Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Peter Kaensche

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Anbefaler alle å se et interessant intervju med Kaensche på Golferen.no. Følg med på info-tekstene under intervjuet. Litt usikker på om NGF bør være veldig stolte?

Apropos

over 14 år siden

Apropos

Fint at dette ble tatt opp på denne sida også, på "den andre sida" står det også noen spørsmål knytta til hvordan det evnt kan endres i tida som kommer.

Eller man kan si at alt er galt uten at man nødvendigvis kommer særlig langt med det.

Roar

over 14 år siden

Roar

Ja, det er utrolig bra av Peter å stå fram på den måten. Det er nesten utrolig at NGF har "fått lov til" å legge elitesatsingen så død uten at golf-Norge reagerer.

Hva skal vi egentlig med NGF? De bruker 10 % av budsjettet på eliten, Skiforbundet bruker nesten 70 %. Ikke rart vi er gode på ski :-)

Apropos

over 14 år siden

Apropos

Det virker som om Espelid har en litt annen holdning til ting&tang som freelance.

Hva slags støtte skal proffene evnt få fra forbund(altså klubbene), og hvor lenge skal de få støtte uten å bevise at de faktisk kan leve av golfen? 3-års-avtaler?
Og hva kan de gi tilbake ift synlighet blant talenter, annet?


Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Når landets 4-5 beste herrespiller sier at han nesten ikke får støtte så synes jeg at det blir ille. Må man gå til det skritt å dele opp NGF i en amatør og proffdel, synliggjøre dette for sponsorer og bruke skillet til å få fokus på begge deler hver for seg? Man kan rett og slett ikke ha et forbund som overser de beste spillerne. Nå har de kommet ut av skapet en etter en - alle sier at de ikke får støtte fra det sentrale forbundet. Er det andre forbund som slipper unna med tilsvarende? Det er jo nettopp modellen med et sterkt forbund for både bredde og topp som er en suksess i norsk idrett.

Apropos

over 14 år siden

Apropos

Helt enig i skille mellom amatør og proff, har ikke proffene allerede en eller annen forening?

Ift forbundet så er det klubbene som bestemmer hva de skal bruke midler på, altså i bunn og grunn medlemmene/spillerne. Altså vi. Eller tar jeg feil?

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Surra lit før jeg fant intervjuet, så her er linken helt frem.
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=477001

Har hatt lite rede på hva det vil si å gå for en karriere, men ser at 4-500.000,- som laveste for å kunne satse for fult krever antagelig mer enn en snill pappa.
Oppfølging fra forbundet i seg selv + personale eller motivator og reiser etc for disse må vel også komme på toppen så det krever antagelig fort opp mot 700.000 til mill. å følge en spiller første satsingsåret. Regner med at det er få sponsorer som bidrar da.
Hvor lenge/mange år de skal serves må jo også være vanskelig å si da en antagelig har stor variasjon på tid før en slår gjennom og kan leve av det. (Om en lykke da?)

HB har jo holdt på et stykke tid og jeg vet ikke om han står helt på egne ben enda, men han er antagelig ikke langt unna. Han rundet jo en mill innspilte dollar ved siste turnering i sin karriere, men kostnadene er vel ganske store så jeg har vondt for å tro at han er rik enda.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

HB har vært selvgående ganske lenge, med unntak for restart-året. Han har hatt sponsorer på toppen av spilleinntektene.

Laser

over 14 år siden

Laser

hei

Jeg tror man må tenke mer profft og organisere dette mer i samsvar med langrenn og lignende idretter med nedskalerte løsninger for golf har ikke samme rammer som vinter idretter

Se hva skiskyting har gjort på 15 år med svakt utgangspunkt
tenkt langsiktig, stort, sponsor, attraktive konkurranser bare for å nevne noe.

Det må må da være mulig å tenke strategisk og langsiktig for å løfte de beste fre

JJ

over 14 år siden

JJ

Peter Kaensche er da ikke noe "elite" Det er forholdsvis åpenbart at mannen ikke har det som trengs for å hevde seg i internasjonal golf. Da kan man like gjerne kaste penger ut av vinduet.

Man må bevise at man fortjener støtten før man får den

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

JJ, du mener den norske eliten kun består av Bjørnstad?

For å slippe diskusjonen - med norsk elite i innlegget over mener jeg de 10-12 beste norske spillerne.

Selte

over 14 år siden

Selte

Unnskyld meg, er ikke Peter Kaensche ELITE?

Da aner ikke JJ hva han snakker om ... rett og slett.

