Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

En kort tråd om tilbakeskritt i verden.

007

over 14 år siden

007

Det ble en farlig situasjon i trafikken idag. Delvis skyld her og en ung kar tutet i 10 sek.
Da den unge karen fikk beskjed om at han hadde kjørt for fort, skrek han:
"TULLER DU MED MEG?????"
"TULLER DU MED MEG?????"
Han smatt ut av bilen og gjorde alle tegn til å ville slåss fysisk.

Har han Tiger som forbilde tro. Hvilket narkotikum kan gi sånn sinne?

R8

over 14 år siden

R8

Det kan vel ha seg sånn at dagen startet litt galt for ham.Ikke fikk han ett "nyp" av dama da han våknet.Ikke tid til frokost,dårlig dag på jobben,og i tillegg så var det deg han traff....
Behøver ikke å gå på narko for å få til en slik reaksjon.

007

over 14 år siden

007

Det kan være mye enklere enn som så, R8.
Med Tiger/Ali/McEnroe/Keane/Sundgot som forbilder så kan sånn oppførsel være det eneste riktige.
Det er deres (enkle)holdning.

Disse som truer med skyte- og stikkvåpen, skjønner ikke de at andre også kan skaffe seg våpen?
Det kan være trygt å være truende i en gjeng, hva med når de er alene?

Feil holdning eller narkotika - ikke store forskjellen ..

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Så, 007, du mener med andre ord at det er Tiger m.fl. som er årsaken til at ungdom truer med skyte- og stikkvåpen her i verden?

Nope

over 14 år siden

Nope

Kort oppsummert har noen spurt 007 om "Tuller du med meg?", hvilket altså har en klar link til dårlige idrettsforbilder, narkotika og gjenger med skyte- og stikkvåpen.

Hvilket narkotikum kan gi slike resonnementer?

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Det vil alltid være greit å kunne skylde på andre for bedriten oppførsel og egne elendige valg. Kanskje også for virring i trafikken.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Et stort tilbakeskritt i moderne tid er nyhetsbildet som ungene får slengt midt i trynet i beste barne tv tid.
Det er få filmer med 16 års aldersgrense med så mye vold som vi ser på nyhetene. Har ingen tro på at ungene får det bedre av å se elendigheten som er rundt på vår etter hvert mindre og mindre klode.

Selv merker jeg at jeg blir mindre og mindre grepet av ting som tidligere forårsaket tårer og empati for ofrene. I dag snur jeg meg nærmest bare bort og ignorerer det hele, da det enkelt og greit bare blir mer enn en kan forholde seg til.

Hvordan blir de yngre påvirket av dette.
Ikke lenge siden vi hadde total ramponering av Karl Johans gt. i Oslo, i Sverige og Danmark har det vært sånne tilfeller fra noe lenger tilbake i tid. Andre land er det nærmest en tradisjon å herje på den måten.

Hvem som står bak og hva kan vi gjøre for å hindre en fortsatt negativ utvikling på disse områder?

007

over 14 år siden

007

Voldmenn er vel strengt tatt ofte mindre smarte.
De handler på sin måte for å få økt respekt, nettopp det motsatte er det de får.

Regner meg selv som meget priviligert, da jeg får omgås ungdom meget ofte. Stort sett super gruppe.
Dumme handlingsmøntre hos ungdom, tror jeg de ofte har lært fra elendige forbilder, ja!

Enkelte narkotikum og dårlige forbilder - ikke bra!

Greit om tråden her ikke blir så kort likevel, Lawinth spør smart.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Joa, og det er mange som synes det er bedre med feil svar enn intet svar. Å skylde på McEnroe og Tiger Woods er så latterlig at du burde se det selv, 007.

Hvis forbildene er så viktige, må vi vel spørre hvem var forbildenes forbilder også da?

At det er for mye vold på nyhetene er derimot en plausibel årsak.

007

over 14 år siden

007

"forbildenes forbilder" f.x. Tiger - Vietnamsoldat.
Høyst relevant på en golfbane.

GB ser det latterlige - GB ser da kanskje ting fra en annen vinkel.

Delforklaring er det noe som heter, forresten.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

hihi, delforklaring ja.

0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000007 er jo også en del.

007

over 14 år siden

007

Enkelte bidrar ikke til fred og fordragelighet på jorden.
Utrolig kjedelig at disse er så eksponerte, world wide.

Nope

over 14 år siden

Nope

Tiger er da ikke mistenkt for vold. Er vietnamsoldaten forbildet til Tigers kone siden hun så fort valgte å ty til vold?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Bidrar du til fred og fordragelighet på jorden da, 007?

007

over 14 år siden

007

Hadde jeg vært eksponert world wide så hadde jeg prøvd en del.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Og prøve for deg betyr at du ville hetset alle du ikke likte?

ScanDigger

over 14 år siden

ScanDigger

Er du ikke eksponert world wide 007? Vet du hva www er forkortelse for?
Uansett så leser jeg at du ikke bidrar til fred og fordraglighet på jorden fordi du ikke er videns eksponert. Kjekk holdning!

007

over 14 år siden

007

Jeg mener det er viktig at golf forblir mest mulig en gentlemansport.
Det må vi kjempe for.
Min "jobb" er å gi ris&ros, som nesten alle skribenter gjør.
Noen kaller det hets&smisk - vel vel

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

007. Jeg har spilt golf sammen med deg flere ganger, og vet at du er en trivelig fyr.

Men her på forumet synes jeg du havner helt på jordet noen ganger. Når du inndirekte gir Tiger m.fl. skylden for at volden blant ungdom øker, så synes jeg det går langt lenger enn å gi "ris og ros".

Det er ihvertfall ikke slik jeg forbinder det å oppføre seg som en gentleman.

007

over 14 år siden

007

Og GB er en gentleman på golfbanen. Derfor har det blitt 4 treff ;).

Tiger er den i verden flest unge idag har sett opp til. Mer enn Paven, Obama og Michael Jordan.
Før han ble proff var hans verdi satt til 250mill dollar. EKSPONERING!!

Idiotiske TV-program, voldsfilmer og (amerikanske)apesangtekster har også bidratt til noe meget negativt.

Har selv opplevd noe hets som har gitt meg endret adverd, delvis takknemlig.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Jeg støtter 007 i at Tiger må ta mye av skylden for elendigheten som skjer rundt om. Han ble brått revet ut av favnen på et ukjent antall nå ukjente babes som nå lar sin frustrasjoner (for ikke å nevne deres dalende økonomiske situasjon) gå ut over menneskene (mennene) rundt seg. disse igjen skaper med ganske stor sikkerhet utrygghet rundt seg da de nå ikke er i stand til å fylle hullene som Tiger osv. osv.
Deres frustrasjoner går utover noen som har voldelige tendenser og til slutt slår det hele ned i hue på 007 og GB som grunnet dette ikke opplever den 5. runde golf sammen.

Dette scenario er nok rimelig korrekt og gir ikke rom for andre løsninger

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Bra konsekvensanalyse, Lawinth :-)

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Er det konsekvensanalyse det heter.
Trodde det ganske enkelt og greit er det de fleste vil kalle søppel!

0007

over 14 år siden

0007

At jorda var rund var søppel i maaange år.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

"TULLER DU MED MEG?????"
Den har vel aldri vært rund vel, verden er altfor firkantet til det!

0007

over 14 år siden

0007

Ikke spark etter bilen min Lawinth, please.

Karen ville heller slåss enn å diskutere mulig skyld i en nestenulykke.
Hva hadde han ikke gjort for å vinne i sport tro?!?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her