Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kommentatorer på Viasat Sport

Steph

over 20 år siden

Steph

Vet ikke hvem som bruker dette forumet, eller om det har noe som helst innflytelse men jeg vil for det uttrykke min mening.
Kan noen si til Asbjørn ramnefjell at han må kommentere mer på Viasat sport. Han er meget flink og har en perfekt blanding av golfviten, interessante opplysninger og humor. Ole petter Westereng bør kanskje prate litt mindre, han kunne holdt 2/3 av det han sier for seg selv.

Duoen Bjørnstad og ramnefjell var mildt sagt perfekt.

Bjørnstad som har tour erfaring og har spilt med flere topspiller, altså han kan dele erfaringer med oss publikum. I tillegg til dette Abjørn som kan kommentere spillet..

Noen som er enig?

Jens Pøttrus

over 20 år siden

Jens Pøttrus

Herr Ramsefjell er ikke noen superkommentator, men det er vel ingen som viser seg bedre for øyeblikket. Han blir jo til tider pinlig å lytte til der han maler om igjen og om igjen på stinkende "morsomheter".

Ole Petter burde vel blir sendt på et "grønt kort"-kurs før han begynte å kommentere golf. Hull 18 på foursomen fredag med Mickelson/Woods var jo en flau afære for Westereng/Nilsen!!!!

Stephan

over 20 år siden

Stephan

Jag fruktar att Westeren/Ramnefjell har betalt per ord som de lyckas att pressa ut under en sändning. Maken till svada kan få den mest härdade att skruva av ljudet.

Balle

over 20 år siden

Balle

Gjør som oss andre bytt til svensk eller dansk kommentator.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg synes Asbjørn R. har jobbet mye for å bli bedre - og har lykkes. Vet jeg har sagt det før, men å sitte i Oslo alene er en vanskelig jobb. Syntes xdet hjalp godt på at han hadde selskap i helgen - både Thomas N. og Henrik har god golfkunnskap som kompletterer Asbjørn bra. Spesielt syntes jeg Henrik ble et godt supplement utover kvelden i går - når han ble litt varm i trøya. Hvis han og Asbjørn kunne bli samkjørte så kunne det bli bra.

tja

over 20 år siden

tja

Nilsen og Ramneffjell er flinke, sier mye rart det er gøy det. Trenger litt humor inn i sendingen.

Jens Pøttrus

over 20 år siden

Jens Pøttrus

Og alle synes for eksempel at det var helt greit at kommentatorene ikke klarte å få med seg at Mickelson/Woods tapte Foursomen på hull 18 fredag?!?!?!?!?!?

Joje

over 20 år siden

Joje

Jamen - var ikke det en fri dropp, da?!?

Jens Pøttrus

over 20 år siden

Jens Pøttrus

Alle som har grønt kort vet vel at fri dropp er innenfor en køllelengde fra nærmeste punkt hvor man har fullt fritak for hindringen???

Ikke veldig vanskelig å se Tiger måle opp 2 køllelengder fra hvor ballen lå - thus a penalty of 1 stroke.... :o)

Bjørn B

over 20 år siden

Bjørn B

Fikk ikke med meg alt i helgen, men generelt synes jeg kommenteringen fra Westreng/Ramnefjell/Nilsen varierer fra i underkant av middels bra til fryktelig svakt. Ramnefjell skal riktignok ha ros for å ha blitt noe bedre, selv om mesteparten av forsøkene på å være morsom dessverre opp med - akkurat ja: forsøk.

Episoden med droppen til Woods/Mickelson er en ganske stygg ripe i lakken, når en spiller måler opp 2 køllelengder bør det gå opp ett lys for noen hver. Har imidlertid diskutert regelspørsmål med Nilsen (Nielsen?)også i en annen anledning, han traff ikke godt da heller...

Bjørnstad fikk jeg dessverre ikke hørt, hadde forlengst skiftet språk på tuneren...

Bjørn B

over 20 år siden

Bjørn B

#§/(&%¤ manglende korrekturlesing!

Skal selvfølgelig være:

...være morsom dessverre ENDER opp med...

Bør kanskje ikke klage på andre før jeg klarer å overføre egne tanker via fingrene til tastaturet :-)

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Tidligere i år synes jeg AR kommenterte bedre enn ham har gjort på lenge. Under Ryder Cup, der i mot, synes jeg han var tilbake til "gamle synder". Mye tull og svada, og jeg byttet ofte til svenske kommentatorer (selv om GZ fortsatt er en prøvelse å høre på...).

