Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Gode replikker

tm

over 14 år siden

tm

Har alltid hatt sans for raske/gode replikker/ordtak;være seg Sir Winston Churchill som under en finere middag hadde en bordame som ikke likte ham spesielt godt."Sir Winston," sa hun."Hvis jeg hadde vært din hustru,hadde jeg gitt deg gift i kaffen."
Sir Winston repliserte:"Og hvis jeg hadde vært gift med deg,hadde jeg drukket den."
Eller at livet er som en golfball:Mange harde slag for til slutt å ende i et hull ijorden.
Muligens W.C.Fields denne her:"Ta alltid med en liten flaske whiskey i tilfelle du skulle bli bitt av en orm.Husk å ta med en orm."
Ville forundre meg om ikke mange på forumet har mye å bidra med her;gjerne Pekka og Toivonen også.De spiller sikkert golf.

lost ball

over 14 år siden

lost ball

Vel, hadde en kollega som uffet og akket seg hinsides det normale en periode.
-Alle er mot meg.
-Hvorfor får alle andre flere kundetelefoner enn meg?
-Alt går galt.
-Uff, for ett liv.

Det var spesielt den siste som gikk igjen, og igjen, og igjen - og som forsvant for evig og alltid når det omsider ble replisert fra omgivelsene:

-Så så, slapp av. Det er ikke lenge igjen.

Qken

over 14 år siden

Qken

Som toastmasteren avsluttet åpningsinlegget sitt med i et bryllup jeg var i:

Da er det bare å spise til ræva står på gløtt.

007

over 14 år siden

007

AR:
"Det er umulig å gjøre alle til laks. Det må oppdrettsnæringen ta seg av."

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

"Du får ta det som en mann, selv om du har rosa sko"
Per Haugsrud om Ian Poulter på WGC i går kveld da han bommet putten.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

aaaaahhh,Scrambler,den skulle jeg nevne:) Noe av det beste jeg har hørt på lenge

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

John Daly - før: All my ex'es they're wearing Rolexes.

John Daly i sitt nye tv-program: All my ex'es they're wearing Timexes

ScanDigger

over 14 år siden

ScanDigger

Vi beklager at vi ikke rakk å tekste dette innslaget.
Davy Wathne etter et intervju med en trønder (husker ikke hvem) på TV2-sporten.

Putta

over 14 år siden

Putta

Lee Trevino:
In case of a thunderstorm, stand in the middle of the fairway and hold up a one iron. Not even God can hit a one iron.

art

over 14 år siden

art

hvem er pekka & toivonen? seriously.

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Oh yes, just look at my ex-wifes new husbands. No one of them are working.

Lee Trivino på spørsmål om han hadde tjent mange penger på golf.

007

over 14 år siden

007

Hjemme her:
"Jeg finner ikke lommeboken min."
svar:
"Ring etter den."

:O)

tm

over 14 år siden

tm

Skjønner årene har gått litt,ja
Pekka og Toivonen er hovedpersonene i en rekke finske-vitser.
Vitser funnet på av nordmenn.De er VELDIG tørste.
Anbefales spesielt på en "guttekveld."Blir garantert MYE latter.
Gitt ut flere bøker om dem.
En god del også på nettet,f.eks.http://home.online.no/~tvika/vitser/pekka.htm

hackz

over 14 år siden

hackz

Mandela møter J.Clarkson.

De ble presentert for hverandre på en privat tilstelning i Johannesburg. 91 år gamle Mandela skulle møte en gruppe amerikanske astronauter senere på kvelden, og forvekslet Top Gear-stjernene med disse, skriver Daily Mail.

Da Mandela spurte han om hvordan det var på månen, fikk ikke den vanligvis frittalende Clarkson seg til å rette på 91-åringen.

- Det er mye stein, mye støv og lite tyngdekraft, svarte Clarkson

Burnhill

over 14 år siden

Burnhill

En årlig tradisjon på PGA-touren er at mennene tar med seg konene sine og spiller en runde foursome. Nivået på golfen til konene er veldig varierende, men her er en morsom historie fra en del år tilbake.

Tom Lehmann og kona står klare på hull 1, et par 5 hull. Tom slår først og åpner med en kanondrive midt i fairway. Han kunne selv enkelt ha nådd greenen på andreslaget, men det var kona sin tur. Hun shanker ballen ut i skogen, og ballen legger seg til veldig kinkig, et tre i baksvingen, og busker i gjennomsvingen. Tom går inn i skogen og slår en helt fantastisk slag og får ballen til å rulle inn på forkanten av greenen. Et slag han aldri kommer til å glemme har han sagt i ettertid. Da er det igjen kona sin tur. En putt på 20 meter i nedoverbakke. Hun slår til ballen alt for hardt, ballen ruller i stor fart forbi hullet og ruller ned i greenbunkeren bak greenen. Ballen ligger greit, men det er en høy kant på bunkeren, og det er ikke noe lett bunkerslag. Tom gjør seg klar. Fra greenen ser man bare hodet hans i den dype bunkeren. Ballen kommer opp og lander en halvmeter foran pinnen, spretter 10 cm forbi hullet og spinner tilbake ned i hullet. PAR!

På vei mot neste tee sier Tom til kona:
"Nå må du prøve å konsentrere deg litt, du kan mye bedre"

Kona svarer:
"Jeg må vel ikke konsentrere meg! På forrige hull brukte du 3 slag, og jeg bare 2, så det er du som må skjerpe deg:"

Burnhill

over 14 år siden

Burnhill

En annen artig historie i samme slengen.

Historien er fra 90-tallet og fra LPGA-touren.

