Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tiger returnerer til Masters

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

According to sources he will not be using a three iron....that is left to Elin.

kødda - men han kommer tilbake til Masters altså)

kevin

over 14 år siden

kevin

Spennende..us masters er uansett et høydepunkt,nå blir det ekstra mye oppstyr. Men helt sikkert smart det å starte der,strenge regler og mindre antall journalister. Men tror nok han må holde en liten pressekonferanse før turneringa og,ta bort litt av trykket.

Han blir sikkert godt mottatt

jonag

over 14 år siden

jonag

Jeg tror at man kommer til å respektere at under turneringen er det golf som gjelder. For mange vil at han skal prestere igjen og om han tar masters blir han en helt igjen.

husk at dette er USA. De tenker litt sånn tabloid ;-) og liker helter.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Selv jeg som var kritisk som fy til Tiger og aldri har vært med i fanklubben mener at mannen skal tas i mot på en ordentlig måte. Det er folkeskikk og det er respekt overfor kona hans. Det er neppe noen hjelp i å torturere fyren mer. Han har fått sin dose....

Putta

over 14 år siden

Putta

Men planen hele tiden har vært å starte i Masters, det er opplagt. Dermed er det enda et tegn på hykleriet hans da han for en måned siden sa at han hadde så utrolig mye personlig å jobbe med og "I won't rule out a return to golf this year." Ordlyden gjør at han prøver å få folk til å tenke seg muligheten av at han kanskje blir ute hele sesongen. For noe vås! Nei, jeg får mer og mer avsmak for fyren.

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Jeg gledet meg veldig over Ernie's comeback på toppen i helga, og synes det er mye mer gledelig enn at Tiger kommer tilbake.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Tror han skal slite med å greie cutten denne gang. Tror ikke han greier 100% å ha fokus på golfen etter alt som har versert rundt han som person, familie og venner.
Om han blir topp 10 er det bare å ta av hatten for vår tids største, men har ingen tro på at han er tilbake helt i toppen som et fast innslag de første 3 mnd etter kombacket.
Er derfor i tvil om når og om han vil svare til manges forventninger om prestasjoner i fremtiden. Må en mann til for å reise seg etter dette.

Freud

over 14 år siden

Freud

Vi vet nå at TW er avhengig av Vicodin. Forøvrig er han ikke sex-avhengig, han er avhengig av å ha flere sexpartnere, og det er noe annet. Går ut fra at han får all den sexen han ønsker seg av kona, så da er det polygami han er avhengig av. Og det kan man IKKE behandles for. Siden alle menn er polygame av natur så er det bare selvkontroll som hjelper. Og det har TW tydeligvis ikke.

Innmari Serriøs

over 14 år siden

Innmari Serriøs

Og Freud beviser nok en gang at man ikke trenger utdannelse for å kalle seg psykolog.....

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Vil det si at om TW kommer raskt tilbake og dominerer golfen så har han samtidig et tilbakefall og sexer rundt med et ukjent antall for oss ukjente damer?
Og om han ikke dominerer golfen, men blir en middelmådig spiller som sliter litt for å greie og beholde kortet til neste år. Da har han kontroll over Tiger jr. også kalt situasjonen og høyst sannsynlig går i terapi hos sine kvinnelige psykologiske rådgivere...?

Hickory

over 14 år siden

Hickory

Golfen trenger Tiger og Tiger trenger golfen. Jeg gleder meg til å se han tilbake igjen. Om han nesten ikke fikk være i fred tidligere, blir han nå enda mer innesluttet og verner om alt rundt sin person og familie. Media kommer sikkert til å være mer interessert i alt det utenomsportslige fremover, men det vil gå over iløpet av noen måneder. Historien på dette emnet er tydelig, Clinton osv.

Om han vinner Masters skal jeg hverken tippe eller spå, men regner det som sannsynlig at han ville være med å kjempe helt i toppen. Noe annet ville være et nederlag, ikke minst for ham selv.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Du Freud, mener du virkelig det du sier? Eller spiller du dum for å provosere?

ScanDigger

over 14 år siden

ScanDigger

Jeg tror Tiger gruer seg litt til å se spillere, publikum for første gang på lenge. Litt skamfull antageligvis.
Når de første skumle minuttene er overstått og han har slått ut på hull 1 faller det mange tunge steiner fra hans skuldre og han kommer til å overkjøre feltet. Han kommer til å kjenne en enorm glede ved igjen å spille golf og lettet over å ikke lenger ha hemmeligheter som kan lekke ut.
Han kommer til å gruse feltet og vinner med 7 slag!!

Spennende å se hvilke sponsorer han velger seg fremover. Håper han velger en liten en og viser således at penger ikke er alt.
Eller forresten, Timex og Coca Cola hadde vært kult.

Jung (tidl. Freud)

over 14 år siden

Jung (tidl. Freud)

Hva skjer webmaster? Et nytt innlegg av meg i denne tråden kastes ut fordi "noen har registrert nicket Freud". Et nytt innlegg med nicket Jung blir også kastet ut.

Freud

over 14 år siden

Freud

Trodde en luring som deg "Freud" hadde vett til å reservere nicket ditt, men neida....så da tok jeg det og skal kose meg med det.

