Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

SCANGOLF FANTASY – SPRING SEASON…..

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth


Da er vi kommet så langt at spring season er like om hjørnet og tiden er moden for å flytte Fantasy Golf til fantasi og virkelighet.

Tiden er inne for å finne ut om vi er selviske eller om vi ønsker å dele opplevelsen med våre artsfrender/motstandere, utover her på Scangolf Fantasy. (Herav min utfordring til deltagerne)

Det synes som mange har fulgt oss Fantasy deltagere fra sidelinjen med et sterkt ønske om egentlig å ville delta, men aldri fått ut fingeren. Nå er tiden kommet for å bli med på alvoret gjennom Spring season.
Følg linken og bli med …
http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=107951


THE GAME BEGINS:

Det er snart en ny Fantasy Golf sesong og alle tre sesonger i Fantasy Golf har sin poeng summering. I tillegg til at alle deltagere starter hver sesong med 0 Fantasy poeng, er det selvsagt også en total oppsummering for hele året.
"Golfpunk" er med som sjefs-assistent, dommer og spiller gjennom turneringen.

Spring Season går over 12 turneringer og starter med Shell Houston Open som spilles fra 1. – 4. april.
Målet for sesongen er rimelig enkelt.
Mest mulig poeng, samlet gjennom hele sesongen.
Høyeste enkeltstående score for en turnering vil selvsagt også telle i løpet av sesongen.

REGLER:

Reglene som gjelder på Fantasy Golf og score som tildeles der, er hva som er gjeldende for turneringens deltagere.
Samtidig skal det bemerkes at dette er en singel turnering hvor hver deltager velger sitt spilleroppsett og ikke i samarbeide med andre deltagere.

PÅMELDING:

Hver turneringsuke koster kr 20,- og sum å betale for hele sesongen blir kr 240,-
Er ikke betaling registrert på konto senest samme dag som 1. turnering starter vil score for de to første dager, alternativt hele første turnering ikke telle sammenlagt for sesongen.
Dette vil ikke synes på Fantasy score, men vil tas hensyn til ved manuell summering av spring season.

Etter pålogging til din Fantasy Golf profil finner du øverst på siden en link til gruppen Scangolf.
Klikker du på denne får du opp en oversikt over alle deltagere i gruppen og over disse er en Tekstrubrikk ”Notes” hvor all intern informasjon vil legges ut. Navn, bankkonto og telefon om noen ønsker hjelp eller har annet på hjertet. Der vil også registrerte deltagere og score legges ut samt regnskap for turneringen, slik at alle skal være trygge på at dette ikke gjøres for å sikre min pensjonstilværelse om noen få tiår

Synspunkter og innspill kan vi også ta i denne tråden, i tillegg til en postering hvor en tilkjennegjør sin deltagelse for oss alle.


PREMIERING:
Alle deltagerbeløp vil uavkortet gå til premiering. Alle premier er tenkt å være forbundet med opplevelse da pengepremier etter norsk lov ikke er tillatt.
De tre beste score sammenlagt for hele sesongen premieres ca. som følger:
1. plass Ca. 50 %.
2. plass Ca. 30 %.
3. plass Ca. 20 %.
4. premie – Høyeste score for beste enkeltstående turnering gjenom sesongen. Ca 5 – 10 %


UTFORDRINGEN: Tar du den?

Alle premier skal og vil være opplevelse relatert til golf. Det er ment som en personlig opplevelse, eventuelt for to. Her følger min personlige løsning som vil være en oppfordring til alle deltagere om å gjøre samme sosiale valg, å presentere sin hjemmeklubb.

Premiepott som måtte gå i min favør ønsker jeg personlig å bruke på følgende måte.:

Som stolt medlem av TYGK ønsker jeg å presentere min hjemmeklubb for flest mulig deltagere fra Spring Season turnering.

Det er tenkt utført på følgende måte.:

Finne dato og spilletid, for så å starte øverst på resultatlisten og søke de som ønsker og kan spille aktuelt tidspunkt, inntil antall spillere som premien dekker er nådd.
Håper flere ser på dette som positivt og tar utfordringen om samme premievalg. (I forhold til sin hjemmeklubb)

Om du tar samme valg, annonser det ved din lansering i tråden, ved å legge til:
(Jeg tar utfordringen!)



Da håper jeg på en utfordrende og spennende sesong!

Mvh. Lars

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Da er nødvendig info lagt opp under "notes" på Scangolf fantasy.
Foreløpig er jeg sørgelig alene som deltager, og om status forblir så, blir jeg sørgelig alene om de gjeve premier vi har som mål.
Er deltageravgiften for høy? Kun en turnering til før spring season starter.

golfpunk

over 14 år siden

golfpunk

Make that 2. I have actually played this type of side game within a fantasy format. it was great fun, didn't win anything but made the game even more exciting and of course the more players that enter the better. this looks well thought out lars, bra jobbe Lars.

donk

over 14 år siden

donk


Er jeg påmeldt hvis jeg overfører penger eller må jeg inn på fantasy å melde meg på også?

team donk

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Er du registrert og spiller med på oss på Scangolf Fantasy, er du med fra pengene er registrert på konto. De som enda ikke er signet der må gjøre det for å bli med.
Dette går uansett på siden av Scangolf Fantasy slik at det på en måte blir to turneringer ut av samme score. En for alle, og en for de som vil ha enda mer spenning.

donk

over 14 år siden

donk

Er med fra før. Overfører penger i løpet av kvelden.