Tror ikke AR passer sammen med sine "golfbuddies" som sidekommentatorer. Da skal han diskutere sine morsomheter a la diskusjonen med Bjørnstad om "motorsag med i baggen når man ligger blandt trærne" Det drodlet de i flere minutter over MIDT I AVSLUTNINGEN AV RYDER CUP! Ikke bra nok. Westereng mener jeg er blitt ganske bra nå.

Toughloose

over 20 år siden

Toughloose

...og om de ikke fikk med seg at Woods målte opp to køllelengder (noe som var temmelig lett og se) så var det et godt hint når det på grafikken står "3 rd shot" når Woods slår, "put to win match" når europa putter osv. Westereng og Nilsen var flaue bekjentskaper, Ramnefjell var mye bedre, men litt for opptatt med å være kompis med Bjørnstad og få bekreftelse for at det han sa var rett.

golf

over 20 år siden

golf

Asbjørn synes jeg har blitt en meget god kommentator, og jeg synes Westereng gjør behagelig og fin jobb også.
Derimot synes jeg at "ekspert" Thomas Nilsen var grusom og håpløs å høre på . Greit at han er usikker og fersk i jobben, men det gjør ikke å høre på han noe bedre.
Henrik var ok.

Undrende

over 20 år siden

Undrende

Har sett mye golf på TV med amerikanske, engelske og svenske kommentatorer og kan ikke fatte at noen synes de norske kommentatorene gjør en god jobb.

Hvorfor kan ikke Viasat spare oss for dette og sende golf med f.eks svenske kommentarer (og spare seg selv for noen tusenlapper i uka)

Lei

over 20 år siden

Lei

Hører gjerne på tullet til Westereng i 30 døgn før jeg frivillig hører på Ramnefjell!
Har kabel og kan derfor beklagligvis ikke bytte språk.
Men må si at jeg er så lei og tidvis pinlig berørt av Ramnefjell at jeg rett og slett slår av lyden på tv'n!
Det må da være mulig for viasat å skaffe noen bedre kommentator enn Ramnefjell???

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Personlig synes jeg at Ramnefjell gjør en god jobb. Synes derimot at de kan spare seg for å ta gjeste-speakere i studioet. F.eks var Bjørnstad inne i studioet på søndag. Etter min mening var det han sa helt uinteressant, og han manglet totalt gnist. For de som vil skifte speaker så er det bare å henvende seg kabelselskapet og leie en dekoder, da står man fritt. Selv om jeg har muligheten til å skifte språk holder jeg en knapp på Ramnefjell. Men smaken er jo som kjent delt........

Joje

over 20 år siden

Joje

Har dere tenkt på at dere kanskje ikke helt skjønner hvor dypsindig og gjennomtenkt Ramnefjells humor er? Personlig lo jeg mye under helgens sending. Den kanskje aller beste var på lørdag da formiddagsrundene var over, og de skulle gå over til nye kommentatorer. Da sa Ramnefjell at han takket for seg og overlot stolen til nestemann. Da ble det veldig stille i ca 10 minutter, helt til det første paret kom på greenen. Kanskje mange ikke skjønte hva som skjedde her, men dette var åpenbart et overlagt genreskifte fra sit-kom til stand-up. Eller som R. ville sagt det: En overgang fra sit.com... HAHAHA! TOK DERE DEN?

Nei, jeg tror nok ikke det var så mange som gjorde det, nei. Men derfor ville jeg vært litt mer forsiktig med å kommentere andres humor. For det kan jo hende det er noe dere ikke helt er på høyde med selv.

Ha en fin tirsdag:-)

kili

over 20 år siden

kili

I begynnelsen likte jeg ikke GZ. Nå synes jeg det er synd jeg ikke har ham lenger (Viasat/kabel). GZ sier mye rart, men det skinner gjennom at han ikke bare kjenner spillet, men har også god kunnskap om spillerne. Verdifullt.
Siden gresset alltid er grønnere på den andre siden av gjerdet, vil jeg gjerne slå et slag for å få engelske/amerikanske kommentarer rett inn i stuen. Det er jo tydelig av de norske/svenske kommentatorene får litt hjelp derfra.

Kommentarene burde vært konsentrert om det vi ikke klarer å få med oss: Køllevalg, valg av slag i forhold til utfordring, m.v. Kommentarer i retning av "Dette er et viktig slag" er det begrenset bruk for (i alle fall når det kommer for 23. gang...)