Den faste og erfarne kommentatoren blir syk før sisterunden av turneringen på LPGA-touren og hans ferske og uerfarne kollega som aldri har kommentert alene blir satt på oppdraget å kommentere siste runden alene. Fra sykesengen ringer den erfarne kommentatoren og gir noen råd like før sending.

"Uansett hva du gjør. Løft ALDRI blikket fra skjermen. Se på skjermen og kommenter det du ser."

"Det er greit, sier den uerfarne kommentatoren"

Sendingen begynner og kommenteringen går greit. Noen lange pauser innemellom, men ingenting å klage på. Etter 7 timer med blikket på skjermen, uten pause, har endelig siste gruppen kommet til det 18. hullet. Kommentatorboksene er plassert slik at de har en fin utsikt over det 18. hullet. Når siste gruppen står på fairway for å slå inn på greenen blir det en lang pause, fordi de i gruppen foran har en regelsituasjon på greenen og må tilkalle dommer. Den uerfarne kommentatoren sliter med å finne på noe mer å si. Han har sagt det meste opptil flere ganger i løpet av sendingen. Det drøyer og drøyer på greenen, og han blir til slutt desperat. Da løfter han blikket fra skjermen for første gang på 7 timer, ser ut over det 18. hullet, og sier:

"Mens vi venter kan jeg si noen ord om hullet vi nå ser på. Dette er et veldig trangt hull, men som allikevel mange liker. Et fint hull å avslutte dagen med."

Fornøyd ser han mot greenen at gruppen der er i ferd med å avslutte og retter igjen blikket ned mot skjermen. Da går det opp for han hvilken astronomisk tabbe han har gjort. Bildet viser lederen på 18. fairway som står og tøyer ut med rompa mot kameraet.

VR45

over 14 år siden

VR45

Den var bra.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

så nettopp reklame for programmet "Alt for Norge". Programlederen sier:
"Clinton,you don`t look so well".

"No,it`s a face on my plate".....sa han da han fikk servert smalahove:-)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg liker en god venn av meg sin melding da han fikk birdie på Stavanger GKs hull 5 (par 3) og gikk opp på teestedet på hull 6 og snudde seg til to fremmede mennesker + meg og sa:

Någen bedre enn to?

Langt og hardt

over 14 år siden

Langt og hardt

Haugsrud har hatt mange gode.
En av dem gjaldt Villegas fra tee som ikke akkurat holdt igjen på driven, og Haugsrud, nesten roper: Åh den er lang! De fleste drar jo ikke så langt på ferie en gang!

MC kar

over 14 år siden

MC kar

Ikke akkurat golf (og ikke en "forherligelse av MC-miljøet"), men så på tv her for litt siden om noen personer tilknyttet MC-miljøet, hvor en MC-kar fortalte om et torpedo-oppdrag han hadde vært på. Han hadde dratt med seg en knott inn i skauen og å "snakke litt hardt til han". Denne personen synes ikke dette var noe særlig stas og ga uttrykk for at han ikke likte seg i så godt ute i en mørk skog hvorpå MC-karen sa: "Tenk på meg da, jeg som må gå tilbake aleine"

Patriarken

over 14 år siden

Patriarken

Mye artig i Missed Cut miljøet......

Steinb

over 14 år siden

Steinb

Et par fra Faldo;

"You need a map to read that one" - om en VELDIG lang putt.

"My putting routine was usually 5 steps forward and picking up the ball from the cup".

skotte

over 14 år siden

skotte

A bloke walks up 2 a bird in a nightclub,and says hi my names Bond! she says,''dont tell me its JAMES'' He says ''no its UNI'' i,m here 2 fill ur crack?

Stinger

over 14 år siden

Stinger

Langt og Hardt
Den har nok Per rappa fra Christy O`connor jr.
En utrolig morsom og sympatisk ire.
Mener det gjaldt det 17 hullet på Barseback mastersbane.
Men god allikevel.

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Jeg hørte på P4 på vei til jobb i dag.
En kar var på tråden ang "5 kjappe spørsmål"
Idag var alle spørsmål relatert til golf, og programleder spurte innringer om hva hans hcp var.
"Under par" svarte innringer, som ikke spilte golf.
Da er du god svarte programlederen.

hackz

over 14 år siden

hackz

No turkey unless it's a club sandwich.

shanky

over 14 år siden

shanky

Spilte en turnering i fjor høst. På ett av hullene var det ett tre midt i fairway. Spilleren traff selvfølgelig dette treet hvorpå medspilleren tørt kommentarte: "Ja, det var vel en sånn der midt-på-treet drive...!"
Det tok en liten stund før vi klarte å samle oss igen.

WiBo

over 14 år siden

WiBo

I disse vulkantider: Kaptein Moody på en 747 fra BA sa følgende da motorene stoppet i 36000 fot da de uforvarende fløy inn i askestøv fra et utbrudd i Indonesia.

«Ladies and Gentlemen, this is your Captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them under control. I trust you are not in too much distress.»

Det hører med til historien at de fikk start på motorene igjen ved ca 13500 fot.

Patriarken

over 14 år siden

Patriarken

Apropos fly...

Jeg satt på flyet fra Alta til Bodø for 3-4000 år siden samme dag som Norge tok tredobbelt i VM på 30km. De i cockpit kjørte radio og oppdatering for oss ombord og når triumfen var et faktum så sa den ene av pilotene "Dette var gøy folkens, ser på passasjerlista at det er to svensker ombord håper de også koser seg nå...?"

Kanskje ikke verden morsomste kommentar, men hele flyet lo (kanskje minus to svensker) og det var en artig opplevelse.


Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her