Jung

over 14 år siden

Jung

Da fortsetter den gamle Freud med nytt uregistrert nick.

Til Gunnar Bull: jeg mener alt jeg skrev ovenfor.

1) TW har fått "diagnosen" sex-avhengig og blir behandlet for det. Bare i USA noe slikt kan skje. Jeg mener at han har fått et polygami-virus, fordi det ikke er for lite eller for mye mengde sex han lider av, men at han er avhengig av å utøve den med flere partnere enn sin kone. Alle vet at menn er polygame av natur (heia Eia!), men seriøse ektemenn som ikke vil ødelegge ekteskapet eller såre familien, klarer å kontrollere lysten til å ha sex med andre. Det har ikke TW klart. Jeg tror han snart blir single igjen, og kan ture frem som før...

2) TW tar Vicodin. Dette kom frem da kona Elin fortalte politiet at han tar Vicodin, da de spurte om han brukte noen medisiner p.g.a. den mistenkelige kjøringen og bil-crashet. Vicodin er et smertestillende middel, men det er også et narkotikum som kan skape avhengighet. Det står muligens på dopinglisten i andre idretter? TW har vel tatt Vicodin da han hadde knesmerter, men det er lenge siden. Har han blitt avhengig av det? Tar han Vicodin som et sovemiddel? Det er et naturlig spørsmål å stille om en topptrent idrettsutøver.

Nope

over 14 år siden

Nope

Det er vel en liten forskjell på å stille spørsmålet "Har han blitt avhengig av det" og å fastslå at "Vi vet nå at TW er avhengig av Vicodin".

Stian

over 14 år siden

Stian

Er stadig forundret over hvor mange psykologer som er på dette forumet.Virker som om tallet hoverer på rundt 30-35%, og det må da være helt unikt?

Apropos

over 14 år siden

Apropos

Et lass psykologer og et antall som fordømmer hit&dit og folk de ikke kjenner, sånn er det bare.

Herlig at Tiger er tilbake!

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Psykologer pleier verken å konkludere eller fordømme, så Freud/Jung er nok mer på behandlingsnivå enn det motsatte.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Uansett så er nok jeg blant de som synes Tiger er viktig for golfsirkuset. Blir veldig spennende å se hvordan han takler comebacket.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Leste headingen på tråden etter endte gang og så slo det meg.

Tiger returnerer til Masters.

Det høres ut som et tilbakeskritt, eller som å returnere til noe negativt.
Vil tro det er en feil oppfatning selv om jeg er sikker på at det er delte meninger om den annonserte return...

Putta

over 14 år siden

Putta

Morsomt sitat fra Daily Telegraph:

“All that halting guff about maybe returning to golf one day was just a great big fib. Tiger, Tiger, pants on fire, nose as long as a telephone wire."

Det minner meg om overskriften i NY Post i desember:
Tiger's a Lion Cheetah

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Og ennå så er de jævlig glad for at han kommer tilbake, for da har de mer å skrive om!
Media-horene driter vel i om han er good, bad or ugly, så lenge folk leser!!

Jeg vet at JEG gleder meg til å se Tiger slå golfball igjen, for han gjør det så bra, og dermed blir det blir stort å endelig se ham på banen igjen.

Sutrete golfskribenter som ikke fikk intervju med ham før, og er "likeglade" nå, kan henge i tarmene sine. Integritet har de aldri hatt, og dermed blir det spill for galleriet når de liksom ikke bryr seg.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

10g: Meget velformulert. I like :-)

Putta

over 14 år siden

Putta

Klart det er bra for alle medier at de har noe å skrive om! Jeg har ikke sitert noen som påstår å være likeglad. De bare påpeker nok en usannhet i rekken - og en som kommer etter han har vært i terapi. Han er kanskje den beste golferen noensinne, og ja det er stort å se han spille. Men likevel må det være lov å mene noe om oppførselen hans. Det blir spennende å se om han fortsetter med køllekasting osv. Det var et lite kjent faktum før skandalen, men i fjor var Tiger den spilleren på PGA touren som fikk flest bøter for dårlig oppførsel på banen. Det hadde gledet meg stort om han forbedrer seg, både som spiller og som menneske.

Golfer1

over 14 år siden

Golfer1

Forstår ikke hvorfor i h**** folk bryr seg om hva han har gjort på privaten. Eneste en bør bry seg om er hva han gjør ute på golfbanen og en bør dermed glede seg over at han er på vei tilbake. Kan takke Tiger ekstremt mye for at golf har den posisjonen den har i dag.

Jung

over 14 år siden

Jung

Det er vel elementær viten at rystelser eller disharmoni i privatlivet påvirker idrettsprestasjonene negativt. Man mister konsentrasjonen og plages med vonde tanker. Derfor er det TW har gjennomlevd en viktig faktor i bedømmelsen av hans resultater på golfbanen f.o.m. Masters.
På den annen side kan lykke, harmoni og gode opplevelser privat ha en positiv innvirkning på prestasjonene.
Psyke er en viktig faktor i alle idretter.