Sendingene fra Ryder Cup var generelt sett veldig bra. Lite reklamekutt og produsert slik at nesten alle slag av betydning ble registrert. Stoor helg - ikke minst på grunn av europeisk seier.

Ronni

over 20 år siden

Ronni

Jeg spiller ikke golf selv men er generelt utrolig sportsinteressert, ja i nærheten av sportsidiot og er veldig fascinert av golf som TV-idrett.

På den bakgrunnen vil jeg berømme AR som i allfall prøver å gjøre golf forståelig for folk flest, selv om han har litt vel mange blødmer. OPW er helt håpløs med intetsigende selvfølgeligheter. Både han og AR må lære seg å kommentere spillet som vises på skjermen mer. Der er Thor Eggen bedre, men dessverre kan han ingenting om golf.
Har dessverre ingen mulighet til å skifte lyd, ellers hadde nok det vært å foretrekke. Men jeg mener at Ramsfjell-Bjørnstad sammen siste dag av Ryder Cup er det beste jeg har hørt av norsk golfkommentering i år.

B

over 20 år siden

B

Jeg har spilt mye golf lenge og er 100% enig med Ronni.
OPW babler i vei og virker forstyrrende på sendingen. Hadde han vært mer fokusert og kommentert det som skjedde på skjermen og også vært noe stille så kunne det gått greit. På fredag var det katastrofe å høre OPW og Thomas Nielsen som ble fristet ut i intetsigende pjatt.
Lørdag var bedre for alle men ikke bra nok.
Søndag så var Ramnefjell og Bjørnstad på rett vei med fokus og konsentrasjon rundt spillet inntil det ble så mange matcher, da skled det litt ut. Hadde bare AR lært seg at "enlinjere" kan være morsomt på TV , men uttværende blødmer passer (kanskje) med kompisene på terrassen på Bogstad kunne det blitt veldig bra. De er ikke bare platte ,men også forstyrrende på det som skjer på skjermen og for sidekommentatoren. Bjørnstad var bra og har mye og melde bare AR lar han komme til sin rett.
Eggen er en nødreserve uten fagkunnskap, men han er flink til å kommenter det som skjer og til å kjenne sin egen begrensning. Mye bedre enn OPW!

LP

over 20 år siden

LP

De beste kommentatorene i helgen var uten tvil de tre herrene Zacke, Mikael Högberg og Pierre Fulke. Ikke bare kommenterer de det som skjer på skjermen/banen, men de får meg i tillegg til å forstå hvordan spillerne tenker på banen når de spiller. Utrolig! Hva var meningen med slaget som for meg først tilsynelatende så ut som et formidabelt tabbeslag...?

Som Garcias fourball på lørdag, f.eks, da han (etter det jeg så) toppet ballen fra bunker-fronten så den rant helt på den andre siden av greenen. En forklaring på slaget fra herrene Högberg/Fulke og Zacke fikk meg til å switche over til norske kommentatorer. Og, ganske riktig, her het slaget "et helt meningsløst slag". Artig betraktning, faktisk. Verdt å si er også at etter 5 sek så var det svensk kommentering igjen - og de var der fortsatt (heldigvis)

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Sitat fra Thomas Nilsen (kanskje ikke helt ordrett, men passe):

"Når man hooker ballen i motvind tar vinden tak i spinnen på ballen og sender den langt ut venstre."

Han kan sikkert noe golf ja, men noe rocket scientist blir han aldri.

Bjarne

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

I am surprised anyone would call the shot Garcia tried as absurd.

He knew that Westwood had two putts for a bogey and he just tried to hit a hard chip with a lot of backspin to then bite on the ramp (hump) in the middle of the green and come back to the hole. Obviously he didn't catch it quite right so it looked worse than it actually was.

I thought that GZ and co were pretty damn good. I also enjoyed the way Fulke and Hoberg took the 'mickey' out of GZ when they thought he was wrong..

Brian

Hen Bogan

over 20 år siden

Hen Bogan

Brian:

A CHIP with a lot of backspin?

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Jeg spurte meg selv flere ganger om de faktisk var klar over at det de sa ble overført live til alle som satt og så (og desverre hørte) på. Jeg tror ikke Asbjørn har blitt spesielt mye bedre de siste årene, vi har bare blitt vant til å høre på han, desverre. De andre gutta var om mulig enda værre. HB var ok, men han manglet fullstending glød. Han er fersk som ekspertkommentator og jeg håper, hvis vi fortsatt skal ha norske kommentatorer, at han ikke gir seg, men heller prøver å forbedre seg.

