Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hangargolf

Dale

over 20 år siden

Dale

En hangar på Fornebu smykker seg med skiltet "Fornebu Indoor Golf Center". Da er det rimelig å anta at det blir mulig å trene der i vinter. Hangaren er ganske stor, tipper 70 m bred. Kan jo håpe på lang driving range. Greener har de sikkert. Sand? Kanskje. Røff? Neppe, men det hadde vært tøft. Noen som kjenner detaljer?

kili

over 20 år siden

kili

Jeg kjenner ikke det omtalte senteret, men kan opplyse at min lokale treningsbane for vinterbruk, Bergen Golfsenter, etablerte en utrolig bra green i tillegg til et chip-område i fjor. Det ble anvendt en kunstgresstype som gir en naturlig "respons". Jeg føler jeg har hatt et godt utbytte, og det gav god variasjon til å banke baller i nett (opptil 40 m.). I et annet (innendørs)senter, Ingolf, har de en sandbunker for treningsformål. Dette sagt for å formidle at JA, det går absolutt an...

Lars Chr. Hansen

over 20 år siden

Lars Chr. Hansen

Hei

Litt info om Fornebu Indoor Golfcenter:

58 utslagssteder og 80 meter til vegg23 meter takhøyde. 5 simulatorer. Proshop og work shop (Custom golf), restaurant.
27 hull putting green, bunker og chipområde. Putting greenene blir med 2-3 forskjellige hastigheter.
Hele nedslagsområde for rangeballene er kunstgrassbelagt med "greener" og flagg.
Åpnes medio nov.

Lars Chr. Hansen
Custom Golf

M

over 20 år siden

M

Regner med at dette er det du mener med HangarGolf:

http://www.budstikka.no/redaksjonelt/nyheter/article.jhtml?articleID=163888

Dale

over 20 år siden

Dale

Det stemmer, M. Jeg fant i dag også en omtale på aftenposten.no. Synes det ser veldig bra ut. Så får vi bare håpe at det ikke blir altfor dyrt å trene der.

Tica

over 20 år siden

Tica

Det at en putting green har 27 hull sier jo egentlig ingenting..
kan jo være en liten green med mange hull..

Men jeg syns og har hørt at den er ca 1000 m2, men så har jeg også hørt at det er 90m til veggen...

Bambi

over 20 år siden

Bambi

Tica

Du synes puttinggreenen er 1000 m2. Har du vært der og sett på den, eller baserer du synsingen din på noe helt annet? Om du har vært der kan du vel eventuelt bekrefte/avkrefte om det er 90 meter til veggen også. At du har hørt at det er 90 meter til og veggen, og at puttinggreenen er 1000 m2 får så være, man skal jo som kjent ikke tro på alt man hører......

;o)

oioi

over 20 år siden

oioi

Bra innlegg Bambi...

Joje

over 20 år siden

Joje

Vet ikke helt om det er noe jeg har misforstått, men jeg kan ikke se noe misforhold i dette. 1000 m2 kan f.eks. være 33 x 33 m, og det er god plass til dette innenfor 90 meter.

For øvrig tror jeg de største greenene på Losby faktisk er større enn 1000 m2...

Bambi

over 20 år siden

Bambi

90 x 11,11... er også (nesten i hvert fall) 1000, mye bedre å plassere en lang stripe inntil en lang vegg enn et kvadrat 33x33 midt på gulvet.

;o)

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Bambi: Ja det er lurt å trene på 90m putter. Solgte wedgene mine fordi jeg putter bare jeg.

Bjarne

ut på tur!

over 20 år siden

ut på tur!

Lever opp til "nicket" ditt Bambi. Har vært på glattisen i begge innleggene dine hittil i denne tråden! Hvis du ikke har peiling, eller bare skal kødde, så kan du kanskje bare holde kjeft? Les ihvertfall innleggene du svarer på, før du legger i vei!

mh,

Tica

over 20 år siden

Tica

Enig, ut på tur..
Bambi, du viker som en skikkelig kverulant..
1000m2 putting green ikke SÅÅÅÅ stort!
Hvis du vil vite hvor jeg fikk synsingen min fra, ås ta en titt på disse linkene!

