Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

   Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Jakten på sesongen 2010

Kevin

over 14 år siden

Kevin

I dag fikk jeg nyhetsbrev på mail fra proen på Borre,hvor han skriver at sesongen er rett rundt hjørnet og at studioet hvor man kan få kølletilpasning og instruksjon,er åpent. Det lille "range-studioet" med store dører ut mot rangen er genialt. Og hyggelig å få denne nyhetsmailen(som jeg abonnerer på).

MEN,jeg titta ut vinduet og så at jeg fortsatt har 1m snø i hagen og svære snøhauger. Er det virkelig så at sesongen er i anmarsj? Har ikke hørt noe om det,enda så mye som jeg følger den utviklingen dag for dag.

En ting jeg har fått med meg er at dagtemperaturene i sør-norge er betydelig høyere denne uka,og varselet framover tyder også på det. Var i Bergen i helga,og selv om det snødde 20cm natt til fredag så var det plussgrader på dagtid alle dagene,og man kunne se at snøen var begynt å tine(bra for bergenserne,for måke snø det har de ikke hørt om før tror jeg). Videre nedover vestlandet er det også flere plussgrader,og ble ekstra glad når Slappy postet en link i solastrand-tråden,hvor det var et bilde med noe som lignet på grønt gress. Sjekket sprenstreks webcam`s fra den kanten,det ligger fortsatt snø men det tiner. Det tiner her i Vestfold også,mye på dagtid. Bare for noen dager siden kunne jeg ikke se min egen bil når den stod på parkeringsplassen foran huset,den 2.5m høye snøhaugen skjulte den,men nå er bilen synlig:)

Så når kan man forvente at en bane i Norge åpner med greie forhold? Og hvor? Til påske? I rogaland et sted kanskje? Eller er det kanskje 1-2 uker for tidlig?

Og hva med Sverige,hvordan står det til det? Vel,i helga åpnet noen få baner i Skåne etter at de også har hatt mye snø i vinter. Oxie som ligger ikke langt fra Malmø åpnet nylig,men de har kunstgress tees og greener,så litt "lettere" for de. Öresund golf sør for Landskrona har åpnet,men det er med vintergreener inntil videre. Værvarsel for Skåne regionen er at det fortsatt skal ligge rundt 0 +/-2 grader en periode til.

Mer info om status i Sverige kan leses her: http://www.golf.se/extra/news/?module_instance=36

Selv skal jeg til Malmø andre uka i april,da regner jeg med å ha med golfutstyr og at det er mange gode muligheter til å spille golf på den siden av grensen. Her hjemme i Vestfold tror jeg dessverre at vi må vente ennå lengre,kanskje slutten av april eller rundt 1.mai.

Har ikke følt at sesongen har vært i gang selv om jeg har vært på innendørsrange og simulator-spill,men kanskje kommer den følelsen hvis jeg besøker proen min og hans studio? Da får jeg iallefall slå golfballer ut i det fri....høres ut som en god ide:)

Og til alle dere som allerede har vært utenlands(les a la syden,eller Florida hvor Enur er) og spillt eller skal nå i nærmeste framtid....ja,jeg er jævlig misunnelig:-)

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

På min hjemmebane ligger det 75 cm med løs snø. Iflg en som har sjekket med greenkeeper er det ikke frost i bakken pga snøens isolerende effekt.
Nå kommer sola og varmen, og jordvarmen er på vei opp. Tipper at mange østlandsbaner åpner i slutten av april.

Og takk Kevin for linken til status i Sverige. Da blir det nok en tur ned i påsken.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Kevin, mens jeg husker det; 11 dager til avreise Spania..... (sorry...)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

takk for at du minnet meg på det SS:)

Straffen din får være at du må skrive reisebrev når du kommer hjem,minst like detaljert som Enur`s runde referat fra helga...lol
Alt fra hvor du har bodd,spillt,hva du har spist,hvor mange øl du har drukket etc etc:)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

kan svare med en gang;

Bodd: Privat
Øl: 0 (men mye rødvin)
Mat: Hjemmelaget

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Kevin:
Trodde du ba om et referat og ikke en forhåndsanalyse.
Et referat av den art som vel skal oppleves som en straff burde i utstrekning være i størrelsesorden som en dagstråd her hvor HB følges slag for slag, pegg og køllevalg med mer. (Snitt på ca 150 - 2000 innlegg)

SS:
Hadde vært flott med et fornuftig referat her, gjerne slag for slag, høy eller lav pegg, køllevalg osv.
Det du skrev refererte seg jo bare ditt liv hjemme nå i helgen, Det holder ikke!
Med andre ord: Du kan ikke svare med en gang!

barce

over 14 år siden

barce

Sam, mens jeg husker det; 3 dager til avreise Spania.... (MUAHAHAHAHA...)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

barce(lona); din tur til Madrid med kona teller lissom ikke her....