Og ja, chip med backspin er et slag El Nino har i baggen. Om ballen faktisk spinner tilbake etter landing er en annen sak...

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

He tried to spin it off the huge hump in the green. Not to actually back spin it to the hole but to use the back spin to stop the ball before it reached the top of the hump and go on the other side. It would then have rolled back towards the hole.

A chip or a small pitch with back spin. If you play with some of the really good players most of them hit their little pitches with backspin to control the shot. They hit the chip or pitch and watch how it checks on the second jump and then continues to roll towards the target. Sergio was trying to use the check with the backspin to stop it going over the hump. I have seen it done just not at the amount of backspin he was trying to put on it.

But then again El Nino is one of a kind..

Brian

Hengerumper!!!!!!

over 20 år siden

Hengerumper!!!!!!

For ikke så veldig lenge siden klagde alle golf interesserte nordmenn over at de ikke fikk sett nok golf på tv`en. Nå som det har skjedd noe med den saken, har dere( bruker "dere" , gidder ikke å hennvise til alle innlegg) funnet noe nytt og klage over.

"Han sa at vinden tok tak i spinnen og at ballen ble sendt langt ut venstre" I neste øyeblikk klager dere om at de sitter og prater for mye bull shitt. "Han kan sikkert noe om golf, men han blir vel ikke akkurat noe rocet scientist" Hvorfor skal man være rakett forsker for å kommentere golf? ( ja Bjarne jeg tok den tørre spøken din)

Thomas Nilsen kan vel mer om golf en noen av dere sytepavene som liker å sitte her å klage, om han på en behagelig måte får golfkunnskap inn i deres ører er en annen sak! Det er vel anntageligvis det Viasat prøver og finne ut av også! Et sted må man starte, først var det Ramnefjell det var noe galt med, og nå som de prøver ut andre løsninger er det f... meg galt det også! Håpløs tankegang!!!

Det er greit at dere har for lite å finne på nå som sesongen begynner og nærme seg slutten, men det får være måte på hvor mye usakelige kommentarer dere skal komme med. Dere kan jo heller droppe å kjøpe en ny driver neste år(for det er ikke driveren det er noe galt med!) og heller innvestere i ny parabol så er dere kvitt hele problemet!

Hvorfor tror dere at det er nettopp disse personene som sitter og kommenterer? Pga at det ikke finnes noen som for øyeblikket er bedre her til lands!! Mulig at de finnes, men de har i hvertfall ikke funnet dem ennå. Inntil den stund syntes jeg alle sytepavene her, heller burde søke jobb hos viasat. Hvis dere er så fordømt mye bedre så hadde dere sikkert fått jobben med en gang.

Til hengerumpa (fra Bjarne)

over 20 år siden

Til hengerumpa (fra Bjarne)

Hihi. Dette var sterk kost, men jeg er meget enig i at det er mye syting her. Og jeg er forsåvidt enig med at mitt tørre innlegg var litt på kanten. Men når man skal forklare et fenomen tilknyttet golf kan det jo være greit å ordlegge seg på et nivå som ikke får titterne til å dra på smilebåndet. Dog Zacke gjør det jo hele tiden, men på en ydmyk og morsom måte.

Dog. Jeg synes at AR har en såsmått ovenfra og ned holdning til mye av det han sier, og prøver å virke som om han har superhelt-krefter innen golf. Derimot, vår svenske venn Zacke har en litt mer ydmyk holdning. Har aldri hørt Zacke si: "Der bomma han på amatørsiden".

Vel nok syt nå. Jeg er også glad for at det blir mer norsk i golfen med norske kommentatorer. Vi trenger jo det. AR står jo bra på innen norsk golf for å glede mange. Slike personer trenger vi flere av. Men ja. Jeg personlig synes det blir for mye piss å høre på og slår over til svensk.

Forslaget om at flere burde søke på jobb i Viasat er jo ikke så dumt da. Jeg hadde nok fått mer pepper enn det AR får, så jeg skal la være. Men kanskje noen andre sinte menn/kvinner på forumet her har bedre tv-karisma?

Bjarne

Todd. H

over 20 år siden

Todd. H

Vi har jo hatt golf i flere år på Viasat, men før var det kun svenske kommentarer. Iløpet av det siste året, eller kanskje halvannet, har AR kommet og "ødelagt" sendingene. Og det er problemet. En ting er hans morsomheter, hvis noen finner de morsomme. Det som plager meg mest er at det finnes en rekke nordmenn som sitter å ser på dette og gidder å betale en femmer for å stille sp.mål til Asbjørn via SMS. Skjerp dere.

