngf - at det er daglige ledere som styrer. De tillitsvalgte har muligens for liten kunnskap om golf og organisasjonsarbeid.

Etter det jeg oppsummerer i disse trådene så er det noe galt med alle og alt.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Fooore, de gode spillerne har ikke talerett på tinget...

Tingmann

over 14 år siden

Tingmann

Ja, ???, det er sikkert en svakhet sett fra NGF-posisjonen at daglig ledere styrer klubbene. Helst vil dere jo ikke ha noe med sånne som oss å gjøre.

Nei, takke meg til uerfarne styreledere som
a) ikke vet noe om golf,
b) aldri har sittet i et idrettslagsstyre før de oppdaget hvor fantastisk golf er og
c) har en bakgrunn som gjør at det ikke bare er å stille seg opp på et golfting og snakke foran 200 mennesker om noe man egentlig ikke vet så veldig mye om (i motsetning til å vite alt om hvilken frekvens det blir i senketunnelen under Bjørvika av x tusen kjøretøy hver dag) ...

Hadde jeg vært NGFs styre/administrasjon ville jeg fortsatt gjøre alt jeg kan for at ikke daglig ledere (som altså kan livet i en golfklubb) skal få uttale seg på tinget.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

SS; dersom det kun er på tinget det skjer i golf-Norge så er det stort problem. Og dte er handlingslammelse.(hmm, pussig ord)

Spillere, foren dere! Hørtes tidsriktig ut ift morgendagen. Si fra i de rette organer!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her