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Ja, fint vær i spania nå, så god tur... MUAAHAHAHAHA

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Et av de beste stedene å følge med utviklingen i Sverige er på denne linken http://www.webbkameror.se/golfkameror/index.php

Er ikke mange steder det er snøfritt,selv Falsterbo har flekkvis snø. Det samme gjelder Ljunghusen like ved,de har korthullsbanen åpen mens det er flekkvis snø og noe frost fortsatt ellers.
Bedinge har også snø men skriver på sin hjemmeside at de tar sikte på dugnadsturnering 28.mars.

I fjor spillte vi(og mange andre nordmenn) 2 runder nest siste helga i mars,på Lycke som ligger rett nord for Gøteborg. Spiller neppe så tidlig såpass "langt nord",men det er stort sett plussgrader der og nå.

Ser ikke så bra ut i Catalonia for tiden da http://www.nettavisen.no/vaer/article2853191.ece

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Varmeste i Norge i går var Mandal med sine 10.7 grader! Det er jo skikkelig vårtemperatur. Mens i Hudiksvall i Sverige ble det målt 9.6 i går.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Nei huff, Kevin siden det er meldt sol og 13 grader torsdagen før avreise får jeg nok heller bli hjemme i snøen.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

haha,det tviler jeg på at du gjør,men du skal vel ikke sålangt nord vel?

barce

over 14 år siden

barce

Hvis det får deg til å sove bedre Sam ;P

Gruber

over 14 år siden

Gruber

2 dager til avreise - destinasjon Costa Blanca...3 dager, 5 runder, 5 ulike baner.

Måtte bare si det... :)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Det er lov Gruber,denne tråden er for de som jakter på sesongen uansett hvor den er:)

Selv nyter jeg at det er +8 grader i skyggen her hos meg,til tross for at det er myyyye snø på utsiden. Man kan både se(når den raser fra takene) og høre den tine.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Forstår at du ikke er ute å reiser Kevin, med all den snøen utenfor.
Hvordan går det med ryggen; blir den bra til sesongstart, eller er den allerede klar?
Tror at spill med rosa eller rød ball kan brukes som varsel om et visst hcp...

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Vel,den har ikke blitt bra. Og klimakset var vel fredag kveld når den låste seg helt når jeg skulle løfte ting ut av bagasjerommet,det ble en tøff helg. Men kanskje litt bedre etter helgen,var hos kiropraktoren i dag og siden jeg ikke har blitt bedre så blir jeg henvist til MR for å være på den sikre siden. Men evig optimist som jeg er så tror jeg at sesongen skal begynne snart for meg og...bruker mye tid på øvelser og tøyning som bør gi resultater.

Trodde det var gul ball som var hot i disse dager jeg:)

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Det høres ikke helt bra ut Kevin.
Kan anbefale Terapimaster eller Rope som treningsgreisus for det meste, og kanskje spesielt for rygg.
Du får bare sørge for å bli frisk til sesongstart og ikke minst til du skal i ilden på TYGK. Lover å gi deg skikkelig motstand der også... :-))

Yngve Johannessen

over 14 år siden

Yngve Johannessen

Lawinth da... ikke lov noe du ikke kan holde.... ;)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

he he:) Gleder meg allerede.

Ser ut som de i Hakadal jakter på sesongen også,eller det grønne gresset under all snøen. Bra tiltak

http://www.youtube.com/watch?v=NRBYYc7yu4M&feature=player_embedded

Pepper

over 14 år siden

Pepper

Ser ut som de måker mye av snøen på rangen ut til fairway på hull 10! :-)

Morsom snutt uansett.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Neste film blir 7 minutter med Simen Fulland som kryper langs bakken med hårføner i lang skjøteledning :-)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Tilogmed i Skåne er man urolig for at det ikke blir spill til påsken.
http://www.golf.se/nyheter/news_82770.html

Men godt å lese at noen av de fortsatt tror at de kommer til å åpne til da. Torekov har en tendens til å bli invadert de første dagene,de er ofte tidlig ute. I fjor stod folk i kø i timesvis der de første dagene,for å komme utpå.

Dynekilen skriver på sin side at de åpner tidligst i midten av april pga mye snø...

BFH

over 14 år siden

BFH

Ærø gk og langelands gk på Fyn er åpne, kun 7,5t kjøring fra oslo, og kun 1000kr i bro avgifter, men det får heller gå, jeg reiser nedover i påsken :-)

Slappy

over 14 år siden

Slappy

Det er nok rimelig bra sjanser for spill på åpne baner i Stavangerområdet i påsken. Tiningen er godt i gang, og med snøfritt spillefelt vil nok Solastranden og Bærheim (Sandnes GK) holde åpent.

