Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbaner mellom strømstad og Gøteborg?

Danny

over 15 år siden

Danny

Noen som kan anbefale gode baner mellom Strømstad og Gøteborg. Skal på en lite jobbrunde i dette område neste uke, regner med å få presset inn to til tre runder.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Hva mener du med å få presset inn 2 -3 golfrunder?
Prøver du å senke stemningen her på forum eller er du bare ute etter å være jævlig?

Danny

over 15 år siden

Danny

Overhode ikke ute etter å lage noe sur stemning. Har ikke spilt lenger sør en Mjolkerød og er ute etter tips til baner som er verdt en tur.

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Lycke GK som ligger litt før Gøteborg åpnet i går,meget bra bane. Har arrangert LET og har vært inne på topp-50 over svenske baner så sent som i fjor. http://www.lyckegk.se/

Stenungsund,ganske bra bane med flotte forhold ofte. Nært E6.
http://www4.idrottonline.se/default.aspx?id=292482

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Mjølkerød og Stenungsund, antar disse er best på denne tiden.

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Greit det, men for oss som ikke har anledning til 2 - 3 runder i løpet av kommende uke er det ikke bare bare å høre at du kan svømme i golfrunder.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Tallet er Aftonbladets ranking fra 2007 så litt gammel, men en god indikator allikevel tror jeg

I Bohuslän
Kungälv-Kode 36 Hedebane, morsom, med ett veldig bra par 6 hull
Fjällbacka 39 Nydelig seaside
Stenungsund 59 Hedebane med meget bra bunkering
Torreby 63 Klassisk parkbane
Lyckorna 99 Litt berg og dalbane, men endel bra hull

I Göteborg
Hills 3 Fabelaktig! Dog, mye opp og ned
Göteborg 22 En klassiker, Sveriges eldste bane
Delsjö 47 Nydelig parkbane
Albatross 55 Fin parkbane

Straks sør om Göteborg
Forsgården 9 Vrien hedebane
Kungsbacka 26 Vel, 6 hull park, 6 hull skog og 6 hull seaside, anbefales!

Har ikke spillt mer en halvparten av banene i Bohuslän og Göteborg så langt, men av de jeg har spilt så blir det disse jeg ville spillt igjen

Kevin

over 15 år siden

Kevin

Golf Digest Sverige`s toppliste for området,2009. -08 i parentes

Bohuslän-Dal
1. Forsbacka GK [1]
2. Torreby GK [2]
3. Orust GK [3]
4. Fjällbacka GK [4]
5. Stenungsunds GK [–]
6. Mjölkeröds GK [–]

Orust spillte jeg for et par uker siden,fin bane men da var det vintergreener. Den ligger ikke spesielt sentralt i forhold til E6,ligger helt ut mot havet.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Forsbacka ja, det er en fantastisk bane som anbefales på det varmeste. Den ligger faktisk i Bohuslän, selv om jeg tenker på den som i Vämland:) Blir vel en 10-12 mil inn i landet fra E6 så det er en aldri så liten omvei, men da får man sett Åmål også;)

OleM

over 15 år siden

OleM

Spilte Fjallbacka forrige lørdag. Veldig våte fairways som lett plugga ball, og hompete greener. Kun ett gressutslag.

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Kort spørsmål, Lawinth. Hvem satte deg i posisjon til å bestemme hva andre skal glede seg over? Hater sånne som ikke kan glede seg over andres lykke.

Kudos til de andre som klarte å unngå å kommentere dette. Slæp på fingrene til meg selv.

barce

over 15 år siden

barce

Enig i at dette var en merkelig tilnærming fra Lawinths side. Hva med de jævlene som spør om baner i Malaga etc..? Det er da ikke alle som har tid, råd eller får lov til den slag..

Gunnar Bull

over 15 år siden

Gunnar Bull

Kjenner jeg Lawinth rett så prøvde han bare å være mosjom. Tror ikke det var vondt ment i det hele tatt.

Ågis

over 15 år siden

Ågis

Morsom? Smilebåndet mitt reagerte ikke på morsomhetene fra Lawinth. Men GB er en snill gutt :) Det reagerte smilebåndene mine på.

Karlavay

over 15 år siden

Karlavay

Noen som vet/har spilt St. Jørgen i Gøteborg. Er den verdt et besøk?

cobra

over 15 år siden

cobra

Helt middels bane
Jeg spilte rævva da jeg var på St.Jørgen, så jeg ser ikke bort ifra at det er med på å farge min opplevelse av banen...
Albatross er en finere og morsommere bane :)

AndersB

over 15 år siden

AndersB

Har akkurat kommet hjem etter en helg i Stenungsund. Spilte Orust på lørdag, og den var i kjempegod stand. Grønn og meget fin...blåste sykt mye som var en utfordring. Stenungsund var ikke i nærheten like fin. Var knapt nok gress på greenene, og var fairwayene var brune. Kan anbefale Orust på det sterkeste, og anbefaler å vente et par uker med Stenungsund.

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Kevin,
Den fine Golf Digest topplisten, hvor fant du den? Er den tilgjengelig på nettet eller har du bladet? Om det er fra bladet hadde det vært mulig med en kopi pr pdf eller lignende? Så kan jeg skylde deg en øl/kaffe/fin ball/ekstra mulligan eller lignende ved anledning:)

Kevin

over 15 år siden

Kevin

http://www.brohofslott.se/source.php/1271302/SBB2009.pdf

Enjoy:-)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Oi, der ble jeg satt i en lei situasjon...
Min humor er dessverre ikke i særlig humoristisk leie i alle settinger her på forumet, og oppleves tydelig som et heltramp på en betent tå.

