Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

The Masters - "live-tråd"

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Det er kanskje for mange tråder angående Masters og spesielt Tiger allerede,men jeg tar sjansen på å lage en "live-tråd" for Masters for de som vil kommentere og diskutere Masters turneringen i en tråd.

Mye har vært skrevet og sagt om Tiger i det siste,men har lyst til å fokusere på spilleren Tiger Woods. For 13 år siden kom han som 21åring til Augusta,fryktløs og full av selvtillit. Han åpnet svakt på første 9,etter det skjøt han banen sønder og sammen og gikk på -18 etter 4 runder. Etter det har han vunnet her 3 ganger til,men den siste kom i 2005 som sikkert mange husker. Så hvordan er Tiger forberedt til årets Masters? Dårlig vil noen si med tanke på alt som har skjedd,
andre vil kanskje si at han er godt forberedt.

Han har vært og spillt Augusta 2 ganger i løpet av de siste ukene,han kom dit igjen allerede på søndag for å trene og spille. Noe av grunnen var sikkert pga pressekonferansen mandag. Så har han trent og spillt mandag,tirsdag og tilogmed onsdag,noe han vanligvis ikke gjør. Det ble spekulert i om han skulle delta på par-3 turneringen,men det gjorde han ikke. Golf Digest har fulgt treningene hans og synes denne kan være verd å lese for de som vil ha et innblikk i det.Synes denne kommentaren var illustrerende for det de så "He was not practicing merely to prepare to compete; he was practicing to prepare to win."
http://www.golfdigest.com/golf-tours-news/golf-masters/2010-04/augusta-sirak-tiger-0406

Feltet ellers kanskje ikke noe å bruke tid på,her er alle og da mener jeg alle. Tilogmed gamle helter og vinnere som Larry Mize,Woosnam og Sandy Lyle. Senior tour spillere og tidligere vinner som Tom Watson
og Fred Couples er selvfølgelig med og spiller så bra golf for tiden(og tidligere) at kan fort henge med til helgespillet også. Mange amerikanere tror sågar at Couples kan kjempe om seieren her

En annen spennende spiller å følge her er italienske unggutten Matteo Manassero,amatøren som leder verdensrankinga for amatører soleklart. Han fyller 17 år 19.april! Han ble nr.13 i fjorårets The Open og vant selvfølgelig silver medal for beste amatør da. Han ble også tidenes yngste vinner av british amateur championship i fjor.Hans plan er å bli pro neste måned,og kanskje er en god plassering med på å gi selvtilliten han må ha med seg ut i proenes verden. Han gjorde det veldig bra i går og gikk på -4 på par-3 turneringen

Det sies at den som vinner par-3 turneringen aldri vinner hovedturneringen,det er en slags jinx på det.Så da ser det kanskje ikke så bra ut for sør-afrikanske Louis Oosthuizen som vant i går. Men han er en spiller i storform og kan kanskje være en "dark horse" her.Han vant Andalucia Open på ET på palmesøndag,og har 2./5./12./14.plass på ET sålangt i år.Og kanskje blir det sør-afrikansk seier i år,enten ved Els,Goosen,Schwartzel eller nevnte Louis?

Banen i seg selv er fantastisk og sikkert den flotteste banen spillerne spiller på i løpet av året. Med sitt Amen corner hvor mye avgjøres. Det er en bane både for de langtslående og de med ekstremt godt course management. Slik som Zach Johnson hadde i 2006 hvor han la seg opp på alle par 5 hullene,fordi han visste nøyaktig hvor han skulle
sette innspillene for å komme nærme nok.Hvis man leser artikkelen fra GD så ser man hvordan Tiger planlegger sin runde,der overlates ingenting til tilfeldighetene.
For de som så på par-3 turneringen i går så fikk man en påminnelse
på hvor ondulerte og raske greenene er. Et par av de unge caddiene satte noen utrolige putter,og Arnold Palmer satte en laaaang en også,så altfor kort ut,men når den plukker opp fart på det rettet stedet da går det avgårde:)

Det har vært veldig varmt de siste dagene,og det ser ut til at det er litt kaldere i dag og delvis overskyet,ikke så veldig mye vind heller. Blir nok flotte spilleforhold hvis det holder seg. Er fare for regnbyger i området iflg noen værvarsel også...ser ut som helgardering:)

Legendene Nicklaus og Palmer slår ut hver sin åpningsdrive nå kl.1340,så er vi i gang