Og det er når Asbjørn skal begynne å svare på dette at det blir så meningsløst. Som i helgen da en spurte om Eirik Tage kunne spille Ryder Cup i 2008. Asbjørn svarte kategorisk NEI. Det er tross alt 4 år til og muligheten kan jo være tilstede. Hvorfor da ikke være litt ydmyk. Ikke lenge etterpå prater han som om Henrik B. kunne vært på Ryder Cup laget bare han ... fordi han har spilt med alle gutta der. Med all respekt Henrik B., det er vel enda mindre sannsynlig at HB skulle vært med i år som om at Eirik Tage skulle komme med i 2008.

Under The Open tidligere i sommer sendte en unggutt inn sp.mål om Asbjørn trodde han kunne bli proff når han var 14 år og hadde hcp på rundt 10. Asbjørn igjen: NEI.

Golftittere. Spar femmerne deres. 4 sp.mål er ei bøtte på range'n. Tren der isteden for at Asbjørn skal gi dere råd om golf. Og hva er rådet hans hvis du spør om et treningstips: Tren mer !

Chris med narko

over 20 år siden

Chris med narko

Fantastisk dype debatter. Virkelig utvikliende. Først Miklagard, så Børje, så Miklagard, så en endelig punktum for Børje og nå Asbjørn R. Snart kan man nok vedde på Unibet, om hvem som blir den neste som skal slaktes her på forumet.
Ser at været er dårlig, og man er mere fristet til sitte inne i varmen for å henge ut noen her på forumet ,enn man er for være ute og spille golf.
Et lite tips - det går an å slå av tv eller lyden hvis man plages.

Se her...:

over 20 år siden

Se her...:

Asbjørn sier i dag:
Eirik Tage på Ryder Cup?
Jeg snakket med Eirik Tage Johansen i sommer. Han er den første til å forstå hvor langt frem det er til å nå et anstendig nivå innen proffgolfen. Jeg ble spurt under Ryder Cup-sendingene om jeg trodde at Eirik Tage Johansen ville være på Rydder Cup laget i 2008. Jeg svarte at jeg ikke trodde det. Av en anonym og tullete feiging på et annet nettsted som ikke tør stå frem med navn, er jeg blitt beskyldt for å være alt for lite ydmyk. Kanskje det. Men jeg har et snev av realisme i hodet.

Todd. H. er en anonym og tullete feiging sier han...

Jeg etter dette henge meg på de som sier null lyd og vurdere dette på neste viasat sending. ;)

b

over 20 år siden

b

Det samme stykket er jo et sammensurium av særdeles lite konstruktiv kritikk av norsk "toppgolf" og samtidig gjentagne utskjellinger av "anonyme bygdetullinger" som ikke tør stå frem med fullt navn. Dette er to vidt forskjellige saker og bør absolutt skilles i to forskjellige innlegg. Han må jo få lov til å skrive hva han vil, men bør få noen til å lese igjennom det som legges ut som "seriøs" reporter og kritiker i det minste, dersom noe av det skal vurderes alvorlig.

joda..

over 20 år siden

joda..

Hva skal man forvente seg av en TV-kommentator?
Vel, at han kjenner sporten og dets termer, er en selvfølge. At han har en forholdsvis behagelig stemme som ikke skjærer i ørene, hjelper også litt. Han skal på en sakelig måte referere/forklare/kommentere det som skjer på skjermen, og gjerne analysere det.
Hva er det han ikke skal/bør gjøre?
Vel, han bør ikke snakke i "jeg-form" (det spilleren gjorde var dumt, jeg ville heller ha gjort si og så), ei heller foregripe spillets gang. Han bør ikke bable i vei i tide og utide, men heller vite at tystnad kan være gull verdt i rette øyeblikk.
Asbjørn babler i vei om hva han ville gjort hele tiden, og at de han kommenterer faktisk valgte feil og at noen burde rådføre dem (les; de burde rådføre seg med HAM...). Asbjørn burde bli fortalt at folk flest gir blanke i hva han måtte gjøre i en situasjon han aldri har vært i nærheten av å befinne seg i, nemlig å spille golf med GUTTA MED HÅR PÅ BRYSTET!
Videre eier han ikke sans for humor, noe som skinner klart igjennom hver gang han prøver seg. Det blir nesten så en selv blir pinlig på hans vegne.
Så,når noen betaler en femmer for å spørre ham om noe, kommer han til tider med flåsete svar og kommentarer - og i noen tilfeller stiller personen i et flaut/pinlig lys (les; at du kan være så teit at du spør om noe sånt). Ikke vet jeg hvordan intern kontrollen i ViaSat er, men noen burde ta opp en del punkter på et evalueringsmøte som egentlig burde være etter hver sending.
Ole Petter Westereng virrer rundt i eteren nesten uten mål og mening, og uttaler seg om "GRRRREENEN" til stadighet. Ikke vet jeg hvor han har uttalen fra, men jef tipper at en onkel i Amerika eller et lite studieopphold må ha satt sine spor i lillehjernen hans. Det er rett og slett irriterende å høre mannen si ordet "GRRREEN".
Teknisk faller han gjennom nettmaskene, men det kan hjelpe med rett skolering, hvis han vil. Kutter han også halvparten av ordene både på inn- og utpust, lyser håpet svakt i det fjerne.
Men kan man vente seg mer av ViaSat-kommentatorer..? Tror ikke det. Ikke før om en fem års tid med rett skolering. Zache har holdt på siden 60-tallet! Og den eneste som noen gang kunne nærme seg knehøyde på Zache her i Norge, Knut Th. Glé, gikk bort så altfor tidlig. Jeg savner ham fælt!

