Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Regelspørsmål

Jung

over 14 år siden

Jung

Ballen min ligger i en skråning/vegg i bunker. Jeg er så dum at jeg går ned i bunker ovenfra, hvilket utløser et "sandskred" Ballen min flyter på skredet og havner lenger ned i bunker. Jeg har ikke berørt ballen med noen del av kroppen.
Hva skjer?

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

18-2b/3

Q In a bunker , a player's moved when he was in the process of, but had not completed, taking his stance.

A Since the ball moved before the player had addressed it the player incurred no penalty under Rule 18-2b.

If, however, the player's approach to the ball or the act of taking his stance caused the ball to move, the player incurred a penalty stroke under Rule 18-2a and the ball must be replaced.

Jeg tror nok du pådro deg ett straffeslag

lp

over 14 år siden

lp

Hvis du la ballen tilbake, så blir det kun ett straffeslag, slo du ballen fra dens nye posisjon, så er det 2 straffeslag

???

over 14 år siden

???

Det kommer litt annpå hvor langt unna ballen du gikk ned i bunkere'n! For det første, så skal man ikke gå ned ved hjelp av bunkerkanten. Men det kan være andre faktorer som gjorde at ballen ble med skredet! Jeg vil satse på at vist du gikk ned et stykke fra ballen så slipper du unna all straff og får et mye lettere bunkerslag!

tilskuer

over 14 år siden

tilskuer

Spørsmålet er kun om det var spillerens handling som forårsaket at ballen flyttet seg. Slik beskrevet her vel svaret ganske klart - ja. Altså et straffeslag og ballen skal legges tilbake. I dette tilfellet skal vel også ballens opprinnelige leie gjenskapes så godt som mulig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her