Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Puerto Rico Open - DAY 1

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Etter en flott uke og turnering sist har Henrik flydd ned til Puerto Rico og skal spille Puerto Rico Open fra i morgen. Denne turneringen går samtidig med en av WGC turneringene,som denne gangen er på Doral "Blue Monster" i Miami. Og startfeltet gjenspeiles av det.

Men det er fortsatt endel kjente navn som f.eks Barnes,Bettancourt(vinner i Mexico),Bradley(09 vinner),Daly,DiMarco,Elkington,Durant,Fowler,Nathan Green,Hoffmann,Howell III,Mediate,Pettersson,Prugh,Sabbatini og Weekley.
Andre navn det kan være verdt å merke seg er halvnorske Eric Compton som mange har lest om,Manuel Villegas som er lillebror til mer kjente Camillo Villegas og som fikk en 15.plass på Nationwide tour i Colombia forrige helg,kanskje er han en kommende stjerne a la sin bror. Ellers synes jeg vi skal nevne Peter Gustafsson,den "gamle sliteren fra sverige". Han har kommet seg inn via den sør-amerikanske touren,inn på NW og fikk en flott 10.plass sist helg. Nå er han jammen med her også på en PGA tour turnering.
Fredrik Jacobson skulle vært med her,men har trukket seg.

Det spilles på Trump International golf course. Banen er designet av den kjente spiller og designeren Tom Kite,som faktisk skal være med å spille selv denne uka. Det er en par72 bane på 7569 yards,og ranket som litt lettere enn snittet i 2009. Dette er tredje gang de hoster en PGA turnering. Banerekorden er 64 og satt av Van Pelt.

Det har regnet en god del i området i det siste,og det skal det gjøre i dag også. I morgen er det også fare for regn,mens det mot helgen skal bli litt bedre vær. Vind kan også spille en stor rolle på denne banen.

Henrik går ut ganske tidlig i morgen,kl.1334 norsk tid. Han går i ball sammen med Chris Wilson som er 165. på pengelisten,og amatøren Eric Morales.

I fjor vant Michael Bradley på -14,mens man måtte gå på par for å sikre helgespillet. Det er som sagt en ganske lett bane så scorene vil sikkert ikke bli dårligere enn dette.

Henrik reiste allerede mandag dit,og skal vel ha hatt god nok tid til å forberede seg der nede. Han skrev på twitter i går at han skulle ut og spille treningsrunde. Han kommer nok dit med god selvtillit etter 17.plassen sist,og forventer nok å gjøre det bra denne uka også. Ikke at det er noen automatikk i det som man har sett mange ganger,men hvis formen er bra og selvtilliten likeså så burde han prestere bra her.
En delt 9.plass ga i fjor 91 000$,mens en 13.plass ga ca.58 000$. For å holde tritt med kortet bør nok Henrik havne rundt disse plasseringene. Og det tror jeg han kan gjøre med 4 gode dager. Men mye avhenger nok av hvor god han er på greenene denne uka,og selvfølgelig hvor nærme han kan komme på innspillene.

Det blir nok ingen Shot tracker denne uka,de gutta er nok opptatt på Doral. Så trykket her inne blir nok ikke like høyt som sist helg,men gjør Henrik det bra så blir det vel flere som gidder å følge han via scorekortet.

Viasat golf sender i opptak fra kl.0030 på natta,så det blir nok å ha på pvr-dekoderen og titte litt på opptaket dagen etterpå.

Tør vi håpe på en topp 10 denne uka?
Lykke til Henrik og alle som følger med

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Fantastisk åpning som vanlig Kevin.

Jeg tenker at dersom det blir noenlunde stabile værforhold, så er Henrik inne i en god steam, og bør kunne prestere noenlunde likt forrige helg, noe som bør gi bedre avkastning på denne banen.

uten bogeyrekka fra sisterunden, så bør det bety at han har en god mulighet for å nå topp 10, men alt er avhengig av at han ikke går i den fella han gjorde på søndag, hvor han mistet trykket, som han sa selv, etter den kjipe bogeyen.

Henrik har spillet, han har etter hvert også erfaring, og nå mangler bare at den siste piffen kommer så han kan nærme seg en toppplassering og kanskje til og med få en seier i kroppen.

