Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Brillefint

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg begynner å dra på åra, og det gjør synet mitt også. Det er ikke helt ræva, men jeg sliter med å se en golfball lenger enn 200 meter borte. (Som er laaangt under min rekkevidde med drivern, seff:-)

Kjøpte meg briller i fjor vår, -0,75. Og tenkte jeg skulle bruke dem på golfbanen. Hehe. Prosjektet strandet på hull 4, hvor jeg harvet opp et 5 cm dypt spor i teeboksen. (Ja, jeg reparerte så godt jeg kunne, Tore!)

Kontaktlinser fikser jeg ikke, så det er ikke et alternativ. Jeg ser jo mange som spiller med briller, så jeg skjønner at det trolig er en tilvenningssak. Men hvor lang tid tar det? Jeg er liksom litt redd for å ødelegge et allerede upresist balltreff.

Er det noen som har erfaring med dette?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det tar et par år, GB og det går verst ut over chipper og annet nærspill. Der kan effekten bli varig.

jesus maria

over 14 år siden

jesus maria

www.memira.no

Fru Enur

over 14 år siden

Fru Enur

Hei GB

Det spørs litt hvor vant du er til briller fra før av - jeg har brukt briller i mange år og er redd jeg ikke kan legge skylden på dårlig spill på brillene. I fjor begynte jeg med progressive briller og var alvorlig redd for at det ville gå utover golfen, men det var faktisk i løpet av en golfrunde jeg vente meg til dem. Jeg må holde hodet litt annerledes når jeg putter men ellers er jeg strålende fornøyd. Nå ser jeg ballen mye bedre enn Enur :-)
Fortsett å prøve ut brillene på golfbanen og lykke til!

FriDropp

over 14 år siden

FriDropp

Takk GB, nå vet jeg endelig hvorfor jeg duffer.
Brukte briller før jeg begynte med golf, ikke rart jeg sliter.
Nå er jo du betydelig yngre enn meg og etter min målestokk ser du særs godt. 0.75, jeg var ikke innom så svake briller en gang.

Var meget skeptisk for noen år siden når jeg gikk over til progressive briller (sterkere nederst, må ikke forveksles med de mer gammeldagse bifokale der funksjonen lyste lang vei).
Jeg var MEGET klar for å kjøpet et par "normale" briller til golfingen. Men, det var ikke nødvendig. De progressive funker helt bra (duffer og topper som før med andre ord).

Mht å finne igjen ballen etter driver har jeg 3 fordeler
- Den ligger jo alltid midt i fw
- Jeg spiller mye med 10-15 år yngre personer med falkeblikk.
- Jeg slår sjelden - meget sjelden - over 250m. Alt for mange hull er desverre for flate, fw ikke kortklipt nok og vinden blåser aldri med.

Men nå må jeg ut til roughen igjen (dvs plena utenfor huset) slik at jeg får bedre samvittighet når jeg skal spille 18 hull på Bjaavann i morra.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Takker for alle SERIØSE svar :-) Jesus maria, jeg har ikke dårlig nok syn til å bli laseroperert. Har sjekket det.

Jeg skjønner at jeg bare må være tålmodig. Det er bra, for det er et av mine aller beste egenskaper.



not

herrememira

over 14 år siden

herrememira

Jeg har hørt at Memira har norgesrekorden i reoperasjoner..... be careful!

Det gåt bra

over 14 år siden

Det gåt bra

Jeg har -8 og - 9,5 progressive og solbriller -7,75 og -9 (ikke progressive)
Det går like godt eller dårlig

Det er feelingen i armene og oppstillinga som er avgjørende. Slå ut noen bøtter på rangen med lukkede øyne. Gjør det samme i nærspillet og puttinga.

Øynene bruker du mest for å se hvor ballen havner.

Prøv - det funker. :-)

veggiss

over 14 år siden

veggiss

du er vel så gammel at laseroperasjon ikke vil hjelpe uansett? hos deg blir det vel å bytte ut linsa med en ny?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hehe, jeg er så gammel at de ikke vil operere meg i det hele tatt.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

kjipt da....selv skal jeg under laseren om ikke så lenge, skal pokker meg bli digg å slippe brillene/linsene i sommer!!

Gunder

over 14 år siden

Gunder

GB: Eller så gammel og porøs at laser vil ta knekken på deg.