Iflg programmet til Viasat golf skal de vise fra kl.22 i dag,men det ble nevnt at de skal sende ekstra fra når Tiger skal slå ut. Han går ut kl.1942 norsk tid,og de skulle visst vise ca.15min rundt den tiden.
Ellers så finnes det tips om streaming etc i tråden om Masters på TV


Kevin

over 14 år siden

Kevin

Akkurat nå er det nettmøte med Haugsrud på VG nett http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2208

Ellers så skal Kracht ha live-tråd også på VG nett i kveld
http://www.vg.no/sport/golf/artikkel.php?artid=595631

kevin

over 14 år siden

kevin

Zach Johnson vant i -07 seff:)

Nevnte Oosthuizen har startet bra og er -2 etter 3 hull

hackz

over 14 år siden

hackz

Ahhh Tom Watson birdie på første!!
Og en amatør i front :)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

heia Tom Watson. Han vinner ikke på Augusta, men han er uansett imponerende selv om man ikke tar alderen i betraktning :-)

hackz

over 14 år siden

hackz

"bare" par på andre, men så - ny birdie på nr.3. The Open repeat?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Fan så imponert jeg blir av de trådstartene dine, Kevin. Her gjør du en fantastisk jobb, det sier jeg til deg :-)

kevin

over 14 år siden

kevin

bra start av Watson,men tror nok ikke han hevder seg helt i toppen her pga lengden. Imponerende av Langer også,-3 etter 8 og i ledelsen

kevin

over 14 år siden

kevin

Takk GB:-)

PegTee

over 14 år siden

PegTee

Kva er det med desse latterlige kjeledressane til caddieane? Er det for at dei skal sjå ut som dei er på arbeid og spelarane ikkje? Eg synest det er nedverdigande når vi veit kva viktig rolle caddiane har.

Stian

over 14 år siden

Stian

Steve Williams har jo en unik vane for å ta av seg vesten i vanlige turneringer, hva nå ? Går hele overallen ?

kevin

over 14 år siden

kevin

For en sjukt lang drive Quiros må ha slått på hull 13,og midt i fairway. Men innspillet ble altfor lang til venstre på greenen

kingben

over 14 år siden

kingben

mektig imponert av gamle Tom Watson!

kevin

over 14 år siden

kevin

Ja Watson imponerer stort,utrolig morsomt.

Nå skulle viasat golf sendt utslaget til Tiger men seff funker ikke bildene fra USA.....grrrr

Trippelbogey

over 14 år siden

Trippelbogey


Haha, for en vits. Viasat kaster om på hele sendingsskjemaet for å få med utslaget til TW. Og så kommer det ingen bilder gjennom.... Kommentaren fra svensk kommentator Zachrisson: "Hur kunne dom komma seg til månen?"

TB

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hehe, Zache er fønny da :-)

FOREplay

over 14 år siden

FOREplay

Hva med Freddie boy da dere? Det er håp for oss "gamlinger".

Ted

over 14 år siden

Ted

Hur kom Amerikanerna till månen ?? kan ni fatta det ?

FANTASTISK kommentar :)

kevin

over 14 år siden

kevin

Fy f...,stemmer den scoren til Couples? birdie,eagle,eagle....

Stian

over 14 år siden

Stian

Couples tar kaka så langt, birdie-eagle-eagle....-5 etter 3..

kevin

over 14 år siden

kevin

var nok feil,har birdie,birdie,par,par etter 4...:)

Stian

over 14 år siden

Stian

Ser det nå, ville vært litt i sjukeste laget selv for Couples :)

kingben

over 14 år siden

kingben

-5 runde og ledelse for gamle Tom Watson!!!

for en spiller.....

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Og der kom første birdien til Tiger også gitt.

kevin

over 14 år siden

kevin

Unge Manassero har fullført på -1 i sin debut i Masters:) Helt rått,16 år gammel!

Registrerer at Mickelson ser ut til å ha funnet formen allikevel

dutte

over 14 år siden

dutte

Manassero er det han som vant "silver medal" i The Open i fjor ?



























kevin

over 14 år siden

kevin

Ja,ble nr.13...se trådstart med eget kapittel om han

dutte

over 14 år siden

dutte

Du skriver så lange trådstarter Kevin, fikk ikke med alt:-)
44 år mellom han og Watson. Vet ikke hvem av dem som imponerer mest.

kevin

over 14 år siden

kevin

sorry dutte:)

Blir spennende å følge begge to,om de holder koken i 4 runder.