Usikker...

over 20 år siden

Usikker...

For meg så virker innlegget mer som et slags motangrep til "anonyme tullinger" på dette forumet (som sikkert er de samme anonyme tullingene på andre forum) enn et forsøk på å danne et bilde av hvor norsk toppgolf står i dag. Han sier at han ikke bryr seg så mye om "angrepene", men nevner allikevel "anonyme tullinger" seks ganger i løpet av innlegget. Hmmm...

Jeg har ikke noe imot at folk er anonyme så lenge innleggene er konstruktive, noe mange av de er, men syntes at man overdriver noe og må si meg enig med "Hengerumper" at det blir for mye syting. Vi har endelig fått golf på norsk TV, noe mange har ventet på lenge. Litt merkelig da, å klage på kvaliteten på sendingene (som faktisk er levelige).

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Siden nivået nå har sunket langt under beltestedet skal jeg avstå fra en lengre utredning - men han som sier at han savner Knut Th. Gleditsch som golfkommentator kan ikke ha fulgt med i timen. Gle visste ingenting om spillet og var langt over middagshøyden når TV3 hyrte ham inn. Han var rett og slett veldig mye dårligere enn samtlige av dagens reportere...

b

over 20 år siden

b

Til SS.
AR har mange gode argumenter for hva han mener i sitt stykke, så kan man være enige eller uenige i hans argumenter, MEN AR kan vel ikke forvente å bli tatt like seriøst, når han for alvor skal gjør opp status for "hvor vi står i Norsk Golf" trekker inn uttalelser som "Anonyme tullinger" på ett internettfora kommer med. Han reduserer sine skriverier til å i beste fall være feilplassert. De skulle vært på forasidene og ikke som ett seriøst innlegg for og mot Norsk Golf og Norsk Golf sine arbeidsvilkår..

Todd H.

over 20 år siden

Todd H.

Det hjelper vel lite å disktutere Knut Th. nå. Anonymitet er også behørlig diskutert i flere tråder i dette forumet.

Istedenfor at Asbjørn og hans medsammensvorne skal gå i skyttergravene, kunne de kanskje vurdere noe av det som kommer frem som konstruktiv kritikk. Nå er kanskje en del av oss, inkl. meg selv, vel direkte og offensive i formen.

Det er jo en grunn til at noen gidder å bruke tid her, vi mener noe og ønsker å dele dette med flere, kanskje med et håp om at noen skal ta dette til etterretning.

Så når Asbjørn R. får en del kommentarer her om at han sier mye rart, ja så er det vel en grunn til det, og kanskje kan han gjøre noe med det. Og det er ganske mange av oss som har meninger, men som enten ikke har tid eller gidder å sitte ved tastene og ha meninger.

Nå er det snart helg og da er vel Asbjørn på plass igjen. Ønsker lykke til.

Joje

over 20 år siden

Joje

Tenkte bare å være litt seriøs igjen, og vil da gjerne få sagt at jeg synes det er viktigst at vi får så mye golf som mulig. Derfor er jeg veldig takknemlig for Viasat Sport. At kommentatorene til tider er litt ufrivillig morsomme, bærer jeg vel over med.