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/article880697.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/golf/bildeserier/article880592.ece?start=4

M

over 20 år siden

M

dette virker veldig bra!! Gleder meg til å ta en tur...

Noen som vet om en drivingrange hvor man kan drive opptil 200m som er åpen vinterstid? Finnes noe slikt?

Kanskje litt dumt å trene innendørs med driver når ballen kun går 100m!

Mc Links

over 20 år siden

Mc Links

Herregud så mange dustete synsinger..
Er det ikke fint at vi får et nytt treningsanlegg da....?
Alt er vel bedre enn på Østerås!

Bra i Fredrikstad

over 20 år siden

Bra i Fredrikstad

På gang her nede:

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040902/SPORTEN/361557473&SearchID=73185828327172

M

over 20 år siden

M

re "Bra i Fredrikstad"; noe slik var det jeg hadde håpet på ja...

re Mc Links; fornebuopplegget virker helt konge det...så slapp nå av ;-)

m

Bambi

over 20 år siden

Bambi

Nå har jeg slipt hovene mine slik at jeg kan holde meg på beina.

Flott at du "syns" faktaopplysninger du leser Tica. Imponerende godt ordvalg!!

Bjarne, du som putter fra 90 meter, hva slags bane spiller du på? Den vil jeg óg spille, for der må de ha gode faiwayer...

(Jada, jeg skjønte ironien din ;o))

Ut på tur, innlegget ditt var vel ikke noe annet enn kverulering, var det vel? Dust!!

H

over 20 år siden

H

Bambi da. Er du splittet eller?
Nicket er Bambi, også signerer du med Dust.
Synes det siste passer deg best.

Judy

over 20 år siden

Judy

Nå er det stadig mer spennende lesning her!

Til noe mer konkret: Jeg er juniorspiller, uten bil, men svært interessert i dette nye anlegget, for treningsøkter i vinter. Er det noen som vet om denne hangaren er i nærheten av offentlig kommunikasjon, for eksempel buss fra byen? (Lenge siden jeg har vært på gamle Fornebu)
Dette er viktig for alle oss som ikke har bil, men som likevel ruser oss på golf!

M

over 20 år siden

M

re Judy; Går helt sikkert buss ihvertfall - ring 177 (trafikanten) og hør!
evt sjekk på www.trafikanten.no

Judy

over 20 år siden

Judy

Takk for svaret, M. Men jeg tviler på at de kjenner til hangaren med golftreningssenter på trafikanten! Så det jeg egentlig lurer på, er: Ligger dette senteret like ved en bussholdeplass?
Sikkert noen som vet dette...
Og forresten, har dette senteret en nettside?

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Vel er Fornebu nesten ute på Bondelandet, men det lå jo tidligere en flyplass der da... Flybussen har nok sluttet å gå dit, men 31 bussen (var det vel?) går fortsatt til Snarøya. Stopper sannsynligvis like i nærheten.

H

over 20 år siden

H

Judy

http://www.figcgolf.com/

Den er under utarbeidelse.

Dette senter blir mer sentralt enn de fleste golfbaner i Norge, så å komme seg dit kan neppe bli noe stort problem for en golfer.

