Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva driver du med Suzann ?

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Med forbehold om at det som fremkommer i media er riktig så virker det svært merkelig at Suzann avslutter sesongen 7 turneringer før vinterpausen. Vinterpausen er lang for jentene i utgangspunktet og nå tar Suzann ytterligere 2 mnd fri. Dette betyr vel i praksis at det er 5-6 mnd til hun skal ut i viktige turneringer igjen. I media står det at hun skal bruke pausen til lett fysisk trening på toppidrettsenteret ! Regner med at dette er feil og at hun skal trene 10 timer om dagen i Florida og få bort svingproblemene. Hvis ikke er pausen det samme som å si at ambisjonene er redusert, jeg har tjent nok penger og nå skal jeg kose meg på et hyggelig pro nivå. Håper dette ikke er tilfellet.

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

Jonny - Har du fått med deg at hun hra slitt med skade i hele år, og ikke ennå er fullt restituert etter operasjonene som gjorde at sesongstart kom sent i gang for hennes del ?!

Tror hun har full kontroll på dette jeg..

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Hvis det er begrunnelsen kjøper jeg den for den fulle svingen, men det belaster vel ikke albuen å trene nærspill ??? Nærspill er som kjent minst 80% på det nivået....

kili

over 20 år siden

kili

Suzann er ung, svært ambisiøs og deltar (allerede) i den tøffeste ligaen. Det kan fra ulike oppslag synes som om hun er skuffet over egne resultater denne sesongen, og at hun dermed sliter med motivasjon og lignende. Hun har glimtet til med utrolige prestasjoner, men ikke klart å bære 4 topprunder i en turnering. Vi som hakker oss rundt på baner både i inn- og utland har vel efter hvert en viss forståelse av at det hun faktisk presterer ikke alltid står i stil med graden av anerkjennelse. Altså i den forstand at når vi først har en norsk utøver på topplan i en idrettsgren, så forventes på sett og vis at gullmedaljer skal komme i søkk og kav. Vi vet at det ikke er slik i golf.
Jeg finner det spennende og inspirerende å kunne følge med på LPGA-turneringer når jeg vet at Suzann er med. Uansett hvor hun er plassert på listen - skjønt med ekstra glede når hun ligger i tetskiktet.
Jeg krysser fingrene for at hun klarer seg i presset, og at hennes ambisjoner ikke kommer i veien for en oppbygging over lang tid.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg tror at det hun gjør nå er klokt. Hun har hatt diverse skader og har derfor hatt for lite kvalitetstrening. Jeg kan ikke tenke meg at hun har tenkt å la være å spille golf frem til januar/februar - men hun velger å investere de tre (de øvrige er invitationals etc) turneringene til fordel for neste sesong. Hvis hun bruker de månedene riktig er dette smart - hvis hun er i Norge og slår mot plastvegger er det dumt. Jeg kan ikke tenke meg at Nystuen/Holmes vil la henne gjøre "norske" feil og tror hun kommer som en kule til neste år.

SJ

over 20 år siden

SJ

Helt enig. På sikt vil dette lønne seg. Hun kunne kanskje halt i land en topp 10 plassering til i løpet av siste rest av sesongen hvis hun hadde fortsatt, men hun har høyere ambisjoner enn som så. Og i lys av disse ambisjonene er det nok en klok beslutning. Den eneste faren er vel at hvis hun ikke får ting til å sitte 100% til neste år heller, så vil hylekoret sitte parat....

SWN

over 20 år siden

SWN

Hva tror dere hennes sponsorer (("arbeidsgivere")) mener om dette?

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Hvis Nystuen er smart så er han avklart det. Jeg kan dessuten ikke tenke meg at de kan binde henne når antall turneringer er så lite.

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

SWN,

Do you not think her sponsors are 'long term' sponsors and want her to look after her body?

If anyone has got a long term contract with Suzann right now I am pretty sure they are very happy she is taking a break to look after herself and come back with a bang next year or the year after..

I am sure it is going to cost a lot more to sponsor Suzann five years down the line than it is now espeically if or when she has a US Open under her belt or some other major..

Brian

SWN

over 20 år siden

SWN

Brian

Jeg er helt enig med deg i at en sponsor bør tenke langsiktig. Det er jo så klart bedre med en frisk Suzann som har gode resultater enn en halvskadd som er ustabil og som kjemper seg gjennom sesongen. Men hva om hun har noen sponsorer som ikke har langsiktige avtaler med henne. Er de fornøyde nå?

Hva det koster å sponse Suzann om fem år er vel ikke særlig interesant for sponsorer som er inne på kort sikt. For sponsorer er det "nået" som teller. Hvem husker vel hva som sto på skjorten hennes for noen år siden.

Dette er kanskje ikke noe tema i det hele tatt da det kan hende hun kun har langsiktige sponsorer. Hva vet jeg? Men for diskusjonens skyld, hva hadde du som sponsor tenkt om situasjonen dersom du var inne som sponsor kun for inneværende sesong?

Håper forøvrig at suzann kommer sterkere tilbake neste år slik at vi får se henne på toppen av resultatlistene. Følger med henne på nettet og er like spent hver gang hun spiller.

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

If I had been a short term sponsor then I would not be too happy that is for sure but I probably would sponsor her per tournament not on a time basis. That way I would still have my sponsor money intact for next year.

Brian

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

If you were a short term sponsor on a season basis for a player in her second year on the LPGA Tour (a year with no Solheim Cup) you have accepted the risk - she was open about the injuries from the start. However, I feel confident that she took them on for long time last year.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her