Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Copa del Rey / NGF blogg / Terminlisten

Skrens Petrus

over 14 år siden

Skrens Petrus

Sitter og leter etter en livescore fra Copa del Rey på Sotogrande der de beste juniorene. I mangel av en sådan, tenkte jeg kanskje at NGF hadde oppdatert bloggen sin ngf.ipublish.no
Men neida, får beskjed om at de har byttet plattform og at addressen enda ikke er satt opp.
Så atter en gang...mangel på informasjon fra forbundet. Mange synes det er interessant å lese om forberedelsene til mesterskap, banetilstand, om man er i form eller ei etc.

Savner også en oppdatert terminliste. Noe mer må vel ha falt på plass siden 28/1? Slik det ser ut blir det kun en Nordic League turnering i Norge, hva med PGA og forespørselen de sendte ut angående en norsk tour? Blir Norgescupen som ifjor, hvordan kvalifiserer man seg? Blir det flere enn 1 eller 2 fra regiontourene som foreslått i andre forum? Mange ubesvarte spørsmål her...og jeg leter daglig etter ny informasjon fra NGF.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det var rart. Jeg synes å huske at NGF fikk prisen for "mest informative webportal" i 2009...

Oggi

over 14 år siden

Oggi

Har hørt at ny info om NorgesCup skal legges ut denne uken (uke 11). Det blir visstnok ingen kvalifiseringsturneringer som i fjor. Startfeltene skal også fylles opp.
Det øvrige kan jeg ikke hjelpe deg med. Har du sendt en mail eller tatt en telefon til NGF? Det hjelper ofte å gå til kilden :-)

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Skal være sendt ut info om RT til klubber rundt Oslo har jeg hørt rykter om. Den er det jo klubbene selv som evnt skal arrangere.

VR45

over 14 år siden

VR45

Kanskje det hadde gjort seg med litt markedsføring om de enkelte turneringene også? Litt forhåndsinfo på forskjellige websider/fora hadde sikkert gjort mye.

Hadde alle NC turneringene blitt fylt opp i fjor OM man hadde tatt med alle som ville spille ??

Drøbak region tour ble vel avlyst pga få påmeldte?

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Enig, hadde vært ok om klubber og ulike websider kunne samarbeida om markedsføring/forhåndsreportasjer.

Surre

over 14 år siden

Surre

Her er resultene etter første dag
http://www.golfspainfederacion.com/pdf/notas/copsotmas0110.pdf

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Drøbak region tour var det vel knapt noen som visste om inntil kanskje 1 uke før den skulle vært arrangert!
Jeg har sendt mail til NGF, og fikk til svar at det skulle legges ut mer info i midten av mars.

Oggi

over 14 år siden

Oggi

10g - da har vi fått samme beskjed. Min informasjon går ut på at turneringsbestemmelser mv rundt NC skulle legges ut denne uken.

Ellers enig i at et informasjons/-markedsføringssamarbeid rundt NC mellom arrangerende klubber ville vært fint å få til. Men som alltid - Hvem tar et initiativ? Det gjør seg ikke selv.
Tror ellers en vil se av årets turneringsbestemmelser at det har skjedd store og positive forbedringer. Ref. samme kilde.

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Jeg håper de ulike web-sidene kan ta en del initiativ til reportasjer om NC, RT og andre turneringer. Journalistikk er et fag der det også kan taes initiativ.

I tillegg ønsker jeg at det skribles mer om hvilke planer våre nest-beste har for året, og årene framover.

Drøbak: Amatour i 2008 i mai var et kjempearrangement med lange ventelister utover cirka 120(?) deltagere. Til RT i fjor høst var det "null" påmeldte, sikkert av diverse grunner blant annet tidspunkt og informasjon.

Oggi

over 14 år siden

Oggi

Av terminlisten til Mørk ser jeg at det er RegionTour den 26. og 27. juni. Bra påmelding i fjor igjen og fine tilbakemeldinger fra deltagerne. Vet at klubben og turneringskommiteen legger ned mye arbeid i denne årvisse turneringen. (Som tidligere var en AMA-tour).
Skal utfordre dem på markedsføringen i år slik at vi er sikret et maksimalt startfelt.
Det var det jeg kunne bidra med, men håper at det snart kommer en komplett oversikt på NGFs sider. Spillerne er forlengst i gang med sine sesongplaner. Klubbenens turneringsplaner er vel i boks nå?

Foooore: - Støtter deg i oppfordringen om mer dekning av de nest beste. Tar opp hansken du kaster og skal i løpet av dagen sende oppfordring til ulike websider, så får vi felles følge dem opp utover i sesongen :-)

Oggi

over 14 år siden

Oggi

Og da tok det bare fire minutter før Jan Espelid (Golferen.no) startet med å gi oss en lenke slik at vi kan følge juniorene som i disse dager kjemper mot verdens beste i Spania! Bra respons Jan!

http://www.golfspainfederacion.com/TORNEOS/calendario_clasificaciones_acumulados.asp?idTorneo=AM0317032010&dia=17&mes=03&any=2010&CODtorneo=&nomTorneo=COPA+REAL+CLUB+DE+GOLF+SOTOGRANDE-CTO.+EUROPEO+DE+NACIONES&nomClub=REAL+CLUB+DE+GOLF+SOTOGRANDE&SELclas=115&submit1=Mostrar

Foooore

over 14 år siden

Foooore

Supert, ett steg videre. Har selv tipsa norskgolf.no om det samme, men antar at golfere rundtom har røffli 10000 ting de gjerne skulle ha sett blitt prioritert på golfsidene. Så helt enkelt er det nok ikke.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Tja, de norske juniorene er ikke som de en gang var - ingen blant de 40 beste er vel ikke helt i tråd med fremgangen Scheie prediker?

ernie

over 14 år siden

ernie

Turneringsbestemmelser for Norgescup og Region Tour ligger nå på www.golffotbundet.no

Kvalifisering NC 1:

Kategori 1
Galvin Green Tour Order of Merit 2009 (10 damer og 30 herrer)

Kategori 2
Region Tour (0 damer og inntil 10 herrer)

Kategori 3
Wild Cards
Arrangørklubb (2 damer og 5 herrer)
NGF (etter behov)

Kategori 4
Galvin Green Tour Order of Merit 2009 til fullt startfelt

Startlisten kan fylles opp med spillere uten kategori, som er påmeldt til turneringen. Disse spillerne rangeres da etter lavest hcp.

VR45

over 14 år siden

VR45

Oppdaterte terminlister er ute også, bra med turneringer fra midten av juni(for oss ifra Oslo-området), men tynt før det.

24.04 - RT Borregaard
29.05 - Mid ama - Vestfold
05.06 - NC Nøtterøy
19.06 - Mid ama - Miklagard
26.06 - RT Mørk
04.07 - NC Miklagard
24.07 - RT Oslo
31.07 - NC Borre
07.08 - RT - Østmarka
12.08 - NM Byneset
21.08 - NM Mid ama Sola
04.09 - RT Hakadal
18.09 - NC Drøbak

Får håpe klubber slenger seg på og arrangerer Region tour i mai..

Oggi

over 14 år siden

Oggi

Det kommer en endring i kvalifiseringsbestemmelsene til Norgescup. Man har glemt å ta med kvoten til 20-21 åringene som ble vedtatt på tinget.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her