Hemmi

over 14 år siden

Hemmi

Jeg skal være med og overfører på mandag

vist

over 14 år siden

vist

Blir med, penger kommer.
Forøvrig interesant at de deles ut 110% i premier.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Beklager alle kråketegn som dukker opp i mine skriverier, men Opera gjør noe merkelig her på forumet. (Noen som vet å løse det?)

Grunnen til at alle Premiesatser er satt opp med Ca. er at premiepott er avhengig av antall deltagere. Om vi får gode vilkår kan premieutdeling fort utgjøre 140%.

Vi to er forøvrig så dårlig at vi vil ikke få noe premie like vel, i hvert fall ikke du....

vist

over 14 år siden

vist

Hvis vi bare er fire med, bør vel en av oss greie å kapre 3.plassen. :-)

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Da håper jeg det blir meg som tar den. Om så, så kan du være sikker på at du vil få invitasjon til TYGK.
Ser at ikke premien vil dekke greenfee, men da får jeg sponse det som mangler.
Om du er ufin og slår meg, stiller du svakt opp mot en innvit. ;-)

hackz

over 14 år siden

hackz

Jeg stiller! men, er jo litt mer moro om vi får med flere. More money for - ikke meg i alle fall.

Hemmi

over 14 år siden

Hemmi

Da har jeg betalt påmeldingsavgiften.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Følg med på "notes" (Scangolf Fantasy siden) som jeg vil oppdatere fortløpende.

Golfpunk og jeg har en visjon om å få med et stort flertall av de som er aktive med ukentlig spillervalg ukentlig på Scangolf Fantasy.
Vi har gjort en vurdering og håper opp mot 20 vil delta, noe som vil gi 4.500,- ++ til premiepotten.
Det mener vi vil kunne gi golfopplevelser og begynnelsen på noe vi alle vil trives med å være en del av.
Etter 8 - 10 turneringer ut i sesongen tror vi spenningen vil være til å ta og føle på her på forumet også.

Personlig håper jeg at mange tar "Utfordringen" også, men det er ingen forutsettning

Kevin

over 14 år siden

Kevin

skal selvsagt også være med:)

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Når dere betaler, så skriv nick fra forum i tekstboksen. Antagelig ikke alle som har navn og nick relatert til hverandre.

Med hensyn til at Spring season starter neste weekend og mange antagelig reiser på påskeferie er strengt tatt onsdag 31. siste mulighet for registrering av betaling til turneringskonto og full uttelling for sesongens første turnering.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Det er så langt kun to av oss som har betalt til spring season. Jeg vil oppdatere fortløpende under "notes" etter hvert som dere melder dere på.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Ny innbetaling i dag, men anonym.
Betaler bes sende meg bet.kvittering på mail.
Oppføring er å lese under "Notes"

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Har nettopp betalt:)

lawinth

over 14 år siden

lawinth

Det begynner nå å bli en ok gruppe betalende deltagere og flere antas å komme til i morgen. Vet ikke om jeg kommer på nett og får oppdatert "Notes" før helgen men siste kjøring/oppdatering fra banken skjer i morgen onsdag kl 15:30.

Grunnet påske og noen som kanskje mener å ha god tid å betale før helgen uansett, settes alle beløp registrert senest siste kjøring fra banken tirsdag 6.4. kl. 15:30 som betalt i tide, og oppnådd score for 1. turnering i spring season teller fult ut.
Alle betalinger registrert senere trekkes 75 p fra oppnådd score fra første turnering.

De som Velger å delta senere, men er for sene med å betale til 2. (3. osv) turnering vil få en tilsvarende poengstraff pr turnering. (Trolig da i forhold til oppnådd resultat så langt i turneringen)

FOREplay

over 14 år siden

FOREplay

Sprek poengsum på lawinth første turnering.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Trodde ingen la merke til den FOREplay, men en skal sette seg noen oppnåelige mål vet du, og så bare øke etter hvert.

Hvilket jeg også gjorde. Den er justert opp et par ganger ;-)

hackz

over 14 år siden

hackz

Da var penger flyttet på.

hackz

over 14 år siden

hackz

Bare 7stk som skal være med å leke?
Jeg trenger penger folkens!

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Sjekket banken nå og ingen reg. på siste kjøring fra banken.
Kjører om litt mot påskehytta og håper å få sjekket og registrert flere senere i dag, men kan ikke love noe.
Har oppfattet det som det er flere som skal med og blir overrasket om det stopper på syv. Vil tro vi blir minst tolv, da de fleste ivrig aktive vel har vist sin interesse. (Kanskje de venter på feriepengene?)

Uansett; alvoret starter i morgen og jeg regner som alltid med å ta en klar ledelse.

FOREplay

over 14 år siden

FOREplay

Tar gjerne 1.700,-. Happy med det, trenger nye sko. Lykke til alle som er "In the money".

donk

over 14 år siden

donk

Har ikke fått overført penger før i dag.

Team donk

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Da er "Notes" oppdatert og jeg ligger i en klar ledelse der :-)

Golfpunk skulle i mitt fravær i påsken hjelpe med å bytte inn spillere på laget noe dere alle ser har gått som han må ha planlagt.
Singh har jeg i flight også i dag, men har fått satt inn Els fra i morgen, uten hjelp fra Punk. (Håper Els klarer cutten.)
Med Trahan i gruppe C som eneste gjenværende og med hans +5 førse dag skal vel alle guder osv. være med ham om jeg skal ha noen med i helgen fra Gruppe C.

Kommer nok ikke på nett mer før på søndag og deres ellers spisse albuer må jeg klare meg uten frem til da. (Regner ikke med at dere slår en som ligger nede, allerede første dag i ny sesong?)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her