Ingenting ville gledet mer enn å se Henrik med pokalen!.... :)

Jeg kaster meg på, og tør håpe på en topp 10!

vist

over 14 år siden

vist

Bra innledning kevin.
Setter opp et skjema på -8 som jeg tipper vil gi en 10.plass, så da håper jeg på 69-69-70-72, regner ikke med noe bedre en par på siste runden, så han bør gjøre det bra før helga.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Idet jeg trodde trådstartene ikke kunne bli bedre så kliner Mr. Bacon til igjen med en ny høydare. Jeg tror denne helgen blir en HB-helg! Han virker som han er i vater. Eneste bekymring er at han ikke er birdiefest-konge så hvis banen er satt opp for det så må han virkelig være bedre skjerpet med wedger og putter.

Kubein

over 14 år siden

Kubein

Var der for snart 2 år siden og spilte samme bane. Fantastisk fin bane altså. Er 36 hull der, vet ikke om de spiller begge banene eller kun en?

Synes ikke den var så lett jeg :-) Men jeg håper det er forskjell på meg og Bjørnstad. Gikk på 93 slag tror jeg og var mest fornøyd med vær og utsikten.

Tradisjonelt sett så er vel ikke lette baner det beste for Bjørnstad, han har vel tidligere uttalt at han liker seg best på vanskelige baner ikke på baner der det blir et birdie jag....

Hull 14 er det vanskeligste, 459 yard par 4. "Alltid" motvind på hullet
Av 415 runder under turneringen i fjor var det kun 25 Birdies.

Letteste hullet er hull 2, 547 yard par 5. Mange slår seg inn på 2, veldig liten green.
På 415 runder i fjor var det 10 eagles, 192 birdies...så her er det muligheter :-)

Tipper T12 plass, 70-70-69-71. 8 under totalt

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Slik jeg har forstått det så er det fire 9-hulls sløyfer,Ocean,Lakes,Palms og Mountains. Og det er Palms og Mountains som utgjør International course. Og det er den de spiller denne uka.
Kult at du har vært der Kubein

Course tour http://www.puertoricoopen.net/2010/index_.php?pageb=4

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Som vanlig en veldig bra trådstart, Kevin!

Henrik har tidligere vært nokså ujevn, og han kunne finne på noe rart innimellom. Nå ser det ut til at han er blitt mer stabil, og jeg håper virkelig det fortsetter denne helgen. Så nå er jeg noe mer optimistisk enn jeg var før. For min del er jeg fornøyd med topp 15, alt bedre er i mine øyne bonus selv om mange kjente navn ikke er på startlisten.

VR45

over 14 år siden

VR45

Tror den første runden blir avgjørende for Henrik.

Er han 1-3 under etter den blir det en bra turnering!

Da slipper han å jage birdies, unngår stress når bogeyene kommer, og blir mer tålmodig og avslappet.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg har brukt mine overnaturlige evner og "sett" inn i fremtiden. Litt uklart, men jeg forstår det slik at Henrik blir enten nr 6, 17 eller 38.

cobra

over 14 år siden

cobra

Moro lesning som bygger opp lysten til å følge Henrik i løpet av helga.
Keep up the good work Kevin!

Beartown

over 14 år siden

Beartown

As always good work Kevin. Writing on both sides is fun :-)
Too bad we can't set up our fantasy teams for this tourney.

No matter what. Made cut and a top 20 would be golden here.

All the best to Henrik :-)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Play suspended due to inclement weather

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Da kom de ikke langt! Men Skip Kendall hadde jo en grei start, eagle på hull 1!

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Ser det meldes scattered showers gjennom hele dagen, det kan jo i praksis bety litt av hvert. Hvis det "bare" er en byge får vi håpe spillet begynner igjen snart. I den delen av verden er imidlertid ofte bygene litt kraftigere enn her hjemmer, så det kan bli flere problemer etterhvert. Vi får krysse fingrene!

Kevin

over 14 år siden

Kevin

raining cats and dogs skriver Henrik. Får håpe de kommer i gang igjen,og at de får gjennomført runde 1 i dag.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Erick Morales som Henrik skal spille med,debuterer på PGA touren denne uka. Fra vertslandet,26 år og har vært caddie 2 år under Puerto Rico Open. Ikke mye erfaring på dette nivået altså,som spiller ihvertfall.

Ikke noe nytt om været ennå

Pepper

over 14 år siden

Pepper

"Round 1 has been suspended due to Inclement Weather. An official announcement will be made at 10:15 AM (local time) as per the resumption time of play."