Og senteret blir helt sikkert supert.

bdk

over 20 år siden

bdk

Hei

Jeg jobber til daglig på Fornebu, og gleder meg veldig til det nye golfsenteret på Fornebu åpner. Det ligger relativt nært busstoppen til 31 (avgang hvert 15. minutt) og 31E (avgang hvert 7.-8. minutt i rushen). Jeg har på øyemål anslått avstanden fra bussholdeplassen til senteret til å være ca et par-4 hull. Så det skulle vel være overkommelig gangavstand for oss sertifikatløse (jeg har heller ikke lappen). Jeg vet at jeg har sagt dette hver høst, men i vinter SKAL jeg trene masse golf :-)

bdk

Tica

over 20 år siden

Tica

Bambi:
Når jeg sa at jeg "syns" at jeg har hørt, så var det fordi at jeg hadde hørt det av en pro!
Men så klarte jeg faktisk og finne litt info i ettertid, det var disse linkene jeg la ut her!
Håper du skjønner det nå!?!
Eller var det fortsatt en total bommert og si at jeg "syns"??
Men uansett, så var "synsinga" mi riktig, og jeg gleder meg sinsykt til det åpner!

Jeg har heller ikke bil, så jeg skal huske på busrutene dere har nevnt her.. :)

EB

over 20 år siden

EB

M:
Det finne sentere hvor du kan stå innendørs og slå ut på drivingrange ja, men det er desverre i sverige. Men jeg brukte vel drøye tre og en halv time i bil dit fra oslo. Senteret ligger i Gøteborg og heter World of golf, og det er et sinnsykt bra konsept. Desverre er det vel kanskje litt mye snø og litt for få golfere i norge til å gjennomføre noe slikt her hjemme! Men hvis du får abstinenser og har lyst på en tur i vinter anbefaler jeg og ta en tur!

M

over 20 år siden

M

takker EB, fant denne linken til world of golf i Göteborg: http://www.worldofgolf.se/sw254.asp

Ser bra ut dette....drar ihvertfall med meg køllene om jeg tar en tur:)

player

over 20 år siden

player

Nå har prisene kommet på senterets hjemmesider. For full benyttelse av senteret i alle åpningstider, kommer det på 10000,- kr. Da kan man benytte alle fasiliteter til alle tider. Men det er også noen begrensninger innenfor disse ramene. Eks: man får 200 baller pr dag, men hvis man skal slå ut over dette, må man betale for det også.(med redusert pris på ballene utover hva medlemskapet anngår) Synspunkter på dette ????

veggiss

over 20 år siden

veggiss

heh...var da noen vannvittige priser de opererer med da. 100 spenn for 30 rangeballer, 150 spenn for 100 baller. skjønner jo at de vil at folk skal melde seg inn, men dette var jo helt villt.

flappo

over 20 år siden

flappo

veggiss:

Du kan i det minste referere oppgi rette priser !!

100 spenn for 100 baller, 75,- for 60 og 50,- for 30.

I TILLEGG kommer et engangsdepositum på kr. 50 for utstedelse av ballkort. Dette ballkortet bruker du da til å fylle opp (på vanlig måte) resten av sesongen.
Altså helt fair priser. Det koster "litt" mer å drive en innendørshall enn en vanlig range. Dette virker lovende.

Lykke til med satsingen

flappo

over 20 år siden

flappo

Glemte å nevne at det er gratis parkering der også til forskjell fra enkelte andre konkurrenter som flår deg på utsiden :)

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Helt til jeg leste om medlemsskapet syntes jeg dette var en utmerket idé. Men når det eneste medlemsskapet som gir noenlunde tilgang utenom 9-16 er de luxe og det koster 10000 så må jeg heller flire....

Uno

over 20 år siden

Uno

Men det går vel ann å trene der ml. 9-16 allikevel? Hvis man ikke slipper til ml. 9-16 uten medlemskap pga at det er fullt, er det vel heller de som flirer, tenker jeg...
$$$$$$

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Er det slik at man *må* være medlem for å bruke DR, nærspillområde osv?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

flappo: ok...blingsa på den depositumtingen. my bad.

alikevel synes jeg det var rimelig stivt, 100 baller på en vanlig range koster deg 60 spenn...skjønner jo at de skal tjene penger, men det ser ikke ut til at de vil fri til den vanlige hobbygolferen. 40 kroner her, og 40 kroner der, blir fort 80 spenn det ;)

Bobby Peru: koster 50 spenn for tilgang til nærspill osv om du ikke er dø lux medlem, 5% rabatt (dvs 47,50) hvis du er premium medlem.

