Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Puttinggreen på terrassen

Leif

over 14 år siden

Leif

Hei. Har en terrasse på ca 7x2,4 meter og har lyst til å lage en puttinggreen der. Noen tips til hvordan dette kan gjøres?

Flise

over 14 år siden

Flise

Hvis du googler puttinggreen så får du opp mange treff med kunstig gress.

Flise

over 14 år siden

Flise

http://www.pgm.no/golf/kunstgress

jonag

over 14 år siden

jonag

Byggevareforretning, 70kr kvm, terassegress. Funker som f...n

tilskuer

over 14 år siden

tilskuer

Høres veldig interessant ut jonag.
Hvordan ser dette "terassegresset" ut?

jonag

over 14 år siden

jonag

Det ruller som en green på stimp over 10 tenker jeg. Grønt, blått eller brunt tror jeg. Dette er det billigste standard terassemattegresset man kan få, men det duger. Tåler vann, tåler lys i mange år.

Det er litt mer ujevnt enn en green siden det har små plastklumper jevnt over for at vann skal tørke eller renne bort. Dette gjør at puttene går littegrann mer ujevnt på slutten. Men dette ser jeg ikke på som noe problem. Jeg kan se retning, det føles som en green. På bedre greener får jeg bedre treffprosent enn på treningsmatta mi, så å trene på vanskeligere forhold er helt OK.

Jeg har det som utrullingsmatte inne faktisk. 4m langt 2 m bredt. Mer trenger jeg ikke.

Jeg har trent på det hele vinteren og banna bein, jeg forbedrer puttinga hver eneste dag. Skal nok sette noen putter i år.

???

over 14 år siden

???

Du blir en kløpper på innspill. Bor du i fjerde etg.??????? ;-)

@lle Fugler

over 14 år siden

@lle Fugler

Hvor mange kg tåler den pr m2 .... ;)

jonag

over 14 år siden

jonag

akkurat høyt nok for en full flop med 60 graderen

oddavie

over 14 år siden

oddavie

http://www.teppeabo.no/default.pl?showPage=173&action_set_ice_sidemenu=_100_173_

@lle Fugler

over 14 år siden

@lle Fugler

Tenkte mest på hvor mange kg vekstmedie en kunne legge, hvor stort vanningsanlegg osv ..... regner med singelklipping!
Ellers tror jeg nok mest på en type "kunstgress" ta med putter og test ut i div foretninger.... før du kjøper "underlagsgress", Jonags forslag bør du absolutt teste!

jonag

over 14 år siden

jonag

jepp, de har det på horisontale ruller som man kan dra ut på gulvet nok til at man får testet i forretningen...

Hehe, svarte "???", @lle...

Skulle jeg hatt noe ute på jord må det skikkelig underlag til slik at den ikke bukler seg.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her