Furyk er jo helt ute av det allerede...+8 for dagen

kevin

over 14 år siden

kevin

for et innspill av Tiger på hull 8,med litt medlemsprett også...2-3m for eagle nå

kevin

over 14 år siden

kevin

nytt sjukt innspill på hull 9....han virker å være klar ja:)

Stian

over 14 år siden

Stian

Drøy draw av Tiger på hull9..

Stian

over 14 år siden

Stian

SI journalist Alan Shipnuck på Twitter :

Tiger's so bothered by the wind he just eagled 8.

:)

kevin

over 14 år siden

kevin

gjorde birdie nå,spiller som om han aldri har vært borte

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Tror han bare har vært heldig til nå.
Han sprekker mot slutten...

kevin

over 14 år siden

kevin

konge-kommentar fra Haugsrud "oj oj oj,hvem er det han har med seg ute i skogen der? holdt på så si,er det noen av blondinene som kaster inn ballene her?"

Tiger slo skjevt ut i skogen på hull 11,men ballen spratt tilbake ut i semiroughen:)

golfpunk

over 14 år siden

golfpunk

Woods is used to playing out of the semi rough, you know his next shot will be in the hole!

golfpunk

over 14 år siden

golfpunk

Det var mye snakk om Fred Couples å lager bølger i denne turneringen, det ser ut som de vet hva de snakker om.

Furu

over 14 år siden

Furu

Har ikke lest gjennom alle innleggene så det er mulig jeg gjentar noe her, men jeg ville bare si at de sender på Viasat 4 nå. Står ikke på programmet i dag eller noen andre dager. Endring i siste liten grunnet Tiger?

golfpunk

over 14 år siden

golfpunk

23 år med cuts made for Fred Couples i The Masters og en erfare 50 åring som slo ballen like lang som de fleste på tour, det er en god blaning?!

kevin

over 14 år siden

kevin

Lager ingen dag for dag tråd,tar litt for mye tid og så stort er ikke trøkket her,som under en Bjørnstad-turnering.

Imponerende start av gamlegutta Couples,Watson og Lyle. Tiger imponerte også på en dag hvor pinneplasseringene var lette og greenene ikke fullt så raske som når de er tørrere. Første gang i historien han åpner med en runde under par,og første gang han gjør to eagler i en og samme Masters runde. Han er tilbake og sa selv på pressekonferansen etterpå "it felt normal".
Han var like innbitt,konsentrert,lite smilende og et par utbrudd etter dårlige slag så man også.

Gårsdagens største skuffelser var nok Stenson og Furyk som gikk på +8,og har kun Woosnam og Campbell bak seg

Cut går etter de 44 beste scorene og de som er innenfor 10 slag fra lederen. I går var det mye lave scores for å være Masters,blir nok ikke sånn resten av turneringa. Tøffere pinner og tees lengre bak i bruk. I tillegg er det meldt tørrere vær,ingen regn. Ikke så mye vind,men banen tørker nok opp og greenene blir nok hakket raskere.

Gleder meg til fortsettelsen i kveld.

PegTee

over 14 år siden

PegTee

Ingen komentar om dei latterlege kjeledressane til caddiane?
Kvifor må dei ha dei på?

Ellers såg Tiger like sur ut som han brukar å gjere - dog imponerte han i spelet sitt. Han hadde ikkje marginane sine på si side på green føler eg, men eit tre-treff på 11 veg litt opp for det.

Sender Viasat4 i dag også?

kevin

over 14 år siden

kevin

Before 1982 all players in the Masters were required to use the services of an Augusta National Club caddy, who by club tradition was always an African-American.[17] Since then, players have been allowed the option of using their own caddy. The Masters requires caddies to wear a uniform consisting of a white jumpsuit, a green Masters cap, and white tennis shoes. The surname, and sometimes first initial, of each player is found on the back of his caddie's uniform. The defending champion always receives caddy number "1": other golfers get their caddy numbers from the order in which they register for the tournament.

Ja,leste et sted at de skal sende 2 timer hver kveld fra 2330,men programmet er ikke oppdatert med det

tilskuer

over 14 år siden

tilskuer

Jeg synes ikke Tiger virket like sur som vanlig - nå så han bare sur ut når han slo dårlige slag. Selv om tydeligvis har prøvd å legge vekt på en blidere framtoning, synes vinnerinstinktet å være så sterkt at han glemmer seg når han slår et dårlig slag. Etter min mening er det nesten ufattelig at han kan komme tilbake slik etter det han vært igjennom, - og jeg er ikke engang noen stor Tiger-fan.
Det var også nesten uvirkelig å oppleve måten publikum mottok Tiger på, så det virker som om journalister, klubbpresidenter og nettdebattanter med stort markeringsbehov ikke er på linje med flertallet blandt publikum. Kanskje ikke like hyggelig for Elin å oppleve dette.

hackz

over 14 år siden

hackz

Hadde vært utrolig moro om Championstour gutta klarer å holde seg i toppen.