Synet irriterer meg og men det er mest foran pixlene. Fikk nettopp nye glass i brillene med -0.5 i styrke, men de var altfor sterke. Hu hei!

hackz

over 14 år siden

hackz

Siden briller er tema; spiller folket med solbriller?

Gunder

over 14 år siden

Gunder

http://www.roxor.se/

Anbefales sterkt til golfere. Har hatt to sånne briller. Men har dessverre mista begge på banen. Svimmel i huet (gammel?)

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Nei, ikke gammel, men ja, svimmel i huet!

:D

hackz

over 14 år siden

hackz

Neste gang jeg spiller Tyrifjorden stiller jeg med "Suncover" .. right :P

Gunder

over 14 år siden

Gunder

hackz: Yngve og jeg kan skjerme deg med paraplyer.

http://store.artlebedev.com/office/accessories/fuck-the-rain/

hackz

over 14 år siden

hackz

Paraplyen kombinert med Suncover. Muligens sendt ut litt feil signaler.

Kanskje best at Yngve og jeg tar oss av paraplyneringen? den sarte nordlending huden din er vel ikke skapt for østlands solen?

Gunder

over 14 år siden

Gunder

hackz: det er derfor håret mitt faller av ja :(

Oggi

over 14 år siden

Oggi

Fant flg på Brilleland sine sider;
Som golfspiller må du kunne se godt under svært forskjellige lysforhold, og du må kunne se golfballen både mens den flyr gjennom luften, og når den lander på gresset.
Golfbrillene har glass i en spesialfarge i den brunoransje fargeskalaen. De fleste vil oppleve at denne glassfargen er svært behagelig å ha på når de kikker opp mot himmelen eller mot store grønne områder. Flere og flere golfspillere velger derfor å få satt inn kontrastfremmende glass i et eget par briller som de primært bruker til golf. Noen foretrekker graderte glass, som er mørke øverst og lyse nederst. Golfbriller fåes med og uten styrke.

Når man spiller golf, står man mye og ser på skrå. Derfor bør man velge innfatning med en tynn stang og godt utsyn slik at det ikke er noe som stenger for utsikten.

Ingen facit - men et bidrag..

veggiss

over 14 år siden

veggiss

snakker om brillefint...blir faen meg operasjon nå på onsdag!! sesongen står og faller på om det går bra eller ikke....

yikes

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Så rett som du slår, så er det ikke sikkert spillet blir nevneverdig påvirket av dårlig syn, veggis. Spiller du med meg, så kan jeg hjelpe til med å stille deg opp i riktig retning. Det burde holde.

veggiss

over 14 år siden

veggiss

hadde alle vært så snille som deg Gunnar Bull, så hadde verden blitt et bedre sted :)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Ja faen...

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

vegiss er du over i eldreomsorgen?

Synslader evt Oakley

over 14 år siden

Synslader evt Oakley

Synslaser funker veldig bra, men synet vil gradvis svekkes (10-15 år) over tid. Du får også kjøpt Oakley solbriller med styrke

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Min datter, som bor et sted på kloden hvor man kan spille golf hele året, noe hun da også gjør til gangs, opererte øynene i januar og er veldig godt fornøyd med resultatet. Litt tørre øyne av og til fortsatt, men hun er strålende fornøyd med å slippe kontaktlinser og briller.

Så det går nok brillefint til onsdag, veggiss! (hvis det ikke var gårsdagen du mente, da regner jeg med at alt gikk brillefint!)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Sam, er ikke du egentlig eldre enn meg? Jeg er tross alt ikke 51 enda...

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

GB
Kunne trenge en runde med deg, men da må du sørger for at jeg stiller meg opp og slår rett vær gang. Solavskjerming derimot kan jeg klare meg uten.
Det er bare en sykt bra service du byr på, men den var kanskje kun til Veggis og ikke ment som et tilbud til alle?

hackz

over 14 år siden

hackz

Går vel ditt hen med fler av oss Gunder, før eller siden.
Vi kan paraplynere hverandre. Hørtes nesten litt erotisk ut.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hehe, jeg spilte en gang med et ektepar hvor mannen gjorde nettopp dette. Hver gang hun skulle slå, stilte han seg bak og justerte retningen. Ble litt slitsomt i lengden kan du si, når han måtte gå 100 meter for å justere før hun fikk slått.

Ekstra moro var det jo når hun toppet ballen så den trillet ned i bunkeren. Og ektemannen sa at retningen var god...

veggiss

over 14 år siden

veggiss

det er onsdag i neste uke ja...gleder meg!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her