Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hva ønsker vi at de skriver om?

Oggi

over 14 år siden

Oggi

golferen.no, golfnews.no, golfsiden.com, norskgolf.no m.fl - hva vil vi at de fokuserer på?
De prioriterer selvsagt som de vil, men det kan ikke skade om vi som brukere bidrar med en begrunnet mening.
Jeg tror at følgende punkter ville kommet på brukernes liste. Rekkefølgen er min egen prioritering.

1a) aktualiteter rundt toppgolferne våre (Henrik, Tutta, Marianne)
1b) aktualiteter rundt deres mest profilerte konkurrenter (Tiger, + ..)
1c) aktualiteter rundt neste nivå (Tage, Jan Are osv - spillere på et etablert tournivå..)

2) Et generelt og bredt fokus på de som er på vei opp. Herrer, damer, junior. Hvem de er, hvordan de tenker, planlegger, presterer, turneringstilbud mv)

3) Nyheter fra klubb/baneleddet som har almen interesse.

4) Tips og råd (teknisk og fysisk trening, osv osv)

5) Annet

Synes i dag at det er et overfokus på 1b og 4, som blant annet går på bekostning av punkt 2.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Godt oppsummert,og helt enig i betraktningene rundt 1b og 4.

Nå leser jeg bare på golferen,golfnews og norskgolf av de norske,leser endel på noen utenlandske også.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg vil gjerne ha 1 c opp til 1 a, ellers er jeg helt enig - men jeg vil ha ekte nyheter - resultatene og antallet birdier finner jeg selv....

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Som jeg har nevnt i andre tråder kunne jeg gjerne tenkt meg flere ekte intervjuer,ikke bare referat fra blogg/twitter/facebook etc fra våre toppspillere. Kan ikke helt skjønne at det er så vanskelig å få til intervjuer.

Og så tror jeg omtale av de litt mindre "kjente" tourene kan være interessant og gi inspirasjon. F.eks så begynner det å nærme seg start for Nordea touren,hvor endel norske har spillerett. Hva med å følge de litt tettere? Gi et innblikk i hva som rører seg. Er det kanskje flere norske lovende spillere som prøver seg på andre "mini-tourer". Hvordan er hverdagen deres,hvilke mål setter de seg,hvordan ser kalenderen deres ut,hvor mye trener de etc.

For meg så er golf.se det beste golfnettstedet pr.nå,det har det meste av det jeg ønsker meg

dutte

over 14 år siden

dutte

Jøss, Sam skrev nesten akkurat hva jeg tenkte. Spooky:(

Ellers får vi håpe at Enur vinner den store Lotto-gevinsten. Da kan han og fruen følge HB (og/eller Tutta og Marianne) i USA resten av sesongen. Hans rundereferater fra Honda Classic vil forbli en klassiker. Mer av det. Dette er en oppfordring til alle som er så heldige å være tilstede på en stor turnering. Skriv hva det har opplevd og sett, post det så på et egnet forum.

Enur

over 14 år siden

Enur

Takk for hyggelige ord, dutte - lottokupong er innlevert!

Og Kevin, i og med at jeg vet at du også leste disse referatene mine, så må du vel ha glemt å nevne Golfsiden.no blant de norske nettstedene du leser?
Eller er det ødeleggende for imaget ditt her på Scangolf å innrømme at du også frekventerer "den mørke siden", som dere ynder å kalle det? :-)

Forøvrig kunne jeg tenke meg et punkt til på Oggis liste (går vel kanskje inn under puinkt 3):
Jeg kunne tenke meg flere aktuelle/up to date rapporter fra banebesøk rundt omkring, som er edruelige og sannferdige, dvs. gjennomført "inkognito" som uanmeldte, vanlige greenfeespillere, uten noen form for spesialoppvartning fra daglig leder eller klubbledelsens side.

Dilter

over 14 år siden

Dilter

Enig med Enur.

Leste alltid det gamle "Banebesøket" i Norsk Golf (Birdie, Par og Bogie) med stor fornøyelse.

Interessant også å se inntoget av bruk av video. Etter min oppfatning er denne bedre på golfnews.no enn på norskgolf.no. Der førstnevnte legger ut videoer med nyhetsgehalt, og til dels originalt stoff (f.eks. Krachts intervjuer med Henrik), har NG lagt seg på en linje med til dels gamle YouTube-videoer som "alle" har sett før.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Que??? ødeleggende for hvilket image? jeg har da ingen problemer med å innrømme at jeg leste dine referat og noen ganger trådene rundt Henrik(før noen(før meg) startet opp med det her også). Hvis det er å frekventere "den mørke siden"(et uttrykk jeg ikke kan huske å ha brukt) så er vi vel litt uenig om det. Er det nødvendig sende stikk i den retning at det er rivalisering mellom diverse forum og deltakere? Har det vært for stille en stund nå? Tåpelige kommentarer Enur.

Det jeg mente er at jeg ikke leser om proffer,turneringer,treningstips,reklame for reiser etc på GS,eller annet som blir skrevet der. Klart nok?