Stavanger GK og Sola GK har utsatt sine sesongåpninger (offisielle) til hhvis 10 og 17 april - noe etter skjema, men ikke ille i et historisk perspektiv. Med rask smelting skal de være spillbare innen to uker etter at snøen stikker. Det kan meldes om snøfrie og grønne greener, mens på banen ligger det enda et snølag som dekker gresset en liten stund til.

Nå forstår vi hvordan dere har det østpå, for dette er ikke morovår for golfere akkurat...

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

BFH, da er det kortere og billigere å reise til Barcelona enn til Fyn...

BFH

over 14 år siden

BFH

Hei SS, det er korrekt, men bilen går gratis (firmabil), bor gratis så totalt sett blir pakken billigere for meg. Generelt sett er jeg helt enig med deg :-)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

er vel ikke lenge før på solastranden nå vel?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.7037853

Slappy

over 14 år siden

Slappy

Tipper Solastranden i det minste er klar til påske - meldt plussgrader gjennom uka, trass noen snøfiller i natt, og varmere.

Da er det bare dagslys, noe sol og en del tørking av banen (som ligger på sandgrunn), så er det klart...

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Høres bra ut:)

For de som bor på østlandet og har kort vei til sverige så kan jeg anbefale denne linken for å følge med på værmelding og baneoversikt www.golfvader.nu

Ellers så var det bra med trafikk på Falsterbo på lørdag så jeg,til tross for vintergreener og snø i bunkerne:)
http://www.webbkameror.se/golfkameror/falsterbogk/index.php

Oscar

over 14 år siden

Oscar

Status: http://www.evjegolf.no

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Tee off om 69 timer på grønt velpleid gress og i 15-16 grader. Eg gler meg.

Enur

over 14 år siden

Enur

God tur Sam!
Nå er det min tur til å være misunnelig :-)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Lödde golfbana som ligger mellom Lund og Landskrona har åpnet med sommergreener,de er nok den første. Tipper mange andre kommer etter der nede nå snart.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Nå har Ljunghusen helt sør i Skåne åpnet 9-hull med sommergreener også,så da burde det være ganske safe å begynne med påskeplaner på de kanter

Nick Name

over 14 år siden

Nick Name

Bærheim er åpen

http://www.rogalandsavis.no/sport/article5034776.ece

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Har vært en snartur innom Borre i dag,og kan meddele at den er langtfra åpning:( Noen steder ligger det så mye som 60cm med snø,andre steder litt mindre. Til tross for alt det varme og fine været i det siste. Tipper det blir minst 4-6 uker til noe som helst åpner der

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

helvete

Kevin

over 14 år siden

Kevin

trøsten får være at Evje f.eks har kun 16cm iflg deres egen oppdatering i dag,det lover vel godt for banene i østfold.

Og nå har endel flere baner i Skåne åpnet med sommergreener,så det blir nok golf snart uansett

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Med 3 ferske Spania runder i boks og under 4 uker til 3 nye runder i Portugal så opplever jeg ikke det samme suget som en del andre her inne etter runder på grønt gress. Pust med magen - det er ikke normalen at dere er på gress i utstrakt grad i mars - og med Skåne i full tining så kommer nok tiningen krypende etterhvert.....

Truls

over 14 år siden

Truls

Snøen har sunket med 25 cm siste 14 dager på østlandsområdet, så hvorfor henge med hodet? Dette går unna. Ihvertfall så lenge det er varmegrader om natten.

Truls

over 14 år siden

Truls

Her jeg måler er det nå 39 cm. Til sammenlikning var det over dobbelt så mye snø i fjor på samme tiden.

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Bra Truls. Jeg klarer aldri å huske fra år til år.

Da er det håp, ja.

Truls

over 14 år siden

Truls

39 cm var i helgen. Nå var det 35cm! :-)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Sam, få høre scorene dine fra Spania da!!! Hørte du var fornøyd :-)

BFH

over 14 år siden

BFH

har fortsatt 65cm i hagen på hurumlandet, greenene på kjekstad er frest og ligger til tining, ser grønne ut mot den hvite snøen :-)

Slappy

over 14 år siden

Slappy

Heisann,

Oppdateringene fra vest er oppmuntrende. Solastranden og Bærheim (Sandnes GK) er åpne med fullt spill på banen, mens Stavanger kjører matter og vintergreener frem til lørdag. Sommergreener åpner sannsynligvis til påske iflg nettsiden.