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Hm... enten så har jeg misforstått eller så har andre misforstått ;-)

Jeg forsto det slik at ALLE kan "kjøpe tjenester" til prisene som står i prislista. De skal prøve å få folk til å være medlemmer ved å gi disse rabatter på diverse. Altså, dersom man er der mye så kan det lønne seg å bli medlem.

Når åpner det forresten ?

Judy

over 20 år siden

Judy

Godt spørsmål, Runar!

Noen som vet når det åpner?

Ole Gregert

over 20 år siden

Ole Gregert

Jeg har fått bekreftet 3.11 etter lunch

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Melding fra FIGC

ÅPNINGSDAG:

3. november fra kl. 15.00

Program for dagen.......kommer senere

På gledelig gjensyn.

Med venlig hilsen
Fornebu Indoor Golf Center as

M

over 20 år siden

M

Skuffende dyrt synes jeg...

I Göteborg (http://www.worldofgolf.se/sw257.asp) får man 100 baller til 75sek og da snakker vi endel bedre annlegg!! Ikke bare 100m range!

Skuff!!

Himan

over 20 år siden

Himan

Kanskje de heller skal starte en veldedighetsorganisasjon og selge alt til kostpris? Det hadde vært noe. Skuffende at de ikke kan gjøre dette i stedet!

Spøk til side - Det koster sikkert flesk å leie hangaren samt andre utgifter. De som er skuffet over at noen starter opp denne type beskjeftigelse kan vel heller enten vente til våren med å trene igjen, eller dra til andre billige steder.

100 kroner for 100 baller er vel heller ikke dyrt, syntes jeg! Det er mange ranger her i landet hvor en skarve bøtte koster 30 kroner. Så slutt og syt!

Joje

over 20 år siden

Joje

Tenkte bare jeg skulle minne M på at lønnsnivået i Sverige er (i hvert fall nesten) 25% lavere enn i Norge.

Enig med Himan. Det er viktigst at de får inn nok penger til at de gidder å holde på med dette. Flott at de har startet, og 100 meter er som regel nok til å gi en god indikasjon på slaget.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Bare minner om at det åpner i morgen.

Ber om at de som har tid til å reise gir tilbakemelding om sine inntrykk her i foraet!

veggiss

over 20 år siden

veggiss

var innom en tur i dag, og må si jeg ble imponert over oppmøtet, og kvaliteten på anlegget. gode matter, helt nye baller (bombe...), fine puttinggreener og bunkere. i tillegg var alt untatt simulatorene gratis i dag, så det var heller intet skår i gleden. selv om du "bare" kan slå 108 meter, så får man veldig mye info ut av f.eks. en drive, og du ser enkelt forskjell på gode og dårlige slag, selv om ballen smeller i veggen.

kommer garantert til å stikke innom flere ganger vinter!!

RecA

over 20 år siden

RecA

Har noen prøvd simulatorene? Hvilken type er de?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

prøvde ikke dem, så de aner jeg ingenting om. så gøy ut though :)

Dale

over 20 år siden

Dale

Fin lengde, høyde, matter, baller og alt det der, men jeg er ikke enig i at greenene var bra. Nå vet ikke jeg hva som er vanlig innendørs, men ballen hopper og spretter litt for mye på det stive "gresset". Kanskje hjelper det å fylle på mer sand?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Var en tur på rangen i dag. Bra forhold, men anbefaler å slå i 1. etg. da ballflukten blir mye kortere i 2 etg. på grunn av hangartakets utforming.

Simulatorene er Microsoft Links med touch screens.
Enkelt og raskt å håndtere.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

jeg turte ikke stå nede, var redd for å treffe stilaset med kølle når jeg svingte, hørte det smalt i det en gang mens jeg stod nede der. hadde vært kjipern å ødelegge en helt ny driver...hehe

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her