Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Sesongstart Sverige

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Så var sesongen i gang, og her jeg sitter på Øvre Romerike og ser ut på snøen, fikk jeg sånn plutselig lyst til å dele mine erfaringer med andre som ev tenker på å ta en liknende tur.

På grunn av ymse værmeldinger og baneforhold valgte jeg og to kompiser å kjøre helt til Skåne, og havnet på hotell Erikslund, som tilbød enkeltrom, greenfee på S:t Arild GK og treretters middag for 1440 SEK.

Hotellet fristet med spa, og jeg så for meg badebasseng og varme kilder. Det var kun en jacuzzi og ikke engang badekar på rommet, så det ble med en dusj. Ellers var middagen godt over middels svensk fullpensjonsstandard, så hotellet var absolutt godkjent til den prisen.

S:t Arild GK er en flat, veldig typisk svensk parkbane, og kåret til sveriges 20. beste av Golf Digest. Dette unnlot verken nettsiden, scorekortet eller medlemmene vi traff å påpeke. Arkitektonisk er banen er en slags mellomting mellom Evje, Vestfold og Strømstad. Mange fine hull, ingen spesielt dårlige, men kanskje litt uspennende.

Selv var jeg veldig fornøyd med de første åtte hullene, inntil den velkjente tanken snek seg inn i hjernen min: Oj, dette kan faktisk bli en bra runde! Resten vil jeg helst ikke prate så mye om. Da husket jeg alt det jeg pleier å glemme i løpet av vinteren: Småsliten, fokusproblemer, helvetes trippelbogeys og lostballs.

En av medspillerne klagde på smerter i underlivet, og det hadde han god grunn til. I løpet av natten ble han hentet av ambulanse og fikk noen sprøyter med lovlig dop. Sånn sett slo han kanskje en ny rekord. Nesten 30 poeng med nyrestein er imponerende!

Dagen etterpå var vi derfor bare to som dro til Söderåsen GK. Som navnet tilsier, så ligger banen sørvendt i en ås. Baneguiden viser en masse doglegs på kryss og tvers, og hull 1 starter da også skrått oppover med vannhinder på hele venstresiden.

Forventningene var så som så, men vi ble mer og mer glad i banen etterhvert som tiden gikk. Dette er en bane med mye karakter, hvor du husker alle hullene etter en runde. Selv om lengden totalt var bare 5.600 meter, så kjentes den lang. Mange hvite pinner skjemmer en del, men hullene er strategiske og fulle av sjarm. Denne banen besøker jeg gjerne igjen.

Som en fotnote unnlater jeg heller ikke å nevne at jeg vant "Svenska öppningstouren 2010" etter at min motspiller dæljet driven i taket på driftsbygningen på hull 18.

pekka

over 14 år siden

pekka

Må bare si at det var 2 i driftsbyningen på 18 så avsluttningen ble en 8 Ellers er jeg enig med GB Søderåsen var en positiv opplevelse. St Arild var også helt ok.
( Jeg får unskylde meg med at syketransport midt på natta tok litt for mye energi slik at jeg sprakk)

R8

over 14 år siden

R8

Steinen har ikke forlatt meg ennå.

HCPmann

over 14 år siden

HCPmann

Ønsker steinofferet god bedring, vet at dette er ganske ubehagelig.....

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg føler med deg, R8. Du får trøste deg med at du - sett fra et religiøst synspunkt - ikke er den eneste som har opplevd en usedvanlig lidelseshistorie i påsken.

Hvem vet? Kanskje nyresteinen din kan være starten på en ny boksuksess?

Ikke kast relikviet når den kommer ut da.

Langt og hardt

over 14 år siden

Langt og hardt

Flott reisebrev dette. Ikke la småting som driftsbygninger og nyregrus ødelegge seiersrusen nå.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Takk for støtten, Langt og hardt. Jeg nekter å la unnskyldningene påvirke seiersrusen min, som er så fortjent, så fortjent.

Sannheten er så enkel: 2 dagers slagturnering på to forskjellige baner. 3 svært forskjellige deltakere. 2/3 cut etter dag 1.

1. dag: R8 misset cutten. Spilte riktignok svært bra til å være småsyk, men hallo, vi snakker ikke nyreGRUS, vi snakker om EN sten. How hard can it be?!?

2. dag: Pekka taper sammenlagtscoren etter to driver i taket på driftsbygningen laaaaangt til venstre for antatt landingsområde. Sliten etter lite søvn? Jeg tenker en kombinasjon av nerver og dårlig teknikk er nærmere sannheten!

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Dette blir litt som den blinde og den døve... Det er nok ikke den som spilte best som vant, men den som gjorde færrest feil, eller hadde mest flaks.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hehe, ggggggggg. Det er nok mye slik som med den døve som hjelper den blinde, ja.

Forskjellen er bare at her prøver den døve å spenne ben for den blinde, men uten at det egentlig fører til endring i fremdriften for noen av dem :-)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Flott "reisebrev" GB. Kanskje besøker jeg en av de banene i løpet av sommeren,eller begge to kanskje. Blir ihvertfall endel golfrunder i det området i løpet av sesongen. Smart å "plante" den steinen;)

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Er det slik å forstå GB at du nå det er kosestund og hygge på kvelden etter runden nær sakt plasserer stein til hinder for motspillere som ligger godt an etter første runde?

Har egentlig fått et godt inntrykk av deg på forumet her, men om antydningen som Kevin har et snev av sannhet vil jeg si du er svært utspekulert.

Bortsett fra det så misunner jeg deg en forhåpentlig god opplevelse og at du ikke måtte juge på oss en rimelig grei reiseskildring.

R8

over 14 år siden

R8

Da er steinen ute.Dæven det var godt.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Tusen takk for at vi får løpende oppdateringer på R8 sine medisinske kalamiteter.

pekka

over 14 år siden

pekka

Det er godt å høre at steinen har forlatt ditt legme. Egner den seg som smykke ?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Den havner vel i nyresteinsamlingen til R8.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Det forklarer sjekkereplikken han er berømt for ...."vil du bli med hjem og se på ......"

Stian Lund

over 14 år siden

Stian Lund

HAHA! Gutta på tur :D

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Bare le du, din ungsau. Det er ikke såå mange år til at du også må bruke tralla som støtterullator og slår halvsvinger av frykt for å knekke lårhalsen i baksvingen :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her