Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

NGF

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Det virker å være en mer eller mindre unison misnøye med NGF, og hvordan et for mange tilsynelatende overadministrert forbund skjøtter sin gjerning. Uten at det er noe veldig bredt empirisk grunnlag, så tror jeg nærmere 100% av de jeg har snakket med som har noe med golf å gjøre, være seg stor eller liten klubb, er lite fornøyd med forbundet. Selv om de også trekker frem enkeltpersoner i NGF de mener gjør en god jobb.


Nå begynner de beste spillerne våre å stå frem og sier at backingen er for dårlig. Baner som arrangerer NGF-turneringer er ikke fornøyd. Man opplever å få lovnader om kompensasjon for å arrangere turnerninger hvor premissene forandrer seg etter at man har takket ja.

Det kan noen ganger virke som om de eneste som er fornøyd med forbundet er de som selv er ansatt der. Derfor hadde jeg forventet en høy temperatur under forrige golfting. Men til min overraskelse så virket alt såre vel, representanter fra hele golfnorge hadde tilsynelatende veldig lite å klage på.

Min konklusjon ble derfor at klubbene ikke kan være så veldig misfornøyd med forbundet, ettersom ingen hadde noen innvendinger eller kommentarer eller saker de ville lufte. Kanskje er det sånn at de som klager på fora ikke er representative for den gemene hop?

Jeg er ikke sikker på om det er den rette konklusjon. Jeg tror derimot at den tilsynelatende tilfredshet skyldes flere ting, og her er noen:

1. Det er for dårlig kommunikasjon mellom klubbmedlemmer og klubbrepresentantene på golftinget, slik at det som rører seg i medlemsmassen ikke kommer frem. Klubbene burde rett og slett forberede seg bedre og i god tid til golftinget for å kunne fremme saker.

2. De som representerer klubbene på golftinget er 70% nye for hvert golfting, og det er relativt høy terskel for mange rett og slett bare å ytre seg i en såpass formell setting som golftinget faktisk er. Jeg tror at mange ønsker å si noe men ikke tør.

3. Forbunds-ansatte styrer showet helt alene, de holder halvtimes lange innledninger om hvor fantastisk ting er, og det som ikke er fantastisk det skal bli fantastisk med de nye fantastiske planene de har. Da er det ikke lett å snakke dem i mot.

NB! Jeg har ingen formell posisjon i hverken forbund eller klubb, og det jeg skriver står helt og holdent for egen regning.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

I Drøbak tas det grep for å øke satsing/fokus på de som er aktuelle for NM/Lag-NM i alle klasser. Og det ses på muligheter for å samarbeide med klubber rundtom. Det synes jeg er bra.

Dersom klubber selv har fokus på dette, og har dialog med andre klubber vil det kunne påvirke hva NGF(altså alle klubber) prioriterer framover.

Gjør jobben i egen klubb først. Med snitt-hcp i de fleste klubber på rundt 30 sier det seg selv at fokus ikke er topp-idrett, her må de som brenner for det hjelpe til å snu/vri fokus.

Innmari Serriøs

over 14 år siden

Innmari Serriøs

Jeg synes mye blir sagt i det at folk er tøffe i kjeften på forum, men når det kommer til det virkelige liv, så er de fleste for beskjedne, og redd for å få motgang mot sin egen person.

sånn sett sier dette mye om oss som diskuterer på forumene.

Er vi så redde for å stå for våre egne meninger at vi kun tør å ytre de anonymt?

NGF kan reise for min del. De gjør patetisk lite for de mange titalls millionene de får pr. år.

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Veldig enig med trådstarter. Mye av problemet ligger i et styret ikke er krever resultater. Hvor lenge skal sjefen sitte når alle piler peker nedover. Det er uakseptabelt å ikke ha en hovedsponsor til Norges Cup, det er uakseptabelt med fallende sponsor inntekter 5 år på rad, det er uakseptabelt at våre beste golfere er misfornøye med NGF. Gapet mellom oss og Sverige og Danmark er økende. Listen er lang og suksessene svært få. Masse fokus på uvesentlige ting og null fokus på det som er viktig. Nettsiden har ligget omtrent brakk i 2 år og skihopperen og håndball keeperen mangler, etter mitt skjønn, bakkekontakt. Hver gang de utaler seg er det halleluja om hvor bra det står til i golf norge. NGF må ned i kjelleren og ta selvkritikk.

VR45

over 14 år siden

VR45

Leste årsrapporten for 2008, hvor alle de gode plasseringene var listet opp. Blant de Lill Kristin Sæther med 2,6, og 12 plass(sånn ca) på ET.

Lurer på om det i rapporten for 2009 står at hun la køllene på hylla, og hvorfor..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her