Jeg håper derfor at de ikke tar kritikken for hardt - det er fortsatt adskillig bedre med to reparatører enn med ingen reparatører:-)

b

over 20 år siden

b

Du er den verste kommentatoren av dem alle, Joje. Det kommer så mye tåkeprat og pompøse innlegg fra din kant at man skulle tro du var reservekommentator for Viasat. Og reserve for Ole Petter, vel, det er ikke så mye å skryte av.

b

over 20 år siden

b

Bare så det er helt klart : Det er en b for mye her!
Forrige innlegg er ikke fra undertegnede. Personkarakteristikker av den typen er rett og slett ikke min greie.

ve

over 20 år siden

ve

heia NORGE.
la oss innse at når vi sitter foran tv`n og ser på R.K. el. E,US, touren forventer vi 100% av komm. det er greit!
AR. og OPW. gjør så godt de kan, akkurat som vi gjør på banen,
og der er jo vi alle jævl. gode el. kjenner en som er!?

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Here is an article I read in the Telegraph today and I think it sums up modern commentating very well:

"Barry Davies, the BBC's most senior football commentator, will tomorrow quit Match of the Day after 35 years' exceptional service, because the organisation are giving him less high-profile games as they look to promote younger men.

"Commentary has changed a great deal," said a "very disappointed" Davies last night. "I worry particularly about England commentaries. There is too much 'us' and 'we' by the commentator. I don't know what will happen when England play Wales [on Oct 9]. Viewers in Wales are entitled to as much support from BBC commentators as English viewers are.

End of an era: Barry Davies believes that silence is golden
"There is too much talk from commentators nowadays. There is too much inter-switching from radio, particularly by experts who can talk over things. Dramatic moments in football speak for themselves. When Gareth Southgate missed that penalty at Euro 96, I said: 'Oh, no.' Then I didn't say anything for ages. What was the point? There was nothing I could say. The whole country was speechless. In various forms, and with probably a few adjectives, 'Oh, no' is what everyone sitting at home was saying."

The art of the judicious pause seems to be disappearing from modern commentating with younger broadcasters forgetting, in Davies' appraisal, that "the viewers sometimes need time to think for themselves". Of the new generation of BBC commentators, only John Murray wins Davies' approval."

This is the thing that many a modern commentator forget...we are not stupid. I can think for myself and enjoy the shot without someone always giving me an opinion on how or why a certain shot was played by a golfer. I still think Asbjorn and GZ do pretty good jobs...you guys should here some of the crap the American commentators come out with!!

Brian

usa

over 20 år siden

usa

I live in the states for the moment and the american commentators are really great. They are in a different league than AR&GZ (It is even worth all the commercial breaks)

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

usa,

Can you tell me who you like? Johnny Miller and maybe Feherty are the only ones that I can stand..Curtis Strange annoys me just as much as anyone...and the sucking up to CEO's of these tournaments just drives me nuts...

They definately do NOT know their architecture as well as GZ who is one of the most educated commentators when it comes to design work.

Brian

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Don't forget that the Amercian commentators have a support base that is HUGE...they can get hold of anyone on the course, facts and figures at their finger tips..

Poor old GZ and AR just have a couple of monitors and a microphone...

I think they do a good job considering..

Brian

sorry

over 20 år siden

sorry

Sorry mack!
Both AR and GZ get all the information that their fellow commentators in the US or UK get. During all the transmission they get feeded with all informations about lenght, the clubs they use etc. The network have one person providing all that they need :)~ Got it..?

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

sorry,

The information that GZ has about architecture is himself. He knows more about architecture than any other commentator that I know. He often talks about all sorts of courses in Scotland and Ireland without any prompting from the US and UK.

When the Ryder Cup was on he was in the US himself..and when the British Open was on he was at Royal Troon.

You don't know enough about GZ or know him personally from what you are writing. I realise he gets info from the people providing the TV but his personal knowledge of golf is in my opinion outstanding especially his knowledge of architecture.

Brian

Brian Phillips

over 20 år siden

Brian Phillips

Sorry,

If you mean that they get a lot of info from America then I agree with you but I would be very, very surprised if they get David Feherty in one ear on one fairway and Peter D. in another ear on another fairway telling the commentators exactly what iron and lie they have.

I presume they just get the live feed from America not the background info? They get the same info that the American viewers are getting no?

Brian

kili

over 20 år siden

kili

I have it from good sources that GZ does a lot of walking about. Talking to the players, talking to everybody. He does his fieldwork as well as his homework. He sometimes flows off in a lot of funny directions, but that just cool, IMO.