Sola GK avventer litt enda.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Herlig. Denne våren skal jeg gjøre alvor ut av mine årlige planer om å spille en helg i oljebyen!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

GB, hvis vi ser vekk fra oppvarmingsrunden så var scorene 74 og 70 slag netto (par 72), med fortsatt rustent nærspill og dressede greener fulle av sand på back nine. En gammel mann kan bli blid av slikt.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Ut fra Nicket ditt kan jeg vanskelig se for meg deg sur.
scoren er antagelig så du må skrives ned gjennom sesongen.
Skulle forresten gjerne gjestet hjemmebanen din, men er redd jeg ikke er helt i den økonomiske ligaen der.
Har du forresten spilt din egen hjemmebane selv SS?

Innerst inne tror jeg ikke du hadde en særlig ok tur. Alt for tidlig på året til å kunne ha det hyggelig på golfbanen for oss nordboere. Scoren var du antagelig også bare heldig med. ;-)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det høres bra ut, Sam. Imponerende sesongstart, og glad på dine vegne.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

GB, det blir som i fjor - god start og shanking fra juni til oktober

Enur

over 14 år siden

Enur

Ble imponert jeg og, SS!
Det var noe annet enn den halve runden jeg er fornøyd med hittil!

Kevin

over 14 år siden

Kevin

En liten oppdatering på hvordan det står til nedover i Sverige:

Båstad - åpner med vintergreener 27.mars og sommergreener 1.april
Torekov - åpnet med sommergreener i dag på 16 av 18 hull
St.Arild - åpen med sommergreener
Mölle - åpen med vintergreener
Rya - åpen med vintergreener
Helsingborg - åpen med sommergreener
Öresund - åpen med sommergreener^
Örestad - åpner med sommergreener denne uka
Malmö Burlöv - åpen med sommergreener
Rönnebäck - åpen med sommergreener
Ljunghusen - åpen med sommergreener
Barsebäck D.S course - åpen
m.fl i Skåne

Har ikke klart å finne noen som har åpent nord for Båstad ennå. Men det tiner godt i Gøteborgsregionen også. Strömstad er nesten snøfri,Orust har litt igjen.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Kevin - du sender varme inn i en forfrosset sjel. Tusen takk.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Bare hyggelig:)

Glemte å nevne at Rönnebäck har åpen/demo-dag på skjærtorsdag og har gratis greenfee denne dagen. Så er man på de kanter bør man absolutt benytte seg av det. Mer info om det på:
http://www.golfklubben.com/article.aspx?a=1142

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Hmmm, blir det Hotel Mårtensson i påsken mon tro. Nesten snøfritt i Halmstad og Södra åpner sikkert. En runde på Båstad Gamla og en på Torekov blir det vel også plass til. Tenke tenke:)

hackz

over 14 år siden

hackz

Super start på golfåret da Sam.

Har vært et par turer på fornebu i vinter og gleder meg som en unge til sesong start. Eneste som irriterer er at jeg bruker rundt 30baller på å bli kvitt toppingen som er innprinta etter mange prøvesvinger på parketten hjemme i stua.

Blir snøen liggende for lenge så ender jeg vel opp med en slik sving:

http://www.youtube.com/watch?v=SS7rix765Zw

ShortSwing

over 14 år siden

ShortSwing

Det ser da ikke så steike mørkt ut på Østlandet. HHG åpner muligens i slutten av påsken. Soon åpner 10. April (anslagsvis)

Golf i april på østlandet er bankers :-)

kevin

over 14 år siden

kevin

Har vært på øya golfpark i dag og slått masse baller på rangen der i dag,herlig følelse å slå ute i friluft igjen. Var flekkvis litt snø der fortsatt,men tiner raskt med den varmen,sol og vind.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Björnhults gk som ligger ved Falkenberg har åpnet deler av anlegget sitt,med sommergreener. Ca.8 mil lengre nord enn Båstad,så da beveger sesongen seg sakte men sikkert nordover:-)

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Da har jeg endelig fått bekreftet det jeg har trodd lenge, Svensker er ikke helt riktig navla. Sjekket: http://www.webbkameror.se/golfkameror/falsterbogk/index.php

En av Europas fineste baner, åpen med sommergreener, og så er det ikke en kjeft på banen! Galskap!

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

og nevnte jeg at det er dritfint vær også! Dobbeltgalskap!

Norge burde egentlig annektert hele Skanör fra Svenskene, de fortjener ikke å ha tre så fine baner når de ikke bruker de!


Skal sporenstreks skrive brev til Jens og Jonas om dette, en blokk i Nordsjøen i bytte for Skanör burde være greit bytte.