Jeg gjetter at JJ enten er blodfersk nybegynner eller ansatt/tillitsvalgt i goflforbundet.

Hva er riktig, JJ? Bare du kan opplyse oss.

JJ

over 14 år siden

JJ

Godt voksne menn som ikke er i nærheten av å være blandt de 1000 beste spillerene i verden fortjener ikke økonomisk backing av forbundet. De må da først levere resultater. Jeg kommer på mange mange bedre måter ngf kan bruke pengene sine på enn å gi dem til Peter Kaensche
Det er nå bare min mening

Selte

over 14 år siden

Selte

Takk JJ, da vet vi alle at du representerer NGF.

MM

over 14 år siden

MM

Til JJ,
i dag 23. mars 2010 viser fakta fra "world ranking" at PK er nummer 831 på denne offisielle listen.

JJ

over 14 år siden

JJ

Hva så? Det finnes utallige amatører som kan spille fletta av PK

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

JJ
Har du tatt medisinen din i dag?

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

JJ
Har du tatt medisinen din i dag?

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Med JJ sin logikk så er det altså bare de som er gode nok til å tjene penger på golfen som fortjener støtte. Altså de som ikke trenger støtte som fortjener støtte....

Kanskje er det smartere å støtte tidlig slik at de faktisk har mulighet til å bli gode i steden?

JJ

over 14 år siden

JJ

"Kanskje er det smartere å støtte tidlig slik at de faktisk har mulighet til å bli gode i steden?"

Nettopp. Det er derfor det er bedre og satse på bedre oppfølging på junior/amatørnivå fremfor en mangeårsproff uten resultater som Peter Kaensche.

ngf har begrenset med midler. Hver gang du gir til noen går det ut over andre. Alle kan ikke få.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Hva med de som er på topp 1000 lista du beskrev. Er de gode nok? (Nei det har du jo allerede svart på)
Vi tar vel ikke person inntrykk og trynefaktor i en setting som dette vel JJ?
Hva er igjen av forbilder til juniorene da?

Dilter

over 14 år siden

Dilter

Lawinth: I artikkelen i golferen (http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=466836) om at han har passert USD 1 million på PGA-touren, sto det også at han har tjent ca. 13 millioner kroner på 13 år som proff. Altså ca. en million i årsgjennomsnitt, i rene premiepenger. Så det virker som han klarer seg OK.

Har for øvrig tatt en kikk på NGF's virksomhetsplan for 2010-13. Blant målene er at Golf-Norge i løpet av 4-årsperioden skal:

- Ta medalje i lag-VM.
- Til enhver tid ha minimum en spiller på LPGA-touren og en spiller på PGA-touren samt seks spillere på LET/ET.

Innen virkemidler står følgende:

Toppidrett
Innen planperioden skal Team Norway videreutvikles til å være et eliteteam med et eget støtteapparat for nyetablerte elitespillere.

Med tanke på OL utvikles et opplegg for våre elitespillere med sikte på å få norsk deltakelse i Rio de Janeiro 2016.

Landslagsmiljøet skal gjennom samarbeid med Olympiatoppen, Antidoping Norge og andre relevante fagmiljøer kunne bistå med nødvendig kompetanse innen alle deler ved en toppidrettssats.
***
Så får vi se hva dette vil føre til, rent konkret. Det virker i hvert fall som det er meningen at proene har en rolle å spille i NGFs planer.

Et av problemene er vel også at kommunikasjonen fra NGF er så dårlig at ingen av oss som er interessert i å debattere her egentlig vet hva de driver med, og da får jo argumenter av typen "har ingen kontakt med forbundet" naturligvis større gjennomslagskraft.

Jeg må også si jeg undres, i og med at forbundet har som uttalt målsetning å til enhver tid ha minimum 6 spillere på ET/LET, at de ikke følger opp de som faktisk spiller på ET/CT (som PT), og som tross alt har størst mulighet for å etablere seg.

Selte

over 14 år siden

Selte

Til JJ:
NGF har ikke begrenset med midler (63 millioner i inntekter i året), men begrenset vilje til å bruke dem på annet enn byråkratisk dill-dall.

Det er ikke vanskeligere enn som så.

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Hva, har forbundet 63 millioner i inntekter. Hva i huleste bruker de pengene på?