Synes den her var fin fra Watson:

"The beautiful thing about this golf course it that there is a tragedy awaiting just about on every hole".

Venter liksom på at en av de skal ryke uklar med puttern. Og Watson kan fort slite når de flytter teestedene bakover.

PegTee

over 14 år siden

PegTee

kevin,
Takkar for den. Ein klubb med tradisjonar also. Ingenting gale med det, men denne bør dei kassere. Snakk om å nedverge caddiane - dei ser ut som dei skal på neste skift på lakseslakteriet.

Vedr. Tiger så gir eg egentlig blaffen i kor han ser ut - golfen snakkar for seg. Det var ein kar på ei anna side som meinte at Tiger såg sur ut dei siste åra fordi han hadde dårlig samvit for alle sidespranga. Det trur eg med andre ord ingenting på.

Ellers artig med gamlekara - det indikerar at eg at har eit langt golfliv foran meg.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det er så utrolig morsomt med Couples og Watson, to av mine gamle helter. Det at en mann over 60 leder Masters sier mye om golf - på en positiv måte og samtidig mye om Watson. Ingen bogeyer på første 18 på Augusta er utrolig sterkt.

kevin

over 14 år siden

kevin

Kanskje var Watson i så godt spillehumør siden sønnen hans(var caddie) fridde til kjæresten sin på den 13.greenen under innspillsrunden?:)

Uansett en stor bragd av Watson,Couples...og Lyle faktisk,hadde ikke trodd at han skulle gå 3 under her

kevin

over 14 år siden

kevin

Ikke de samme lave scorene i dag. Couples paa par etter 12,tiger paa par etter 9. Poulter og kjeldsen paa -2 for dagen hittil er vel av de beste.

kingben

over 14 år siden

kingben

Mye dårlige scorer hittil i dag!!!

vanskelige forhold?

tm

over 14 år siden

tm

Tom Watson - 60år.Er full av beundring.

HenrikFan

over 14 år siden

HenrikFan

hva skjedde med Sandy Lyle? 69 86...

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Westwood imponerer nå meg i hvert fall. så langt 2 slag bedre i dag enn i går og det blir spennende å se hva han kan gjøre utover dagen.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Tiger er to ganger i vannet på hull 15 hva skjer nåa.
Skal han misse cutten?


Klarte ikke dy meg (:-

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Tiger er to ganger i vannet på hull 15 hva skjer nåa.
Skal han misse cutten?


Klarte ikke dy meg (:-

Kubein

over 14 år siden

Kubein

Bra gjort å klare birdie da....

tilskuer

over 14 år siden

tilskuer

Ian Poulter har visst lagt inn et nytt gear.
Kan bli spennende hvis han holder på søndag.
Apropos caddie-draktene - OnePiece er vel det heteste plagget på motefronten for tiden :)

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Helt klart bra det da, men i går var det eagle på hullet og derfor en svakl prestasjon i dag. Er jo egentlig en given eagle.

Måtte bare sjekke om noen fulgte med på forumet og som naturlig lar seg terge, men det gikk ikke denne gang.
HB er savnet, da er det liv her da... :-)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

tilskuer, one piece er hot i noen få fjortis miljøer - hvis det er motefronten har du rett. Jeg mener å huske at det var en caddy for noen år siden som forsøkte å søke om annet antrekk pga varmesjokk en dag - blant avslått.

kevin

over 14 år siden

kevin

Westwood ser fryktelig sterk ut,skal han endelig få se en major-seier?

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Han sliter vel noe med å få den i kveld Kevin, men et skikkelig grunnlag kan han jo legge.