007

over 14 år siden

007

Det nyeste er vel at det er blitt pinlig å være Tiger-fan.

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Jeg er Tiger-Fan. Kan du kutte ut å drite ut meg for å være det?
Jeg hater den forbannete nedlantende tonen din. Det er samme pisset du driver med på Golfsiden også, og jeg begynner å bli rimelig lei det psycho-babbelet ditt og de fjerne tråd-startene dine, som kun du tror du forstår.
For meg hadde det vært helt greit om du holdt deg på den andre siden.

007

over 14 år siden

007

Forskjellen mellom denne siden og den andre siden er kanskje den småsyke tilbedingen av TW her.

Jeg jubler når de unge i klubben ser TW og sier "sånn vil ikke jeg bli".

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

"småsyk tilbeding"? hva f. snakker du om? Jeg synes det er mosromt å se mannen spille golf, noe han gjør utrolig bra.
Hvis dét er småsyk tilbeding av TW, så håper det blir for mye for deg og du flytter ut herifra. Hade.

Nalle

over 14 år siden

Nalle

Er det en ny trend her på siden nå, at man "rapper" uregistrerte nick til dem man er uenig med eller ikke liker? Først Freud og nå 007.

For en utrolig barnslig måte å "debattere" på, sant veldig naivt å tro at det vil hindre dem i å komme med sine meninger gjennom stadig nye nick, registrerte eller ikke registrerte.
Lar man dette utarte blir jo hele forumet tvers igjennom like useriøst som det var tidligere.

0007

over 14 år siden

0007

hang til urent trav har Tiger og hans ihuga fans

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Er av de som synes det er bra for Tiger,golfen,konkurrenter,fans og sponsorer at han kommer tilbake. Og tror han vil gjøre det bra,men tviler på at han er vinner så raskt igjen. Men hva om det går skikkelig dårlig? hva om han misser cut`n? eller havner langt nede etter 4 dager.
Og hva skjer etter Masters? Jeg tror han bare kommer til å spille de største turneringene stort sett,Majors,Players,RC og kanskje noen til

Men det er nok veldig avhengig av Masters,hvordan han spiller,hva slags resultat han får og ikke minst hvordan han blir mottatt

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Tiger`s første intervju etter skandalen,med Rinaldi hos ESPN sports.

http://sports.espn.go.com/golf/news/story?id=5016125

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg synes det virker som at Tiger har skjønt hva som var galt med ham. At han trodde han var en slags Supermann er ikke så rart, sett i betraktning av hans ensrettede oppvekst og senere heltedyrking.

Når alle vil ha en bit av deg, så er det ikke så jævlig merkelig om du begynner å se på deg selv som en gave til alle.

Jeg tror vi vil få se en mer ydmyk Tiger som har møtt veggen for første gang i sitt liv. Og som har lært, og kommer til å lære enda mer av det.

Jung

over 14 år siden

Jung

Jo, GB det er rart at en person ser på seg selv som en Supermann og en gave til alle. Merkelig at du unnskylder dette. TW har et dårlig og oppblåst selvbilde og det er kun hans egen skyld, som et voksent og fornuftig menneske. Her nytter det ikke å skylde på omgivelsene. Da er det mange som slipper unna med dårlig oppførsel i verden...
Man kan si at hans selvbilde er en forklaring, men ingen unnskyldning. Det er forskjell på disse to begreper.

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Det er nok en viss forskjell på det å ha et normalt liv med alle steg på erfaringsstigen kontra det å være et verdensidol fra ganske liten, med en masse mennesker som krever full ytelse og topp prestasjoner hele veien.

Kanskje alle krav til Tiger har vært så vanvittige at det bare ballet på seg, spesielt etter at faren døde. Jeg vet ikke, men man kan jo tenke sitt.

Jeg synes det er merkelig at det går an å si at det bare er hans skyld.
Foreldrene hans må ta mye ansvar.

Putta

over 14 år siden

Putta

Ja - jeg synes egentlig at faren hans burde ta på seg en stor del av skylden.

wahtever

over 14 år siden

wahtever

Folkehelseinstituttet gjennomfører undersøkelser om folks sexvaner hvert femte år. I Norge er over hver femte kvinne og mann utro, jf. www.fhi.no.

Holder ikke det som forklaring? Noen gang blir fristelsen for stor.. Og helt seriøst, har du først vært utro en gang, er det jo bare å fortsette.. Whats the difference.

Blir kult å få Tigern tilbake, forhåpentligvis klarer han å finne glede i golfen selv om han må holde seg til ett hull på privaten..

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Til Jung. Jeg tror du må forklare meg hva som er forskjellen på en forklaring og en unnskyldning. Jeg kan ikke skjønne annet enn at enhver unnskyldning også er en forklaring. Og hvorvidt en forklaring er en unnskyldning, det beror vel på budskapets tolkning av mottaker?

For min del klarer jeg ikke å se forskjellen. Jeg synes hans forklaringer er interessante og forståelige og antakeligvis ærlige.

For øvrig er det vel ikke så mange som har måttet betale mer for sine sidesprang enn Tiger. Han har tross alt ikke drept noen, selv om det kan virke sånn på mange her inne.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her