* Ikke har vi sponsor til Norges cup
* Junioren har stagnert (voldsomt)
* 1991 årgangen som ble verdensmestre to ganger er en skygge av seg selv
* Thorp spiller Ecco Tour
* Hjemmesiden har ikke fungert skikkelig på flere år
* Bladet er likt som før (og faktisk ikke viktig)
* Forbundsstyret oppfattes som mørkemenn uten en offensiv tanke i hodet sitt

Golf har et fantastisk potensiale men da må gjøre sporten mer folkelig. NGF må jobbe med å bli kvitt Oslo Vest profilen, uten den burde det vært fullt mulig å fremskaffe sponsorer utenom rikingene i toppgolf som bidrar med knapper og glansbilder.

Profiler har vi hatt nok av men evnen til å skape enstusiasme rundt idretten golf er totalt fraværende. Det er jo ikke seriøst å ansette en hånballkeeper som sportlig leder og da er det ikke rart at resulatene er på hell.

Vi har tre gode golfere for tiden og de er gode på tross av NGF. Da blir det tøvete å dra frem Tutta, Marianne og Henrik på skrytelisten.

Vi blir knust av Svenskene og Danskene, hva har forbudet tenkt å gjøre med det?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

JJ, du vet ikke hva du snakker om. Er det de amatørene som dummet seg ut i Copa del Rey som skal slå Kaensche? Hvem tenker du på? Kofstad, Børsheim og Mikkelsen er kanskje i nærheten, men det er stor forskjell på collegegolf og proff golfd. Spør Tage, Brovold mfl.

Hiks

over 14 år siden

Hiks

Tror det blir helt feil å diskutere på personer her. da blir man bare offer for trynefaktor og hvem som liker hvem og kjenner hvem. viss man tenker prinsipp, så er golf en rimelig godt betalt jobb sammenlignet med de fleste andre idretter. kansje derfor det er tenkt at om man presterer så klarer proffene seg selv. er til dels enig med den tankegangen, men hvordan komme seg dit. man kan ikke få alt i fanget for så å tjene store penger på toppen av dette, uten at man vil ofre litt selv også.

utfordringen er vel å gå fra amatør der man gjerne er med i en "elitegruppe" i forbundet og får støtte til trener noe reising osv, og til man tar skrittet og skal bli proff og tjene "de store pengene"
mitt inntrykk er vel at de fleste norske proffene har blitt proffer før de i det hele tatt er i nærheten av å kune hevde seg godt nok til å tjene pengene de faktisk trenger for å drifte sin egen karriere.
ett lønnssystem der spillerne får en viss grunnlønn til å dekke noe av de reiseutgifter og påmeldinger som kreves i løpet av ett år ville vært naturlig, og presterer man ikke når man har sjansen så får man ikke deltatt på så mye som man gjerne skulle ha ønsket, evt må spillerne selv jobbe litt på egenhånd for å skaffe de siste midlene. tror en spiller som har jobbet litt for å få frem sin egen karriere står sterkere stilt og motivert på å lykkes, enn en spiller som har fått alt i fanget og servert på ett sølvfat.
slik er det også i andre idretter før man evt når ett landslag der man får dekket det meste av kost og losji.

Hvordan ngf er organisert og hvordan bruken av midler er der og hva de bruker de på har jeg ingen kjennskap til, så den biten får de som styrer pengene ta seg av. det er tross alt vi som sitter her å diskuterer som har indirekte valgt inn de som sitter på toppen og styrer. og er man ikke fornøyd så får man jo da stille opp selv og gjøre noe med det da via sin egen klubb. :)

gjest

over 14 år siden

gjest

Lønnsbudsjettet til ansatte innenfor elite er omtrent 3 mill. Totalbusdjette for elite inklusiv juniorer er i overkant av 5 mill. Etter mitt skjønn administrere vi bort for mye penger. Me3d 60 mill i inntekter burde man brukt 15 mill på elite med en administrasjon på 3 ansatte.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Hvis man ikke investerer i spillerne får man heller ingen avkastning i form av sponsoravtaler. Man kan gjerne si at Kaensche, Aronsen, Larsen mfl ikke er gode nok - men hvis de hadde hatt et støtteapparat i ryggen og litt økonomisk trygghet så hadde de kanskje vært bedre. Da hadde det tunge presset om at "hvis jeg ikke setter denne putten har jeg ikke råd til å reise til neste turnering" forsvunnet og det ville kanskje gjort det litt bedre. Når Eldar Rønning driter seg totalt ut så vet han at han har støtte en stund til....

hackz

over 14 år siden

hackz

Enig med Sam. Forbundet burde gi våre elitespillere en økonomisk plattform så de får satset ordentlig. Hvor lenge, hvor prestasjonsavhengig, hvor mye og hvem som skal få burde være en smal sak å finne ut av.