Slappy

over 14 år siden

Slappy

Da var Stavanger GK åpen med gode greener fra i morgen kl 1400! Pluss 14 i går og 13 i dag med litt solgløtt gjør nok godt for de allerede klippede greenene :-)

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Slappy, eg e misunnelige....sygt misunnelige

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Om noen uker kommer en gjeng her fra østen og... og... ja, vi rett og slett bare tar over hele området deres!

lost ball

over 14 år siden

lost ball

Dog var det noe surrealistisk å sesongdebutere mens det ennå ligger is på Stokkavatnet.

Når det er sagt, så var da også banen i forbausende god stand, var den ikke? Gikk riktignok bare front9, men det er jo ikke SÅ lenge siden det var skispor på kryss og tvers av fairwayer? Mye som mitt spill i dag...

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Når det gjelder baner i Sverige så har golf.se et utmerket system hvor klubbene selv melder inn status. Pr. nå er det 49 åpne baner,hvorav 38 av de har sommergreener,resten vintergreener. Bare i dag er det lagt til 6 baner. Mesteparten av disse er i Skåne,deretter i Halland. I området rundt Gøteborg er det mindre enn en håndfull med vintergreener som er åpne. Tjörns GK er den som er nærmest riksgrensen. Litt langt å kjøre for å spille vintergreener. I begynnelsen av uka blir det vel klart om Strömstad,Orust,Skaftö og kanskje noen til,om de åpner i løpet av påsken.

Selv håper jeg på Larvik,som er bare en svipptur unna...hvis ikke den åpner så blir det Sverige-tur på meg.

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Mjölkerød skal avgjøre på tirsdag 30 mars om de skal åpne til påsken.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Oppdatert info fra Larvik, http://www.larvikgolf.no/index.php?option=com_content&task=view&id=430&Itemid=1

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Sitter med en guffen følelse av å kunne bli misunnelig på Kevin i løpet av påsken....

JJ

over 14 år siden

JJ

Ha Larvik gk virkelig planer om å ta seg betalt 600,- pr greenfee med suspekte forhold så tidlig på sesongen? Da drar jeg heller til Sverige...

Rsped

over 14 år siden

Rsped

Gikk i Egersund i dag på nyklipte grønne greener i nydelig kveldsol. Fantastisk!!

Region Tour 17 og 18 april. Kom og spill!!

Xx

over 14 år siden

Xx

Rsped er kjapp som har klart å spille i kveld (30.03) allerede....

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Mjølkerød har bestemt seg for å IKKE åpne før påske iflg oppdatert info på hjemmesiden. Mens Strømstad er noe usikkert ennå.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det som er så trist er jo at det er meldt regn hele jævla påsken.

Langt og hardt

over 14 år siden

Langt og hardt

Dudeludu dudedudeludu, I'm singin' in the rain

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Driving rangen på Larvik er åpen nå...tror det blir baneåpning snart:)

http://www.larvikgolf.no/index.php?option=com_content&task=view&id=430&Itemid=1

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Ser ut til at det kan bli noen artige bunkerslag hvis de åpner i morgen
http://www.ilarvik.net/webkamera3alle.html
Mon tro om en vanlig sandwedge virker i en snønker?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Det blir langtur til södra Sverige på meg. Sorry for denne gang, Larvik. Men vi sees nok senere.

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Jeg var innom Strömstad i dag, og det så ikke verst ut. Banekomiteen der har møte 1 april. Tipper at de åpner Langfredag.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Vi har booket oss inn på Strømstad til fredagen,så får vi se om de åpner. De oppdaterer status i morra etter kl.10 en gang. Han vi booket hos på tlf var ikke over-optimistisk,men vi får se.

Ellers så finnes det noen baner i bohuslän som er åpne med vintergreener:
- Orust
- Skaftö
- Tjörns
- Dynekilen har åpna korthullsbanen/range

I göteborg-regionen er Torrekulla den første med åpne sommergreener,åpnet i dag. Totalt ca.70 åpne baner i sverige,mesteparten er i Skåne....misunnelig på GB som skal nedover.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jag ska spela S:t Arilds och bo på spa :-) Og gleder meg som en unge.

Meldt bedre vær lenger sør vettu, Kevin.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Ja vet,hadde jeg kunne reist bort med overnatting så hadde jeg og reist såpass langt. Som dagstur blir det litt i lengste laget. Men det blir sikkert strålende,har aldri spillt den,men har vært der og titta etter å ha vært ute på Mölle.

Skal nedover neste helg...dvs søndag til tirsdag,da blir det nok en runde eller to der nede,eller ennå lengre sør.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Larvik bekrefter på hjemmesiden sin at de åpner i morgen,kun ballrenne og ingen booking....