I can't seem to find the reference now, but there was someone on this thread (or a similar one) who mentioned the "+" button on Viasat cable - enabling a change of language. A huge thank you to you! I switched to GZ to follow the European tour today. Great move.

:-)

b

over 20 år siden

b

Jeg tvang meg til å høre på AR sine endeløse utregninger frem og tilbake om hvor mye hvert enkelt slag kostet de som slo og hvor mye et potensiellt feilslag eller hvor mye de forskjellige ville tjene på ett eventuellt superslag rett i koppen og hvor mye de forskjellige kom til å tjene hvisogdersomatte sånn og sånn skjedde - i nesten to timer i natt. Under sendingen presterte AR å redusere seieren i Nordic League til Øyvind Rojahn til "en 63. plass" her blandt gutta som er noe - fordi han tjente bare 30000 kr. Selvfølgelig basert på en seriøs økonomisk beregning. Hvor på listen kom vinneren av Europa Touren i forhold til helgens PGA tour tro?

Hei, det er golf det dreier seg om, god eller dårlig golf, gode og dårlige slag, plasseringer - tie når de slår, følelser når det går godt og følelser når det går dårlig og gripe sjansen til å løse opp litt når sjansen byr seg og det vises et bilde av en liten gutt, en fugl, en båt på sjøen eller hva det nå er, men med fokus på GOLF.
Det må jo være ett mareritt å klare det i flere timer, MEN det er jobben kommentatorene har påtatt seg og får betalt for og som andre klarer utmerket. De er avhengige av å ha gode forberedelser, ett godt erfaringsgrunnlag og en positiv innstilling til spillet og menneskene rundt spillet. Har de ikke det er det nytteløst å kommentere golf på en intressant måte.

sorry again

over 20 år siden

sorry again

hmm..
Just to clear up a few facts around here. What you don`t know Brian, is that I in fact know GZ since many years back, and let me assure you he`s my favourite commentator.
Now, what that man knows about courses, players and so on, is outstanding and could stand the comparison with any one of the others out there.
What I meant is that they get feeded along the way during what we - and before we actually see it - from the network providing the images. That`s how live coverage works and have done for some decades now.
And I must agree therefore that it is outmost horrible to listen to rablebabble about money all the time from Asbjørn. If he can`t provide us with nothing else, he should retire and leave the job to someone else who doesn`t pretend to be as much as he does. I personally couldn`t care less what he would have done in a certain situation or not. Go GZ!!

b

over 20 år siden

b

AR.
Jeg har vært en av kritikerene dine og kanskje mye i negativ retning (betalter jo for både å høre og se på Viasat og er derfor meningsberettiget).
Jobben du gjorde i dag den 3.10 var bra (jeg så kun dagens runde). Jeg valgte faktisk å høre på dine kommentarer mer enn GZ og svensk kommentar og det sier ikke så rent lite, for jeg har sans for GZ. Du var balansert og hadde mye å si til det som skjedde OG du sparte økonomipraten til de riktige tidspunktene på slutten, og i tillegg hadde du ingen "sleivspark" som jeg kunne registrere. Det jeg hørte var vesentlig forbedret i forhold til sist - BRA.

Goofy

over 20 år siden

Goofy

Jeg noterer at AR har blitt bedre, og det kan nok skyldes at han har tatt mine råd til etterfølge. Det er bra Asbjørn, om du vil sende en takk, så kan du gjøre det her.

H

over 20 år siden

H

Kommende week-end slipper de som bare har Viasat Sport No å ergre seg over dårlige kommentarer. De sender omtrent ikke fra Dunhill Links Championships. På lørdag er det "midtbane-fotball" mellom Skottland og Norge på Viasat No.
Viasat DK derimot sender 4 timer hver dag fra torsdag t.o.m søndag.

Fotballhater

over 20 år siden

Fotballhater

Det skal mye til at jeg orker å klage så lenge det sendes golf.

Alt er bedre enn NRK som har terrorisert oss med fotball nå i det uendelige.
Akkurat nå rundet NRK Kveldsnytt av med Sport. Dvs. 7 min med bilder fra Lyn's trening og Brann's supportersjappe. En masse tull og tøys. Deretter var det om Kongsvinger kan nå eliteserien for så å runde av med at Tottenham's manager gikk av i dag.
Ikke klag på Asbjørn eller Viasat.
Fotballfundamentalistene i NRK er det verste som finnes, og det må vi alle betale for. Mye verre enn avgiften til NGF.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her