VR45

over 14 år siden

VR45

Når 2 av de 5-6 beste herrene i landet ikke får støtte, skjønner man at noe ikke henger på greip.

Skulle langrenn bare hatt juniorsatsing?? Og 2-3 på seniorlandslaget??

Når du kan komme på landslaget(få støtte) i langrenn for første gang som 24 åring, kan du vel få støtte som 30 åring i golf, som han sa, snittalderen på pga touren er 33-34 år.

Jung

over 14 år siden

Jung

Helt enig med JJ.
Naturligvis skal NGF støtte de med ambisjoner og talent. Men når resultatene uteblir og man er blitt > 30 år, da må det være slutt. Hverken PK eller JAL har vist at de hører hjemme i noen som helst "elite", og da får NGF bruke pengene på de yngre. Når man i årevis har rotet i lavere sjikt i internasjonal golf, og det ikke lenger er fremgang, da må det være stopp. Skal virkelig NGF støtte noen som såvidt får spille på Chellenge-touren og som snart er for gamle til å være med mer? Resultarer og fremgang uteblir - da er det natulrigstopp i støtte. Så brutalt er det i andre idretter, og det bør det også være i golf. En JAL "på topp" som ikke blir blant de 20 beste på CT og ikke klarer kvalet til ET, skal man ikke satse på.

VR45

over 14 år siden

VR45

Da skal de med andre ord ikke satse på andre enn Henrik da?

Kanskje litt støtte er det som skal til, slik at man slipper å gå rett fra 8 timer i flysetet til 1.tee? Nå har de jo også vist fremgang.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Sett opp en turnering med dagens 8 beste proffer og dagens 8 beste amatører og se hva som skjer. Sett gjerne opp en premie som gjør at det blir litt press. Tror virkelig Jung og JJ at Joakim Mikkelsen, AK mfl vil spille fletta av JAL & co? Da våger jeg å si at dere vet lite om golf.

Man støtter de beste. Om de er dårlige til å være best eller best fordi de andre er dårlige er irrelevant. Skal alle andre enn Northug, Bjørgen og Steira miste all støtte fra NSF? Hvis man bare skal støtte de som er gode bør man legge ned samtlige lag i Tippeligaen eller gjøre den til en 4 klubb serie. Det er ikke mange av de spillerne som er topp 1000 i verden - men det er faktisk flere av golfspillerne. Med en filosofi som den noen tar til orde for ville det blitt et rart idrettssamfunn....

Jung

over 14 år siden

Jung

Sams første spørsmål vet jeg ikke svaret på, men spørsmålet er uansett irrelevant. Hans andre påstand om at man støtter de beste er lettere meningsløst. Man støtter de som har reelle muligheter til å bli blant de beste internasjonalt. Jfr. Olympiatoppen. Både JAL og PK og andre middelmådige norske golfspillere (målt etter internasjonal standard) har vist seg å ikke ha det potensialet som skal til. Etter flere år med sjanser og muligheter i det internasjonale sjiktet, har de ikke oppnådd de resultater og den fremgang som kreves for å bli støttet økonomisk. Da er det på tide å slutte med støtten. også fordi de har blitt for gamle, og når kvaliteten INTERNASJONALT ikke er oppnådd når man er 30 år, da er det ikke lenger håp....
Det er mange bak den ski-trioen som Sam nevner som har gode muligheter internasjonalt, og da bør de støttes.
Eksemplet med Tippeligaen er like meningsløst. Alle land må ha en toppserie i lagidretter, uansett kvalitet på den. Hvor mye økonomisk støtte lagene i Tippeligaen får fra NFF vet vel Sam?

Sam har rotet seg inn i en argumentasjon som han nok angrer på, og som han bør komme seg ut av. Tror han at dersom JAL % co får full oppbacking nå fremover, så vil de spille seg opp flere divisjoner? Eller tror han at dersom de hadde fått full oppbacking økonomisk for flere år siden, så hadde de spilt PGA i dag?

JJ

over 14 år siden

JJ

Til Sam. Snakker om amatører på verdensbasis, ikke i Norge. Det var et tilsvar til karen som mente Kaensche var blandt de 1000 beste spillerene i verden fordi han er nr 831 på OWGR

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jung, je n'regret rien. Og du gir meg heller ingen grunn til å gjøre det. Poenget er at de norske spillerne aldri har fått støtte a la den Hollandske modellen. Derfor vet vi ikke svaret på om de har potensialet. Mark O'Meara slo igjennom lenge etter fylte 30. Samme med Open vinner Todd Hamilton. Og hva med Paul Lawrie? Eliten i golf er ikke 20 år. Det er vel to år siden Larsen ble topp 10 på en ET turnering - viser ikke det potensialet?