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Men vi satser fortsatt på å spille i Stavanger siste helga i april? Det gleder jeg meg til nemlig...

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Ser ut til at de nærmeste med sommergreener er Laholm og Torekov, altså Halmstad området, fremdeles 35 mil hver vei.

Laholm fin fin skogs/parkbane, og Torekov en æreværdig seaside bane (mener den lå rundt 20-30 plass i Svenske Golf Digest)

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Albatross og Torrekulla ved Göteborg er åpne med sommergreener,ikke fullt så langt

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Varberg åpner begge sine baner i morra,med sommergreener.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

crap...Strømstad åpner ikke i morra,men de åpner lørdag. Siden jeg bare kan spille fredag får vi finne noe annet,lengre syd.

Øya golfpark på Hafslunøy åpner sin 9-hullsbane i dag

steinb

over 14 år siden

steinb

På strømstad anbefales det å pegge. Over HELE spilleområdet.... . Et sted går grensen for hvor spillekåt jeg er.

Langt og hardt

over 14 år siden

Langt og hardt

steinb. Passer du på å spille nå kan du tørt nevne seinere i år at dette hullet (par 5) drivet jeg tidligere i år ü

BFH

over 14 år siden

BFH

http://www.larvikgolf.no/index.php?option=com_content&task=view&id=430&Itemid=1

Slappy

over 14 år siden

Slappy


GB:

Jeg har lastet opp kalenderen med golfspill og guiding på lokale baner/barer i og rundt Stavanger siste helgen i april. Fredagen på Stavanger GK, og lørdagen på Sola GK. überkeene golfere fikser en dobbel runde lørdag, da gjerne på Solastranden veldig nær returen til østlandet.

Sola GK er nå også åpen fra i morgen, så da skulle alt være klart her i vest.

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Er det noen som har spilt Larvik?
Hvordan var forholdene?
Hva koster det å spille?

Pølse med brød

over 14 år siden

Pølse med brød

Ja
Vått men spillbart
600

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Takker

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Blir en tur nedover i morgen tidlig. Skulle hatt kontakt med OP (ole petter) kjenner du ham, Pølse i brød?

Pølse med brød

over 14 år siden

Pølse med brød

alle kjenner OP i larvik, shoppen har kontakt info

Steinb

over 14 år siden

Steinb

Fy f. de har ikke skam i livet når de tar 600 for en runde på en søkkvåt bane. Hva med å vise litt folkevett??

VR45

over 14 år siden

VR45


Bensinstasjonene tar over det dobbelte av prisen i dagligvaren på f.eks. En halv liter brus?
Hva med å vise litt folkevett?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Jeg forstår ikke hvorfor Larvik ikke aktiviserer nettbookingen, istedet for den "peggerenna" de bruker. Det er ikke mye fristende å kjøre i to timer for så å finne ut at du ikke kommer ut før om tre timer til.

Ikke at det har skjedd meg, men jeg tror de ville fått langt flere greenfeegjester hvis man kunne booke en starttid.

Yorkie

over 14 år siden

Yorkie

Er vel kanskje akkurat det de har Steinb. Når noen få har noe mange vil ha, så er det rom for å ta bedre betalt, og det gjør de. De fleste av oss ville nok gjort det samme.

Om de eier skam i livet derimot, se det er noe annet;)

Men uansett, jeg er lettlurt, så nå setter jeg meg i bilen for å kjøre til Larvik- Ser dere en kar i rød windstopper og rød caps som sprer baller i alle retning så er det meg:)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Slappy, flott, da satser vi på siste helga i denne måneden. Jeg gleder meg stort til å endelig få spille de to (tre?) beste banenen rundt Stavanger.

kingben

over 14 år siden

kingben

KOm akkurat hjem fra Larvik nå.

600 spenn.. vel vel.... Skjønner de godt! hadde gjort det samme selv. gode inntekter de har mulighet til nå, som de eneste som har åpna i området....

Den "peggrenna" er egentlig gull for klubben... antar (ut i fra det jeg så i dag) at de får ut flere flighter da en med starttider...

alle ballene var fulle 4-baller fra kl. 9.. det gikk ut 5-6 baller i timen... det er jo god butikk...

banen var ikke søkkvåt. noe fuktig vil jeg heller si.. greenene som som så, mmen puttbare...

alt i alt helt greit av Larvik fra mitt synspunkt....

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Ja, helt godkjent, sånn i begynnelsen av April. Noe vått, men langt ifra umulig å spille på. Greener hopper og spretter.

KingBen, helt greit å bli knust også?? :)

gggggggggg

over 14 år siden

gggggggggg

Skal sies at det var jevnt til siste hull, og det ble 2 slags forskjell, så ikke veldig knust... :)

Godt å komme igang.