Kevin

over 14 år siden

Kevin

står 1215am nå...frykter at hele runden blir utsatt til i morgen.

Henrik slapper av med å se på sykkel,Paris-Nice på tv:-)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Spillet er utsatt til i morgen tidlig kl.0715 lokal tid,altså 1215 her hjemme

michael

over 14 år siden

michael

Kan noen legge ut link til leaderboarden? Jeg fikk opp leader boarden når jeg var på mobilen min istad, men får den ikke opp på dataen nå...

Takk på forhånd

VR45

over 14 år siden

VR45

http://www.pgatour.com/leaderboards/current/r483/

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Like før de starter opp igjen nå. Været ser bedre ut i dag,litt halvskya og det kan komme noen byger morgenen. Se værmelding http://pgatour.dtn.com/index.cfm?tid=1&eid=488

Ser ganske bra ut på webcam fra Ocean Park beach også
http://www.earthcam.com/usa/puertorico/islaverde/index.php?cam=oceanpark

Starttidene blir nok bare forskjøvet litt,får bare følge med på når Henrik går ut. Men opprinnelig tid var 1334,blir nok litt etter det.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Nå er de skikkelig uheldige,tydeligvis ny kraftig byge...

Henrik skriver:
Players taken off the course after just 25 minutes of play:( Quiz: How wet can it get?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Været har bedret seg og de vil starte opp igjen 12 lokal tid,altså kl.17 her på bjerget,så får vi håpe de får spille litt lengre denne gangen:)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

det var iflg hjemmesiden til turneringen,men ser at Henrik skriver at det kan hende det ikke blir noe spill i dag i det hele tatt

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Siste fra twitter:
Lillebjorn79@ My new teetime: 0534pm:)Waited all day to play 3 holes? What a joke

Livet som golf professional er ikke alltid like glamorøst, kan det se ut til :-)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

nei,det her var stusselige greier. Skjønner ikke hva de driver med nå. Kjipt å sitte 2 dager å vente på å få spille

Kevin

over 14 år siden

Kevin

De startet iallefall opp igjen,men er ikke veldig lenge til det blir mørkt,kanskje et par timer fra nå. Tror det var sunset 1830 tiden lokal tid

Kevin

over 14 år siden

Kevin

FW-treff og GIR + to-putt for par på første for Henrik

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Ny par...ekkkkkooooo...på tide å legge seg tenker jeg. Tipper Henrik får spillt 1-2 hull til før mørket kommer

dutte

over 14 år siden

dutte

Dette blir nok en 54 hulls turnering, eller hva?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Penalty stroke....hmmmm

Putta

over 14 år siden

Putta

Går det an å vite hva det var penalty for?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Som oftest ser man ikke det uten skikkelig play by play eller shot tracker. Han ligger +1 etter 4 hull og er T43 sålangt.

De starter opp igjen kl.1210 norsk tid,regner med Henrik står klar på hull 14(hans femte). Blir spennende å se hva de har tenkt å gjøre i dag,om de klarer 2 fulle runder og avslutningsrunde i morgen for å få en 54 hulls turnering.

Ganske dårlig med informasjon sålangt angående avviklingen av turneringen

Værmeldingen ser ikke helt klar på hvilket vær det blir,det kan være bedre i helgen,men det kan fortsatt komme byger. I går brukte de et helikopter til å tørke opp banen med

http://www.gettyimages.com/detail/97664035/Getty-Images-Sport
http://www.gettyimages.com/detail/97666527/Getty-Images-Sport

Kevin

over 14 år siden

Kevin

birdie på dagens første hull

Yesman

over 14 år siden

Yesman

Ny birdie!!!

Yesman

over 14 år siden

Yesman

Bogey, tilbake på par

Kevin

over 14 år siden

Kevin

uff da,får håpe på et par fugler på siste 9

Yesman

over 14 år siden

Yesman

6 hull igjen; bør ha minst en birdie på vei inn...

Patriarken

over 14 år siden

Patriarken

Den fuglen kommer den!

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Halvt norske Eric Compton med 2 hjertetransplantasjoner bak seg ligger forøvrig pt likt med Henrik.

Det er sikkert vanskelige forhold med våt bane, men det hadde smakt med en fugl snart. Håper Patriarken får rett.

Yesman

over 14 år siden

Yesman

fem hull igjen. Hyggelig å se at Daly har hatt en god dag

Occin

over 14 år siden

Occin

Fugl!!!