Alle land må ha en toppserie i fotball? Enig. Men alle trenger ikke ha en toppserie med proffer som holdes i live av tippemidler, rike onkler og offentlig støtte.

Ja - jeg vet noe om hvor mye støtte Tippeligalagene får. Hadde den vært fordelt på de spillerne som er eller kan bli gode - og resten fikk 0,- ville vi hatt 2-4 tippeligalag som ikke var konk og en amatørserie ved navn Adecco.

dutte

over 14 år siden

dutte

Larsen ble profesjonell rimelig sent (26-27 år). I dag som 34 åring har han spilt inn ca 4 mill norske kroner på ET/CT/ Ecco Tour o.l.
Av mannlige norske golfere er det bare HB som har spilt inn mer i sin karriere.

Om Larsen har potensiale til å etablere seg topp 60 på ET har jeg ikke nok innsikt til å svare på. Men å avskilte en 34 årig golfspiller ved å si at han har fått sine sjanser er det rene sprøyt.

Vijah Singh "startet" sin karriere når han passerte 40.

Peter Kaensche

over 14 år siden

Peter Kaensche

Her var det mye rart å lese, til noen av dere takk for suport! Så til noen av dere andre som henger ut meg med navn, kan dere ikke i det minste signere med deres eget navn så vi vet hvem dere er og på hvilket grunnlag dere debaterer??????

Mvh Peter kaensche

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hei Peter. Hyggelig om du blir med på debatten, det gir oss vanlige hackere mer innsikt i en verden de fleste av oss egentlig ikke kjenner i det hele tatt.

Jeg tror dessverre ikke du kan forvente at folk skriver under fullt navn her inne. Så du får ta seriøsiteten deretter :-)

Jung

over 14 år siden

Jung

Seriøsitet har vel ikke noe med at man er anonym å gjøre, Bull? Skriver du under fullt navn?
Jeg tror nok at alle som skriver med nick her, er like seriøse som om de skulle ha skrevet med sitt navn.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det tror ikke jeg. Mange av oss, men ikke alle.

JJ

over 14 år siden

JJ

Det er forsåvidt beundringsverdig at en forsetter å prøve etter år etter år uten å slå gjennom. Det er klart at det i teorien ikke er umulig til tross for at årene gå uten resultater, men det er vel ikke poenget. Poenget er det at det er såpass lite sannsynlig at det ikke er riktig bruk av penger for forbundet å støtte satsingen

Elitespiller

over 14 år siden

Elitespiller

Jeg vil bare si at jeg blir helt kvalm av dere som innrømmer at dere ikke kan noen ting om hva det vil si å være proff, og så kommer med meninger om spillere og hva de kan... Er ikke det litt feil?

Resurrected

over 14 år siden

Resurrected

Jeg må være stokk dum jeg. Jeg skjønner fortsatt ikke logikken i at spillere som ikke har fått støtte og ikke slått i gjennom ikke kan få støtte fordi de ikke har slått i gjennom... .

Skal man støtte dem ETTER at de har slått i gjennom? Man kunne jo snu på flisa og si at til tross for at disse spillerne våre ikke har fått noe støtte fra forbundet, og derfor har måttet jobbe på MacDonalds halve året for å finansiere ballkort, greengaffel og flybillett, så har de klart å bli Norges beste spillere. Derfor skal vi gi dem støtte og se hvor gode de faktisk KAN bli fordi det er mest sannsynlig at de beste er det beste....

Er det bare meg eller?

Affen

over 14 år siden

Affen

Peter Kaensche er en offentlig person. Elitespiller i Norge, ja, men ingen elitespiller om vi beveger oss utenfor Norden. Synes ikke det har vært noen utdriting på denne siden, man må tåle ros og kritikk når man er en offentlig person.

alle vet hvem jeg er

over 14 år siden

alle vet hvem jeg er

jeg har hele tiden prediket om den manglende støtten til de nest beste.
I min verden viser det seg ofte at de nest beste er de som jober hardest og som til slutt når lengst.

å satse på toppgolf er i mine øyne parallelt med å satse på de nest beste.

Peter Kaensche er en mann som tar sin idrett alvorlig og seriøst og ofrer mye for å få maks ut av sitt store potensial.
Ære til han for ikke å gi opp!!