Ellers er jeg enig i det med banebesøk rapporter. Det finnes et annet forum som jeg bruker endel hvor man har en egen seksjon for dette,hvor man kan legge inn bilder/videoer direkte i innleggene. Og hvor enkelte brukere er flinke til å oppdatere. Håper også at Scangolf med sitt nye forum får til noe sånt

Ser ut som norskgolf.no har et bra opplegg for det med norske baner og nyheter,så får vi se om de er like flinke til å oppdatere når sesongen begynner

Oggi

over 14 år siden

Oggi

Dersom de velger å følge våre ønsker og skrive mer om de nasjonale turneringene og de nasjonale toppspillerne - så er tidspunktet ideelt nå; NGF la ut turneringsoversiktene i går. Det må jo være mye å ta tak i her? Hvorfor får vi ikke Challengtour i år? Hvordan synliggjøres erfaringene fra fjorårets Norgescup? Hvilke baner har tatt på seg store arrangement og hvilke har takket nei. Og hvorfor.
Det skulle være nok å ta av.

Enur

over 14 år siden

Enur

Kevin: Mente ikke å dra opp gamle stridigheter mellom forumene, jeg reagerte bare litt på at du utelot Golfsiden fra oversikten din siden jeg visste du hadde vært litt innom der også.
Kommentaren om imaget var et forsøk på å være litt humoristisk, men det lyktes jeg tydeligvis ikke med, så den får jeg bare beklage.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

@Oggi: jeg savner også litt mer info fra klubbene om ting som skjer. Er klubbene flinke til å informere om ting de holder på med? Gir de informasjon til nettstedene om interessante ting? Og blir det godt mottatt,eller er det lunken interesse for sånt?

Som et eksempel kan man jo nevne at det ble skrevet endel om Miklagards nye medlemskapstyper. Men synes generelt det er veldig lite info om ting som foregår,f.eks endringer på bane,nye typer medlemskap,events som foregår hos den enkelt bane eller klubb.

Selte

over 14 år siden

Selte

Norskgolf.nos kjekk-og-grei-stil skuffer meg. De som står bak mangler muligens erfaring i hva som kreves av et golfnettsted? Ref kommentarene fra Oggi og Kevin.

Som annonsør mistet jeg munn og mæle av medieinformasjonen fra norskgolf.no. Der står det at de venter 50.000 unike brukere per uke i løpet av kort tid.

Kan det være riktig? Noen som vet noe om trafikken? Jeg vet at Norges største idretssnettsted speaker.no har 36.000 unike per uke, mens de allerede etablerte golfnettstedene ligger på mellom 5.000 og 7.500 unike per uke.

Speaker betjener hele idretts-Norge med blant annet alt av terminlister og resultater fra alle idretter.

Hvordan kan da norskgolf.no få 50.000 unike brukere (bli 30% større enn Speaker) "i løpet av kort tid"?

Hva tror dere? Er det snakk om inkompetanse, bløff eller et rikt fantasiliv? Kanskje de har leiet inn en konsulent fra golfsiden.no. Der går de ofte litt surr i forskjellen mellom antall sideoppslag og antall unike brukere.


Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Kanskje man må innom norskgolf.no hver gang man skal booke i golfbox? Ellers synes jeg dette låter ikke troverdig i det hele tatt.

Unike brukere låter litt diffust, synes jeg. Hvis man havner på en nettside via sin mobiltelefon, får man vel ny ip hver gang. For mitt vedkommende så har jeg trolig tre unike IP-adresser hver dag.

Men så er jo jeg temmelig unik også da :-)

Selte

over 14 år siden

Selte

Kan godt være det har med Golfbox å gjøre. Selv om jeg tviler på at 50.000 ulike mennesker går innom der hver uke. Men om det skulle stemme at de regner Golfbox-trafikken: Du blir jo ikke kunde av IKEA selv om du svinger innom parkeringsplassen.

Jeg gjetter på at de forveksler sideoppslag med unike brukere. Normtallet jeg er blitt presentert for i andre sammenhenger er sideoppslag per uke dividert med 2,5 gir totalt antall brkuere (=20.000 i ng's tilfelle) dividert med 3 gir unike per uke - som tommelfingerregel. Det gir 6700 for ng = omtrent som de andre nettstedene.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg synes faktisk at banebesøkene - slik de sto i NG før - var ganske dårlige. "Baneanmeldelser" som blir så subjektive og som legges opp som litt lett underholdning forteller ikke meg nok. De internasjonale golftidsskriftene har så uendelig mye bedre artikler av den sorten. Hvis man fant kombinasjonen av god journalist og god spiller til å skrive baneartikler som er saklige, objektive og forklarende uten terningkast og personlige preferanser så hadde det vært moro.

Jeg er enig med de som synes norskgolf.no er litt for kjekt og greit. Gamle youtube-videoer, lite originalstoff og mye referat fra andre kilder. Rare lederartikler - f.eks denne:

"Den 8. april vil den traurige delen av stjernekrigen endelig være over. Jediridderen vender tilbake. Det vil blinke i Nike-sverdet når golfens Luke Skywalker drar det opp igjen fra bagen. Det vil bli stille herfra til galaksene når marshallene løfter "Quiet, please!"-skiltene, og vi lar Tiger Woods få noen fortjente sekunders stillhet for å gjøre det han kan bedre enn noen."

Jeg vil tippe at de 50.000 unike brukerne er innloggingsdrevet siden golfbox.no bare redirecter til norskgolf.no. Det er på grensen til useriøst å logge dette som brukere, hvis de ikke er inne på en eneste artikkel og man tvinges via norskgolf.no. Som annonsør ville jeg følt meg lurt. Flinke annonsører avslører bløffen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her