Langt og hardt

over 14 år siden

Langt og hardt

Og fra oss som er hjemmesittere denne helga vil jeg si: Jada, gni det inn ü

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hmmm... Tenke tenke :-)

TL

over 14 år siden

TL

Noen som har vært i strømstad? forholdene?

Scrambler

over 14 år siden

Scrambler

Jeg ringte Strömstad i dag. Jeg spurte om det var et must med pegging på hele spillefeltet, og svaret var at de ønsket at alle skulle gjøre det.
Så det sier jo litt. Da er det bedre å la være å åpne banen.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Huseby og Hankø åpnet i dag! mer info på http://www.hhg.no/

Habbis

over 14 år siden

Habbis

Vi satt oss i bilen på Ringerike med kurs for Larvik i går for endelig en runde golf i det fri .... Ventet en tung og våt bane som var hard å gå,men det var den ikke i det hele tatt. greenene var vel så som så , hadde mange 3 putt men det var like mye meg som det var banen....Jeg har 15 i hcp og spillte den på 87 slag og det sier vel alt om hvor dårig den er....vi bor i norge og det er jo 4 april så kan man forvente noe mer....Deilig å være i gang......At det kostet 600 spenn driter jeg i så lenge jeg får sjansen til å spille en runde under blå himmel etter 6 mnd inne med bare ps3 og golf på tv....til dere som virkelig er glad i å spille golf vil jeg si, god tur!!! Dere kommer ikke til å angre.......

Pan

over 14 år siden

Pan

Spilte Larvik i dag. Slo ut 08.45 og brukte 4 timer på 18 hull. Banen er utrolig bra med tanke på den snørike vinteren vi har hatt. Den oppleves som tørr og lettgått. Greenene er vårlige og det er litt snø i enkelte bunkere. Javnt sig av spillere hele dagen. God stemning!

tttttt

over 14 år siden

tttttt

Noen andre som har noen oppdateringer om baner som åpner snart? Det er vår i Østfold, Onsøy åpner nok også veldig snart.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Dynekilen åpner fredag 9.april

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Slappy, angående Statoil City Spring Tournament... Kikket på kalenderen nå, og ble litt usikker. "Siste helga i april", mener du da 23, 24. og ev. 25, eller 30, 1. og ev. 2. mai?

Slappy

over 14 år siden

Slappy

Det er et godt poeng du har GB. Tittet på det samme og forstod at siste i april kan høres ut som begge alternativene. Meningen er dog 23, 24 og evt 25 april. Passer best og er vel mer attraktiv ift baneåpninger østpå...?

Hadde en bra runde på Stavanger i dag, litt ujevn vekst og preg av hard vinter, men jevne og klippede greener (13 av 18 er riktig bra!) løftet spillet litt. Med 9 grader i lufta og kalde netter er ikke veksten perfekt, men det er da i hovedsak grønt etterhvert.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Litt bitter hvis det er 23,24 april....da er Sam forhindret....29 og 30 er myyyyye bedre.

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

Til Slappy og Gunnar B.

Er det plass til meg også den helgen ??

God Påske videre!

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Når jeg tenker meg om.....kanskje jeg drar til oljebyen den 29.4 uansett, får heller spille med gamle kompiser når forumfolket svikter :-)

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Vel, jeg må jo innrømme at 30, 1 og eventuelt 2. mai passer meg best. Da slipper jeg å måtte deale med ex'en. Men jeg KAN bli helga før også. Kan vi ikke spørre alle som vil være med om når det passer best?

De som har meldt sin interesse så langt er FriDropp, Kevin, 007, Barcentrale, vist, lost ball, Smilende Sam, Slappy, Amici Sumus og meg GB.

Dæven det er 10 stk det :-)

Altså: Slappy ønsker 24,25 og 26.
Sam og GB ønsker 30,1 og 2.

Amici Sumus

over 14 år siden

Amici Sumus

Hei!

Det spiller ingen rolle hvilken helg det blir for meg ...

Mvh
Ray

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Til FriDropp, Kevin, 007, Barce, vist og lost ball.

Ka meine dokker da?

007%

over 14 år siden

007%

Jeg må sjekke med M.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Men 007, deg har jo jeg booket med damene den 24 april slik du ba om?

007%

over 14 år siden

007%

Ja stemmer, de fyller min innboks daglig.

lost ball

over 14 år siden

lost ball

Siden jeg er innfødt, så er det nærmest kvitt om for meg. Jeg får nok riktignok ikke permisjon hele helgen uansett hvilken helg det er, men skal nok uansett klare å skvise inn èn - muligens to - runder.