Lykke til videre Peter.

Skift håndstilling på puttergrepet..............av og til kan endringer gjøre susen.

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Fantastisk godt poeng Resurrected. Hvorfor i huleste skal vi bruke masse penger på 13-14 åringer. Da er det mye bedre å sette ressursene inn på å hjelpe Børsheim og Kofstad de to første årene etter college. De kunne jo fått lønna til hver av sin overfødige i administrasjonen. Det er er det plenty av fett å ta av i NGF. Styret må ta makten fra administarsjonen å beggyne å kreve resultater både idrettslig og på sponsorsiden.

Kristoffer Ree

over 14 år siden

Kristoffer Ree

Om det er noen som tar golfen sin seriøst så er det Peter. Dette har han overbevist meg om flere ganger. At det endelig gjennombruddet ikke har funnet sted ennå spiller vel ingen rolle. Som resurrected skriver er det vel ingen grunn til å gi masse penger til de som er økonomisk sikret?

Men vi kan vel konkludere med at det proffesjonelle tilbudet i Norge er under skarp kritikk. Både til spillere og på turneringsfronten!!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Resurrected treffer ballen midt i sweetspot. Lite poeng i å støtte de som har penga allerede. Jeg har selv hatt gleden av å se Peter K under trening og har fått med meg fra andre hvor mye arbeid som legges ned.

Jeg vil anbefale noen av dere å lese Tales from Q_School av John Feinstein. Få med dere noen av de navnene som har vært innom Q-school mange ganger og så plutselig breaker. Å gi opp spillere som er "nesten"-achievers i en sport som golf er feil. Dette er ikke roing, styrkeløft eller maraton. Dette er en sport med små marginer, mye mentalt og der det er 3000 spillere i verden som plutselig kan se lyset og breake til å bli topp 100 i Europa.

007%

over 14 år siden

007%

Jeg har fått bunkerslaginstruksjon av Peter K og oppfatter ham som meget seriøs.

Enig med SS, golf er noe en kan/bør drive med i 20-30 år.
Helen Alfredsson hadde sin beste sesong som 45-åring.

8 mnd

over 14 år siden

8 mnd

med norsk putter fikk den gamle kjerringa på sporet igjen :)

ScanDigger

over 14 år siden

ScanDigger

Har skummet gjennom årsrapporten for 2008. Regner med at rapporten for 2009 ikke er ferdig.

Greit å få med seg at mens utøverne sliter og knapt nok har til salt i maten, kasserte styreleder i 2008 ca 20.000 kroner pr. styremøte!!!

Spørsmål til dere som kjenner miljøet bedre enn meg: Norges Golfforbund hadde i 2008 26 ansatte inkludert engasjementstillinger. Hvor mange av disse har bedrevet golf profesjonelt selv?

HAHA

over 14 år siden

HAHA

Scandigger: Det er hvertfall ikke mange.. Niklas og Øyvind eventuelt!
Ja ja, det er vel idiothiarkiet som gjelder

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Hvis det er riktig at styreleder fikk 20 000 pr. møte så får han bedre honorar enn de aller aller fleste styreledere i selskaper med 63 mill i omsetning....Etter det jeg kan se fikk styrelder i NGF 150.000 i 2008. Til sammenligning; styremedlem i Telenor ASA: 210.000. Noe større ansvar, noen flere milliarder i omsetning, noen flere dokumenter til styremøtene.....

hackz

over 14 år siden

hackz

De får sikkert ubrengset ringetid?

Er dette riktig så er det bare flaut. Burde vi styrte styre?

Gjest

over 14 år siden

Gjest

Hackz, selvfølgelig er honrarene riktige. For min del er det greie honorarer dersom det gjøres en god jobb. Jeg er mer sjokkert over at avgåtte styreleder fikk fortjenestemedalje for at golfnorge har stått stilt i hans virketid. Han leverte fra seg et forbund der alle piler pekte nedover. Sporslig katastrofe med elendig turneringstilbud, fallende sponsor inntekter i omtrent hele virketiden, hjemmeide som ikke har fungert skikkelig på minst 2 år, junior resultater i fritt fall og meget misfornøyde elitegolfere. Jeg vanker mye i golfmiljøet i Norge og jeg har tilgode å treffe en eneste golfer som mener NGF gjør en god jobb. Til og med golfbox har de maktet å forverre fra fjoråret ved å gjøre det mindre brukervennlig og mindre tilgjengelig.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her