Patriarken

over 14 år siden

Patriarken

Og fuglen på plass. Gjør ingenting om en til faller

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Herlig,han henger godt med

Patriarken

over 14 år siden

Patriarken

Blir nok en fugl til gitt, tipper at vi ser den på hull 7 eller 8, nr 8 er favoritt.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Foreløpig ligger cut på even... Det ser ikke ut til at banen er så lett som vi trodde. Men det er kanskje værforholdene som gjør det?

En fugl til, så er Henrig greit med...

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Der kom fuglen og han ligger på T33

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Utrolig lite informasjon om avviklingen,men fant dette på hjemmesiden til turneringen og det ser ut som de sikter seg inn på 54 hulls turnering med avslutning mandag
Round 1 completion
- Saturday 13th

Round 2
- Sunday 14th

Final Round / Awards Ceremony
- Monday 15th


Kevin

over 14 år siden

Kevin

-2 og T18,resten på par inn så er det bra

Yesman

over 14 år siden

Yesman

Veldig bra. Jeg tror han får en birdie til

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Smaker bra det her.
Ser på startfeltet for Transitions Championship og finner ikke navnet til HB.
Noen som vet om det er noe sjans for at han får stille der?

Patriarken

over 14 år siden

Patriarken

Alternate lista er alltid de 10 første på ventelista, så HB har et stykke frem, men holder med topp 10 i denne

Yesman

over 14 år siden

Yesman

Synes å huske at han da enten må topp 10 i denne turneringen eller spille seg inn via mandagskvalet

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Det skal godt gjøres,men som nevnt over her så må han nok kvale inn eller bli topp 10 her. Og iogmed at denne turneringen avsluttes mandag så er mandagskvalet altså ingen mulighet

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Da stemmer jeg for en T3 plassering her så gir det både bra med cash og deltagelse neste uke.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Bogey

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Da runder han vel av med et bar birdies og så er det rimelig bra resultat for dagen likevel.
Starter de opp med ny runde allerede i dag eller blir det søndag og mandag som skrevet over?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Blir nok ikke før i morra,mange som nettopp har startet og tilogmed noen som ikke har startet ennå. Men,de har som sagt ikke virket veldig presis med info sålangt,så aldri si aldri

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Par på nest siste,kun 1 hull igjen så kan Henrik slappe av igjen. Greit å ha kommet i gang etter 2dg venting.

Får vi en birdie inn kanskje?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

har truffet fairway iallefall på siste

smicer

over 14 år siden

smicer

Da ble det birdie på siste, og en ok plassering for dagen.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

aah,herlig det. Meget godt gjort synes jeg,når man får oppstykket runden sånn og har sittet og ventet så mye de foregående dagene. Godt utgangspunkt dette. Mange ute på banen fortsatt så vi får se hva det holder til når kvelden kommer og alle har fullført

Yesman

over 14 år siden

Yesman

Strålende avslutning. Nok en gang viser han stor styrke

Patriarken

over 14 år siden

Patriarken

Herlig!

Da er det bare å sette over til Doral og klatringen videre for Patriarkens Utvalgte.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Og dette sier Henrik på Twitter:
lillebjorn79@ Very happy about my -2 start in puerto rico! Played well today and managed to turn my poor start around. High five!

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Han gikk vel i vannet på det 13., tenker jeg. Vann på hele høyre side fra ca 155 m og til greenen, dogleg venstre.

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Sorry... posta på en ikke oppdatert side...

Likestilt

over 14 år siden

Likestilt

"Strålende", "herlig" og "godkjent" leser jeg her om HBs innsats. Ser vi på samme resultatliste? Nr. 34 nå, og det er mange igjen ute på banen. Trolig ca. nr.50 etter første dag i en B-preget PGA-turnering (ikke mine ord). Venting og frustrasjon likt fordelt på alle.
Sykt skuffa, for min del. Her blir det hardt å klare cuten.

Furu

over 14 år siden

Furu

Jeg er egentlig enig med Likestilt i at det kan være greit å ha et litt mer realistisk syn på prestasjoner og resultat. T34 er ikke spesielt bra i seg selv og det er mulig at han faller litt i løpet av dagen. Det positive man kan ta med er at det kun er to slag opp til T8 og tre slag til T3. Det er med andre ord veldig jevnt. 18 spillere ligger på -3.

T34 gir trolig $15-20.000.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her