Hm, huskelapp til selv: Må sjekke opp om vi har greenfeebilletter til på Sola GK ennå.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

Jeg er nok litt usikker ennå. Det er litt avhengig av hvilken helg det blir,og så den økonomiske delen av en sånn tur. Har ikke satt av noe,så vi får se. Mulig det kan "sponses" gjennom bonuspoeng fra diverse "sponsorer":)
Men helgen 23-24 er litt uavklart ennå,er bortreist til fredag ettermiddag og så er det visst noe som skjer den kvelden. Så jeg må nok komme tilbake til det når det nærmer seg.

Skal det organiseres på noen måte?

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Hei Kevin. Det trenger vel egentlig ikke organiseres mer enn at vi blir enige om tidspunkt og så må noen booke starttider.

Sånn sett har vi litt tid på oss, men det hadde vært greit om vi ble enige om hvilken helg i første omgang.

Forstår jeg deg sånn at det passer best helga 30, 1 og ev. 2. mai?

Kevin

over 14 år siden

Kevin

hvis det er snakk om fredag til lørdag,ja. Da blir den først nevnte helga uaktuell. Om jeg kan være med helga etter er som sagt avhengig av endel ting.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Hvordan har dere tenkt å komme dere nedover da kara?
Bare en liten undring fra en som egentlig har veldig lyst til å være med.

Mange timer i bil vet jeg, men også mange med avreise fra samme landsdel/område. Selv må jeg sy sammen kalenderen og omprioritere en del. Første alternative helg er uansett ikke aktuelt.

Gunnar Bull

over 14 år siden

Gunnar Bull

Vi urbane pleier å ta fly når vi besøker andre kanter av landet, Lawinth.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Jeg så for meg et fly til Stavanger. Norwegian har et som går 1310 og da rekker man 18 hull fredag. Returen er litt mer kilen siden det ser ut til at det bare er SAS som har ettermiddagsfly på lørdagen og man neppe rekker 1150 flighten til Oslo hvis man vil ha 18 hull på Sola GK. Ergo; Norwgian bort - SAS tilbake. Evt. tidlig SAS fly fredag morgen og SAS tilbake lørdag ettermiddag.

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Ser at kjøretid fra dør til dør er stipulert til ca 6,5 t. for meg og om jeg sammenligner dette med flytid vil jeg uansett måtte regne ca 3 t. til avgang + flytid + hva som er i andre enden.
Antagelig ca 5,0 t minimum fra Dør til dør.
Litt mindre sliten av fly osv. men låst til tider som gjør at det antagelig tidsmessig går mer eller mindre opp i opp. Tror jeg ville kjøre om det blir aktuelt, men må uansett avklare kalender før jeg vet mer.

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Kjøre til Stavanger fra sentralt Østland tar tid. Du skal bo et stykke ned mot Kragerø før du bruker 6,5 timer til Stavanger hvis ikke du kjører fort....

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Har et gear på gearspaken merket R for reserfart.
Bruker det helst ikke da selger av bilen i sin tid fortalte at jeg nok ville bli overrasket om jeg tok det i bruk på motorveien.
Ser for meg at det er på sin plass å bruke det på en såvidt lang tur. Veistandard er vel såpass god at den tåler litt reserfart?

Smilende Sam

over 14 år siden

Smilende Sam

Lawinth, det er ikke akkurat motorvei Oslo - Stavanger...... og UP er flittigere jo lengre vest du kommer.

Kevin

over 14 år siden

Kevin

evt kan man reise fra Torp,Sandefjord slik jeg evt kommer til å gjøre siden jeg bor bare 20min unna.

+1 time og 20min fra Oslo-grensa
+ parkeringsplass rett utenfor døra til terminalen(også langtid)
+ 20m fra inngang til innsjekk,30m til venstre er security.
+ 45min før avgang er god tid normalt sett
+ rask bagasjehåndtering,små avstander
+ togforbindelse like ved flyplassen
+ 3 avganger til Stvg på fredag formiddag: 0645,0940,1205

- bare widerøe som flyr den ruta fra torp,kan medføre høyere pris
- kun 1 avgang fra stvg til torp lør ettermiddag: 1555

Kanskje på tide med en egen tråd for dette "arrangementet"?

Lawinth

over 14 år siden

Lawinth

Ja og alle som reiser med samme fly stiller med en rød rose i jakkeslaget slik at de tilkjennegir sitt ærende i oljebyen.
Missforstå meg rett: De kan jo sette seg så lang fra hverandre som mulig på flyet :-)

Det mener jeg

over 14 år siden

Det mener jeg

Foreslår at dere kommuniserer via mail, telefon, fax, brev, etc.....

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her