Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

HB ustabil?

Jung

over 14 år siden

Jung

Dette blir semantisk pirk, men jeg er lei av at skribenter her inne og andre steder til stadighet bruker uttrykket "HB er for ustabil", når det går dårlig for ham. Jeg er også lei av uttrykket "han har spillet inne, det gjelder bare å få det ut".

Dersom man etterlyser stabilitet hos HB, så bør man definere hva dette er. En golfspiller som spiller alle hullene på par er meget stabil, men han greier ikke cuten for det. Det samme gjelder en spiller som stort sett går på bogeys; han er stabil, men dårlig. Det som er feilen med HBs spill er vel at han har for mange bogeys i forhold til birdies. Han slår altså for mange dårlige slag; punktum. Birdiene skal komme automatisk på såkalte "birdiehull", og så får bogeyene komme der de må. Utnytter han ikke disse mulighetene, så er han simpelthen for dårlig. Også toppspillerne kan ha farverike scorekort, men det som skiller dem fra HB er at antallet birdies overstiger bogeys, på hver runde. samt at de ikke kollapser mot slutten.
Og potensial til å få ut det gode spillet "som vi vet han har inne", det har alle spillerne på dette nivået. Den dagen HB får det ut, så får kanskje 100 andre spillere det ut samtidig, så da er vi like langt.

Problemet slik jeg ser det kommer frem i det intervjuet som HB gir til Norsk Golf. Det virker som om han bare stoler på sitt eget naturtalent og "godfølelsen", og skyr instruksjon. Han hadde nok vært atskillig bedre dersom han hadde vært villig til å ta regi.
Er det noen på HBs nivå med ambisjoner om å nå toppen, som ikke bruker coach - mentalt eller teknisk?

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Synes å huske å ha hørt at "halvsvensken" Petterson på pga aldri har tatt instruksjon, men det høres rart ut.

Instruksjon er smarte greier.

KruQ

over 14 år siden

KruQ

Handler mer om at han rett og slett blir for dårlig i dette selskapet. Ikke noe mer hokus pokus enn det.

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Så vidt jeg skjønner er han for "fri" og "følelsesstyrt" til at han tror instruksjon vil hjelpe, tvert i mot frykter han at instruksjon a la Leadbetter eller Haney vil ødelegge mer enn det bygger opp.

Mulig han har rett, men da er nok sannheten at en slik spiller vil aldri bli en spesielt god og stabil spiller over tid. Det som skuffer meg mest med siste turnering er den tilsynelatende dårlige bunker statistikken hans. I det selskapet nytter det ikke med mange bunkerslag og 0 sand saves.

Tenk om vi hadde hatt en type som Suzann på herresiden!

Uansett, jeg håper at han er back on track i neste turnering.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her