Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Davis Love III og sportsmanship

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Man og enhver kan lære en del av Davis Love. Måten han og Clarke gjennomførte sin match på søndag i Ryder Cup, var en oppvisning i god sportsånd og oppførsel. De var gode venner i 18 hull, selv om de begge gjorde sitt ytterste for å vinne.

Det faktum at Davis Love på det 18. hullet velger å spille sitt andre slag slik den lå - og ikke ta en fridropp p.g.a et sprinklerlokk som KUNNE ha innvirket på hans stance - viser hans store hjerte for sporten og hans gentlemansship.

Davis Love III fikk i alle fall én ny fan i løpet av Ryder Cup. Det forundrer meg ikke om han fikk flere...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Jeg følger opp og gir min fulle honnør til det gode humør!
Spørs vel om Dagfinn Høybråten er like beiegstret....

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Enig. Clarke og Love III viste eksamplarisk sportsånd.
Synes også resten av spillerne på begge lag gjorde meget god figur, samt det amerikanse publikumet som ikke var mer hjemmepatriotiske enn man er her i Europa (når det spilles Rydercup).

edda

over 20 år siden

edda

Man kan jo også føye på at Clarke spanderte en sigar på Davis etter spillet, for å ikke snakke om at en vennskapelig klem satt spissen på kvelden. Større sportsånd finnes ikke.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Jeg har aldri likt DL III - men når han på siste greenen "køddet" med Clarke, og lot som om han ikke fikk den siste 5 cm putten - da steg han høyt i aktelse... Enig med dere andre - i den matchen var det mye riktig og god holdning. Det var gøy å se på.

Iflg. hjemmesiden til Ryder Cup hadde DL III sagt til DC på 18 tee at;

I should have punched you on the nose for chipping that one in and for me missing that putt.

..... da vet han at stemningen er god.

At Høybråten sikkert hatet sigardelingen synes jeg er fortreffelig. Den mannen tror at livsnytelse er å sitte på kne og be.

H

over 20 år siden

H

Helt enig i at de to var sportslige og at det var flott, men, DLlll hadde garantert tatt fri dropp hvis det hadde vært et sprinklerlokk der. Det var nok bare tykk rough/grop i bakken. De er sportslige, men de gir ikke bort en fri dropp å det nivået.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Love, winner of 18 PGA TOUR titles, said the only shot at the green, if he had a good lie, was to aim to the right of the green. The only way the sprinkler would have interfered, he pointed out, was if he tried to play a questionable choice of shots, a high fade. "That lie wasn't ready for a high-cut 4-iron," Love said with a grin.

.....og derfor droppet han ikke

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Det var et sprinkellokk der. Hadde han stilt seg opp slik han ville gjort for å slå et meget aggresivt slag mot flagget, ville sprinkellokket påvirket hans stance noe. Da kunne han ha påberopt seg fri dropp.

Et slikt slag var ikke naturlig for ham å slå slik ballen lå, og slo derfor slaget med "å legge seg opp". En annen spiller (meg kanskje?) ville i noen tilfeller ha tatt en fridropp det egentlig ikke var grunnlag for å gjøre, men som man muligens har hjemmel for i reglene. Davis Loves utøvelse av regelen og dens intensjon var eksemplarisk.

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

...så ikke Sams innlegg før jeg skrev mitt....

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Den innstillingen burde flere hatt (evt. burde reglene ha srøget for det).

Fordi:
Tiger og Phil sender drivene sine lang ut i skaugen og får automatisk fri-dropp i nedtrampet område. Casey (oa.) som akkurat bommer på fairway, men havner i tykk rough (nedgravet) får (naturligvis) ikke fridropp. Summa summarum Tigern/Phil har et enklere innspill enn Casey *selv* om de har hatt et elendig utslag. Noe som ikke stemmer?

H

over 20 år siden

H

FN og SS.
Jeg misforstod den situasjonen og tok feil mht. sprinklerlokk. Beklager.
Veldig sportslig å ikke forsøke å få fri dropp som sikkert mange andre kanskje ville ha krevet. Absolutt et eksempel til etterfølgelse.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her