Trodde min misunnelse skinte så godt igjennom, at mitt innlegg ville avsløres som det det var ment som.
Får takke GB som stakk frem hodet for å forsvare meg i mine uheldige ordvalg.

Ser i etterkant at et smil eller "misunnelig" i parentes ville reddet situasjonen :-)

Yorkie

over 15 år siden

Yorkie

Takker så meget Kevin!

Må vel inrømme at jeg, host, faktisk, kremt, har bladet, hadde bare ikke lagt merke til den lille montasjen med regionale rankinger. Så kan det da enten tilskrives min manglende lese evner eller min overfladiske omgang med informasjon, eventuellt at jeg faktisk bare overså den i ren glede over alle de fantastiske bildene.
Håper mest på det siste faktisk:)

Fin ball overbringes ved nærmere anledning, sølv farget må vite

barce

over 15 år siden

barce

Lawinth - hadde du dratt den mot noen av traverne her.. så hadde jeg skjønt det. Men mot en helt fersk en? Og når han i tillegg ikke tar humoren din i første instans, hvorpå du følger opp med enda en humoristisk variant som svar på en forskremt forklaring på din tiltale - så er det jo rett og slett til å misforstå :)

Innmari Serriøs

over 15 år siden

Innmari Serriøs

Lawinth bør kanskje ta seg et kurs i skriftlig forståelse?
Husk at det ikke finnes noen ordlyd på et forum. kun svart på hvitt.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Så så.... Lawinth har sagt unnskyld og det er åpenbart at han ikke mente å være guffen - da må ikke dere fortsette å gnåle i ProV1/@/AR stil.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Humor på forum er vanskelig, noen tar ironi vanskeligere enn andre.
Tror ellers ikke at SS skal peke på andre ift å gnage på saker, der er han vel selv på toppen av lista.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Der kom apropos løpende slik han alltid gjør hvis AR blir nevnt. Hyggelig at du bidrar med dine blide innlegg, men det hadde jo vært kjekt om du bidro i andre tråder og?

hackz

over 15 år siden

hackz

Danny - Hvis Chalmers GK er åpen så sjekk den ut.
Spilte den for et par år siden med en svensk pro.
Super hyggelig fyr, men dårlig for selvtilliten.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Det er sikkert greit at noen tør å kommenterer når den opphøyde SS er ufin.

Basert på din fine ord SS, så tyder det ikke på at du ønsker meg velkommen noen steder. Noe jeg gir blaffen i.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Nå ser jeg at @ og Apropos er samme mann. Moro - da er det fire forskjellige nick til nå.

Du er hjertelig velkommen hvor som helst i mine øyne, men det er hyggelig om du bruker tiden din her til annet enn å kjefte på meg. Får du timebetalt fra AR for det?

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Fullstendig feil, aner ikke hvorfor du må spre slike løgner.

Jeg deltar i de tråder jeg vil, at folk innimellom må lese noe man ikke ønsker om egne meninger ser jeg på som veldig naturlig på et debattforum.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Hyggelig at vi kan være enige om det siste, Apropos.

Løgner sprer jeg ikke.

Apropos

over 15 år siden

Apropos

Skitprat, gi meg et eksempel på hvordan jeg bruker andre nick.
Flåsete drittslenging kan du holde deg for god for, du skriver vel nok her inne uten at du trenger å finne på løgner.

007%

over 15 år siden

007%

Opphøyde, gnagende SS er ufin.

:o)

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

Kan ikke se at jeg trenger å dokumentere noe som helst overfor deg Apropos, så lenge det eneste du bidrar med her er å være ARs lokale vakthund.

Min påstand er at du bruker andre nick her inne enn Apropos - men at du bruker Apropos når du er på jobb for å vokte AR. Det er bare å gå gjennom dine innlegg her inne så ser man når du dukker opp.

Det at du bruker skjellsord er for meg en bekreftelse på at jeg traff en innertier med min teori.

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Jeg "tilgir" Lawinth iallefall :)

Lawinth

over 15 år siden

Lawinth

Fint å tilgis Jesus.
Tar ikke reaksjoner her på forum veldig tungt , men synes jo det er leit at min tidvise sære humor ikke alltid når frem til alle.
Ikke mye vont i meg, men om vi en dag går en runde sammen og du slår bort ballen kan du ikke regne med å få hjelp til å lete...

For Jævlig at jeg ikke klarte å holde den jævla humoren i sjakk denne gan heller ;-)

jesus maria

over 15 år siden

jesus maria

Null stress, foretrekker å lete på egenhånd. Mye enklere å finne ballen da... ;)

Apropos

over 15 år siden

Apropos

SS, i dine øyne er altså dine feilaktige uttalelser/påstander ikke løgn, minner litt om George i Seinfeld.

Hørte Mjølkerød var ok allerede i påska, sikkert enda bedre nå.

Smilende Sam

over 15 år siden

Smilende Sam

George og jeg er ganske like utseendemessig så der traff du bra, ARpropos

Døffen

over 15 år siden

Døffen

Noen som har spilt Torreby i år?

Daffen

over 15 år siden

Daffen

Spilte Torreby søndag 25. april:
- Alle greener var luftet, men ballen holdt linja bra.
- En del matteutslag og ikke alle matter av god kvalitet.
- Ballplassering på Fairway.

Døffen

over 15 år siden

Døffen

Takk for svar Daffen. Da utsetter jeg den turen!

Døffen

over 15 år siden

Døffen

Forsbacka og Årjang har også åpnet ser jeg. Flotte baner begge to,men i dårlig skikk på våren i fjor. Noen som har vært der i år?

smicer

over 15 år siden

smicer

Spilte Orust for 14 dager siden. Morsom linksbane med ekstrem vind. Utfordrende og fine forhold til å være så tidlig på sesongen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her