Det som er bakdelen i Fantasy med å ha en spiller alene i tet er at for hvert poeng mer i ledelse gir to poen, men tar to poeng fra hver av de andre i flighten. Det positive må jo være at alle som ikke har vedkommende i spill mister 4 x 2 p.
Så det må jo være her ordtaket med tap og vinn .... Kommer fra.

kevin

over 14 år siden

kevin

bra at jeg har westwood,poulter og woods da...+ goosen

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Det er forskjell på å hovere og å være direkte ufin Kevin.
Blir ikke lett å hente poeng på deg i dag ser jeg, men det må vel finnes måter å få deg ned på bakken på igjen.;-)

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Bare en liten poengjustering for Goosen nå Kevin så henter du 76 p i dag.
Vi har vel aldri hatt noen som har høstet over 70 p på en dag uten bonuser så du ligger farlig godt an nå.
Tror du reiser opp på 1 etter dagen, men har ikke regnet på hva Hemmis ligger an til.

kevin

over 14 år siden

kevin

stødig runde av Watson i dag og,selv om det ble +2. Han er T9 før helgespillet. Utrolig imponerende av gammern,og ikke minst utrolig morsomt. Håper han holder i 4 runder

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Blir ikke noe 1. plass på deg etter runden Kevin. I skrivende stund henter du bare 12 p på Hemmis og han leder med 37.

kevin

over 14 år siden

kevin

Tiger har startet strålende i dag,-2 etter 3 hull. Westwood er -1 etter 2 og Poulter på par etter 2.

Imponerende av Jerry Kelly som er -5 etter 17 og som klatrer stort

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Og så fikk han tre bogeys på fire hull gitt. Bra det ikke var HB, da ville han blitt kalt en choker med en gang :-)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

For øvrig tror jeg Lee Westwood vinner. Han spiller utrolig solid!

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

og hvem har du i fligth denne turnering GB?
Og når jeg først stiller ubehagelige spørsmål, hva er nicket ditt på Fantasy?
Regner ikke med at du har avstått fra denne irriterende engasjerende konkurranse... :-(

kevin

over 14 år siden

kevin

Tiger Chokestad kan fenge...misset nok en putt:(

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Sorry Lawinth, jeg kom meg aldri med på de greiene deres.

Hadde jeg vært med, ville jeg utvilsomt vunnet med god margin.

PMPMPM

over 14 år siden

PMPMPM

Glem Tiger.

Mickels er konge, haugsrud ta deg en bolle!!

kevin

over 14 år siden

kevin

back to back eagle er rått...

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Krysser fingrene for Westwood, Couples, Watson og come back for Poulter.

Hemmi

over 14 år siden

Hemmi

Bra start av Goosen idag

kevin

over 14 år siden

kevin

Hole in one av Nathan Green på 16. i dag,en liten trøst når man havner et stykke nede på lista

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Noen som vet hva banerekorden er på Augusta? ref Scott Verplank...

kevin

over 14 år siden

kevin

63,Price og Norman fra 90-tallet

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Wikipedia:
Course Record: 63 - Nick Price (1986), Greg Norman (1996),
62 - Donal Delahunt (1935)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Nå datt Verplank til -5 så da greier han ikke den nei (var på -7 etter 14...)

Stian

over 14 år siden

Stian

Dagens lengste drive..327 yards av 50årige(!) Couples.

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Go Lefty!!

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Ganske bra innspill av Phil på det 13. ...
For å si det forsiktig.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Ny jakke til Phil.

Er det en slags skjebnens ironi i at spilleren som har stått ved konas side i tunge tider tar jakken dette året?

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Synes i hvert fall at det var utrolig gøy at PM vant. Har virkelig sansen for den mannen.
Grattis!

Bullis

over 14 år siden

Bullis

Stabbelford.

PM er høyrehendt :) men spiller lefty.
Tiger er venstrehendt men spiller "righty"
Mike Weir er som PM
Ben Hogen som Tiger......... og
den beste ball striker i historien Moe Norman gjorde som Tiger og Hogan:
Lefties gone right :) med andre ord.

Noen som ser et mønster her....

Alle bruker sin gode hånd/arm som lead arm......logisk egentlig, men ikke alle har skjønt det der.

Et golfslag er en "dra-bevegelse" ikke et slag med bakre hånd.

Dagens Bullis.

Putta

over 14 år siden

Putta

Is tiger woods left handed?
In: Tiger Woods [Edit categories]

A:
No, he swings a golf club right handed and writes right handed.


http://wiki.answers.com/Q/Is_tiger_woods_left_handed

Jung

over 14 år siden

Jung

Et blikk på scorekortene for alle fire dager forteller det meste: Mickelson hadde ialt 6 bogeyer, mens Woods hadde 14.

hackz

over 14 år siden

hackz

Imponert over Phil, gikk all inn på et par slag der.
Tiger så ut som han prøvde å drepe ballen på de første utslagene..ikke rart det blir bogyes da.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her