Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tyskland

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Planlegger en liten golftur for neste år, og ønsker å vurdere Tyskland som et mål.

Tenkte på området rundt Kiel, eller et par timer kjøring fra Kiel.

Ønsker tips om baner, websider og utleiere av feriehus.

Tysk språkkunnskap er MEGET begrenset så forhåpentlig noen websider med engelske tekst ?

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

Runar vedlagte web side er på norsk og en fin smake bit på hva dette området har å by på av golf http://www.golferen.no/wip4/reise_detail.epl?id=31015&cat=1396

SumTingWong

over 20 år siden

SumTingWong

Skipp heller hele greia, og reis heller til Danmark og spill der.

Var i Kiel området i sommer (Damp) og makan til dårlig service og arroganse finnes sannsynligvis ingen andre plasser. Selvgode firkantete drittsekker stort sett alle sammen som vi var borti. Fikk heller ingen "bonuspoeng" for å kunne en god del tysk.

Har feriert i mange land og verdensdeler, men aldri blitt så dårlig mottatt som der.

ALDRI MER TYSKLAND!! Forbanna krauter hele gjengen.

hobbit

over 20 år siden

hobbit

Prøv Fleesensee utenfor Berlin. Fantastisk anlegg med 72 hull og kanskje verdens største driving range. West og Schloss course er de beste banene.
Anlegget er medlem av European Tour Courses, sammen med blant annet Miklagard.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Enig med chineseren ovenfor. Dropp Tyskland og spill i Danmark. jeg kan anbefale mange baner. Alle har topp hyggelig spillere og betjening.
Hvis du er av dem som tror at Danske baner er flate og kjedelige, så er de absolutt ikke det.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg har vanskelig for å forstå at Tyskland og Danmark (med unntak for simons og Rungsted) er aktuelle.... det er latterlig billig å fly til Aberdeen, hvor det fullt av baner...

TAH

over 20 år siden

TAH

Runar: Du kan komme mange fine steder med ferje ;)

hehe

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Runar,

What are you doing boy!! What a let down Germany will be!! If you really want good quirky golf on the continent then go to Holland!

But if you must play then go and play Falkenstein which is a Harry Colt and his company course (you know the architect I wrote about in the book I gave you) which is just outside Hamburg.

Why the hell are you going to Germany...what about Ireland the next bastion of links golf...you know that golf you love so much...what are you doing? WAKE UP MAN!!

I am off to Ireland on the 22 of October playing Ballybunion, Lahinch, Kilarney, Doonbeg, Baltray and Waterville...it's a tough life..:-)

Brian

Runar

over 20 år siden

Runar

Hehe....

Så det er sagt: jeg synes det er morsomt å prøve alle mulige forskjellige typer baner. Jeg er "opplært" på golf i Danmark, og har spillt 35 bner der.... (har spillt 67 totalt). Og de som sier at alle baner i Danmark er flate vet ikke hva de snakker om.

TAH: du vet at jeg ikke liker å fly ja......

Brian: Alle ting må jo bli en nedtur etter turen til St. Andrews da...... Og en av gutta vil absolutt ikke til Irland da de er så negative til folk som røyker... kremt.....

Jeg "elsker" golf, ja, og jeg synes at turen til St. Andrews var det nærmeste himmelen man kan komme.....

Jeg er nok "redd" for at jeg kommer til å anbefale gutta å droppe tyskland, jeg har også noe negativt før, OG nå dette fra alle dere da så....

Men hva med Nederland da ? Noe bra der ?

Jeg sjekket forresten litt priser på overnatting i St. Andrews for the open 2005, vanlig pris på en leilighet 495 pr. uke, under the open: 7900 !!!! PUND !!!! Jeg skulle jo bare leie, ikke kjøpe hele leiligheten !!! ;-)

Runar

over 20 år siden

Runar

Brian: "I am off to Ireland on the 22 of October playing Ballybunion, Lahinch, Kilarney, Doonbeg, Baltray and Waterville...it's a tough life..:-)"

"HELDIGGRIS !"

M

over 20 år siden

M

Det var vel en stor artikkel om baner i tyskland i aftenposten for ca 2 uker siden....spes. om baner ved østersjøen....

Mellow Yellow

over 20 år siden

Mellow Yellow

Tyskland, fysj'a, ihvertfall nord for ølfestivalbyen.
Irland i oktober, enda mer fysj'a, regn og grisevær, blir bare en halv golfopplevelse, er det billigsalg på greenfee på denne tiden av året eller ???
Nederland.... tja, har spilt Crayestein og den var bra, bortsett fra at det lukta død og fordervelse av alle kanalene med stillestående møkkavann som gikk på kryss og tvers alle steder.
Aberdeen.... bodde der et halvt år og spilte alle banene i en radius av 50 km og litt til her og der. Koselige og omgjengelige folk, men sjansen for dårlig vær er mer enn 50%, og i det mørkeste halvåret ca 90% dårlig vær med ditto våte fairwayer og ikke så gode greener.
Mellom høstjevndøgn og vårjevndøgn spilles golf best i landene som grenser til middelhavet + i Larvik.
Har ikke noe imot regn og vind, men jeg gidder ikke reise til dårlig vær når jeg kan spille i dårlig vær hjemme også.
Men beste vintergolfen spilles likevel i USA, mellom New Mexico og Oregon. Fantastiske baner i spennende landskaper. Mye bedre det enn å samle kjente baner i spilleboka utenom sesongen.
Blir du med en tur over eller, Runar ???

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her