Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Norsk same på seniortouren

dutte (in disguise)

over 14 år siden

dutte (in disguise)

Stjeler overskriften fra artikkel på Golferen.no
49 år gamle Jan Skoglund Paltto fra Karasjok debuterer som profesjonell på Hi5 touren i Spania. Spennende det, en norsk Notah Begay III . Der er et bilde av mannen i artikkelen. Det er visse likheter med en annen "eldre" norsk golfer, syns da jeg.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

For å si det på stavangersk; same det vel (blæh)

Kult å debutere som proff i så høy alder...det skal han ha.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Mener å huske at han tidligere har sagt at målet er Champions Tour,men et sted må man jo begynne. Intervju med han her http://www.nrk.no/kanal/nrk_sami_radio/1.7028994

Truls

over 14 år siden

Truls

Hehe, han spilte jeg sammen med på en amatour for noen år siden. Det jeg husker best var den fjernstyrte el-tralla hans som plutselig begynte å leve sitt eget liv. Ved en anledning kom den i hundre ut på greenen når vi sto og puttet. Jeg husker også at han var en særdeles hyggelig kar og ikke minst superdedikert. Morro hvis han lykkes!

Slapp av gutter

over 14 år siden

Slapp av gutter

All honør til Paltto, spilte amatour med han på Kjekstad en gang og visst husker jeg Ferrari-tralla hans, samt splitter nye blanke fine Nike-køller. Spillet sto ikke helt i stil til utstyret, men det har forhåpentligvis forandret seg hvis han ønsker seg en proffkarriere.

St. Able Ford

over 14 år siden

St. Able Ford

Pallto gikk på 99 slag, +27 og ligger nederst på lista. Mannen over har +14. Tøff start på proffkarrieren.

Selte

over 14 år siden

Selte

Husk at hoppsporten hadde Eddie the Eagle :-)

Kanskje golfen har fått sin nye maskot nå?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Vi får bare håpe at det ikke er pengene som er den største drivkraften hans. Ønsker uansett lykke til, det kommer helt sikkert bedre dager enn denne :-)

dutte (in disguise)

over 14 år siden

dutte (in disguise)

Jeg skrev i trådstarten at det er likheter mellom Paltto og en annen "eldre" norsk golfer. Er skuffet over at ingen andre har sett den.
Konkluderer med at jeg er sær.
Det er tidlig mars, for en fra Karasjok er formtoppen langt unna.

VR45

over 14 år siden

VR45

AR??

Skrens Petrus

over 14 år siden

Skrens Petrus

Ai...50 første ni. Kan holde hardt idag for å breake 100.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Paltto jobber hardt med rekrutteringen:

http://video.google.com/videoplay?docid=3206266083022968870&ei=-J6XS9TJG8up-AaVtdWRCA&q=Jan+skoglund+paltto&hl=no&client=firefox-a#

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Ingen par på front 9. Noen som vet hva han hadde i hcp før han "turned pro"?

Skrens Petrus

over 14 år siden

Skrens Petrus

SS: Morsomt med de 2 små der ja....har mer tro på dem ;)

Selte

over 14 år siden

Selte

Var det ikke slik at en av de to små-Palttoene ble utropt til Årets utøver eller Årets talent eller noe sånt i Nord-Norge for noen år siden etter å ha vunnet en turnering på B-tour? Om det ikke var C-tour, da ...

Men så virker det jo også som om pappa har snakketøyet (og PR-sansen) i orden.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Paltto gikk på 103 i dag. En par - resten blåfarve. Nerver eller det vanlig nivået?

R8

over 14 år siden

R8

Jeg mener han spiller fysisk på hcp 10.

Gruber

over 14 år siden

Gruber

Søkte han opp i golfbox, fikk opp hcp 9.8...Er det ikke litt frisk satsing å spille hi5 tour da? Koster jo litt å være med...

Hickory

over 14 år siden

Hickory

4 par totalt etter 45 spilte hull!! Rimeligt langt unna birdies da. Men bevares lykke til.

R8

over 14 år siden

R8

Jeg har spilt sammen med kroppen,og det er helt natta det han driver på med.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

R8, mener ikke å være guffen, men med 10 i hcp så er han vel på papiret bedre enn både deg og meg?

dutte

over 14 år siden

dutte

Paltto avsluttet turneringen (en prestasjon at han klarte cutten) med sin beste runde. Så mannen er ihvertfall ingen choker:)

R8

over 14 år siden

R8

Ja på papiret SS.

Apropos

over 14 år siden

Apropos

Lett omskrevet fra annen tråd: ja til norske spillere og pågangsmot!

Å prøve å drite ut andre er pinlige greier. Da driter man seg selv ut.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Der var Apropos igjen. long time no see

...pussig at du ikke dukket opp i tråden som var guffen med Bernt Stellander?

R8

over 14 år siden

R8

Vær så snill aprikos,denna samen har da ingen ting å gjøre på en golf tur.Det må i så fall være en tur med deg.

Hickory

over 14 år siden

Hickory

6 par totalt på 3 runder. Er det mulig?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her